20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]  (Lest 15672 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« på: 01. Aug. 2006, 14:23 »
Etter et litt skuffende 2-3 tap for PSV er det på Lørdag klart for ny treningskamp for laget vårt. Denne gangen er det den spanske klubben Villareal som var med helt til semifinalen i årets CL som gjester St.James Park.

Om denne kampen streames noe sted på nettet vet jeg ikke, men den gode gamle radiolinken som ligger i tråden om det temaet er iallfall verdt et forsøk.

Newcastle skal vel ha en brukbar mulighet mot Villareal og kan mønstre et nesten toppet mannskap. Det er med unntak av Kieron Dyer og Michael Owen som vi begge må vente en stund på å få se i aksjon igjen, særlig sistnevnte.
I forhold til PSV kampen håper jeg Roeder gjør noen endringer. Først og fremst vil jeg svært gjerne se Moore i midtforsvaret, kanskje med Taylor som makker? Håper også at Babayaro starter på venstreback etter han han mistet PSV kampen pga en skade.
I kampen mot PSV gikk Newcastle ut i en slags 4-4-1-1 formasjon, eller 4-5-1 om man vil. Etter rapportene å dømme funket dette dårlig. Og det var først da Roeder la om til 4-4-2 og Luque kom inn for å spille spiss ved siden av Ameobi at det ble fart på sakene. Derfor håper jeg Newcastle vil gå ut i enn noenlunde lik 4-4-2 mot Villareal på Lørdag.
Rapportene tilsier også at det virkelig ble fart på Newcastle etter at Luque, Milner og Butt kom inn. Jeg syns iallfall Luque og Milner bør få sjansen fra start i denne kampen. For meg virker det som om det er to av de som trenger matchtrenning for å finne formen frem mot seriestart. Gode gamle Solano er som alltid på det jevne, og derfor trenger ikke han en treningskamp like mye som unge Milner.
Dersom laget blir ca sånn jeg ønsker det må nok N'Zogbia vike plass i start-oppstillingen. Litt ironisk av meg ettersom han har spilt seg opp til å bli en personlig favouritt. Men Newcastle går en lang sessong i møte og N'Zogbia er ennå ung. I tillegg vet vi også hva han er god for, samtidig som Duff antagelig trenger matchtrening. Ikke fordi han er dårlig, men fordi han ikke startet oppkjøringen like tidlig som resten av laget fordi han fortsatt var Chelsea spiller. På en annen side kan det kanskje nettop derfor diskuteres om han er match-fit?

Så med forbehold om at ingen nye har skrevet under for oss før Villareal kampen på Lørdag håper jeg på følgende lag:

---------------------Given--------------------
-----------------------------------------------
-Carr---------Moore------Taylor--Babayaro-
------------------------------------------------
--------------Parker---------------------------
-Milner------------------Emre-----------Duff-
------------------------------------------------
------------Ameobi-------Luque--------------

Jeg ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal få se spillere som Butt, N'Zogiba, Solano, Krul eller Harper(?), Bramble og Ramage i aksjon utover i kampen.

Håper selvfølgelig på en spillemessing forbedring fra den forrige treningskampen mot PSV og at vi vinner denne (hørte jeg 3-1?)....
Og skulle nye fjes være signert i tide før kampen er selvsagt disse hjertelig velkommen. :)

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #1 på: 01. Aug. 2006, 14:30 »
fullstendig enig i dine meninger her! vil også se at milner matches på høyrekanten. Mulig at N'zogbia kan komme inn på midten for at emre skal få kjenne at han må prestere maks i enhver kamp.
Andreas Martins

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #2 på: 01. Aug. 2006, 14:35 »
Absolutt! Det er en god tanke, og jeg hadde faktisk skrevet litt rundt nettop det selv også, men valgte å fjerne det fordi jeg ville at det skulle se ut som et noenlunde "toppet lag". I den sammenheng kan selvfølgelig Milner over Solano diskuteres, men vi er iallfall tydligvis enige om hvorfor Milner bør starte over Solano i denne kampen.
For de som får en liten bismak av "toppet lag" forruten N'Zogbia: han er absolutt god nok! Men jeg prøvde også å få frem hvorfor jeg valgte det nettop sånn som det ble.

