20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Sunderland (Søndag 14/4 13.00 TV2 PL HD1)  (Lest 31184 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nemo

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 304
    • Vis profil
Stusset på at ingen har opprettet kamptråd til den største kampen i sesongen ennå?

Jeg ser at det er en annen tråd under "Reiser" som også omhandler kampen, men det er jo ikke en offisiell kamptråd.  :)

Nå som den "lille" skuffelsen over å ha røket ut av Europaligaen igår mot Benfica så ser vi framover.
Og etter to gode hjemmekamper, mot Fulham og Benfica, hvor Newcastle har hatt motstanderlaget i kne i 2.omgang så ser jeg meget lyst på kampen til søndag.

Sunderland er, per dags dato, et lag som vi skal slå sønder og knust med den selvtillitten som laget har for tida.
Og nå som vi har fått magiske Ben Arfa tilbake så tror jeg på lysere tider for oss Newcastle-supportere!

Håper at Saylor blir klar til dette viktige lokaloppgjøret, men forsvaret ser jeg ikke som noen svak punkt for Newcastle om dagen. For mål blir det uansett den andre veien med Cabaye, Marveaux, Ben Arfa, Sissoko og Cisse på laget.

Howay the lads!
« Siste redigering: 12. April 2013, 11:17 av nemo »

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Det var ein skuffelse, ja - men ein kampplan som fungerte veldig bra, og nesten gav oss seieren.

Uansett. Både Taylor, Tiote og Debuchy står med dato 14.April som retur på physioroom. Håpar me iallefall har Taylor klar, han gjer seg godt mot Sunderland. Trur allereie overnervøse Williamson får eit mentalt sammenbrudd mot Sunderland på St.James.

Håpar på noko slikt:

                      Krul

Simpson  Taylor  Yanga-Mbiwa  Haidara

            Cabaye    Anita

Ben Arfa     Sissoko    Marveaux

                  Cissé

Seier ikkje at dette MÅ vere frå start. Håpar berre at dette er lagoppstillinga på eit tidspunkt i kampen. Ville eigentleg ha hatt Ryan Taylor på høgreback istadenfor Simpson, men usikker på om han er heilt i gamet sitt endå. Om det står 0-0 i 80'ende minutt. På med Ameobi. Takk for meeej!

andyman

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1266
    • Vis profil
Med Debuchy tilbake, vil jeg så absolutt se han foran Simpson i køen på høyreback. Og push gjerne Sissoko ned på siden av Cabaye, sleng Marveaux i midten, og sett Gouffran på venstre kant. Ping, pang, pong! :drool:

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Ja, nå har vi jo faktisk et luksusproblem med Ben Arfa tilbake. Hvem skal på kantene? Marve, Benny, Gouffran, Jonas? Jeg er ganske sikker på at søndag kl 12, så starter Jonas og Gouffran. Kan egentlig ikke se for meg annet når vi har Pardew bak roret.

Det kommer derimot til å smelle når fire trommestikker av noen bein kommer inn rundt 60ende.

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Digg med luksusproblem da :P Er sesongens største og viktigste kamp, og blir ikkje mindre viktig med tanke på at begge lag nesten må ha poeng. Ser på physioroom at Mbiwa pådrog seg ein liten smell i Benfica kampen, men er klar til søndag. Det er også Tiote, Debuchy og Taylor. Dersom desse er 100 % fit så ønsker eg denne startoppstillinga:

                              Krul
Debuchy       Tayls         Mbiwa     Haidara

             Cabaye             Tiote

Gouffran           Sissoko             Ben Arfa
     
                            Cisse

Tipper at Jonas tar plassen til Ben Arfa om eg kjenne Padrew rett. Syns Haidara hadde ein meget god kamp mot Benfica, turte å utfordre og var solid defensivt. Skal vere ein sterk 11-er vi stiller med. Krysser fingrene for at alle desse i oppstillinga er klare til dyst.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
At dette laget er nede i nedrykkssumpa er for meg helt ubegripelig. FOR et fotballag sier jeg, dog nååågle inhabil. Tenk å ha fått S´land under steken! Drøm :toon:

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Tenk å ha fått S´land under steken! Drøm :toon:

Tja, det er jo et eller annet ved disse derbyene som gjør at jeg fortsatt vil ha dem i PL da. Men dette er vel diskutert XX antall ganger på forumet her før, så skal ikke kapre noen kamptråd til det formålet.

Jeg tror virkelig vi kommer til å vinne denne gangen. Viste ganske bra takter i går, og Sunderland er ikke akkurat i veldig god form om dagen. Får vi en Cissè og Ben Arfa i form og en Steven Taylor inn igjen i midtforsvaret, så har vi god dekning både fremover og bakover. Tips: 2-0.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Veldig fornøgd med dei aller fleste i går, så har ingenting imot at Gutierrez, Haïdara og Simpson får starte på søndag. Heller det enn å risikere Debuchy unødig. Williamson var også veldig solid i går, men der ser eg helst at Taylor - om han er frisk - går inn. Mbiwa var etter mitt syn vår svakaste frå forsvarsrekka i går, men vil naturleg nok variere litt i prestasjonane inntil han er heilt varm i trøya. Ser helst at enten Marveaux eller HBA får tillit frå start mot Sunderland, då 1. omgang viste klart at vi mangla ein som kunne dirke opp forsvar.

