20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 660374 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #120 på: 07. Feb. 2012, 17:33 »
De kampene du nevner handler ikke bare om mangel på spillere, men dessverre også om svært dårlige taktiske disposisjoner fra Pardew. Hvis jeg husker riktig, that is. Synes erindre han valgte en altfor defensiv tilnærming til disse kampene, der motstanderen fikk aaaaaaltfor mye oppmerksomhet i gameplan.

Mot Norwich gjorde vi nøyaktig det Norwich ville vi skulle gjøre. Vi slo langt, holdt ikke ballen i laget, spilte på Norwich sine styrker, ikke på våre. Demba Ba scoret to mål på noe som knapt nok kan kalles målsjanser, og ga dem en bitteliten kamp. Men vi gjorde Kasper Wikestad til en veldig, veldig, veldig lykkelig mann den dagen.

De to (Swansea er åpenbart en annen historie) kampene taper vi på grunn av

1) manglende hodestyrke i Norwich-kampen. Kunne vært oppdemt med å unngå innlegg fra kant, men både Raylor og Santon holdt døgnåpent på backene. Hvordan du kan si at det Ba scorte på ikke var opplagte målsjanser er for meg en gåte. En alene med keeper, og en avslutning fra meget god posisjon med kun én spiller mellom seg og keeper.

2) Tempoproblemer mot Long og Odemwingie, samt markeringssvikt. Colos verste kamp for året, og det tåles ikke når makkeren er Perch. Man kunne senka linja bak, men i moderne fotball er det absolutt en grense for hvor mye man kan tillate seg å gjøre dette. I denne kampen mener jeg i hvertfall at personlige feil var det avgjørende.

Kamp mot WBA tapte vi pga av Vuckic, og hans manglende evne til å ligge dypt å styre spillet. Vi har tidligere holdt ei høg linje mot raske spisser, uten at det har vist seg som et altfor stort problem. Har vi ballen i laget, blir vi heller ikkje kontra i senk (Barca-style)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #121 på: 07. Feb. 2012, 19:16 »
Fantastisk lesning fra et random forum.
Må si meg 100 % enig i alt her.

I might get laughed at here but if we were to switch Santon to right-back, buy a top-class left-back, get S. Taylor back into the side fit and performing like he was and get the very best out of Ben Arfa, and man for man I believe we'd have a better 11 than Liverpool and Arsenal and would seriously compete with Man Utd and Chelsea starting 11 wise.

Er uenig i stort sett alt som sto i den posten dun la til.
Det er å ha skikkelig NUFC briller å påstå at NUFC har like godt lag som Arsenal, LFC og Chelsea. Og hvorfor disse lagene spiller mer og bedre fotball er bare delvis sant. Ja Arsenal gjør det, men ikke LFC og gjør Chelsea det er det isåfall marginalt.
Den store forskjellen er at disse lagene har plenty av spillere i aller ypperste verdensklasse, det har ikke NUFC, og bare glem å nevne Ben Arfa i den kategorien. Han har ikke vist noe som er i nærheten av hva spillere som van Persie og Mata har, eller for den saks skyld Bale eller Modric.
Jeg vil gå så langt som å si at Ben Arfa er årets store skuffelse i NUFC. Han viser seg frem glimtvis, men det er så altfor skjeldent og veier ikke opp for all balltapet han har ellers.
Så hvorfor skal han da spille? Skal ikke alle spillerne kjempe om plass på laget på like vilkår?

Jeg er overrasket over all den kritikken som kommer mot Pardew fra enkelte. Hadde noen sagt før sesongen at vi midtveis ut i februar ville kjempet om en CL plass hadde de aller fleste slitt med å ta dem seriøst.

Angående taktikk og spillemåte så er det minimalt å utsette på Pardew. Selvfølgelig hadde det vært gøy om NUFC kunne spilt som Arsenal, ManU eller ManCity, men det har vi ikke spillere til desverre. Tror enkelte må stikke fingrene i jorda å innse at NUFC er langt bak topplagene når det kommer til kvalitet, kvantitet og kontinuitet.
Det viktigste for Pardew er å tette igjen bakover først. Og ettersom kvaliteten på nye spillere hever seg vil det nok gi muligheten til å se på det offensive senere.

Foreløpig går det strålende. Resultatene er gode og det uten Ben Arfa. Han hadde muligheter til å vise seg frem i januar men tok ikke særlig godt vare på den muligheten. Foretrekker heller at klubben er med å kjemper om E-cup plass uten Ben Arfa enn at vi ligger godt plassert på midten av tabellen med han. Ingen er større enn klubben..........


Det er min mening!

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #122 på: 07. Feb. 2012, 19:22 »
Så vanvittig enig, Frode. En av dei beste postane eg har lest her inne. Ever. :thumbu:

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #123 på: 07. Feb. 2012, 20:59 »
Tok ikke vare på muligheten? Har utrettet jo mer offensivt bare i januar enn det Obertan har gjort i hele sesongen hittil.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #124 på: 07. Feb. 2012, 21:02 »
Kjempe bra innlegg. 100% enig.

PhilippeA.

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 661
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #125 på: 07. Feb. 2012, 21:10 »
Forfatteren av innslaget griper desperat etter halmstrå for å argumentere for at Ben Arfa skal spille. Og jeg sliter med å forstå hva han prøver å forklare med at:

A: Pardew burde spille med Ben Arfa. Da hadde vi utnyttet de beste spillerene våre og vært like gode som Man U og Chelsea, omtrent.

B: Pardew velger Ryan Taylor av taktiske hensyn og vi vinner.

A: Pardew er en elendig taktikker.

???

Etter min mening viser Pardew sine gode taktiske egenskaper ved å sette ut Ben Arfa. Ellers helt enig med Frode. Bra innlegg!
Oscillons From The Anti-Sun

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #126 på: 07. Feb. 2012, 21:11 »
Fantastisk lesning fra et random forum.
Må si meg 100 % enig i alt her.

I might get laughed at here but if we were to switch Santon to right-back, buy a top-class left-back, get S. Taylor back into the side fit and performing like he was and get the very best out of Ben Arfa, and man for man I believe we'd have a better 11 than Liverpool and Arsenal and would seriously compete with Man Utd and Chelsea starting 11 wise.

Er uenig i stort sett alt som sto i den posten dun la til.
Det er å ha skikkelig NUFC briller å påstå at NUFC har like godt lag som Arsenal, LFC og Chelsea. Og hvorfor disse lagene spiller mer og bedre fotball er bare delvis sant. Ja Arsenal gjør det, men ikke LFC og gjør Chelsea det er det isåfall marginalt.
Den store forskjellen er at disse lagene har plenty av spillere i aller ypperste verdensklasse, det har ikke NUFC, og bare glem å nevne Ben Arfa i den kategorien. Han har ikke vist noe som er i nærheten av hva spillere som van Persie og Mata har, eller for den saks skyld Bale eller Modric.
Jeg vil gå så langt som å si at Ben Arfa er årets store skuffelse i NUFC. Han viser seg frem glimtvis, men det er så altfor skjeldent og veier ikke opp for all balltapet han har ellers.
Så hvorfor skal han da spille? Skal ikke alle spillerne kjempe om plass på laget på like vilkår?

Jeg er overrasket over all den kritikken som kommer mot Pardew fra enkelte. Hadde noen sagt før sesongen at vi midtveis ut i februar ville kjempet om en CL plass hadde de aller fleste slitt med å ta dem seriøst.

