Vi er nødt til å spille Colback all den tid vi aldri henta inn ny midtbanespiller i januar. Ikke Rafa som skal ha den kritikken, men Mike Ashley. Det er forsåvidt heller ikke Colback sin feil at vi er såpass begrensa på den plassen.
Hadde det vært opp til Rafa hadde vi vel henta både sentral midtbane og ving i januar. Nå har jo Colback også vært endel av laget stort sett hele sesongen, og vi har da plukka greit med poeng. Han er begrensa, og overhodet ikke noen spiller å satse på i PL. Men han holder helt greit Championship-nivå og har i flere kamper gjort arbeidsforholdene til Shelvey gunstige. I mange tilfeller ender Colback opp som en for stor hakkekylling sammenligna med endel andre føler jeg.
Det er derimot rett at spillere som Perez og Mitrovic nå blir hakket på litt mer. Ingen av de har vært i nærheten av god nok denne sesongen, og jeg ser vel gjerne helst at Mitrovic mister plassen til Murphy når vi møter Brighton. Begynner også miste litt troa på begge to. Dersom de ikke klarer finne noen form for stabilitet på dette nivået, så spøker det ihvertfall for eventuelt PL-spill. Jeg tror at dersom Gayle hadde vært skadefri i 2017, ville tabellen vært veldig annerledes.