20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Steve Bruce  (Lest 75035 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #180 på: 23. Feb. 2020, 14:49 »
Bruce bruker kanskje den samme formasjonen som Rafa, og han kunne lenge lene seg på en godt innarbeidet defensiv trygghet. Men det stopper der. Ellers er han mange klasser under, og vi reddes av enkeltspilleres prestasjoner i begge ender av banen. Ellers er han clueless. Rafa kan vi meget vel være enige om at hadde en defensiv tilnærming og at det tidvis var drygt å se på, men dårligere spill enn det som serveres nå vet jeg ikke om vi har opplevd så regelmessig. Rater Bruce rent taktisk under både Pardew og McClaren. Sistnevnte mangler pondus som manager totalt, men der var faktisk enkeltkamper hvor vi var gode.
All den tid Bruce har sagt at dette laget ikke evner å spille noe annet enn Benitez fotball. Han har lagt ut stikk hele veien, men problemet er jo at vi spiller jo ikke Benitez fotball lenger. Vi har samme formasjon, men laget er jo overalt. Oppgjennom årene som nufc tilhenger synes jeg vi har hatt mye uflaks. Denne sesongen er helt motsatt. Jeg har aldri sett et lag hatt så mye flaks. Vi har vunnet en kamp der vi vann fortjent. Resten har vi blitt rundspilt. Det er rett og slett helt sjukt hvor mye flaks vi har hatt. Vi er ikke solide bakover, vi slipper til enormt med sjanser, vi er håpløse fremover. Jeg liker heller ikke at folk trekker frem Rondon hver gang det snakkes om spisskrise. Hvem var det som gjorde Rondon god? Jo Bruce sin forgjenger. Benitez fikk bruke lånemarkedet og hente en spiss som nå var i CC. Bruce fikk bruke en halv milliard på en spiss. Hvorfor får han ikke mer ut av Joelinton? Hvorfor har Joelinton sett prikk lik ut som da han kom inn dørene i sommer. Der er null utvikling! Rondon så ut som et beist på denne tiden sist sesong. Mulig Rondon hadde sett bra ut under Bruce også, men jeg tviler sterkt. Ellers helt enig i innlegget..

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #181 på: 23. Feb. 2020, 16:38 »
Du er ikkje einaste som tykkjer me har hatt tidenes flaks til no. Heilt einig. Og faktisk ein engelsk «ekspertkommentator» og! Dei fleste beskyttar jo sin joviale ven Bruce.

https://www.themag.co.uk/2020/02/martin-keown-cant-believe-newcastle-united-arent-in-relegation-zone-says-it-is-a-miracle/

«Martin Keown can’t believe Newcastle United aren’t in relegation zone – Says it is a ‘Miracle’»

For far too long the lazy pundits and journalists have hid behind the outrageously lucky Steve Bruce 31 points total, to try and kid people that Newcastle United aren’t a total mess.

However, Martin Keown has said it how it is under Steve Bruce, stating: ‘…they are bottom of so many rankings. How they are not in the bottom three…I don’t know. It’s a miracle that they are not in the bottom three.’
« Siste redigering: 23. Feb. 2020, 16:41 av lgrinde »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #182 på: 25. Feb. 2020, 15:34 »
Rimelig spot on stykke om Bruce og alt vrøvlet han prater for å dekke over egne mangler:

http://www.true-faith.co.uk/everything-steve-bruce-says-is-wrong/

Sitat
This Bruce back in October:

‘They’ve played a certain way and that certain way has been drilled into them. We have to start with that again. If that’s the way they play, I understand that, that’s what we’ll do. ‘

Well, not really. Bruce’s teams are not playing anything like the Rafa team of the second half of last season. The signing of Almiron transformed the team’s style and allowed us to get up the park much quicker. Almiron was the catalyst for a great refinement in our counter-attacking style. Perez’s form following the Almiron signing was transformed and with Rondon the team had an attacking potency that is completely absent now. The key thing about Perez and Rondon was both were able to hold the ball play up and others could get forward to join in. Both made runs and showed for the ball – exploiting passes from midfield – the ball wasn’t lost as quickly and particularly at home we were a decent side to watch. Both won free kicks … all of that stuff …

In January 2019, United beat Cardiff 3-0 at SJP as well as Man City 2-1. In February we lost narrowly to Spurs at Wembley and were probably a bit unlucky. We were on the end of some terrible refereeing at Wolves and were disappointed with a 1-1 draw. We finished the month by beating Huddersfield and Burnley 2 zip in successive home games.  In March we hilariously beat Jordan Pickford’s Everton 3-2 in front of a buoyant Gallowgate End. In March we went to Leicester and won 1-0 with one of the best performances of the Rafa era when the competiveness and desire of Benitez’s team was hailed by fans and commentators alike. In April we swatted Southampton convincingly 3-1 on Barrack Road. Rafa’s last game at SJP was a barnstorming game with Champions League-elect Liverpool when but for a poor refereeing decision we’d not have lost to an Origi winner and gained a credible draw. Rafa signed off with a 4-0 win at Craven Cottage over doomed Fulham.

