20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 781345 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4905 på: 02. April 2017, 14:37 »
Dama dro meg med på kino å se 'the Islands and the Whales' - låter muligvis temmelig traust med en film om grindejakt på Færøyene, men det var utrolig flott film, må jeg si. Veldig imponerende av et filmcrew på 5 personer! Ganske nyansert også, sånne miljø/independent-filmer har ofte tendens til å bli veldig svart/hvitt enspora, det slipper man her.
Gleder meg til å se Sealers, om norske selfangere på siste tokt.

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4906 på: 21. Mai 2017, 16:52 »
Så Alien Covenant nå. Gledet meg siden Prometheus (Ikke siden det var en spesielt bra film, men jeg lurte sånn på hvordan en oppfølger kunne bli sånn som den sluttet).

Kan ikke si at den var spesielt bra. Mye predictable shit, lite svar på det jeg lurte på og ikke like fete Aliens (alt for dataanimert). Terningkast 3 fordi det ikke var så mange retard crewmembers som det pleier i Alienfilmer + grei underholdning. 

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4907 på: 21. Mai 2017, 17:58 »
Har ikke ord for hvor bedriten Prometheus er. Jeg tror jeg hater absolutt alt ved den filmen.

Har ikke sett Alien: Covenant og jeg har heller ikke noe behov for det, men det som irriterer med ved hele den filmen er at den stakk kjepper i hjulene til Neill Blomkamps Alien: Awakening da Ridley Scott ikke ville at en ny, potensiell GOD film skulle stjele oppmerksomheten rundt hans bedritne og håpløst meningsløse cash grabbers. Og det er synd, for Neill Blomkamp, til tross for en svært varierende filmografi, kunne fått til noe sykt fett og ikke minst ekte her. Hele dritten er så sykt irriterende.


Jeg så Get Out i går og ble dødsimponert. Utrolig fet, vitting og kul film som i tillegg til og være helt kanon greier å fremstå som noget unik og orginal.

Også så jeg actionkomedien Mindhorn som var helt absurd bra. Og absurd er et ord som passer godt her, for hele filmen er helt på trynet, men på en veldig god måte. Veldig 70- og 80-talls. Tenk Knight Rider og Starsky & Hutch, samt Galaxy Quest, Hot Fuzz og de fleste Astron-6-filmene. For den filmen her kunne fint vært laget av gutta i Astron-6, og det er utelukkende positivt.
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4908 på: 16. Sep. 2017, 18:45 »
Doctor Strange var overraskende bra. Lett en av de bedre superheltfilmene i nyere tid. Ikke helt der oppe med de aller beste som Captain America: The Winter Soldier, Ant-Man, Deadpool, Kick Ass, X-Men: Days of Future Past og Watchmen. Men vil sette den sammen med de neste beste, som Batman Begins og Captain America: The Winter Soldier. Kul sak, selv om den ville hatt godt av litt mer karakterutvikling. Kul visuelt, spesielt de trippa greiene i starten av filmen. Det var likt kult som det var spaca.


Guardians of the Galaxy 2 var også langt kulere enn den første. Kulere og mer leken visuell stil, og langt mer nedtonede karakterer og humor. Fikk nesten kreft av Rocket i den første filmen, men i GotG2 var han høydepunktet. En tommel opp!

MCU tar stadig sted i riktig retning. Kult at de tørr litt mer nå, enn hva de gjorde tidligere. Håper de blir enda tøffere i tiden som kommer.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4909 på: 16. Sep. 2017, 19:10 »
Sett Dunkirk? ;) No er jo eg Nolan fanboy deluxe. Hehe. Tykte den var fantastisk.
Dr Strange er kul ja. Hmm prøver koma på andre gode filmar eg har sett i det siste... Silence var seig, men god på,sin måte. Veldig interessant historie. Burde laga fleire historiske filmar om Japan.

Green Room og It comes at night!
« Siste redigering: 16. Sep. 2017, 19:17 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4910 på: 16. Sep. 2017, 19:56 »
Har selvfølgelig ikke sett Dunkirk. Eller Interstellar. Begge filmene ser ut som ren kreft, og Christopher Nolan har ikke gitt ut noe severdig siden 06. Men kommer til å se de neste gang jeg føler for å begå selvmord (mest sannsynelig dagen derpå en eller annen gang), da det fungerer veldig godt å se dritt når alt er som verst. Bare for å se og få vite at det fines ting i verden som er enda kjipere enn en ultabrutal bakrus. Samt at jeg generelt er interessert i film, OG elsker å kunne klage på ting jeg ikke liker. Og det fungerer best etter å ha sett de.