Werther

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
    • http://www.home.no/athaga
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #3 på: 01. Aug. 2006, 19:07 »
Vil heller prioritere Bramble foran Moore. De neste ti årenes makker til Taylor bør få sjansen til å spille seg varm i trøyen vedsiden av stortalentet. Moore er 29(30?) og bør ikke få sjansen foran Bramble som skal satses på ifølge Roeder.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #4 på: 02. Aug. 2006, 01:42 »
Sitat fra: "Werther"
Vil heller prioritere Bramble foran Moore. De neste ti årenes makker til Taylor bør få sjansen til å spille seg varm i trøyen vedsiden av stortalentet. Moore er 29(30?) og bør ikke få sjansen foran Bramble som skal satses på ifølge Roeder.

Problemet er at vi blir altfor utrygge bakover med de to. Ingen klarer å være sjefen. Og vi trenger en sjef. Begge blir utrygge av å spille med hverandre. Det har vi sett mange ganger tidligere. Begge blir derimot veldig mye bedre av å ha en mer erfaren og roligere type ved siden av seg. En sjef.
Moore var den sjefen i fjor, og viste i VM at han holder et høyt internasjonalt nivå også.
Dessuten mener jeg vi må drille elleveren mot de beste lagene, og da skal Moore spille sammen med enten Taylor eller Bramble.

I den elleveren skal vi selvsagt ha Duff og Milner på hver sin side på midtbanen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #5 på: 02. Aug. 2006, 02:55 »
Dette tror jeg med dagens stall er elleveren:
Given
Carr-Bramble-Moore-Baba
Solano-Parker-Emre-Zog
------Duff
----------Ameobi

Dette er vel det beste vi kan stille med per dags dato, med etter min mening to usikkerheter.
Det ene er forsvar, om kanskje Taylor bør være på banen istedet for en av de to andre stopperne.
Ellers, fremover er det Luque da. Jeg mener han bør være i denne elleveren til fordel for Zog, og at Duff bør flyttes ned på kant. Men jeg føler kanskje at Roeder med dagens stall vil foretrekke å bruke Zog på kant og Duff i angrepsrollen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Werther

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
    • http://www.home.no/athaga
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #6 på: 02. Aug. 2006, 09:38 »
Er vi utrygge med Bramble og Taylor bakover? Det er vel ikke akkurat et faktum man kan slå fast da de to sjelden har spilt sammen. Hvor mange kamper er det tilsammen egentlig? Kan ikke være mer enn maks en håndfull.

At ingen av dem kan være sjefen? Hva baserer du det på? Alt jeg har sett av Taylor til nå tilsier at han kan ta en sjefsrolle til tross for den unge alderen hans. Bramble vokste seg også stor i løpet av sesongavslutningen.

For all del, det beste laget skal spille. Og hvis de viser seg å ikke være gode nok foreløpig så greit. Men jeg vil gi dem en sjanse til å bevise seg verdig etter den labre opptredenen mot PSV.

Werther

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
    • http://www.home.no/athaga
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #7 på: 02. Aug. 2006, 09:42 »
Håper ellers på dette laget:


------Luque-Ameobi---------

Duff--Emre--Parker--Solano

Baba-Bramble-Taylor-Carr--

------------Given------------

Med Milner, Zogbia inn ved pause. Evt Milner fra start for Solano. Luque ble vel lovet en plass i oppstillingen hvis han presterte greit på trening etter hans flotte innhopp mot PSV.

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #8 på: 02. Aug. 2006, 12:54 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Dette tror jeg med dagens stall er elleveren:
Given
Carr-Bramble-Moore-Baba
Solano-Parker-Emre-Zog
------Duff
----------Ameobi

Dette er vel det beste vi kan stille med per dags dato, med etter min mening to usikkerheter.
Det ene er forsvar, om kanskje Taylor bør være på banen istedet for en av de to andre stopperne.
Ellers, fremover er det Luque da. Jeg mener han bør være i denne elleveren til fordel for Zog, og at Duff bør flyttes ned på kant. Men jeg føler kanskje at Roeder med dagens stall vil foretrekke å bruke Zog på kant og Duff i angrepsrollen.


