20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 660824 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Christian

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #225 på: 15. Feb. 2012, 14:04 »
Sist gang jeg hørte snakk om en ny Gazza var det myntet på Matty Pattison.

Ny Gazza når det kom til drikking? Skal ha kommet på treningsfeltet til Norwich i underbuksa og bakfull.  :lol:

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #226 på: 15. Feb. 2012, 14:14 »
Haha, stemmer det ja. En fryktelig dårlig PL-spiller var han også!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #227 på: 15. Feb. 2012, 15:07 »
Hadde ikkje Pattison ein meget god debut for oss? Meiner å hugse at mange - meg sjølv inkludert - rekna han for å vere ein meget lovande spelar som kunne etablere seg for i PL. Slik gikk det definitivt ikkje, som dei to føregåande talarane her har påpeika, og det illustrerer at talent berre utgjer ein brøkdels sjanse for suksess, når haldningane ikkje er på plass.

Ser David Edgar har stanga inn eit par mål denne sesongen for Burnley, for øvrig. Thunderbolten mot Man Utd var deilig, sjølvmålet mot Liverpool ikkje så deilig. Men fint at han ser ut til å klare seg greitt på eit lågare nivå.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #228 på: 15. Feb. 2012, 15:53 »
Malouda vil jeg IKKE ha. Uansett om vi hadde fått han gratis.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #229 på: 15. Feb. 2012, 16:00 »
http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/transfer-rumours/1550/45/zambia-strike-hero-targeted-premier-league-trio
Nice. Ikke vet jeg siden jeg aldri har hørt om han. Noen som sett han spille.
Ellers er jeg ikke så lysten på en spiller til i fra Afrika, dette siden snart halve laget kommer til å forsvinne hver 2 år.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #230 på: 15. Feb. 2012, 16:35 »
Ja, vi trenger helt sikkert enda en afrikansk spiss som er borte halve januar og februar  :P

Det er jo mesterskap igjen allerede om et år, så da er det jo best å sikre seg denne spilleren nå, så han får en halv sesong på å vise seg frem, før han reiser bort igjen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #231 på: 15. Feb. 2012, 16:49 »
Gud, jeg er så lei det maset om de spissene. JEG VIL HA FORSVAR!

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #232 på: 15. Feb. 2012, 16:49 »
Ja takk til Davies. Vi trenger også bedre midtbanespillere, da jeg føler at Perch og Gosling ikke burde være med lenger.

Det er jo uten tvil forsvaret som er vårt svakeste ledd. Så hvorfor mener du vi trenger flere og bedre midtbanespillere?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #233 på: 15. Feb. 2012, 17:25 »
Ja takk til Davies. Vi trenger også bedre midtbanespillere, da jeg føler at Perch og Gosling ikke burde være med lenger.

Det er jo uten tvil forsvaret som er vårt svakeste ledd. Så hvorfor mener du vi trenger flere og bedre midtbanespillere?

Ehh... Føler jeg egentlig påpekte det i det siterte innlegget, men kan fremheve det jeg...
da jeg føler at Perch og Gosling ikke burde være med lenger.


Kan også utdype litt jeg. James Perch er en veldig begrenset og nesten dårlig spiller, sett med PL-øyne. Han har ikke noe i backfireren å gjøre, og viser, til tross for et par gode kamper i det siste, at han vel heller ikke er så veldig til å stole på når det kommer til sentral midtbanespiller heller. Han kan få gå billig tilbake til Championship.
Gosling har absolutt ikke slått til, men har jo et langt bedre potensiale enn Perch. Men han spille svært sjeldent, til tross for at jeg har trodd vi har hatt brukt for han tidligere. Er en potet, men spiller som regel på sentral midtbane. Der har vi per nu Cabaye, Tiote og Guthrie foran Perch og Gosling. Perch er jo foretrukket foran Gosling.
Skal vi bli bedre enn det vi er i dag, må vi få bedre spillere. I mine øyne er Davies en god del bedre enn Perch og da Gosling, så derfor er jeg positiv til han. Han er god, ung, og har potensialet. Skal vi bli gode må vi hente inn bedre spillere enn hva vi har, skal vi bli bedre enn vi er nå, må vi hente inn bedre backup-spillere.

