20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 367465 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Vegard Nilsen

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #330 på: 12. Des. 2010, 01:28 »
Vil si meg uenig der. Selv om jonas har vært i form har han ikke prestert på det nivået en kan forvente av en slik lønning. Det er svært få vinger i premier league som har så dårlig slutt produkt som jonas.

Det er svært få også som er like dårlig til å bevege seg langs kritt linja. Ja han tar ballen fra dypet og oppover banen. Men mot organiserte lag, som de fleste er mot oss pga venstre siden er den eneste siden der vi har noe som kan kalles fart framover så stopper de oss med 3 spillere.

Når jonas ikke kan legge inn uten å være mutters alene hjelper det dårlig spesielt når folk vet han er ufarlig akkurat der og bare kan presse han og passe på enrique slik at han ikke får kommet på skikkelig overlapp.

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #331 på: 12. Des. 2010, 01:34 »
Hva er du egentlig sier deg uenig i? At han har godt av hvile?

Fullstendig klar over at han har sine begrensninger, men formen hans er UNDER det han normal er uansett.
« Siste redigering: 12. Des. 2010, 01:36 av Kesse »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #332 på: 12. Des. 2010, 02:08 »
Alle spillere, absolutt alle, trenger noen å konkurrere med. Jonas er i hvert fall ikke noe unntak. Jonas ble benket et par/tre kamper av Chris tidligere i høst, mens Ben Arfa storspilte. Og når Jonas kom tilbake i Ben Arfas skadefravær, var han meget god i flere av de påfølgende kampene. Spesielt mot Man City.

Men nå har Jonas spilt absolutt alt en lang periode. Han har ikke noe som helst konkurranse om plassen sin, og da blir det vanskelig å holde seg på tå hev hele tiden. Dette blir en av de første oppgavene Pardew må ta tak i. Få Jonas på rett kjøl igjen. Hvordan han velger å gjøre det, er opp til han. Så lenge han oppnår ønsket resultat.

Nesten uavhengig av Ben Arfas situasjon mener jeg vi bør handle en ving i januar. Og at det kanskje er mer prekært enn spiss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #333 på: 12. Des. 2010, 08:47 »
Jonas har underprestert veldig de siste kampene. Er det andre en meg som har lagt merke til at han slår mye mer støttepasninger nå i forhold til tidligere? Virker nesten som om han har fått beskjed om å utfordre mindre? (kanskje det bare er inbilling.)

Den deffensive jobben han gjør er uvurderlig, men det er på tide at han begynner å vise noe framover på banen også.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #334 på: 12. Des. 2010, 12:07 »
Larsson sier at de er usikkert om han spiller i Birmingham neste sesong. Det virker på meg som om han er ute etter en lukrativ kontrakt. Han er 25 år, og den neste kontrakten han inngår er viktig mtp økonomien. Han sier likevell at det sportslige er veldig viktig. Han vill være i en klubb som gjør framskritt. Skysports skriver også at Everton og Liverpool antas å være interessert.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11694_6568620,00.html

Jeg håper vi slår til i sommer. Selv om han ikke er den type ving som forserer framover og drar av motspillere så har han en meget presis innleggsfot.

(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #335 på: 12. Des. 2010, 12:11 »
Hans jobb bakover er uverderlig ja. Problemet hans er først og fremst at han og Routledge alltid tar de gale valgene offensivt. I stedet for å være orientert om pasningsalternativer tidlig, holder på ballen for lenge. Dette medfører at motstanderen får komme nære innpå ham og dermed begrenses Jonas og Routledges alternativer til støttepasning eller utfordre stillestående, hvilket er mye vanskeligere enn når man er i fart og har større rom foran seg. Kunsten for begge er å gjøre det enkelt. I kampen i går fikk vi se et klassisk eksempel som perfekt illustrerer disse problemene til både Routledge og Jonas. Sistnevnte førte ballen fremover, Enrique overlappet og hadde et hav av rom. I stedet for å spille ut til Enrique asap, holdt Jonas på ballen for lenge, helt til Enrique var i pasningsskyggen. Dermed sentret Jonas inn til Nolan, som igjen prøvde å sentre ut til Enrique. Men da var Enrique allerede for høyt oppe i banen. Ballen gikk til innkast Liverpool. Resultatet var at en overgang hvor forsvaret til pool var i ubalanse, ble ødelagt fordi Jonas ikke evnet å se det vakre i det enkle.  Hadde Enrique fått ballen med en gang, hadde han nesten fri vei ned til dødlinjen. Dermed kunne Jonas og Nolan heller konsentrert seg om å komme seg inn i boksen tidsnok.

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #336 på: 12. Des. 2010, 13:13 »
Ser nufcblog.com vil ha oss linket til blant annet Rickie Lambert og David Wheater. Er usikre på begge to. Lambert er en eldre og sannsynligvis dårligere versjon av Carroll, mens Wheater har hatt en voldsom nedgangskurv. Husker han som veldig god, men har som resten av laget ikke imponert i det hele tatt i det siste.

Om vi først skal se på spillere fra gamleklubben til Pardew ser jeg heller at Adam Lallana og Alex Oxlade-Chamberlain kommer.  Meget talentfulle spillere begge to. Så veldig dyre kan de neppe heller vise seg å være.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #338 på: 12. Des. 2010, 14:27 »
Ja takk.

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #339 på: 12. Des. 2010, 15:53 »
Hva med Feyenoords Luc Castaignos? Han er 18 år og har 5 mål på 18 kamper for Feyenoords A-lag.
Har du sett han spille live? Nei, jeg tror ikke det.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #340 på: 12. Des. 2010, 16:29 »
New Newcastle United boss Alan Pardew to receive more than £10m to spend in January transfer window - report  :)

http://www.goal.com/en-gb/news/2896/premier-league/2010/12/12/2257654/new-newcastle-united-boss-alan-pardew-to-receive-more-than?
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #341 på: 12. Des. 2010, 16:32 »
Hva med Feyenoords Luc Castaignos? Han er 18 år og har 5 mål på 18 kamper for Feyenoords A-lag.
Har du sett han spille live? Nei, jeg tror ikke det.

Hæ? Hva faen?
For all del Castaignos er sikkert en god spiller, men vi trenger etablerte spillere som tar nivået med en gang. Ser ikke for meg Castaignos som noe Januar-kjøp.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #342 på: 12. Des. 2010, 17:03 »
Inn:

Lambert

Lallana

Donovan

Wheater

Ben Arfa

Ut:

Xisco

S. Taylor

Løvenkrands

Smith

Realistisk? Ser ikke for meg at vi henter Lallana i Januarvinduet, men kanskje til sommeren. Tror heller ikke vi signerer Ben Arfa før noen dager før utlånsfristen går ut. Vi vil få problemer med å kvitte oss med Smith, Løvenkrands og Xisco tror jeg.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #343 på: 12. Des. 2010, 17:11 »
Donovan ønskar eg meg, hadde han på lista over spelar eg ønska inn i januar. :)

Wheater kan bli ein fin ersatter for S.Taylor som sannsynlegvis forsvinner.
Når jeg tenker meg om er ikke Wheater rett mann. Vi trenger en rask stopper, som kan løpe opp raske spisser.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

SuperAlmeida

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1939
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #344 på: 12. Des. 2010, 17:32 »
Lewis McGugan er en spennende spiller. Potensielt sommerkjøp? :)

9 mål fra midtbaneposisjon for Forest.

Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".