20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2019  (Lest 106347 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #555 pć: 05. Aug. 2019, 10:32 »
Ja, de som ikke fikk spille, var nok glad for at Rafa dro, noe som er helt normalt.

SÄ Ayoze var ute Ä kritiserte Ashley i dag, for manglende ambisjoner. NÄ fÄr vi se da i dagene frem til DD, men vi har tilsynelatende igjen 30-35 millioner pund av transfermidlene, vi skal ha en hÞyreback. Vi kikker pÄ en ukjent svenske til ca 5 millioner pund. AmbisiÞs, nÊh.....
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #556 pć: 05. Aug. 2019, 11:13 »
HĂžyrebacken har skreket etter en oppgradering i mange Ă„r, men later til at vi ser etter en back-up-lĂžsning. TĂ„pelig.

TrÞsta fÄr vÊre at Manquillo avsluttet vÄrsesongen bra, og har sett god ut i pre-season. BÞr vel pdd vÊre vÄrt fÞrstevalg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #557 pć: 05. Aug. 2019, 11:37 »
HĂžyrebacken har skreket etter en oppgradering i mange Ă„r, men later til at vi ser etter en back-up-lĂžsning. TĂ„pelig.

Jepp, sÄ han i noen kamper for Bologna. HÞyst middelmÄdig. Er vel pÄ nivÄ med Aleesami, som nÄ ble kjÞpt av Amiens. Veldig rart at de gidder, nÄr vi allerede har to helt OK hÞyrebacker i troppen

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #558 pć: 05. Aug. 2019, 12:38 »
Blir vel kanskje en 3-5-2 (3 stoppere, 2 wingbacker, 3 sentrale pÄ midten og to spisser) hvor ASM er spiss og Almiron er indrelÞper/OM? Han spilte jo en del sentralt pÄ midten for Atlanta i MLS.

Men vi har en del varianter, kan velge mellom 3-5-2 og 4-2-3-1 feks. Flere gode alternativer offensivt er viktig, og med smÄ justeringer kan vi endre "mye" pÄ laget (uten Ä nÞdvendigvis bruke bytter).
Men ja, blir spennende Ä se hvordan Bruce velger Ä sette opp laget. Jeg er ogsÄ stor fan av Ä ha "game-changers" pÄ benken, ikke nÞdvendigvis vise alle kortene fra start av.

Men blir litt lei meg nÄr jeg ser slikt: https://www.nufcblog.com/2019/08/03/report-bruce-wants-to-break-transfer-policy-for-old-favorite/?fbclid=IwAR161BbZN-354MrXsy8h0_YWkNVqDMD11418UAAbDM5k3CGAe_2F3fcyA8I

Burde fÄtt inn en pÄ hÞyresiden ja, og da helst en god wingback.

SkjÞnner at Brus vil spille med 2 spisser (nÄ som han har "5" stk. til rÄdighet), men verken Almiron eller ASM er spisser (fun fact, Stiv). SÄ ja, kanskje vi sku prÞvd med Almiron som indrelÞper/SOM? Har hvertfall ikke lyst Ä benke verken han eller ASM, pÄ bekostning av Shelvey eller Hayden..

Det beste hadde jo vÊrt om vi kunne spilt 4-2-3-1, men da kommer mÄlene til Ä renne inn..

NÄr det gjelder Elmohamady, sÄ blir eg ogsÄ lei meg hvis Brus fÄr dette gjennom. Blir faktisk sykt skuffa dersom de velger Ä bruke pengene der.

Brus virker Ä vÊre fornÞyd med handlingen som er gjort, sÄ skal ikke se bort ifra at det er slutt nÄ. HÄper selvfÞlgelig pÄ hÞyreback/kant, spiss og eventuelt SM..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #559 pć: 05. Aug. 2019, 12:50 »
Folk som er misfornÞyd med Krafth (hvis han kommer), hvem skulle vi heller ha gÄtt for?
Har ikke sett noe av svensken, sÄ skal ikke si han er god nok, men sliter litt med Ä se hvem vi skulle ha hentet i stedet?
ForstÄr godt de som mener han ikke er noe voldsom oppgradering, men hvem hadde vÊrt det? Samt er realistisk for vÄrs
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #560 pć: 05. Aug. 2019, 13:27 »
Gayle skal vÊre misfornÞyd med at Joelinton fikk nummeret hans, og Þnsker seg nÄ tilbake til WBA.

Flere CC-klubber er ogsÄ interesserte, deriblant Leeds og Stoke..

www.nufcblog.co.uk/2019/08/05/west-brom-make-big-move-for-upset-dwight-gayle-but-leeds-stoke-also-set-to-make-bids-report/

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #561 pć: 05. Aug. 2019, 13:35 »
Folk som er misfornÞyd med Krafth (hvis han kommer), hvem skulle vi heller ha gÄtt for?
Har ikke sett noe av svensken, sÄ skal ikke si han er god nok, men sliter litt med Ä se hvem vi skulle ha hentet i stedet?
ForstÄr godt de som mener han ikke er noe voldsom oppgradering, men hvem hadde vÊrt det? Samt er realistisk for vÄrs

Det er vel bare det at nÄr Yedlin nÄ er pÄ vei tilbake, har vi to helt greie hÞyrebacker. Ikke vits i Ä kjÞpe ny om det ikke er oppgradering. Hvem det skulle vÊrt vet jeg ei, men Krafth er neppe svaret.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #562 pć: 05. Aug. 2019, 13:41 »
Gayle skal vÊre misfornÞyd med at Joelinton fikk nummeret hans, og Þnsker seg nÄ tilbake til WBA.

Flere CC-klubber er ogsÄ interesserte, deriblant Leeds og Stoke..

www.nufcblog.co.uk/2019/08/05/west-brom-make-big-move-for-upset-dwight-gayle-but-leeds-stoke-also-set-to-make-bids-report/

DÄ verte det Carroll torsdagskveld dÄ ;D Etter nokre desperate forsÞk pÄ andre kandidatar.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #563 pć: 05. Aug. 2019, 14:05 »
Ja, de som ikke fikk spille, var nok glad for at Rafa dro, noe som er helt normalt.

SÄ Ayoze var ute Ä kritiserte Ashley i dag, for manglende ambisjoner. NÄ fÄr vi se da i dagene frem til DD, men vi har tilsynelatende igjen 30-35 millioner pund av transfermidlene, vi skal ha en hÞyreback. Vi kikker pÄ en ukjent svenske til ca 5 millioner pund. AmbisiÞs, nÊh.....

Sitat
“It was a big factor, but also I felt it was time for a change and a new challenge.

“In this case Leicester gave me such a great opportunity to come here. The ambition of the club and the way they are doing the right things was very important in my decision. Also, as soon as Rafa left the decision was easier.

“Rafa and Brendan Rodgers, they are two great managers. They are different but they both see football the way I like it. I had a conversation with him [Brendan] before I signed, what I heard and the way he wants to play football is very important. We all know how good a manager he is but after that meeting it was easier to make the decision and I am very happy to be playing under him. I can’t wait to get started.

“Things could be done better over there at Newcastle, but Leicester have given me the opportunity to do great things hopefully. There is big ambition. I think how football works, the way you have to look at football, that is the difference between Leicester and Newcastle. There is big motivation here to keep growing and to get better here at Leicester. I didn’t feel they had it at Newcastle. “That is why I signed here and made the decision. I am very happy to be part of the family.”

Her er altsÄ Ayozes egne ord. SÄ fÄr Toon heller danne sin egen virkelighetsoppfatning, men de manglende ambisjonene pluss tapet av Rafa er altsÄ grunnen til at vÄre to toppscorere/Ärets spiller valgte forlate oss. SÄ er det klart at Shelvey som ikke fikk spille pÄ et halvÄr kanskje var mer fornÞyd med at det ble ny manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #564 pć: 05. Aug. 2019, 14:58 »
Rondon "forlot" oss vel strengt talt ikke. Han ble vel egentlig aldri hentet, sĂ„ det er litt  ulike mekanismer rundt Ayoze enn for Rondon vil jeg mene.

Ellers er det intet nytt under solen i det Ayoze nevner der, slÄr inn Äpne dÞrer slik jeg ser det. Det er Äpenbart at Ayoze Þnsker en mer stabil og sportslig veldrevet hverdag. Tipper han kommer greit ut av det Þkonomisk ogsÄ, sÄ vanskelig Ä ikke ha forstÄelse for at han gikk. Vet ikke om Leicester er det beste stedet, men definitivt en forbedring p.t.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #565 pć: 05. Aug. 2019, 15:18 »
Hehe er akkurat det. Perez hadde vel en klausul. Og tipper han bedret sin lĂžnn ganske vesentlig. SĂ„ enorm sportslig satsning er det ikke i leichester😎. Samme som med Rafa. Penga rĂ„r!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #566 pć: 05. Aug. 2019, 15:43 »
Forholdsvis fair poeng angÄende Rondon, men det er uansett tÄpelig Ä mene at det virker til at det er mange spillere som trives bedre etter Rafas exit. Det er vel hovedsaklig kun spillere som ikke fikk spille under Rafa som har ytret noe slikt - hvilket selvfÞlgelig vil vÊre helt naturlig.