Jeg har på ingen måte påstått at forsvaret vårt er noe annet enn det svakeste ledd. Ihvertfall bredden på det. Jeg ser INGEN hindringer for jobben for å styrke forsvaret vårt, hvis vi henter Davies... Gjør du?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #234 på: 15. Feb. 2012, 18:02 »
Ja takk til Davies. Vi trenger også bedre midtbanespillere, da jeg føler at Perch og Gosling ikke burde være med lenger.

Det er jo uten tvil forsvaret som er vårt svakeste ledd. Så hvorfor mener du vi trenger flere og bedre midtbanespillere?

Ehh... Føler jeg egentlig påpekte det i det siterte innlegget, men kan fremheve det jeg...
da jeg føler at Perch og Gosling ikke burde være med lenger.


Kan også utdype litt jeg. James Perch er en veldig begrenset og nesten dårlig spiller, sett med PL-øyne. Han har ikke noe i backfireren å gjøre, og viser, til tross for et par gode kamper i det siste, at han vel heller ikke er så veldig til å stole på når det kommer til sentral midtbanespiller heller. Han kan få gå billig tilbake til Championship.
Gosling har absolutt ikke slått til, men har jo et langt bedre potensiale enn Perch. Men han spille svært sjeldent, til tross for at jeg har trodd vi har hatt brukt for han tidligere. Er en potet, men spiller som regel på sentral midtbane. Der har vi per nu Cabaye, Tiote og Guthrie foran Perch og Gosling. Perch er jo foretrukket foran Gosling.
Skal vi bli bedre enn det vi er i dag, må vi få bedre spillere. I mine øyne er Davies en god del bedre enn Perch og da Gosling, så derfor er jeg positiv til han. Han er god, ung, og har potensialet. Skal vi bli gode må vi hente inn bedre spillere enn hva vi har, skal vi bli bedre enn vi er nå, må vi hente inn bedre backup-spillere.

Jeg har på ingen måte påstått at forsvaret vårt er noe annet enn det svakeste ledd. Ihvertfall bredden på det. Jeg ser INGEN hindringer for jobben for å styrke forsvaret vårt, hvis vi henter Davies... Gjør du?

Jopp, jeg ser en hindring. Om vi henter inn 2 "dyre" midtbanespillere så kommer Mike the man til å si at pengene for dette vinduet er brukt opp. Og at det ikke ble noen midtbanespillere dette vinduet.

Jeg regner også med du ikke teller med vinger blant dine midtbanespillere da?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #235 på: 15. Feb. 2012, 21:52 »
Tviler på at pengene er brukt opp på to midtbanespillere. Hva du mener med "dyre" skjønner jeg ikke helt. Lønn? Transfer? Eller kanskje begge deler?

Uansett så mener jeg jeg at Davies bør bli såpass billig, relativt sett, at vi bør forsøke oss. Jeg sier ikke at vi absolutt må kjøpe Davies, men vi må forsterke den sentrale midtbanen. Davies har bare blitt et navn i diskusjon. Om vi da finner et varp på kontinentet, er bra like bra for min del. Samtidig som jeg har lyst på engelske spillere, hvis de er gode nok.

Jeg prøver heller ikke å si at Perch OG Gosling må ut i sommer. Helst ser jeg at begge forlater hvis Pardew ikke synes at Gosling har ei fremtid i klubben, men ihvertfall Perch. Og da må en betraktelig bedre spiller enn Perch komme inn.
Jeg vil tro at Perch ut - Davies inn ikke vil koste klubben altfor mye, selv om vi uten tvil bruker mer enn vi får inn i penger.


Har ikke telt med vinger nei, snakker egentlig bare om den sentrale midtbanen :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #236 på: 15. Feb. 2012, 23:43 »
Nok en flott og reflekterende post funnet på nettet.

The major difference between Pardew and Sir Bobby is their footballing philosophies are totally different. Sir Bobby was a positive forward thinking kind of manager who wanted his sides to play attacking, exciting football, at pace and with lots of energy. His signings and the football we played in general demonstrated this. Pardew is far more negative and more defensive. He believes in stats more, giving extra importance to minor details and in general playing a percentages kind of game, relying on individuals and team spirit to see us through.

