20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 783832 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #810 på: 09. Des. 2008, 17:49 »
Braindead og Dawn of the dead (originalen)
scorer også veldig høyt.
Alle andre skrekkfilm klassikere også.

Liker også syke splat-filmer som Cannibal Holocaust, hostel eller saw. Men de er bare gøy om jeg ser dem sammen med venner. Helt sykt å sitte å se på sånt alene.

Den orginale Dawn of the dead filmen er så brilliant. Endel hysteriskt artige scener i den filmen. Ein kult klassiker definitivt!
Ellers må eg seie at Saw og Hostel filmane er vanvittig dårlige. Ingen poeng what so ever.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #811 på: 09. Des. 2008, 21:07 »
er gøy å se folk som dør på syke måter med vennegjengen ^^

Du har rett i at noen av saw filmene er dårlige, spesiellt 4'ern.
1 og 2 syns jeg er ganske bra.

Men jeg syns at Hostel filmene er veldig bra. De er mer thriller, og ihvertfall hostel 1 syns jeg var veldig spennende.
Dessuten er de bastert på virkelige hendelser.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #812 på: 09. Des. 2008, 23:11 »
Er de basert på virkelige hendelser? De er jævla fucka, de filmene...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #813 på: 10. Des. 2008, 00:40 »
ja, så en youtube film der Eli Roth ble intervjuet om Hostel og da sa han det.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #814 på: 10. Des. 2008, 01:23 »
Sjokkerer meg jo neten ikke...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #815 på: 10. Des. 2008, 11:54 »
Hostel 1 og Saw 1 er jo klassikere. Selv ble jeg ganske sjokkert da jeg fant ut at førstnevnte var basert på en sann historie (står vel det på rulleteksten?). Nå vet jeg jo ikke akkurat hva som er sant, men du skal være rimelig kald og fucka for å sette opp en sånn business  ;D

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #816 på: 10. Des. 2008, 15:52 »
Hostel 1 og Saw 1 er jo klassikere. Selv ble jeg ganske sjokkert da jeg fant ut at førstnevnte var basert på en sann historie (står vel det på rulleteksten?). Nå vet jeg jo ikke akkurat hva som er sant, men du skal være rimelig kald og fucka for å sette opp en sånn business  ;D

Det er nok å ta av, av syke folk rundt i verden ^^

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #817 på: 20. Des. 2008, 12:24 »
Har en klar anbefalelse - Max Manus!
Filmen er faktisk jævla bra!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #818 på: 20. Des. 2008, 14:07 »
Har sykt lyst til å se den. Må få tatt turen snart :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #819 på: 21. Des. 2008, 03:43 »
Overrasket meg stort hvor god og lun humor det faktisk var i filmen, samtidig som Axel Hennie beviser for en fantastisk skuespiller han er! Uten tvil fortjent kandidat som tidenes beste norske film!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #820 på: 22. Des. 2008, 00:22 »
Nå har jeg ikke sett Max Manus ennå, men har klare forventninger til at den skal være bra.
Men hva angår Tidenes beste norske film, så tror jeg nok det er noen flere kandidater enn bare denne filmen. Norsk film har produsert utrolig mye rart, og en del av det har vært dritt.
Men det kommer med jevne mellomrom også noen VELDIG bra filmer.

Er det noen andre som har sett W?
Personlig synes jeg det beste med filmen var skildringen av W himself, hans kompanjong Karl Rove (som merkelig nok fremstår som en ganske trivelig og beskjeden fyr i filmen) og "vice" Dick Cheney, verdens farligste mann.
Ellers var det som de fleste anmeldelsene sier, type SNL-parodier på Powell, Condi og resten av gjengen. Med et unntak av gamle-Bush, som blir strålende spilt av James Cromwell.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #821 på: 22. Des. 2008, 09:05 »
Såg Max Manus i går, og må sei meg imponert, er nok blandt dei beste norske filmane eg har sett, får ein sterk 5 av meg. Ellers såg eg også Kautokeino-opprøret nylig, synes faktisk den var hakket bedre.

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #822 på: 22. Des. 2008, 12:58 »
Kautokeino-opprøret var ein veldig god film, men synd Persbrandt ødelegger endel. Dei burde ha funnet ein annan skuespelar i staden. Han overdriver alt.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #823 på: 22. Des. 2008, 17:22 »
Braindead og Dawn of the dead (originalen)
scorer også veldig høyt.
Alle andre skrekkfilm klassikere også.

Liker også syke splat-filmer som Cannibal Holocaust, hostel eller saw. Men de er bare gøy om jeg ser dem sammen med venner. Helt sykt å sitte å se på sånt alene.

Den orginale Dawn of the dead filmen er så brilliant. Endel hysteriskt artige scener i den filmen. Ein kult klassiker definitivt!
Ellers må eg seie at Saw og Hostel filmane er vanvittig dårlige. Ingen poeng what so ever.

Både den første Saw-filmen og den første Hostel-filmen var jo utrolig bra. Det var jo før det ble kommerst - Saw var jo et studentprosjekt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #824 på: 29. Des. 2008, 20:19 »
Jeg så "Rocknrolla" på kino forleden, den var ganske fet ^^

Har også sett 21 og Se7en nylig

Syns de var veldig bra.