                   Krul

Sim - Saylor - MYM - Haïdara
         Cabaye - Gutierrez
Sissoko                     Marveaux
              Gouffran
                   Cissé

Tips: 2-1

Sissoko har for øvrig levert under pari ein del av dei siste kampane, seinast i går. Bør vi vurdere å kvile han eller benke han, no som vi faktisk har power å bytte inn? Han er jo ei maskin, men synest han har vore langt spakare den siste tida enn det som var tilfellet mot Chelsea og AV (som sjølvsagt var ekstremt gode prestasjonar som er vanskelege å kopiere kvar helg).
« Siste redigering: 12. April 2013, 12:55 av Hans J »

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Mbiwa var etter mitt syn vår svakaste frå forsvarsrekka i går..

Det kan du ikkje meine. Syns han var svært bra igår, og var ilag med Haidara vår beste i forsvarsrekka igår. Sjølv om Williamson har ein ok kamp der han endeleg vinn dei hodeduellane som er hans kanskje einaste styrke, kjem me ikkje ifrå elendig posisjonering og avleveringar 2-3 meter ifrå mannen han siktar på.

Som nevnt før så syns eg også at Gutierrez og Gouffran godt kan starte. Ben Arfa treng ikkje pressast for mykje om det ikkje er nødvendig. Så lenge eg ser Ben Arfa og Marveaux på banen igår, er eg jaggu glad! For ein duo dei var igår!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7618
    • Vis profil
Last time Newcastle failed to score in the Tyne-Wear Derby: May 16, 1990. In the intervening period, Sunderland has failed to score in derby matches 7 times.

:nikke:

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Sunderland (Søndag 14/4 13.00 TV2 PL HD1)
« Svar #10 på: 12. April 2013, 14:41 »
Dette er et derby for faen. Da er det én man som MÅ spille, uansett hvordan man vrir og vender på det. Shola Ameobi ble ofret på grunn av Tiotes rødkort i motsatt oppgjør. Nå er det på høy tid at han får sin revansje. Jeg går derfor for å bli lynsjet på forumet, gjennom å foreslå 4-4-2.

Krul
Simpson - Taylor - Mbiwa - Haïdara
Sissoko - Cabaye - Anita - Jonas
Ameobi - Cissé

Når det er sagt, så vil jeg vel være enig i at Shola egner seg best i små doser, også mot de uvaskede. Og at han sannsynligvis gjør bedre nytte for seg som innbytter. Men jeg har han i startoppstillingen min likevel, fordi han fortjener det. Og fordi Papiss vil nyte godt av det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Sunderland (Søndag 14/4 13.00 TV2 PL HD1)
« Svar #11 på: 12. April 2013, 14:45 »
Sissoko har for øvrig levert under pari ein del av dei siste kampane, seinast i går. Bør vi vurdere å kvile han eller benke han, no som vi faktisk har power å bytte inn?

Litt delt der. Sissoko er en de fleste er "redde for" og det drivet han har skaper situasjoner selv om han ikke nødvendigvis kommer til gull selv. Det blir fort rot i de andres forsvar når han stormer på.

Skjønner samtidig poenget ditt. Todelt.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

TimKnut

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 364
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Sunderland (Søndag 14/4 13.00 TV2 PL HD1)
« Svar #12 på: 12. April 2013, 14:58 »
Einig med at Sissoko har underprestert litt etter Chelsea-kampen, men han er veldig viktig på banen sjølv om han ikkje har helt gnisten. Han er vår powerhouse og har ein bra combo med Cosse som eg ikkje ønsker å bryte. Veit ikkje om detta er kampen som passer Anita best. Trur eg vil har meir styrke med Cabaye på midten som Tiote eller Jonas. Eg håpar på detta laget:

                     Krul
Debuchy - Saylor - MYM - Haïdara
             Cabaye - Jonas/Tiote
    Ben Arfa - Sissoko - Marveaux
                     Cissé

mitt tips: 4-1  nufc Cisse 2x, Sissoko, Shola safc Wickham
« Siste redigering: 12. April 2013, 15:01 av TimKnut »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Sunderland (Søndag 14/4 13.00 TV2 PL HD1)
« Svar #13 på: 12. April 2013, 15:02 »
Vi kan alltids vurdere å hvile Sissoko. Men IKKE mot Sunderland. Man hviler ikke spillere mot de uvaskede, i årets desidert viktigste kamp. Blir man skadet mot Sunderland får det så være. Da er det onde trollmenn som har forbannet oss. Og skader du deg mens du scorer vinnermålet så oppnår du martyr-status.

Det er ikke noe som heter å ikke være "fit for fight" mot Sunderland. Enten er du skadet, eller så er du frisk og rask og klar for å starte. Det finnes ingen mellomting mot Mackems.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Sunderland (Søndag 14/4 13.00 TV2 PL HD1)
« Svar #14 på: 12. April 2013, 15:24 »
Ben Arfa starter på benken, mens Saylor har late fitness test.