20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Filmtråden!  (Lest 781152 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4920 på: 29. April 2018, 10:01 »
Batman Ninja var helt konge, og helt der oppe med Gotham by Gaslight som de to beste Batmanfilmene til nå. Det er Batman, men det er så jævlig over the top crazy og Japansk at kun de beste av de beste vil kunne sette pris på det. Lekker animasjon og ultrafet visuell stil, ekstremt velgjort, orginalt og tøft karakterdesign gjør det hele bare enda bedre. Kreativt, unikt og sprøtt, og ikke minst ekstremt underholdende.


Og siden jeg ikke posta noe om Gotham by Gaslight, så gjør jeg det nå:

Batman: Gotham by Gaslight

Ny animasjonsfilm fra DC og nok en godbit. Et aldri så lite hakk over filmer som Batman: Under the Red Hood, Batman: Assault on Arkham, Batman: The Dark Knight Returns, Part 1 & 2 og Batman vs. Robin. Tror også jeg vil plassere den over Tim Burtons Batman og Batman Returns. Mørk og voldelig whodunit-horror satt til en alternativ Viktoriansk tid med Jack the Ripper og greier. Det i seg selv er jo så tøft at jeg ikke har ord. Har aldri lest Batman: Gotham by Gaslight, så jeg vet ikke hvordan den er sammenlignet med den. Men etter å ha sett denne godbiten skal jeg skal utvilsomt sjekke ut Gotham by Gaslight og begynne å fordype meg i DCs Elseworlds. Vil bli overraset om denne ikke står igjen som en av 2018s beste filmer når vi avslutter 2018.



Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4921 på: 19. Sep. 2018, 07:20 »
2018 er året som bare gir og gir, og sist ut for min del er Panos Cosmatos' Mandy med Nicolas Cage. For de som har sett Panos Cosmatos' første film, Beyond the Black Rainbow, så innehar denne mange av de samme kvalitetene og ekstremt mye av den samme stilen. Seig som bare det, småsær og et ekstremt stort fokus på det visuelle, til en grad hvor hele filmen er ekstremt stilistisk, og det er liten tvil om at det er style over substance hele veien. Men filmen er jo utrolig lekker for både øyne og ører med vakker belysning, nydelig kinematografi og et fantastisk soundtrack, Nicolas Cage har aldri vært i nærheten av like god som han er her, og alt det andre fungerer helt hinsides bra også. Superb stemning og action.

Lett Nicolas Cages beste film og prestasjon, og Panos Cosmatos fastslår sin posisjon som den mest interessante og spennende regissøren der ute atm. FOTY!


2018 for min del:

1. Mandy
2. Summer of 84
3. Upgrade
4. Batman: Gotham by Gaslight
5. Batman Ninja
6. Annihilation
7. Accident Man
8. American Animals
9. Ready Player One
10. Solo: A Star Wars Story


Bra år, og jeg har enda ikke runda 50 filmer fra 2018 engang. Ser veldig bra ut!
Nei.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4922 på: 20. Aug. 2019, 22:23 »
Once Upon a Time... in Hollywood - WOW! 😍🤩

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Filmtråden!
« Svar #4923 på: 01. Sep. 2019, 15:58 »
Once Upon a Time... in Hollywood - WOW! 😍🤩

Ble litt skuffet jeg.

Var bra skuespill og en fet setting, men ellers var det ikke så mye å hente. Ganske så random plot