Men har endelig fått sett alle Undisputed-filmene. Undisputed var virkelig skuffende, men Undisputed II-IV var rett og slett latterlig fete. Kult at tre direct-to-video filmer med såpass lavt budsjett er blant Hollywoods desidert feteste actionfilmere i nyere tid. Koreografien er nesten i overkant bra, og det hele er så utypisk Hollywood at jeg får vann i munnen. Måten slåssingen er koreografert og filmet er helt unik når man setter den opp mot andre martial arts-filmer fra Hollywood. Veldig asiatisk, og det er mye Prachya Pinkaew, Panna Rittikrai og Tony Jaa over filmene. Og det er selvfølgelig utelukkende positivt. Scott Adkins er dritbra, og hans karakter Boyka er av ypperste fethet.





Enn om Hollywood-regissører med større navn og budsjett invisterte litt ekstra i filmen for og få action-scenene gode. Ah, det hadde vært så bra.
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4911 på: 16. Sep. 2017, 21:36 »
Kom på kvifor du er hakkekyllingen min ::)  Da du skriv er rein kreft... Kos deg med filmane dine og filmtråden her kan du få ha for deg sjølv.
« Siste redigering: 16. Sep. 2017, 21:44 av lgrinde »

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4912 på: 16. Sep. 2017, 21:45 »
Fordi jeg synes nyere Christopher Nolan er dritt? ;D
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4913 på: 17. Sep. 2017, 11:50 »
The Void var så bra at det første jeg gjorde når rulleteksten var ferdig, var å sette den på og se den på nytt. For en film! Var så bra at jeg måtte finne frem rollespillterningen min for å kunne gi den et rettferdig terningkast. Det er langt i fra orginalt, men den er max Lovecraftian, har en fenomenal stemning fra start til slutt og både monsterdesign og spesialeffekter som er til og dø av. Helt nydelig, og ytterst perfekt Lovecraftian horror.

Max 80-talls og en helt fantastisk god blanding av filmer som The Thing, From Beyond, Hellraiser, The Beyond og Assault on Precinct 13, Lovecraft og Silent Hill.

Sitter igjen med mye av den samme følelsen jeg satt igjen med etter og ha sett filmer som The Thing, From Beyond og Hellraiser for første gang. Liker'e, og det tar nok ikke mange dagene før jeg velger å se den igjen.
Nei.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4914 på: 17. Sep. 2017, 16:37 »
Har selvfølgelig ikke sett Dunkirk. Eller Interstellar. Begge filmene ser ut som ren kreft, og Christopher Nolan har ikke gitt ut noe severdig siden 06. Men kommer til å se de neste gang jeg føler for å begå selvmord (mest sannsynelig dagen derpå en eller annen gang), da det fungerer veldig godt å se dritt når alt er som verst. Bare for å se og få vite at det fines ting i verden som er enda kjipere enn en ultabrutal bakrus. Samt at jeg generelt er interessert i film, OG elsker å kunne klage på ting jeg ikke liker. Og det fungerer best etter å ha sett de.
Interstellar skal du få lov til å hate. Den var tidvis pompøs Nolan på sitt verste. Dunkirk er noe helt annet og er på sin måte et mesterverk.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4915 på: 17. Sep. 2017, 17:18 »
Jeg har faktisk lov til å hate alt som vekker en hatefull følelse inni meg. Men sånn helt seriøst kan jeg ikke fordra stilen, regien og alt han står for som regissør i 2017. Og det er ikke bare det at de nyere filmene hans kjeder meg, men jeg blir direkte sur og uvell av å se de. Delvis fordi jeg en gang i tiden anså han som en av de mest lovende regissørene i verden, og delvis fordi jeg hater stilen han har kjørt over de siste 10 åra. Og jeg tror helt ærlig ikke Dunkirk kommer til å forandre det. Men regissører har både overrasket og skuffet meg før, så hvem vet.

