20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Christian Weiseth  (Lest 15643 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Christian Weiseth
« på: 07. Aug. 2016, 11:34 »
Vet at mange her har blitt lurt av blant annet falske aksjer, og lista er lang...Har selv blitt lurt på et par områder. Er det ikke på tide at noen av de som for eksempel fikk falske aksjer anmelder? Dette er jo meget strengt..

Er det slik at en supporterklubb skal være non profit? Jeg husker jeg måtte betale 500 for en trengingskampbilett, så kommer han med biletten og det står 20 pund på den eller noe..Var nesten komisk.. Og alle disse autografene alle skulle få... Det går vel ann å bevise at disse er falske,(som jeg antar). Vil både ha kompensasjon, og regner med dere vivl ha det samme, og få straffet denne idioten..

Husker jeg purret på en autograf og vips klarte han få bramble til å skrive en autograf...Som om han kunne bare ordne det som ingenting anytime...

Shearer1989

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 12
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #1 på: 07. Aug. 2016, 15:18 »
Jeg/min far har nok også blitt lurt i mindre grad. Overprisete pakketurer, livstidsmedlemskap og dyre kampbilletter f.eks. Problemet er jo å bevise det og evt. hvor mye tid en orker å bruke på å få igjen kronene. Jeg ser at han er daglig leder og eier for Matchday Sports Travel så han er fremdeles in business. Om ikke annet så burde en jo kunne få supporterunionen/ved hjelp av media/josimar/tippebladet tips etc til å svarteliste disse slik at han ikke får fortsette og lure flere. Jeg skriver gjerne under på noe om noen ønsker å bruke tid på et skriv etc.
"You`ve wasted your money lad", lokal Geordie på stillingen 0-4 til Arsenal

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #2 på: 07. Aug. 2016, 19:17 »
hvor er dere som fikk falske aksjer, oppkopierte aksjer er svært streng straff...

er sikker på jeg har en haug falske autografer hvertfall,,,hvor dyrt er dette å bevise? ,,  hørt at det finnes folk som kan finnne ut av det..

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #3 på: 08. Aug. 2016, 09:54 »
Etter at Shearer satt scoring rekorden mot Portsmouth solgte Weiseth signert drakt med samtlige Newcastle spillere som spilte kampen. Mener jeg betalte 1000kr og tenkte det var et røver kjøp. Etter alt oppstyret rundt det ene og det andre krevde jeg pengene igjen (fikk ikke sjekket om autografene var ekte). Og etter mye frem og tilbake gikk han med på å betale meg tilbake de 1000kr.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #4 på: 10. Aug. 2016, 02:01 »
Sitter med noe lignende signerte drakter. Var ung og dum. Autografer er jo noe man burde få personlig. Er vel ganske strengt å bruke en annen sin underskrift selv om det bare er autograf og attpåtil selge det?...

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #5 på: 10. Aug. 2016, 14:24 »
Christian Weiseth, ja. En person jeg aldri skal kjøpe en dritt av i fremtiden.

Husker han solgte pakker til Lillestrøm-Newcastle med kampbillett, full grilling senere på kvelden og et eksklusivt møte med Newcastle spillere som skulle delta på grillingen.  Disse pakkene kostet flere tusen mener jeg å huske.

De som bestilte dette, heldigvis ikke jeg, fikk en kampbillett til NOK 300,-, et par Drillos pølser servert på en grill og spillerne kom aldri.

Jeg bestilte derimot en pakke av han til Newcastle for om lag 17-18 000 kr. Ink. Hotell og kampbilletter. Dette viste seg å være vært rundt NOK 7-8000,.

Han er en jævla svindler, så hold dere langt unna!
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #6 på: 10. Aug. 2016, 17:00 »
Kjøpte og en drakt med autografer på auksjon via hjemmesidene til Weiseth. Den kosta meg heldigvis ikke mer enn hva det ville kosta å kjøpe en vanlig drakt via Newcastle's hjemmesider.  :P
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #7 på: 12. Aug. 2016, 07:06 »
Har brukt mye penger på supporterklubben. DVDer, drakter, reiser, etc... Disse falske(antar jeg) autograf draktene mine burde jeg kunne gå videre med og ta han....Om han overpriser ting kan jeg ikke krangle på.Så lenge jeg fikk det jeg betale for.Håper flere gjør det samme...

