20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervindu januar 2023  (Lest 9519 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #60 på: 25. Jan. 2023, 11:50 »
Blir sterkt linket til Gordon om dagen. Snakkes om at Everton ønsker £60 mill. Et godt britisk talent, men er han virkelig verdt den prisen?

Det jeg så av han når vi møtte Everton, så nei. Virka som en sutrekopp. Men, er nå tynt grunnlag å uttale seg på  ;D

Av det jeg så av han og av det som sies om han, så virker det som at han var viktig for dem sist sesong. Denne sesongen derimot så har han ikke vært like god.
« Siste redigering: 25. Jan. 2023, 12:28 av Eriksen »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #61 på: 25. Jan. 2023, 12:59 »
Det viktigste mtp på topp 4 må vel være forsterkning på sentral midt?

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #62 på: 26. Jan. 2023, 09:05 »
Karls Darlow til Hull virker å være mer eller mindre klart. Howe ønsker imidlertid å vente med å sende han ut til vi er ferdig med semifinalene i ligacupen, da Dubravka ikke kan spille.

Låneavtale uten noe klausul om  kjøp, synd. Vi har fortsatt for mange spillere i troppen.
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #63 på: 26. Jan. 2023, 11:41 »
Ref Gordon; In Howe we trust!

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #64 på: 26. Jan. 2023, 13:07 »
Blir sterkt linket til Gordon om dagen. Snakkes om at Everton ønsker £60 mill. Et godt britisk talent, men er han virkelig verdt den prisen?

Det jeg så av han når vi møtte Everton, så nei. Virka som en sutrekopp. Men, er nå tynt grunnlag å uttale seg på  ;D
I tillegg til sutrekopp trur eg han er ein hissigpropp! der må vi kunne finne eit betre alternativ til den prisen.

Av det jeg så av han og av det som sies om han, så virker det som at han var viktig for dem sist sesong. Denne sesongen derimot så har han ikke vært like god.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #65 på: 26. Jan. 2023, 13:30 »
Vi har jo allerede Joelinton og Bruno i den katergorien. Sitter egentlig bare å venter på at Joelinton får rødt kort for overtenning. ;D

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #66 på: 26. Jan. 2023, 15:02 »
Gordon har ikke møtt til trening de siste 3 dagene. Påstås at dag nr 1 var planlagt, men ikke de siste 2 dagene. Om dette stemmer vet jeg ikke, men at han ikke har vært på trening virker pålitelig. Er litt positiv dersom vi får presset ned prisen litt, vi trenger uansett flere spillere.
« Siste redigering: 26. Jan. 2023, 15:05 av Eriksen »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #67 på: 26. Jan. 2023, 15:44 »
£ 60 er for mye for Gordon, mener jeg. Burde passe med £ 20-25 opp front og £ 10-15 basert på prestasjoner/nedbetaling. Uansett er jeg ikke helt sikker på at Gordon er løsningen, men Howe må man jo bare stole på.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Lateralus

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 72
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #68 på: 26. Jan. 2023, 18:12 »
Blir sterkt linket til Gordon om dagen. Snakkes om at Everton ønsker £60 mill. Et godt britisk talent, men er han virkelig verdt den prisen?

Det jeg så av han når vi møtte Everton, så nei. Virka som en sutrekopp. Men, er nå tynt grunnlag å uttale seg på  ;D

Tynt, eller ikke tynt. Jeg er veldig enig. Og kan kanskje begrunne/utdype det litt mer. Anthony Gordon hadde en god sesong for Everton i fjor. Enorm innsats og vinnervilje, også en viss hurtighet, som er viktig i dagens fotball. Han var nok viktig for at Everton holdt plassen så vidt, og utstrålte innsats som fikk med seg lagkameratene og ikke minst publikum. Utvilsomt et talent.

