20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 664463 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Transfersommeren 2008
« på: 01. Feb. 2008, 20:22 »
Da vi ikke hentet inn noen etablerte stjerner i januarvinduet får vi vel heller begynne å drømme frem mot sommervinduet 2008.

Blir utrolig spennende å se hvilke spillere vi kan hente og hvilke posisjoner Keegan vil prioritere.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1 på: 01. Feb. 2008, 20:25 »
Jeg skal ikke spekulere i hvem vi bør hente, men syns vi kan kvitte oss med disse:

*UT*
Stephen Carr
Peter Ramage
David Rozehnal
Nicky Butt
Shola Ameobi
Geremi
Alan Smith

Noen som er uenige?

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2 på: 01. Feb. 2008, 20:33 »
Jeg skal ikke spekulere i hvem vi bør hente, men syns vi kan kvitte oss med disse:

*UT*
Stephen Carr
Peter Ramage
David Rozehnal
Nicky Butt
Shola Ameobi
Geremi
Alan Smith

Noen som er uenige?
Nei egentelig ganske fornuftig mener jeg. Gir deg min fulle støtte til dette forslaget.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3 på: 01. Feb. 2008, 20:33 »
Jeg vil se an Alan Smith ut sesongen før jeg bestemmer meg om vi skal selge han. Han er ingen dårlig fotballspiller. Det handler bare om at han får en posisjon han kan blomstre i. Å ha en mann som i nødsfall kan vikariere på midtbanen er flott. I tillegg er Smith en løpssterk, hodesterk spiss, som ikke har verdens verste skuddfot. Men vi har ikke fått satt Smith i gode posisjoner. Vi har ikke fått satt Smith i situasjoner han trives i. En spiller som ikke trives på banen kan aldri spille bra. Det er ganske enkel idrettspsykologi.

Nicky Butt må ikke selges med mindre vi har fått inn TO meget gode defensive midtbanespillere. Hvis vi bare greier å få inn én, så må vi beholde Butt som backup.

David Rozenhal er ene og alene Kevin Keegans call. Hvis han vil gi David en ny sjanse, så støtter jeg den avgjørelsen. Hvis han bestemmer seg for å selge, så støtter jeg også den avgjørelsen.

Men hvis vi får inn såpass mange nye spillere at vi KAN offloade disse spillerne, så må vi selvsagt gjøre det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #4 på: 01. Feb. 2008, 20:39 »
Det virker vel uansett som Rozenahl er på vei bort, noe som er veldig trist på en måte i og med at jeg hadde så enormt tro på ham da vi hentet ham i sommer. Jeg har fremdeles troen på at han kunne blitt god for oss med litt mer muskler, men jeg gråter meg heller ikke i søvn fordi om vi mister ham akkurat. Butt bør beholdes som back-up da vi antagelig ikke får to gode defensive midtbanespillere i sommer. Smith kan vel også være ok å ha. Ellers veldig enig med EivindIs liste.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #5 på: 01. Feb. 2008, 23:23 »
Ser bra ut den lista. Smith kan kanskje gis ein kjangse til som spiss men maen ska aldri meir ned på mitbana. Kunne kanskje adda Viduka på lista og. Må ha inn ein kraftspiss av klasse i sommer og da havner Viduka langt bak i tillegg er han kanskje litt gammel og treig for ein ny sesong i PL.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #6 på: 01. Feb. 2008, 23:41 »
Synes Viduka funker som backup men thats it..Smith synes jeg vi burde beholde å tillfeldig ha som rotasjon i laget!.Ellers er jeg enig i hva vi burde selge som Eivind nevner her

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #7 på: 01. Feb. 2008, 23:48 »
Jeg skal ikke spekulere i hvem vi bør hente, men syns vi kan kvitte oss med disse:

*UT*
Stephen Carr
Peter Ramage
David Rozehnal
Nicky Butt
Shola Ameobi
Geremi
Alan Smith

Noen som er uenige?

Syntes vi godt kan beholde Butt, men da skal han være backup og ikke spille like mye som han har gjort de siste sesongene. Angående Smith er jeg usikker. Kan gjøre noen gode kamper som spiss, men sliter med det problemet at han scorer alt for lite mål. Ellers er jeg enig.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #8 på: 01. Feb. 2008, 23:50 »
Jeg vil beholde Smith jeg.....liker spillertypen og mentaliteten hans. Jeg vil at han skal være en av fire spisser, og kun spille midtbane i nødstilfeller. Viduka derimot kan forsvinne.

Kunne godt tenke meg exit på følgende:

Stephen Carr (kontrakt utløper)
Peter Ramage (kontrakt utløper)
Geremi
Shola Ameobi
David Rozehnal
Mark Viduka

Vanskelig å spekulere i hvem vi kan/skal kjøpe til sommeren, da mye helt sikkert vil endre seg. Men jeg har veldig lyst på Michael Carrick, så det er kanskje drømmespilleren  foran det neste transfervinduet. Ellers står Goran Pandev høyt oppe på ønskelisten min sammen med en god høyreving, og tre forsvarsspillere(en i hver posisjon).
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #9 på: 01. Feb. 2008, 23:56 »
Vil hvertfall ha inn en høyreving, deffensiv midt og en venstreback. Hvis Carr og Ramage blir sluppet på free transfer trenger vi også backup på høyrebacken for Beye og hadde vært flott å få inn en ny midtstopper som holder bedre nivå enn de vi har nå. Håper hvertfall Keegan får mye penger å handle for av Ashely...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #10 på: 02. Feb. 2008, 00:17 »
Jeg ser Alan Smith ut lenge før vår mest målfarlige spiss. Dette sier jeg selv om jeg er stor fan av Smith. Men jeg vil gjerne beholde Alan Smith, da han er en svært dyktig spiss som passer godt sammen med flere av våre andre spisser. Men per nå syns jeg det vil være fåfengt å kvitte oss med Mark Viduka.
Carr, Ramage og Ameobi ser jeg på som helt klare kandidater til å forsvinne. Roz ser heller ikke ut til å bli værende, og Geremi skal få en siste sjanse til å bevise seg under King Kev. Hadde jo vært fint dersom han hadde overrasket og blitt det ballsikre ankeret jeg hadde forventa før denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Romance

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2503
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #11 på: 02. Feb. 2008, 12:35 »
Helt enig i listen.
Men da skal faen meg Keegan kare å erstatte de samme spillerne med BEDRE utgaver.. Med untak av Ramage kanskje, som allerede spiller på en godt dekt posisjon. I tillegg vil jeg ha en utforderer til Milner og Enrique. Så da ser vi på muligens 7 nye spillere, faktisk. Men det må til for å få denne skuta på rett kjøl igjen...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #12 på: 02. Feb. 2008, 12:43 »
Enig kø1. Michael Carrick er min drømmespiller for sommerens vindu.
Ellers er jeg rimelig enig i at vi kan kvitte oss med de på listen, hvis vi tar bort Smith og Butt. Begge er engelske spillere som har en herlig innstilling og mentalitet, og jeg mener atbegge vil kunne fungere ok som backup neste sesong.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #13 på: 02. Feb. 2008, 13:10 »
Også enig. Carrick er en drømmesignering. SWP frister også.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #14 på: 02. Feb. 2008, 14:41 »
Vil heller ha Bentley enn både Carrick og SWP jeg!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.