20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 670176 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Roblee

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 856
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #45 på: 04. Feb. 2008, 12:59 »
Drømmeliste:

1. . Miguel Veloso fra Sporting Cp.
2. . Goran Pandev fra Lazio
3. . Mexes fra Roma
4. . Phillip Lahm fra Bayern
5. . Ricardo Quaresma fra Porto

Dette hadde vært noe=P

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #46 på: 04. Feb. 2008, 13:13 »
Faktisk ikke. 5 potensielle flopper uten PL-erfaring. Heller:
1. Carrick
2. Bentley
3. Shorey
4. Glen Johnson
5. Van Buyten
 ;)

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #47 på: 04. Feb. 2008, 15:23 »
Eneste jeg vil velge på din liste foran roblee sin liste er Carrick. Rett og slett fordi han er Geordie og en ung person laget kan bygges rundt. Jeg ser ikke for meg NUFC under Keegan som et lag som først og fremst skal bygges på kun PL-erfaring. Jeg ser for meg spillere som byr på litt sirkus og litt "håligång" ;D Bring in the exotic names!

Noreng

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #48 på: 04. Feb. 2008, 16:33 »
Keepere:
På keeperplassen har vi vi to gode keepere og to gode talenter. None changes.

Forsvaret:
Roz må ut hvis han ikke skjerper seg.

Da står vi igjen med tre midtstoppere, og må ha en til. Anbefaler da enten Van Buyten eller kanskje Brown. Mexes ogsåvidere blir bare dumt å håpe på. Vi er for tha moment en sugen klubb, og må kjøpe deretter ( Ikke at Van Buyten og Brown er sugene altså ! )

Høyrebacken har jeg litt lyst på et ungt talent. Kanskje Rocky Lekaj eller Glen Johnson??

Venstrebacken har vi kun Enrique som duger. Trenger en ny en. Shorey hadde vært fint. Kanskje sannynelig også?

-------------------------------------

Midtbanen:
Changes!
Mange ut. Butt er gammel, og kastes på dør. Smith må ut, hvis han ikke spiller bra i våren. Det gjelder også Geremi.
Dermed har vi INGEN defansive midtbaner.
Kjøpe, kjøpe.
Det gror ikke gode defensive midtbaner og er egentlig Carrick aktuell? Men to gode valg er kanskje Sarhin eller/og Martinez

Offensivt på sentralen bør vi beholde både Barton og Emre, samtidig som å kjøpe Barnes.
På kantene kan vi KANSKJE kvitte oss med Duff. Spørs hvordan han gjør det i vår. Det blir avgjørende. Er enig at en Bentley eller Ashavin hadde gjort seg.

Spissene kan vi selge både Ameobi, og som tideligere nevnt, Smith. Da står vi igjen med tre spisser, samtidig som kjøper Pandev. Det blir perfekt.

Sammendrag:
Kjøp:
Van Buyten / Brown
Rocky Lekjai / Johnsen
Shorey / ??
Barnes
Sahrin og/eller Martinez
Bentley/Ashavin/Andre (to hvis Duff går)
Pandev

Salg:
Ramage
Rozenhal
Duff (KANSKJE)
Butt
Smith
Geremi
Ameobi

Jeg har prøvd å ikke selge for mange, og kjøpe for mange. Det er ikke bra. Har også prøvd å være realistisk.

PS: Har ikke regna med de nykjøpte talentene, kjenner de ikke godt nok.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #49 på: 04. Feb. 2008, 16:43 »
Enig med deg her, Noreng. Men å KANSKJE selge Duff syntes jeg vi overhodet ikke skulle gjøre. Han har vært en av våre beste de siste ukene, og vi vet hva han er kapabel til.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #50 på: 04. Feb. 2008, 16:52 »
Er Rocky Lekjai han Grei spilleren som nå spiller for Shiffeld Wednesday?

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #51 på: 04. Feb. 2008, 17:16 »
Hvis det er Sahin du mener Noreng så er jeg helt enig! Han er et av Europas største talenter etter min mening, og har en helt utrolig pasningsfot. Spiller vel over alt på mitbanen om jeg husker rett. Skikkelig playmaker type! Han herjet hvertfall i Dortmund før han i år gikk på lån til Nederland tror jeg

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #52 på: 04. Feb. 2008, 17:25 »
Hvis vi skulle sett oss om etter en ny keeper ville jeg satt Espanyols Idriss Kameni høyt på listen. Han er fortsatt bare 24år men har over 100 kamper for det spanske topplaget. I tillegg har han flere titalls landskamper for Kamerun.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #53 på: 04. Feb. 2008, 17:39 »
Og alle spillerne i Spania har jo klausul i kontrakten sin, på maks overgangssum.
Så det hadde vært spennende å funnet ut hva den lå på, og vurdert Kameni sterkt!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #54 på: 04. Feb. 2008, 18:06 »
Hvis vi skulle sett oss om etter en ny keeper ville jeg satt Espanyols Idriss Kameni høyt på listen. Han er fortsatt bare 24år men har over 100 kamper for det spanske topplaget. I tillegg har han flere titalls landskamper for Kamerun.

Kameni er en keeper som har et voldsomt potensial, spesielt god er han til å stoppe skudd, han har ekstrem spenst som gjør opp for 186cm......Men han er altfor svak i feltet, det er noe helt annet med PL kontra La liga, bare se på Reina...dessuten er han en keeper med ganske høy "tabbe-frekvens", han ble jo t.o.m benket i fjor etter masse rart keeperspill hvor han hadde noen tabber jeg knapt har sett maken til..Jeg synes egentlig ikke han er PL materiale, og jeg er ikke så sikker på at vi får han heller, såvidt jeg skjønner så er han ettertraktet.

Men vi har Shay Given som fortsatt er bedre enn Kameni, og de aller fleste andre keepere i verden...Så det er ingen grunn til å handle noen ny keeper med det første.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #55 på: 04. Feb. 2008, 22:13 »
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=77195
Kommer verdens beste talenter denne veien nå? Blir iallefall spennende å se når sommeren kommer.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #56 på: 04. Feb. 2008, 22:59 »
Men kvifor joina han oss etter 4 måneder i Real, fekk han sparken eller ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #57 på: 05. Feb. 2008, 15:53 »
Drømmeliste:

1. . Miguel Veloso fra Sporting Cp.
2. . Goran Pandev fra Lazio
3. . Mexes fra Roma
4. . Phillip Lahm fra Bayern
5. . Ricardo Quaresma fra Porto

Dette hadde vært noe=P

Jeg liker veldig godt den lista der! hadde vært en drøm (og det blir vel også med drømmen). Kunne fjerna Lahm og fått inn en sentral midtbane i stedet synes jeg, men ellers så er den genial.

Lars Arrild Stordal: ikke tro på alt du leser på den nettsida. 99% er bare svada
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #58 på: 05. Feb. 2008, 15:59 »
Lars Arrild Stordal: ikke tro på alt du leser på den nettsida. 99% er bare svada
Helt feil. Tribalfootball gjengir ofte bare hva andre aviser skriver, så de er langt i fra noe værre enn andre nettsider.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #59 på: 05. Feb. 2008, 18:08 »
Men kvifor joina han oss etter 4 måneder i Real, fekk han sparken eller ?
Er det ikke sånn å forstå at Vetere er en god venn av Wise da?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon