20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Bruce  (Lest 75571 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #45 på: 12. Aug. 2019, 16:43 »
Må også si at jeg synes Newcastle spilte offensivt. Satte presset ved Arsenal sin 16 m, turte å stå høyt i banen selv om Arsenal var motstander. Spennende å se om de tørr å være like offensive på bortebane, og når motstandere er LFC og ManCity.

Med Benitez var vi vant med at NUFC satte presset 10-20 meter inn på egen banehalvdel, nesten uansett motstander. Men det var jo suksess det. Så får vi se om det blir noe poeng med det høye presset og om det også kan bli suksess.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #46 på: 12. Aug. 2019, 20:22 »
Det var mye fornuft på to poster. Tilslutter meg det du skriver Frode.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #47 på: 12. Aug. 2019, 21:33 »
Høyt press kan være det beste forsvar. Men det er en spillestil som krever mye bevegelighet   og litt  tempo fra våre spillere. De på topp har den, men igjen er jeg usikker på om vår midtbane har det. Barca hadde ikke store spillere på midten med Xavi og Iniesta, men de var bevegelige og kloke nok til å komme oppi ryggen til motstanderen. Hvis du ikke har bevegeligheten så er jeg derimot så er jeg redd to ting kan skje. Du lager frispark, som ikke er så farlig. Det  andre er at du blir vendt bort eller gir mulighet for trekant rundt deg fordi du går ut av linja di og åpner dermed opp et stort rom som motstanderen kan spille eller løpe i. Det beste eksempler på dette problemet er vår egen Colback som kontinuerlig var på etterskudd. Han satte vel rekord i antall gule kort ila en sesong. I tillegg ble han vendt bort hele tiden. Jeg kan ikke si at verken Shelvey eller Longstaff er tempogeneraler, og at de derfor kanskje passe bedre i et system hvor vi ligger lavere i banen?

Espelandos

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #48 på: 12. Aug. 2019, 21:34 »
Hadde vi dømt rafa de 10 første kampene Ifjord, så hadde han ikke så mye resultat å vise til selv.  7tap og 3uavgjort, just saying ;)

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #49 på: 12. Aug. 2019, 22:20 »
Må også si at jeg synes Newcastle spilte offensivt. Satte presset ved Arsenal sin 16 m, turte å stå høyt i banen selv om Arsenal var motstander. Spennende å se om de tørr å være like offensive på bortebane, og når motstandere er LFC og ManCity.

Med Benitez var vi vant med at NUFC satte presset 10-20 meter inn på egen banehalvdel, nesten uansett motstander. Men det var jo suksess det. Så får vi se om det blir noe poeng med det høye presset og om det også kan bli suksess.

Dette er ikke et stikk mot Bruce så ikke misforstå, men dette er en taktikk vi har sett ved nesten samtlige femmetere den første helgen. Grunnen er de nye reglene ved start fra femmeter som virker å gjøre det utrolig mye enklere og mer effektivt å sette presset høyt. Vi sto vel atskillig lavere ved andre anledninger i spillet, uten at det er noe rart i det mot Arsenal. Dette med høyt press ved femmetere blir nok en ny regel untatt mot City og LFC som vi så klarte å spille seg ut av det.

Vi skal på absolutt ingen måte svartmale etter tap mot Arsenal, men wow var det en dag å slå de på så var det denne. Utrolig svak match fra dem også, og de skaper kun en eneste sjanse utenom målet som vi gir dem.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #50 på: 13. Aug. 2019, 08:36 »
Må også si at jeg synes Newcastle spilte offensivt. Satte presset ved Arsenal sin 16 m, turte å stå høyt i banen selv om Arsenal var motstander. Spennende å se om de tørr å være like offensive på bortebane, og når motstandere er LFC og ManCity.

Med Benitez var vi vant med at NUFC satte presset 10-20 meter inn på egen banehalvdel, nesten uansett motstander. Men det var jo suksess det. Så får vi se om det blir noe poeng med det høye presset og om det også kan bli suksess.


Dette er ikke et stikk mot Bruce så ikke misforstå, men dette er en taktikk vi har sett ved nesten samtlige femmetere den første helgen. Grunnen er de nye reglene ved start fra femmeter som virker å gjøre det utrolig mye enklere og mer effektivt å sette presset høyt. Vi sto vel atskillig lavere ved andre anledninger i spillet, uten at det er noe rart i det mot Arsenal. Dette med høyt press ved femmetere blir nok en ny regel untatt mot City og LFC som vi så klarte å spille seg ut av det.

Vi skal på absolutt ingen måte svartmale etter tap mot Arsenal, men wow var det en dag å slå de på så var det denne. Utrolig svak match fra dem også, og de skaper kun en eneste sjanse utenom målet som vi gir dem.