It is simply factually incorrect for Bruce to claim the team he is putting out is playing to the same way as Benitez teams because they need to be weaned off that style of play. It is arrant nonsense and does not hold up to any scrutiny. That’s not to suggest Rafa’s teams weren’t always an easy watch – but there was a plan, they were organised and the Spaniard was showing how his team could be developed further. Rafa’s team was a work in progress and that is the key word … progress. Where is Bruce’s team going?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #183 på: 25. Feb. 2020, 15:45 »
+1 den der Kristoffer
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #184 på: 01. Juli 2020, 21:25 »
Da har Steve Bruce tangert poengene Rafa hadde på en hel sesong. Hva sier folke nå?
Vil faktisk påstå at Bruce har gjort det med tynnere stall også😱 veldig god prestasjon av Steve🎉
Nå håper jeg oppkjøpet snart går i orden og Bruce får en verdig sluttpakke.

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #185 på: 01. Juli 2020, 23:33 »
Da har Steve Bruce tangert poengene Rafa hadde på en hel sesong. Hva sier folke nå?
Vil faktisk påstå at Bruce har gjort det med tynnere stall også😱 veldig god prestasjon av Steve🎉
Nå håper jeg oppkjøpet snart går i orden og Bruce får en verdig sluttpakke.

Er vel fortsatt to poeng bak 17/18 sesongen og tre poeng bak 18/19 sesongen. Dog bør han slå dem begge før sesongen er slutt, med mindre det kommer en gedigen kollaps siste seks seriekampene.
Hvordan det matcher 10. plassen i 17/18 blir spennende å se. En femteplass beste siden samme plassering 03/04, så topp ni vil jo være fantastisk med historien under Ashley.

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke hadde trua på Bruce. Trivelig fyr som jeg traff da han var Hull trener, spiste middag på samme hotell som laget i Leicester, men lite å vise til som manager. To topp ti plasseringer i øverste liga i karrieren, pluss tre(?) opprykk fra Championship.

Bruce snitter 1.31, mens Benitez hadde 1.17 på to sesonger i PL, gir jo fem poeng ekstra per sesong og det er ofte det som skal til for å komme seg på trygg grunn.
Så kan altså dette bli enda bedre fortsetter gutta å spille slik som i kveld og mot Sheffield United 😊

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #186 på: 03. Juli 2020, 09:25 »
Da har Steve Bruce tangert poengene Rafa hadde på en hel sesong. Hva sier folke nå?
Vil faktisk påstå at Bruce har gjort det med tynnere stall også😱 veldig god prestasjon av Steve🎉
Nå håper jeg oppkjøpet snart går i orden og Bruce får en verdig sluttpakke.


Går det an snakke om Bruce utan å rakke ned på Rafa? Nei, tydlegvis ikkje.

Her: https://www.themag.co.uk/2020/07/steve-bruce-v-rafa-benitez-a-more-accurate-representation-newcastl-united/

"The fact of the matter is that Rafa Benitez, one of the top 10 managers in the world at the time, approached us because he saw the potential and opportunity to build something. He achieved well whilst he was here and was in the process of building a good side and changing the club for the better.

For me, he brought some hope and passion back to supporting NUFC after years of indifference. It wasn’t necessarily about results, but more about progress and seeing improvement and seeing that we were slowly heading in the right direction.

In comparison, a Championship level manager who would get nowhere near the shortlist of any other Premier League club, or probably most top half Championship club, is offered the job. The reasons for this are simply that he is cheap and he will do as he’s told.


When Rafa took over, he didn’t once criticise Steve McClaren in public despite the absolute mess that he had left behind. I think I even remember hearing Rafa praise the work of his predecessor. This just shows the honour and professional courtesy of the man.

Steve Bruce on the other hand has continuously made underhand digs at Rafa when the only thing he should be saying is “muchas gracias.” For me, this comparison sums up the class of the two men.

In conclusion, Steve Bruce isn’t fit to wipe Rafa’s glasses.

I can’t wait to see the back of him and I would LOVE IT if we get taken over by the Saudis and they bring Rafa back!"
« Siste redigering: 03. Juli 2020, 11:27 av lgrinde »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #187 på: 15. Juli 2020, 21:04 »
Steve Bruce ass! 4 seirar på siste 18.
« Siste redigering: 15. Juli 2020, 22:52 av lgrinde »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #188 på: 26. Juli 2020, 16:36 »
eg tippar at etter ein heldig seier mot Liverpool(festa i 4 dagar etter å ha teke PL-tittelen) i dag, so kjem alle sokalla ekspertkommentatora i England(som og er besteven med Steve Bruce) til å påstå at han fortenar årets manager-pris😂
« Siste redigering: 26. Juli 2020, 17:04 av lgrinde »

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #189 på: 26. Juli 2020, 19:29 »
Måtte dette være hans siste kamp som manager for Newcastle.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #190 på: 26. Juli 2020, 21:18 »
Perfekt for Ashley da. Ingen sportslig fremgang og greit plassert midt på nedre halvdel.
Bruce har forsåvidt gjort en godkjent sesong sett under ett, men jeg håper inderlig at vi er kvitt han så snart som mulig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #191 på: 26. Juli 2020, 22:58 »
Da ble det mindre poeng enn Benitez forrige sesong. ;D Men var vel kanskje bare de 10 første kampene som telte?