du så jo hvor godt det fungerte mot psv. den eneste forandringen her er jo ramage og taylor.
Andreas Martins

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #9 på: 02. Aug. 2006, 14:15 »
-------------------- Given ------------------------

Carr ------- Taylor ------- Moore ---------- Baba

Solano ------- Parker ------ Emre ------- N'Zogbia
----------------------------------- Duff ---------------
------------------- Luque ------------------------------
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #10 på: 02. Aug. 2006, 15:42 »
Sjølv om eit opplegg ikke fungerar mot PSV, er det ikkje nødvendig sagt at ein må gjere 5-6 endringar på laget for at vi skal ha poengsjanse. Villareal og PSV Eindhoven er som natt og dag, kva spelemønster angår. Eg meiner at vi tapte på rein innstilling på Laurdag. Vi var alltid på etterskot og vi var ikkje i nærleiken av det aggresivitetsnivået som PSV viste.

Når ein spelar mot lag som Villareal og PSV, som er av høg europeisk standard, er det eit minimumkrav at ein kvelar nøkkelpunktet til motstandaren. Det klarte vi ikkje mot PSV, då spelarar som Farfan og Cocu fekk fritt rom til å spele ut sine kvalitetar. Er det noko PSV har vore gode på dei siste åra, er det å setje gode individuelle ferdigheiter saman i eit sterkt kollektiv. Det slo ikkje feil på Laurdag heller.

No står vi framfor den same oppgåva mot ein motstandar som spelar ein heilt annan type fotball. Eg reknar med at Villareal kjem til å leggje opp spelet sitt gjennom ballsentralen Riquelme. Skulle eg tatt ut laget ville eg hatt frimerke på han, ettersom hans gjennombrotspasningar til Forlan er det farligaste angrepsvåpenet til spanjolane. For å dekke opp for Riquelme sine defensive manglar, spelar Villareal ofte med 3 defensive pivotar. Med andre ord; tett sentrallinje, lite breidde. Det motsette av PSV.

Eg trur vår moglegheit blir å komme rundt på kantane. Eg er lunken på å setje Duff i mellomrommet, for der vil han mest sannsynleg få veldig lite plass. Frå venstrekanten har han derimot både fart og teknikk til å skape problem for Villareal sin høgreback. Eg kunne sagt meir, eg kunne sagt mindre. Her er mitt forslag til lag. Roeder kjem garantert ikkje til å ta ut dette laget.

------Luque--Ameobi----------

Duff------- Parker ------Milner
-------------Butt----------------

Baba----Moore--Taylor----Carr

------------Given----------------

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #11 på: 02. Aug. 2006, 16:54 »
Da Luque og Milner kom inn tok vi nesten inn ledelsen. Såvidt jeg veit spilte vel også da Luque i Duffs posisjon, i en spissrolle, og hadde Milner stilt inn siktet hadde vi vel også "tatt et poeng".
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #12 på: 02. Aug. 2006, 17:58 »
det var vel heller siktet mot at vi bør bruke to spisser og ikke ameobi som er god til å holde på ballen som enslig spiss. Da må i såfall ikke bare duff være den som er flink til å komme etter. det blir for tynt offensivt mener nå jeg!
Andreas Martins

lucky_luque

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 420
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #13 på: 02. Aug. 2006, 18:02 »
høye baller:

---------------Given-------------------

---Carr---Tayls--Bramble---Baba----

-Solano-Parker-Emre-N'Zogbia/Duff-

---------Ameobi-Luque---------------

lave baller:

------------Given
-Carr-Tayls-Bramble-Baba----

-Milner-Parker-Emre-N'Zogbia-

---------------Duff---------------

-----------Luque----------------

amt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 765
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #14 på: 02. Aug. 2006, 18:03 »
Sitat fra: "lucky_luque"
høye baller:

---------------Given-------------------

---Carr---Tayls--Bramble---Baba----

-Solano-Parker-Emre-N'Zogbia/Duff-

---------Ameobi-Luque---------------

lave baller:

------------Given
-Carr-Tayls-Bramble-Baba----

-Milner-Parker-Emre-N'Zogbia-

---------------Duff---------------

-----------Luque----------------


faen så opphengt vi skulle være i baller da?!
Andreas Martins