+1

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #51 på: 13. Aug. 2019, 08:39 »
Vi må vel også stikke den berømte fingeren i jorda og innse at det var ikke denne matchen vi skulle gjøre det i.
Bedriten statistikk over flere år mot Arsenal, og vi kan jo også snu det slik at vi spilte Arsenal dårlig - ikke bare at de var svake.'
Det kommer nå match mot Norwich og Watford, samt innimellom Spurs - det er kamper der vi bør ta 6 poeng, minimum.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #52 på: 13. Aug. 2019, 08:41 »
Godt innlegg Andymag. Det var det som var så bittert. Arsenal var svake, mangler flere spillere, og så ga vi bort målet på en amatøefeil, som egentlig er typisk oss.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #53 på: 17. Aug. 2019, 17:39 »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #54 på: 17. Aug. 2019, 18:33 »
🤣

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #55 på: 17. Aug. 2019, 21:33 »
Newcastle ble rundtspilt av Norwich og ingenting var positivt.. Vi har 2 spillere vi har kjøpt for store summer, men ingen har vist noe særlig... Almiron scorer ikke, gjør mye bra men også mye feil. Joelinton har brent flere gode muligheter og kan sies å bli en ny flopp... Få tilbake carroll så fort som mulig, han scorer ihvertfall på fete sjanser...

Ritchie er en skam. og forsvaret er elendig... ingenting stemmer... slik vi spilte i dag blir det nedrykk...



Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #56 på: 17. Aug. 2019, 21:36 »
Newcastle ble rundtspilt av Norwich og ingenting var positivt.. Vi har 2 spillere vi har kjøpt for store summer, men ingen har vist noe særlig... Almiron scorer ikke, gjør mye bra men også mye feil. Joelinton har brent flere gode muligheter og kan sies å bli en ny flopp... Få tilbake carroll så fort som mulig, han scorer ihvertfall på fete sjanser...

Ritchie er en skam. og forsvaret er elendig... ingenting stemmer... slik vi spilte i dag blir det nedrykk...

Korrekt analyse det der!

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #57 på: 18. Aug. 2019, 02:28 »
Joelinton en flopp etter to kamper? Håper ikke du har ansvar for pottetreningen i huset, kjipt med tenåringer i bleier. Litt tålmodighet er ikke feil.

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #58 på: 18. Aug. 2019, 09:47 »
Er bare å begynne med bleier igjen hvis du vil det... du følger kanskje ikke så mye med i kampene?

mot arsenal hadde han et par gode muligheter til å score. og i går så header han utenfor fra 6 meter på åpent mål... En spiss som hentes for 40 m skal score på slike muligheter, hvis ikke vil jeg si det kan være snakk om en ny flopp... Nå er både Joelinton og Saint Maximin ute med skader etter kun bare to kamper...

Strålende ass... sistnevnte etter bare 1 kamp og noen treninger... dette starter bra må jeg si...

når en spiller som teemu Pukki scorer 3 mål da sier det seg hvor vi står...

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #59 på: 18. Aug. 2019, 12:48 »
Er bare å begynne med bleier igjen hvis du vil det... du følger kanskje ikke så mye med i kampene?

mot arsenal hadde han et par gode muligheter til å score. og i går så header han utenfor fra 6 meter på åpent mål... En spiss som hentes for 40 m skal score på slike muligheter, hvis ikke vil jeg si det kan være snakk om en ny flopp... Nå er både Joelinton og Saint Maximin ute med skader etter kun bare to kamper...

Strålende ass... sistnevnte etter bare 1 kamp og noen treninger... dette starter bra må jeg si...

når en spiller som teemu Pukki scorer 3 mål da sier det seg hvor vi står...

Her var det mye tenkepauser... ... ... Jeg vil ikke at noen skal gå med bleier, men man må nesten ha litt tålmodighet for å lære barn å slutte med dem. Gjerne mer enn 157 minutt i alle fall.

Poenget mitt er at det er alt for tidlig å felle en slik dom nå. Fyren har fått 157 minutt på banen etter 4 uker i en klubb som er komplett kaos. Med en midtbane (lag) som ikke leverer noe produkt fremover. Med en manager som de fleste mener har til gode å vise taktiske finesser. Dommen er altså at Joelinton er en flopp.

Han kunne fort scoret ett mål eller to ja, men det kan jo virke som om du mener at han etter disse to kampene måtte ha puttet mot Arsenal og iallefall ett i går for å unngå floppstempel. Da merker jeg meg hvor du legger listen og skal holde dine beskrivelser av spillere til en lignende standard. Skal holde et ekstra øye med Pukki kanskje, som ikke bør gå 180 minutter uten mål eller bomme på en stor sjanse.

For å jorde dette før vi snakker oss ut på viddene. Joelinton kan fortsatt bli en flopp, for all del. Men jeg forstår ikke at man rent logisk gir spillere statusen allerede nå. Finnes nok av eksempel på spillere som startet svakt, men som ble gode og ikke minst som startet sterkt for så å bli en flopp.
« Siste redigering: 18. Aug. 2019, 13:07 av Hughie »