To be fair it is working for Pardew and his side, but only just. There is no plan B though and no other way, style or strategy so when plan A doesn't work, we are basically defeated. What stands out for me is that Sir Bobby had this almost encylepedia like knowledge of all kinds of systems, players, strategies and tactics yet his philopshy was simple and straight forward. Pick your best players and give them the confidence and freedom to express themselves to play attacking football and more often than not it worked, at several levels.

Going back to Carl Cort, I think Sir Bobby considered him a long-term replacement for Shearer or a back-up to him, i.e. an all-round type of centre-forward. To be fair, he had the ability and at Wimbledon he looked really promising, but injuries and other issues impeded that potential.

Bobby was a canny manager as well in terms of spotting things. He knew Shearer's mobility wasn't getting any better but there was no way he could drop a player still capable of scoring 30 goals in a season in all competitions and nor could we afford a mobile 30 a year striker, so he brought in Bellamy to play alongside Shearer and Robert to fire in the crosses. We already had Solano on the other flank. In midfield he had Dyer playing a kind of free role with Speed sitting and protecting. But we were so good going forward, Speed often grabbed himself a few goals too.

Bobby tried several times to change the way we played too, he bought Hugo Viana because he thought we didn't keep possession enough and bought Jenas to eventually replace Speed or rather his role in the side. That didn't quite work out but Bobby had the ability to change the way we played. I doubt pardew has that ability nor even the inclination to see our game changed or adapted.

We pretty much play the same kind of game as we did last season under him, only we have better players so results are improving. Performances aren't though and that's a worry, a massive worry, because as Sir Bobby himself said when once asked how he knew his side was improving or his players... its all in the performance. Forget league position or stats. They can be false. Performances cannot however. Ba's performances show he is the real deal, that he is a top top striker. Colo likewise in defence. Krul between the sticks.

In reverse, Shola's performances, Obertan's... they prove these players are simply not good enough, not to start anyway yet still they do - while players like Ben Arfa sit on the bench collecting splinters.

Sir Bobby would have him in his side 9 times out of 10 and give him the confidence and freedom to express himself to the best of his considerable ability.

And that's why he was a top manager and probably why Pardew will never ever be a top manager himself.

Another thing to remember, Sir Bobby transformed a then average side playing poor football into a top side playing great football, in the main by adding Bellamy and Robert to the side, all in a short space of time. That alone takes some doing. He then built on that and took us even further, at one point very close to an actual title challenge. Indeed we were right in there competing for it until key injuries especially to Bellamy.

Bobby did a magnificent job here looking back. That season we finished 5th was massively disappointing given we had finished 3rd the season prior but we didn't spend any money, suffered injuries to key players throughout, especially at critical stages of the season, but we still finished 5th and reached the semis of the UEFA Cup. In fact I believe if we didn't have European football that season, we would have fared better in the league.

Remember he was picking strong sides in that competition and rightly so because he believed we were capable of winning it and that was an actual target of his. But it took its toll on the squad and indeed our league campaign.

Sir Bobby had to put up with many a circus off the field too, but his team always went oute there to play football, to attack the opposition, to win the game. Those wins at Leeds, at Charlton away where we absolutely murdered them, Arsenal away, man Utd 4-3, for example, we played superb football.

If this side we have now played like that, we'd be 4th comfortably given the form of Chelsea, Arsenal and Liverpool in general this season. Who knows, we may be competing with Spurs even for 3rd. Instead, as good as it has been overall and as high as we are, we could well finish outside of the top 7 and all because we do not play good enough football or use the right kind of tactics and team selections. "

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #237 på: 15. Feb. 2012, 23:47 »
Gidde ikkje å lese alt det der. Ser ingen grunn til å sammenligne med SBR, da han var nokke for seg sjølv, og var og managerer i ei tid der fotballen var annerledes. Hadde og Pardew hatt mannskapet Robson hadde, vil han nok og vert meir positiv.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #238 på: 15. Feb. 2012, 23:51 »
Gidde ikkje å lese alt det der. Ser ingen grunn til å sammenligne med SBR, da han var nokke for seg sjølv, og var og managerer i ei tid der fotballen var annerledes. Hadde og Pardew hatt mannskapet Robson hadde, vil han nok og vert meir positiv.

Neivel, det kan være din sak. Men det står mye interessant der.
« Siste redigering: 15. Feb. 2012, 23:53 av snkz »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #239 på: 16. Feb. 2012, 00:08 »
Neivel, det kan være din sak. Men det står mye uinteressant der.