Har dog ikke noe hastverk. The Devils Candy er neste film på lista. Har max trua, og det hjelper litt at filmen har et dritkult soundtrack. Hadde aldri trodd jeg skulle få se en film med bl.a Sunn O))) som en del av soundtracket. Det grenser nesten til det latterlige, men gir meg bare enda mere troa. Droooooooooooooooone!!!


Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4916 på: 25. Okt. 2017, 12:30 »
Blade Runner 2049 var sånn ca perfekt. Var ikke en eneste liten ting som ikke stemte, go hele filmen ar en eneste gedigen nytelse for både øyne, ører og hjerne.

Faen til stemming!


Lyden på Colosseum er jaggu meg helt massiv. Må få til noen flere kinobesøk når jeg først er i Oslo.
Nei.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4917 på: 25. Okt. 2017, 20:00 »
Blade Runner 2049 var sånn ca perfekt. Var ikke en eneste liten ting som ikke stemte, go hele filmen ar en eneste gedigen nytelse for både øyne, ører og hjerne.

Faen til stemming!

Jepp! Lite annet å si egentlig. Nydelig film!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4918 på: 28. Okt. 2017, 15:39 »
Den filmen er rein perfeksjon.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4919 på: 17. Nov. 2017, 07:48 »
Da har jeg endelig fått sett Atomic Blonde og Dunkirk.

Atomic Blonde var steintøff fra start til slutt og Charlize Theron har blitt en gudinne. Dette er det beste hun har levert ved siden av Mad Max: Fury Road, og det er også hennes kuleste rolle ved siden av Imperator Furiosa fra Fury Road. Helt magisk!

Dunkirk var også bra. En ordentlig krigsfilm som fokuserer på selve krigen. Og da ble det vel åpenbart at jeg prater om den skjulte juvelen fra 1958? Dritbra!



Og siden DC ikke evner å lage noen skikkelig gode superheltfilmer har jeg begynt på de animerte filmene dems. Starta med noen Batman-filmer og kvaliteten er skyhøy. Fra før jeg har jeg sett The Dark Knight Returns, Part 1 & 2 (9,5/10) og Batman: Year One (8/10). De siste dagene har jeg sett:

Batman: Assault on Arkham - Denne filmen er en del av Batman: Arkhams videospillunivers og er satt til tiden rett etter Arkham Origins. Batman har kun en birolle i denne, da det er en Suicide Squad-film. Helt magisk fra start til slutt. 9/10

Batman: Gotham Knight - Japansk antologi i animestil, delt i seks små filmer. Alt er satt til Christopher Nolans Batmanunivers i tiden mellom Batman Begins of The Dark Knight. Filmene er som forventet av litt varierende kvalitet, men på sitt beste er den helt fantastisk (In Darkness Dwells 10/10 og Deadshot 9/10) og på sitt dårligste er den veldig bra (Crossfire 7/10 og Field Test 7/10). Alt i alt 8/10.

The Batman vs. Dracula - En film som mangler litt på historie og karakterer, men det den mangler der tar den igjen på herlig en gotisk stemning og en fantastisk Peter Stormare som Dracula. 9/10

Batman: Under the Red Hood - Muligens det aller, aller beste jeg har sett av Batman noen gang. Dyp, kompleks, intelligent, mørk og skitten. I tillegg til dritbra animasjon og sånn. Utrolig detaljrik. Elsker måten Batmandrakta forandrer seg bittelitt og gradvis i flashbackene. 10/10

Skal se et par Batmanfilmer til før jeg kaster meg over andre filmer fra DCs animerte univers. Synd de ikke greier og få ut noe av denne kvaliteten i live-action filmene sine. Beste fra DCEU til nå er Wonder Woman, og den var ikke spesielt bra. Grei underholdning og milevis foran resten av dritten de har spydd ut, men ikke noe mer. Ser frem til Aquaman, Shazam og Cyborg, men jeg ser for meg at regissørene har måttet inngå så mange kompromisser, i till til og måtte følge DCEUs interne filmregler og historie, tone og visuell stil at vi ender opp medflere middelmådigheter.

Setter egentlig DC langt over Marvel i tegneserieform, men som live-action er Marvel latterlig langt foran av en eller annen grunn. Snålt.
Nei.