20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45  (Lest 1327 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« på: 26. April 2023, 22:45 »
Klart for ny kamp igjen! Etter at vi kjørte over Tottenham hele 6-1 er det bunnlaget Everton sin tur til å møte oss. Everton slo oss 1-0 med 10 mann i dette oppgjøret for ca. 1 år siden. Her gjelder det å ha bena godt plantet på jorden, for hvert poeng kan telle! Avgir vi poeng i slike kamper så ser det plutselig ikke like komfortabelt ut lengre. Everton sliter fælt med å score, men har også sluppet inn en god del færre mål enn sine rivaler i bunnen. De kommer til å kjempe med nebb og klør, så dette KAN bli en tøff bortekamp.
« Siste redigering: 26. April 2023, 23:10 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #1 på: 27. April 2023, 09:28 »
Tipper det blir en klassisk Goodison-kamp slik man ser ofte når Everton sliter.

Gjelder å vinne den fysiske krigen, "earn the right to play", og så kan vi utspille dem. Gjør vi ikke det kan det bli en tøff match. Goodison under flomlys føler jeg alltid har noe spesielt ved seg og om man ikke er 100% med fra start så kan fansen der gjøre det til en meget ubehagelig kveld.

Joelinton og Longstaff tror jeg blir svært viktige. De må vinne krigen for oss i kveld.

Spennende å se hva Howe gjør med Gordon her også. Er vel ikke spådd en særlig god velkomst.
« Siste redigering: 27. April 2023, 09:30 av Andymag »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #2 på: 27. April 2023, 10:21 »
Tipper vi stiller uforandret, kanskje med unntak av Schar som sliter med en liten skade? Da er det nok Lascelles inn.

Everton har vært begredelig dårlig, også med Dyche. 0-3-2 på siste fem, scora 4 og sluppet inn 8 mål. Er gode muligheter for poeng her, men spesielt lettkjøpt blir de nok ikke.

Gordon får nok en sur velkomst. Får vi se om det gjør at han mistrives og spiller dårlig, eller om det går en faen i han og han blomstrer? :)

Spennende å se om noen av Newcastlefansen får med seg en dinosaurdrakt inn også  ;D

Howay!
« Siste redigering: 27. April 2023, 10:26 av Geordie »
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #3 på: 27. April 2023, 16:36 »
Gleder meg til kamp! Med Eriksen som tråd starter så er det muligheter!  :)

Håper på mest mulig uforandret. Håper Howe klarer å overbevise mentalt så vi ikke frykter en dritt og går rett i strupen på et svakt Everton og vinner komfortabelt.

Liverpool er som gjedda i sivet føler jeg og vi må avgjøre dette selv nå. Brighton tror jeg er ferdig mtp. CL. Aston Villa er i flytsonen.

Spørs vel om vi får se T-rex i dag :P



For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #4 på: 27. April 2023, 18:56 »
Vil legge til at til tross for at vi slipper inn lite, så har vi kun én clean sheet på våres 11 siste kamper. Tror kanskje det delvis er en konsekvens av at vi tar mer sjanser fremover, noe som igjen har belønnet seg med mange flere mål enn i vinterperioden. Så det er ikke nødvendigvis bekymringsverdig, men det gjør jo at jeg ikke føler meg helt trygg på clean sheet til tross for at Everton er svake offensivt.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #5 på: 27. April 2023, 19:35 »
Blir nok ein totalt forskjellig kamp enn den me hadde mot Tottenham. Trur dette blir ein duell-krig og sansynligvis ein prøvelse for gutta. Forhåpentligvis klarer dei å få ballen ned og få igang spel som ganger oss.
Trur desse kampene mot lag under streken og lag som ligger utsatt til blir dei vanskeligaste kampane for oss.
Håper vi takler dette og kan få eit godt resultat i dag !!!  HWTL.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #6 på: 27. April 2023, 19:50 »
Newcastle United: Nick Pope; Kieran Trippier, Fabian Schär, Sven Botman, Matt Targett; Sean Longstaff, Bruno Guimarães, Joe Willock; Miguel Almirón, Callum Wilson, Joelinton.

Substitutes: Martin Dúbravka, Javier Manquillo, Jamaal Lascelles, Dan Burn, Matt Ritchie, Elliot Anderson, Anthony Gordon, Jacob Murphy, Alexander Isak.


En smule overraskende. Murphy og Isak på benken, samme med Burn! Almiron og Wilson inn, sammen Targett.

Artig at Targett får sjansen, mer å by på offensivt enn Burn. Hadde håpet på Isak og Murphy fra start.
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #7 på: 27. April 2023, 19:56 »
Må vel bare stole på Howe!

Tipper både Isak og Murphy ønsker å komme med store bidrag ved innbytte.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #8 på: 27. April 2023, 20:01 »
Det er nok taktiske årsaker til at Wilson starter, har kanskje litt med fysikken å gjøre? Dette er en kamp vi skal styre, så kan hende det er derfor Almiron starter over Murphy. Spennende med Targett. Føler egentlig mange av valgene her bunner ut i at vi skal prøve å styre kampen mot et deffensivt Everton lag. Får bare håpe at han treffer på valgene igjen!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #9 på: 27. April 2023, 20:21 »
Har vel og med at det er kamp atte på sundag, men sjølvsagt skal dei takle det. Er redd dei skal kjempe oss ut av stilen i kveld, sidan dei kjempar for overlevelse. For «gamle-Newcastle» hadde dette vore eit klassisk bananskall, men med Howe-Newcastle er det annleis. Er berre vanskeleg omstille seg.
Howay the lads!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8664
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #10 på: 27. April 2023, 20:55 »
Pessimistisk som jeg er, så har jeg lave forventninger i kveld. Håper jeg tar feil, men tror det ender uavgjort. Veldig overrasket over at Isak befinner seg på benken i dag, så god som han har vært i det siste.
Nei.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #11 på: 27. April 2023, 21:08 »
Mye slurvete pasninger fra oss hittil....
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #12 på: 27. April 2023, 21:08 »
Almiron har ikke imponert helt sålangt. Og ja boris, jeg er litt pessimistisk også, men det er jeg nå alltid. ::) Jeg tror også det er en god sjanse for uavgjort, men jeg sa det samme i Tottenham kampen.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #13 på: 27. April 2023, 21:14 »
Viktig!!

Forresten, bare meg som la merke til at vi prøvde å "ta dem på senga" med samme cornervariant som vi kjørte 10 sekunder tidligere? ;D

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #14 på: 27. April 2023, 21:15 »
Wilson er i gang igjen! Deilig spill.

Så en T-rex blant Newcastlesupporterne  ::)
No fate but what you make