SÄ er det, igjen, en voldsom brist i logikken din Toon. Som i nÊr sagt alle arbeidsmarkeder er gjerne hÞyere lÞnn et uttrykk for at man satser pÄ Ä hente hÞyere kompetanse inn til bedriften - og et konkurransefortrinn.
Leicester tilbyr isÄfall hÞyere lÞnn til sine spillere fordi de har hÞyere sportslig ambisjoner. Ikke fordi de driver veldedighet overfor forsmÄdde fotballspillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som Ă„ kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #567 pć: 05. Aug. 2019, 16:10 »
Er forÞvrig helt enig med deg Kristoffer. Ved skifte av manager sÄ kommer alle marginaliserte spillere kravlende ut av treverket med historier om hvor deilig det er blitt. Tror ikke disse spillerne er de beste til Ä felle dom.

Det sagt sÄ tror jeg at Rafa nok har sine sider ogsÄ, og det kan (sÄnn helt subjektivt fra utsiden) virke som om det er en litt bedre atmosfÊre nÄ enn det var under Benitez. Akkurat der tror jeg faktisk at Bruce er bedre, men ambisjonene til klubben som helhet er det heller dÄrlig stilt med.

Tilbake til overganger. Jeg tror vi fÄr 1 spiller til, men hadde trengt 3 for at jeg skulle finne roen. Som flere nevner sÄ er det viktige at de man henter er forbedringer av det vi har.

Jeg synes forÞvrig ikke det er sÄ krisesvart som enkelte skal ha det til. Glasset er litt vel halvtomt her inne til tider, selv om det er Äpenbare grunner til det.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #568 pć: 05. Aug. 2019, 17:43 »
Jeg tror nok at en del spillere fort ville fĂ„tt Rafa oppi halsen hvis det ikke hadde vĂŠrt for hans meritter. Han er visst en skikkelig fotballnerd. Er jo en historie fra Torres' tid i Pool hvor han fikk gratulasjoner fra Rafa. Torres trodde det var fordi han nylig hadde fĂ„tt en sĂžnn. Benitez gratulerte ham derimot for at han har gjort det bra pĂ„ treninga. Det sier litt om Benitez ogsĂ„. PĂ„ mange mĂ„ter tror jeg  Benitez er perfekt i en jobb hvor han mĂ„ bygge opp et lag fordi han da mĂ„ instruere spillerne taktisk. Da fĂ„r han brukt de egenskapene han er best pĂ„. Men nĂ„r mĂ„ forholde seg til en spillergruppe som allerede bestĂ„r av fantastiske spillere, som i Real Madrid, tror jeg han i stĂžrre grad vil komme til kort. Dette fordi at i slike klubber handler det kanskje mer om man management, dvs hvordan hĂ„ndtere relasjoner i en gruppe bestĂ„ende av svingode primadonnaer som Ronaldo. Benitez hadde for eksempel sendt en videoanalyse hjem til Ronaldo om punkt han kunne bli bedre pĂ„. Dette falt naturligvis ikke i god jord hos en spiller som har scora et mĂ„l eller noe sĂ„nt i snitt per kamp for klubben


Dette er drÞmmejobben for Bruce. SÄ jeg tror han kommer til Ä arbeide seg i hjel om det mÄ til. Men sÄ er det store spÞrsmÄlet om det er nok. PÄ papiret har vi nÄ faktisk et ganske sÄ brukbart lag. Vi har endelig fÄtt tempo. Tom Manqiolo har Äpnet bra som du pÄpeker Kristoffer. FÄr vi en bra start, og Bruce klarer fÄ fÄ lidenskap i spillergruppa tror jeg alt kan skje. Starter vi derimot dÄrlig tror jeg ikke Bruce snur det.
« Siste redigering: 05. Aug. 2019, 17:49 av Thomas »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #569 pć: 05. Aug. 2019, 17:52 »
Hayden er jo eksempel som strider mot det dere sier. Han spilte stort sett fast. Men ville bort. NÄ virker det som at han er mer fornÞyd og velger Ä bli. Er selvfÞlgelig masse som skjer innenfor st.james park som vi aldri fÄr vite. Men bare pÄpeker at det virker jo som at flere ikke syns ting var sÄ greit under Rafa.

Det Ă„ gi hĂžyere lĂžnninger tilsier ikke at de har stĂžrre sportslig satsing i Leichester enn i Newcastle. Men at de ikke har en slask som styrer pengepungen. Perez som Benitez syter om den sportslige satsingen i Newcastle( de begge har et poeng👍) ,men nĂ„r Rafa gĂ„r til Kina og Perez til Leichester er det vel rimelig lett Ă„ se hva som egentlig trigget.
Kan snakke om elsk av klubb, supportere osv osv.. men dessverre rÄr Penga.
Siden Alan Shearer har ingen spillere valgt bort en stĂžrre pose med penger fordi de elsker klubben.