Angående taktikk og spillemåte så er det minimalt å utsette på Pardew. Selvfølgelig hadde det vært gøy om NUFC kunne spilt som Arsenal, ManU eller ManCity, men det har vi ikke spillere til desverre. Tror enkelte må stikke fingrene i jorda å innse at NUFC er langt bak topplagene når det kommer til kvalitet, kvantitet og kontinuitet.
Det viktigste for Pardew er å tette igjen bakover først. Og ettersom kvaliteten på nye spillere hever seg vil det nok gi muligheten til å se på det offensive senere.

Foreløpig går det strålende. Resultatene er gode og det uten Ben Arfa. Han hadde muligheter til å vise seg frem i januar men tok ikke særlig godt vare på den muligheten. Foretrekker heller at klubben er med å kjemper om E-cup plass uten Ben Arfa enn at vi ligger godt plassert på midten av tabellen med han. Ingen er større enn klubben..........

 
Det er min mening!

Et glimrende innlegg. Du oppsummerer det jeg også tenker på en glimrende måte. Ben arfa har slettes ikke vært god i år. Det er mulig mcleish frykter Ben Arfa mer enn det han gjør Ryan Taylor, men vi vant jo kampen, ikke minst på grunn av Taylors kjemping før det første målet. Med dette i tankene, er det mulig å kritisere laguttaket så voldsomt?

Stangi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 578
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #127 på: 07. Feb. 2012, 21:39 »
 :gp: :gp: Frode! Helt enig! Barfa har veldi mye å bevise før han fortjener en fast plass!
Winning isn't everything, it's the only thing!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #128 på: 07. Feb. 2012, 21:49 »
Jeg ser den - men i kamper mot lag som WBA og Norwich og tildels Swansea - så skulle jeg ønske at vi i større grad turte satse offensivt og ha trua på egne ferdigheter. Mot Norwich slet vi sentralt i midtforsvaret med hodestyrken, men vi la opp til en gameplan med mye direktespill og langballer når jeg da mener at en mann som Ben Arfa i langt større grad kunne vært kjekk å hatt. Samtidig - selvfølgelig skal ikke Barfa ha annet vurderingsgrunnlag enn andre, men det syns jeg da vitterlig han ofte har ift Obertan. Du kan jo selv summere opp antall mål og assists de to har laga, og atpåtil kanskje vurdere opp mot spilletid. Samtidig - å si at Barfa ikke tok sjansen er en sannhet med modifikasjoner. Lett å sitte igjen med kampene mot Rovers og Brighton i bakhodet - der hele laget som en enhet var svake forøvrig, men kampene før det var han vår skapende kraft.
Jeg sikler litt etter å se Ben Arfa i laget med de to spissene vi har nå og etterhvert stammen i laget sentralt. Det virker ihvertfall lettere for Pardew å vrake Ben Arfa enn Obertan.

Når det er sagt - ingen tvil om at han har endel å gå på. Defensivt kan han enda bli bedre, selv om jeg mener han absolutt har tatt steg der. Å avlevere ballen til rett tid likeså.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Espelandos

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 36
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #129 på: 07. Feb. 2012, 23:11 »
Er ikke dette transfer tråden?

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #130 på: 07. Feb. 2012, 23:14 »
I noen kamper denne sesongen har vi jo spilt som Arsenal. Uansett, hvorfor spille som dem, når vi kan spille som Newcastle og fortsatt ligge over dem på tabellen :toon:

Pardew har gjort mer enn jeg i min villeste drøm kunne forestilt meg at han kom til å gjøre :thumbu:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #131 på: 07. Feb. 2012, 23:20 »
Vi har egentlig vært det helt motsatte av Arsenal i en del kamper. Vi har polet ballen fremover en del, men Arsenal kjører Barca stil med korte pasninger langs bakken.

Torjus

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 881
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #132 på: 07. Feb. 2012, 23:25 »
:gp: Frode.

Peter

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #133 på: 07. Feb. 2012, 23:28 »
Er ikke dette transfer tråden?

Tror du det kommer transfer rykter i februar?

trondie

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 397
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #134 på: 07. Feb. 2012, 23:40 »
Helt enig med frode!!!