Jeg mener en supporterklubb skal være drevet av ildsjeler da det alltid finnes noen som vil gjøre dette med glede gratis..Og hvertfall ikke av en ikke-supporter, som utgir seg for noe annet, fordi han sewr et marked for det... Han er visstnok manchester united supporter, så for min del kunne det ikke vært verre...Hater det drittlaget nok fra før...

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #8 på: 12. Aug. 2016, 13:57 »
Jeg forstår ikke hvorfor du drar opp dette nå og hvorfor du lager en ny tråd om dette? Det finnes en tråd om NUSSC og Weiseth her: http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=2616.720

Det er en utdatert sak, og om dine autografer er fake, så blir det uansett ord mot ord. Tviler sterkt på at du kan gå noe mer videre mot han enn det alle andre allerede har gjort, men lykke til.

PS: slutt å skriv 3 punktum etter hver eneste setning. Slitsomt å lese
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #9 på: 12. Aug. 2016, 14:12 »
Jeg var ikke klar over at det var en annen tråd om dette... Tre punktum på rad er gramatisk riktig, om man bruker det riktig... Og jo man kan bevise at autografer er falske. At du er negativ tråden, får være ditt valg, men så for meg at alle var relativt enstemte på å ta denne Weiseth.

Og når det gjelder måten jeg skriver på, så har jeg prøvd å skjerpe meg, og da hadde jeg satt pris på om du istedet for å late som det er så grusomt for deg å lese, kunne svare på det jetg skriver. Er nok like slitsomt for andre å lese dine kommentarer om min gramatikk, som er totalt irrelevant. Du lager jo smør på flesk...
« Siste redigering: 12. Aug. 2016, 14:14 av superswag »

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #10 på: 13. Aug. 2016, 11:04 »
Det er jo snart 10 år siden dette var aktuelt. Meiner å huske at den aksjesvindelen blei 100 prosent vanntett bevist. Alle dei falske autografer på draktene for å presse prisen opp burde også kunne bevises. Men ingen gjorde noke med det den gang så da blir vel neppe gjort noke no ?  :o

Forøvrig var han vel ein veldig talentful lurendreier som hadde eit enormt spekter av metoder for melking av supporterne. Smart nok til å gå etter unge supportere som ikkje alltid er like skeptiske.. Eit av dei siste og morsommte av knepene hans var vel det med å selge dyre livtidsmedlemskaper i klubben for så å legge den ned kort tid etter   :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #11 på: 13. Aug. 2016, 14:57 »
Som nevnt av andre så er du 10 år på etterskudd, Superswag. Det er for seint å gjøre noe med dette nå vil jeg tro.

Uansett, bruk søkefunksjonen før du lager nye tråder.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #12 på: 16. Aug. 2016, 03:13 »
Å bevise falske autografer og kopierte aksjer er vel aldri for sent...

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #13 på: 16. Aug. 2016, 12:41 »
Sitat
Å bevise falske autografer og kopierte aksjer er vel aldri for sent...

Å bevise det er nok ikke for sent, men å få gjort noe med det derimot er en annen sak.

Om jeg husker rett fra studiene så løper det vel en generell foreldelsesfrist fra den dag at det svikaktige forholdet ble (burde blitt) oppdaget. Denne fristen er 3 år så vi er nok altfor sent ute til å få gjort noe med dette er jeg redd.

Det er mulig at det løper mer spesielle for aksjesvindel eller annet, evnt. kan det være lengre om det medfører strafferettslig ansvar. Tviler uansett på at vi er innenfor noen frister i og med at vi snakker ~10 år tilbake i tid (Eksempelvis er det 10 års foreldelse kun i straffesaker med strafferamme 10 år).

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Christian Weiseth
« Svar #14 på: 18. Aug. 2016, 11:14 »
Hehe får gå på døra hans og ta det på den andre måten...