MEN: Dette er av mange årsaker IKKE en spiller jeg ønsker at vi henter og i hvert fall ikke for i nærheten av sånne summer som er nevnt. I år har han prestert null og nada. Riktignok vært en del skada (som kan være en bekymring i seg selv). Jeg nevnte vinnerviljen, og mulig han kan modnes, men den er ikke bare positiv i form av at fyren er et vandrende rødt kort. Kaster seg ukritisk inn i alt og alle, og var heldig som ikke fikk flere kort i fjor. I tillegg er han utrolig usympatisk på bana, slenger drit hele tiden, og verst av alt: Noe av den dårligste filmeren jeg har sett på ei bane, og han kaster seg ofte. Howe har snakket mye om at "we're not here to be popular", men det finnes grenser. Nå har vi også endelig noe som virker som en harmonisk garderobe, og det er så jævlig tydelig ute på bana, hvor alle løper til de stuper (bare sammenlign med hvordan bevegelsesmønsteret var under Bruce). Om noen mister ballen unødvendig er det alltid en kompis som løper opp og feier unna (skjedde ikke før). Ikke sikkert at denne "drittsekken" (unnskyld) passer inn, og tør vi ta sjansen på å ødelegge dette? Og hva skjer nå? Så fort det er snakk om overgang starter han en streik og møter ikke opp på treninger (uten tillatelse), mens han er under kontrakt. Har vi sett det før? Ja, dessverre. Sier det noe om karakter? Ja. Vil vi ha det? Nei.   

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2139
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #69 på: 26. Jan. 2023, 18:40 »
Så en video nå fra Liverpool hvor fansen har satt opp veisperringer og skjeller ut Gordon.

Lateralus: Du sier mye som nå også blir diskutert blant fansen i Newcastle. Jeg er enig i mye, er ikke helt keen på denne overgangen kjenner jeg.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #70 på: 26. Jan. 2023, 19:34 »
Har ikke sett nok av Gordon til å kunne kommentere så mye, men Howe er hvert fall veldig klar på at dersom du ikke har de rette holdningene, så får du ikke spille. Howe er svært god på man management, og fyren er 21 år. Jeg skulle helst sett at vi signerte noen andre, men januar vinduet er ikke enkelt. Det ville vært merkelig om Howe er så keen på å få han inn dersom det kan ødelegge garderoben, mtp. på hva Howe har stått for. Ang. streikingen, så var det vel mye rykter rundt Gordon i sommer også. Ikke at det forsvarer det, men "så fort det er snakk om" er ikke helt rett.

"Despite Gordon’s drop in form this season, his work ethic and willingness to press ranks him among the top four per cent of wingers in the Premier League."

Virker som en som jobber for laget i hvert fall, og det er du jo inne på selv Lateralus. I så fall passer han jo inn med filosofien av å løpe til man stuper. Filmingen og stygge taklinger er selvsagt ikke jeg heller noe fan av. I fare for å bedrive litt whataboutism her, så hadde vi 2 spillere sist kamp som hånet en spiller som nettopp ble utvist. Tror ikke det var så mange fans som tok avstand fra det. Jeg vil tippe at mange supportere av andre klubber anser f.eks. Joelinton som en ekkelt type. Han og Bruno liker å provosere. Filming er vanskelig å ta avstand fra dog, og det har det heldgvis ikke vært så mye av det fra vår side.
« Siste redigering: 26. Jan. 2023, 20:59 av Eriksen »

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #71 på: 26. Jan. 2023, 22:22 »
Spillere som streiker for å få til en overgang er jeg generelt meget skeptiske til. Vitner jo om en holdning som ikke er helt sunn. At han velger å gjøre det mtp den kritiske situasjonen Everton befinner seg i gjør det enda verre.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #72 på: 27. Jan. 2023, 11:02 »
Kjenner jeg ikke bakgrunnen for hvorfor han er borte fra trening, men er det trass, så blir jeg skeptisk til holdningene hans.

Her er en oversikt på hvordan har har spilt, gode stats:
https://www.skysports.com/football/news/11661/12795697/anthony-gordon-why-are-newcastle-interested-in-signing-everton-winger
No fate but what you make

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #73 på: 27. Jan. 2023, 12:44 »
Enig i at steikingen er ganske turn off, dersom det stemmer. Jeg må igjen påpeke at jeg håper vi heller klarer å lande noe litt mer spennende, men samtidig ville det vært veldig kjipt dersom vi ikke klarer å få noen over linja til en ok pris på tampen av vinduet. Stallen er veldig skjør akkurat nå.

Edit: Gordon er tilbake på trening i dag. Vi vet fortsatt ikke hvorfor han var borte fra trening.
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-anthony-gordon-everton-transfer-26088182
« Siste redigering: 27. Jan. 2023, 15:05 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Transfervindu januar 2023
« Svar #74 på: 27. Jan. 2023, 16:36 »
Fee agreed for Anthony Gordon. £40 million plus £5 Million in add-ons. [ @PeteGravesTV ]

Fee now agreed for Anthony Gordon to move to Newcastle.
£45m total agreement. The forward is due on Tyneside for his medical in the next 24 hours. Alongside
@PeteGravesTV
 ✍🏼#NUFC ⚫️⚪️