20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 366676 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #600 på: 02. Jan. 2011, 11:03 »
Hadde vært et klolt valg.
Blir spennende og se hva evt lønnen blir, siden han må gå ned ganske mye?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #601 på: 02. Jan. 2011, 11:24 »
Bentley er alt for ujevn. Har sett ham i en del Thamkamper, og han har nesten til gode å treffe på innleggene. Men gutten har potensiale. Hvis Pardew klarer å lære både ham og Ben Arfa når de skal sentre og når de skal druble, kan de et fantastisk vingpar. Vil ikke kjøpe ham nå. Lån med opsjon er et klokt valg.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #602 på: 02. Jan. 2011, 12:04 »
Gjerne på lån i første omgang, spør du meg! Men meget spennende med Bentley, ja!

Helt sikkert et lån det er snakk om i første omgang vil jeg tippe, med mulighet til å gjøre overgangen permanent til sommeren. DailyMail mener Tottenham er villig til å vinke farvel til mange av de £15 mil. de betalte for han, og vi strekker oss garantert ikke til halvparten av det en gang. Men vil vel tippe at også Tottenham ser at Bentleys markedsverdi har sunket veldig de siste to sesongene.

DailyMail virker overraskende sikre i sin sak her, mulig dette er en story de bare har spunnet opp. Det ligner ikke Newcastle og allerede ha første overgangen linet opp allerede nå. Det stemmer også dårlig med at en spiss er vår første prioritet.

Skjønner det. Han er en spiller som er lett å legge merke til pga sin gode teknikk og fordi han alltid prøver å utfordre. Hadde ikke vært meg imot for 2 mill pund. Er mer skeptisk til Bentley.

Fordelen med Bentley er at han allerede har spilt i Premier League og at vi får en "proven Premiership player", det liker jeg. Ziani på sin side ville sikkert blitt billigere å hente, hvilket selvfeølgelig heller ikke er helt uvesentlig.

Det blir iallfall spennende å se hva som skjer de neste fire ukene.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #603 på: 02. Jan. 2011, 12:13 »
Bentley hadde vært konge å hente. De offensive rekkene ville sett slik ut da:

Bentley - Barton - Tiote - Ben Arfa

----------- Nolan ----------------------

------------------ Carroll---------------

Dette hadde vært starten på noe!
Bentley sine dødballer og innlegg blandet med Ben Arfa sin teknikk og dribleferdigheter ville tilført NUFC mye offensivt. Får flere angrepsmuligheter og true motstanderen med. Både Bentley og Ben Arfa har et veldig godt skuddbein i tillegg, det har også Barton. (ville minnet mye om Robert og Solano)
Kunne evt satt inn Jonas på venstre og ført frem Ben Arfa istedenfor Nolan. Men jeg likte best ditt alternativ.
Så får klubben se seg om etter en ny spiss som kan fungere bra sammen med Carroll på topp og ta plassen til Nolan. Da begynner det å ligne litt. Ta med at Ranger fungerer godt som vikar/innbytter.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #605 på: 02. Jan. 2011, 12:32 »
http://www.people.co.uk/sport/football/football-hotline/2011/01/02/newcastle-united-considering-5million-move-for-ivory-coast-striker-lacina-traore-102039-22819954/
Hvem i granskogen er denne mannen?
Ikke si det er han som var i Rosenborg? ::)
Lacina Traore er et beist av en spiller! 1'98 høy om jeg ikke tar feil.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #606 på: 02. Jan. 2011, 12:33 »
Vi linkes til David Sessegnon! Kanskje blant verdens fem beste dribblere!  :)

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1343427/Aston-Villa-Newcastle-eye-Stephane-Sessegnon.html?
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #607 på: 02. Jan. 2011, 12:37 »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #608 på: 02. Jan. 2011, 12:40 »
Tror ikke Beckham kommer til Newcastle. Dette er sikkert bare litt godis for såre supportere.(pardew som vil gjøre et bra inntrykk)
Jeg hadde derimot ikke sagt nei til Sessengnon, hadde vært akkurat det vi trenger. Han og HBA på hver sin kant med Carroll som spiss, mange gode crossere og mange mål. Og med Nolan som alltid vet hvor ballen havner, som hengende spiss. Hadde vært glimrende.
Barton og Tiote sentralt hadde vært helt hundre% 8)

Sessengnon/Bentley - Barton - Tiote - HBA
                   Carroll - Nolan/Keane/Djalo


PS!!
Silly season med Newcastle igang, du tror alt, håper alt, men blir som regel alltid skuffet?
« Siste redigering: 02. Jan. 2011, 12:48 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #609 på: 02. Jan. 2011, 12:44 »
Kan ikke se for meg at becks vil komme til newcastle. Skal han til england, blir det nok tottenham. Tror han er ganske glad i å bo i storbyene, og derfor fruster nok byen london mer enn byen newcastle.