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #192 på: 26. Juli 2020, 23:34 »
Legende! Håper Steve Bruce får fortsette så lenge han vil. Hører at brødrene Longstaff har tatt store steg i riktig retning under denne legenden.  :-*
Nei.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #193 på: 27. Juli 2020, 00:58 »
Først og fremst; jeg synes Bruce har gjort en godkjent jobb.

"Alle" forventet nedrykk, unngått det med god margin.
Som Kristoffer sier; det er jo målet til Ashley. Holde klubben i PL. Sier ikke at vi skal nøye oss med det, men supporterne får ikke gjort stort med ambisjonsnivået til eierne.

Mindre poeng enn Benitez? Et poeng mindre! Hvis dere skal ta Bruce på noe, så velg noe annet enn minste forskjellen da. Under Bruce har vi 38-58 i målstatistikken i PL (-20), Rafa hadde 42-48 siste sesong (-6). Ser ikke noe poeng i å dra opp tidligere sesonger, de er foreldet i denne sammenhengen.
Forskjellen på antall scorende mål er marginal, og Rafa hadde "proven PL-players" i Rondon og Ayoze. Det hjalp han. Samtidig har Bruce hatt fordelen av at Almiron fikk 6mnd under Rafa på å tilvenne seg PL. De trengte han!
Den største forskjellen er det defensive. Bruce har vært uheldig med skader, noe som kan skyldes på at han satses på cupen. Det gjorde absolutt ikke Benitez!
Totaltsett vil jeg si at sesongen vår i år har vært bedre, enn i fjor. Ga cupen en real sjans, som fansen har etterlyst. Mange klaget over at vi ikke vant kamper mot topp 6, det har vi gjort. Vi vant en kamp mer i fjor under Benitez, men tapte også 1 kamp mer (11-11-16 i år, 12-9-17 i fjor).

Og før folk klikker helt, jeg satte enormt pris på Rafa. Både jobben han gjorde for klubben på treningsfeltet, under kamper og ikke minst utenfor banen. Men helt ærlig, spillestilen og game-planen han fikk litt skryt for, er den samme som Bruce blir slaktet for nå!

Blir oppkjøpet et faktum, kan vi gjerne finne en bedre manager. Helt greit, så lenge vi finner noe bedre! Men Bruce skal ha ros for måten han styrt skuta til sikker plass. Det har ikke vært pent, sjeldent underholdende - men det funket. Hvem andre ønsker å være manager for Newcastle United, med Ashley som eier?

Og bare så det er sagt, ut ifra hva jeg har hørt, var førstevalget til Ashley MYE VERRE enn Bruce. Ikke hørt navn, men vi snakker jo om mannen som ansatte Wise, Kinnear x2, Tony Jimenez ++

Og boris; du hadde vel aldri et positivt innlegg om Benitez heller? Eller om noe annet for den saks skyld?

▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Steve Bruce
« Svar #194 på: 27. Juli 2020, 09:47 »
Slik jeg ser det har vi gått tilbake på det meste.
Vi scorer mindre mål, skaper mindre, slipper motstander til langt flere muligheter og dermed slipper vi også inn flere mål. Vi er i større grad utsatt for stortap som vi i stor grad ikke opplevde overhodet under Rafa. Vi har flere skader nå enn under Rafa. Er dette tilfeldig, eller har dette med treningsarbeid og forebyggende arbeid å gjøre?

FA-cupen var en "opptur" denne sesongen, og ja, Rafa røk mot motstand fra lavere nivå hvor han nedprioriterte med å stille reservepreget. Men Bruce måtte altså ha omkampt mot Oxford, Rochdale, slet seg knapt videre mot WBA og røk som ventet ut straks motstanden var god. I denne prosessen stilte han også med våre beste.

Så har han da altså feilet i sitt mål om å få oss til å spille mer attraktiv fotball sålangt. Og skyldt dette på forrige managers taktikk. Så han valgte da gå tilbake til den, og har i denne prosessen evnet gjøre oss til den litt dårligere versjon av det laget enn vi var.
Så er det selvfølgelig slik at man gjerne trenger enda lengre tid på å implementere sine ideer enn kun en sesong. Jeg er dog veldig usikker på om jeg ønsker se Steve Bruce implementere sin masterplan hos oss.

Rafa ville ikke signere Joelinton da han så han ikke var svaret som midtspiss. Steve Bruce kommer inn og satser på Joelinton som dette, og stiller seg bak dette kjøpet. Så er jeg enig i at Bruce mistet to nøkkelspillere, men vil også i stor grad si at vi har berget plassen på grunn av to individualister - Dubravka og ASM. Tror vi hadde vært på nedrykk uten ASM sine bidrag.
« Siste redigering: 27. Juli 2020, 09:53 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida