20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Favorittmat  (Lest 28272 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #15 på: 08. Mars 2007, 18:08 »
Komper kaller vi det i sør. Det er jævli godt! Må selvsagt ha noe kjøtt ved siden av da.

McDonalds holder jeg meg veldig langt unna. Blir nesten kvalm bare av å tenke på det. Men jeg spiste der veldig mye når jeg var yngre

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Favoritt mat
« Svar #16 på: 08. Mars 2007, 18:26 »
Fikk ikke lyst på å prøve det allikevel :P

Tror jeg har smakt det da jeg var liten og bodde i Bodø, men det er så lenge siden.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #17 på: 08. Mars 2007, 18:30 »
Det må bli Sesam-burger!

borbis

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 461
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #18 på: 08. Mars 2007, 22:49 »
Det må bli Sesam-burger!
Ja den glømte jeg!. Beste burgeren jeg noensinne har smakt! :D
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

“It wasn’t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.”

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #19 på: 09. Mars 2007, 11:19 »
McDonalds er noe helvette ti møkk ja... Usj...

I Kristiansund spiser vi mye blandaball, som er en fiskeball med sei og lyr. Så har vi steikt bacon ved siden av. Synes det er godt, bedre enn potetball som jeg vil karakterisere som helt ok mat...

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #20 på: 29. Mai 2010, 11:47 »
BUMP! ;D

Mekka meg taco i går og det må da være den beste tacoen jeg har smakt, til tross for at jeg faktisk har smakt min mors forferdelig gode taco. Alt klaffa! Salaten jeg mekka var enkel (kinakål, paprika, mais, ananas og to finhakka hvitløksfedd). Også kutta jeg opp både paprika og løk og hadde til. Men det so gjorde susen var at jeg stekte 700 gram kjøttdeig sammen med to hvitløksfedd. Har aldri hatt hvitløk til, men dæven så godt. Helt fantastisk! Og når man lager taco er det selvfølgelig hjemmelaga salat som duger. Alt annet blir småkjipt!

Ellers er jeg ordentlig glad i laks gjerne grillet), fiskegratteng, hjemmelaga hamburgere, hjemmelaga pizza, hjemmelaga salat, grovt, hjemmelaga brød med hvitost, paprika, tomat, vårløk og bittelitt grillkrydder. Hvitosten og grillkrydderet kan gjerne byttes ut med ordentlig Svensk falukorv og gastromat.

Hohoh! Men etter at man har kjøpt kjøttdeig og laga ordentlige hamburgere selv, med mais, paprika og annet godt inni, så blir kjøpeburgere, både de man kjøper ferdig i butikker og varmer selv og de man kjøper ute på byen, helvetes kjedelige! Og om man griller de burgera man har laget blir det enda bedre!

Mamma = verdens beste "kokk"! ;D


Edith: Og angående McDonalds, Burger King, Jafs og alle de der: DRIT! Kjenner jeg blir kvalm bare ved tanken. At folk frivilig spiser mat på sånne steder kommer jeg aldri til å skjønne. Virker helt blåst imo!
Milkshaken på jafs er dog upåklagelig. Good stuff!
« Siste redigering: 29. Mai 2010, 11:50 av boris. »
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #21 på: 29. Mai 2010, 11:58 »
Jeg må innrømme at jeg begynner å bli jævlig lei kebab. Og kebab og taco er da ikke like på noen som helst måte? Joda, begge har salat og sånn, men selv med salat til begge smaker jo ingenting likt.

Men ja, kebab. Begynner virkelig å bli lei, selvom det er godt. Og nei, jeg spiser veldig sjeldent kebab. Så jeg blir ikke lei fordi jeg spiser det ofte. Er vel kun rullebabben på Pizza la Italia (eller hva den ehter) på Stange og rullebabben på Bari jeg virkelig nyter om dagen. Har dog ikke smakrt noen av de på lenge, men det er helt klart de eneste jeg har lyst til å smake. Good stuff!
Nei.

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #22 på: 29. Mai 2010, 12:11 »
Grillar fleire gangar i veka, er hardt å være student :P Ingenting slår grillmat, det beste eg har grilla er skikkelig mørbradbiff, poteter, rødvinssaus og MASSE seterrømme. Ikkje verdens sunnaste mat men det gir eg blanke i! Det viktigaste er å ikkje grile biffen for lenge, då blir han tørr og seig, den må være ganske rå i midten, i tillegg viktig å ha rett temp på grillen :)

Aslak

  • NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • *****
  • Innlegg: 1739
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsanger™
Sv: Favoritt mat
« Svar #23 på: 29. Mai 2010, 12:36 »
Jeg spiste indrefilethamburger en eller annen plass på Majorstua i går. Det var helt drøyt godt! Dyrere enn vanlig burger, så blir nok bare denne ene gangen jeg prøver den.
Godsanger™

                    Twitter: @BjerreP

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #24 på: 29. Mai 2010, 12:48 »
Det beste jeg har grilla må vel være breiflabb, salt og pepper på begge sider og lagt i folie på grillen, blir så smooth.

Ellers er jeg drittlei både taco, kebab og burgere egentlig, og holder virkelig med dere som ikke liker mcdonalds!

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #25 på: 29. Mai 2010, 14:36 »
Grilla fisk er genialt! Beste fisken å grille er etter mi meining kveite. Laks er også standard :)

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #26 på: 29. Mai 2010, 14:43 »
Entrecote i kveld ! Enough said ! <3

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #27 på: 29. Mai 2010, 15:09 »
Var ute å dorga etter sjøørret igår, fikk ikke noe >:(   Så dro opp en del sei istedet, og fersksei klokka 3 om natta smaker fantastisk :)    Men dagens kommende måltid med kaldsei, rømme, potet og agurksalat gleder jeg meg stort til ;D
sunt pueri pueri puerilia tractant

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #28 på: 29. Mai 2010, 16:55 »
Var ute å dorga etter sjøørret igår, fikk ikke noe >:(   Så dro opp en del sei istedet, og fersksei klokka 3 om natta smaker fantastisk :)    Men dagens kommende måltid med kaldsei, rømme, potet og agurksalat gleder jeg meg stort til ;D

Ble sulten nå gitt....
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Favoritt mat
« Svar #29 på: 29. Mai 2010, 20:51 »
Får du makrell prøv: Makrell, poteter, smelta smør, agurkskiver og rømme.  :D

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]