Er positiv til både sessengnon og bentley, men er ikke fullt å positiv til keane. Tror han er over the top, og kan ikke se for meg at han skal kunne bidra så mye i laget vårt. Da vil jeg mye heller ha djalo.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #610 på: 02. Jan. 2011, 12:51 »
http://www.people.co.uk/sport/football/news/2011/01/02/newcastle-will-not-be-tempted-to-sell-andy-carroll-even-for-mega-money-102039-22820602/
Ikke til salgs for £40 mill. God nyhet.
Og dette er den mest seriøse avisen en kommer over nesten.

Smith, Campbell og Best ser og ut til å være på vei vekk?

Flytter denne hit jeg Lars Arild.

Campbell ser jo ut til å være den spilleren av alle som reagerte hardest på sparkingen av Hughton. Det er kanskje ikke så rart ettersom han er en nær venn av Hughton fra Tottenham-tiden. La også merke til at Campbell ikke var nevnt blant de rutinerte spillerne som samlet spillergruppa og fikk dem til å løfte hodet etter den uventede sparkingen. Kanskje er det like greitt å la Campbell gå hvis han var så sterkt knyttet til Hughton. Han har på ingen måte vært veldig imponerende, og kan vi selge ham for en liten slant så vil vi kanskje gå i null på ham, den lille tiden han var her.

Smith og Best er forsåvidt OK salgsobjekter også slik jeg ser det, Best har jo ikke spilt en skikkelig kamp denne sesongen og scoret ikke i noen ifjor, veien frem virker uendelig lang for ham. Championship neste for spilleren med det lovende etternavnet?

Smiths tid i Newcastle nærmer seg vel også slutten, og han hever vel en relativt høy lønn, og er pr dags dato ikke noe annet enn en middels squad-player og blir det ikke heller. Tioté, Barton Nolan og Gosling, med Guthrie i bakhånd, bør gi oss nok alternativer på midtbanen. Kan selvfølgelig diskutere om vi ikke burde beholde Smith FØR Guthrie, men avhengig av en eventuell kjøper og Smiths relativt høye lønn (som antagelig er en del høyere enn Guthries?), så er det kanskje like greitt å selge Smith nå.

Klarer vi å selge den trioen til en noenlunde fornuftig sum penger, så virker det som et fornuftig trekk for min del. Vi har et tydelig behov for forsterkninger, men stallen kan ikke vokse i det uendelige, og dermed så bør vi prøve  selge unna noe også. Det frigjør jo også midler til eventuelle ny-ervervelser!

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #611 på: 02. Jan. 2011, 12:57 »
Til chickenman, greit du flyttet den ja, lurte selv på og legge den her.
Christian, takker for svar.
Men noen som vet om han er god? Skjønner han er høy,
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #612 på: 02. Jan. 2011, 13:27 »
Wtf. Pardew er ute etter Beckham!

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6630371,00.html?


Flere enn meg som hadde kjøpt drakta da eller? :P
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #613 på: 02. Jan. 2011, 13:57 »
Tor Kristian Karlsen mener å ha gode kilder som sier at Carroll blir solgt hvis det tikker inn et bud på £15-20 mill. Det kan da ikke stemme!?

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #614 på: 02. Jan. 2011, 14:18 »
http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2011/01/02/alan-pardew-hoping-to-have-striker-by-end-of-week-79310-27919088/
Pardew has made Tottenham’s Robbie Keane a top target, but now faces a battle to convince Mike Ashley that the striker is worth £55,000 a week as well as a sizeable signing on fee. Harry Redknapp has told interested clubs he does not want the player to go out on loan.
Ny spiss i løpet av uken.
Ingen David Beckham
Er vi igjen linket til Jamie O`Hara

Hmm, vet ikke helt hva jeg skal si. Jo stemmer det er sillly season  :D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.