20. juni: Vi Þnsker Ä gjÞre forumet mer attraktivt for vÄre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for Ä gi din mening.

Skrevet av Emne: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum  (Lest 4686 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« pć: 18. Juni 2019, 11:38 »
Siden TAN nĂ„ har fĂ„tt tak i en egen kommunikasjonsansvarlig, har jeg lyst til Ă„ reise en liten problemstilling: Hvilke sosiale medier/plattformer skal TAN vĂŠre pĂ„, og hvordan?  Riktig bruk av slike medier kan fĂžre til Ăžkt aktivitet og flere medlemmer til klubben. Derfor tenker jeg at det er lurt at vi har noen bevisste tanker om hvordan vi skal gjĂžre dette.  Det jeg Ăžnsker Ă„ fokusere pĂ„ her er fĂžrst og fremst hvordan TANs plattformer som gjĂžr det mulig for medlemmer og andre til Ă„ kommunisere/debattere. Dvs. at jeg ekskluderer TANS flotte nyhetsartikler, forfattet blant annet av den eminente Kristoffer, som publiseres pĂ„ TANS fremside.
 
Etter det jeg vet, foregĂ„r aktiviteten rundt TAN pĂ„ to plattformer: Den ene aktiviteten foregĂ„r pĂ„ Facebook. NĂŠrmere bestemt publiserer TAN innlegg.  Typisk om overgangsrykter og mĂ„l i vĂ„re kamper. Disse publiseringene medfĂžrer facebookinnlegg fra TANS fĂžlgere.  Den andre aktiviteten er her pĂ„ forumet. Det skrives innlegg om tilsvarende temas som kamper, overgangsrykter med mer.  Etter det jeg kan se, diskuteres det med andre ord identiske tema pĂ„ to forskjellige plattformer.  SpĂžrsmĂ„let er om dette er hensiktsmessig.
 
PĂ„ den ene siden kan det argumenteres for at all aktivitet pĂ„ alle plattformer er en bra fordi det generer ekstra publisitet for TAN, og det er mulighet for brukere Ă„ ha valget mellom ulike plattformer Ă„ kommunisere pĂ„. De som liker forum kommuniserer der, mens de som foretrekker facebook kan skrive innlegg der. PĂ„ den andre side kan det argumenteres for at slik vi har det i dag, resulterer at "ingen" vinner.  Vi fĂ„r litt aktivitet pĂ„ facebook, og litt aktivitet pĂ„ forumet, i stedet for at vi har mye og god aktivitet ett sted.  Jeg er en av dem som har vĂŠrt pĂ„ dette forumet over lengre tid, og jeg synes aktiviteten pĂ„ dette forumet har gĂ„tt ned. Derfor sjekket jeg antall registrerte forummedlemmer for 2018 og 2019.  Etter at jeg etter beste evne prĂžvde Ă„ sile ut antall registrerte spambots, satt jeg igjen med 12 nye forumbrukere for 1,5 Ă„r. Disse 12 brukerne har skrevet totalt 34 innlegg, men det er en bruker som har skrevet flesteparten, dvs 25 (en annen har skrevet 7, og det er to som har skrevet ett hver. Med andre ord er det 8 brukere som har publisert 0 innlegg). Tallene kan altsĂ„ tyde pĂ„ at det ikke har vĂŠrt en god rekruttering til forumet.  Det kan vĂŠre flere Ă„rsaker til dette, blant annet er det ikke til Ă„ stikke under en stol at folk kanskje har blitt drittlei av en klubb som konstant er i kaos, og dermed har interessen for NUFC, og indirekte da TAN, dabbet av. Men kan det ogsĂ„ tenkes at fordi vi ogsĂ„ publiserer pĂ„ Facebook, ender med en internkonkurranse, som gjĂžr at folk ikke gidder Ă„ registrere seg pĂ„ forumet, fordi de kan kommentere pĂ„ Facebook? Dermed ender vi med litt aktivitet pĂ„ Facebook, og litt aktivitet pĂ„ forumet.

Hvis sistnevnte pĂ„stand stemmer, tenker jeg at vi bĂžr gjĂžre noe. Jeg foreslĂ„r Ă„ "styre" debatten over til ett sted, dvs. forumet.  Dette fordi jeg synes forumet er «hjertet» i en supporterklubb, og TAN er tjent med Ă„ ha et aktivt og levende forum, (og da bedre tjent med det enn Ă„ ha to plattformer hvor det er litt aktivitet begge steder).  I et forum synes jeg det er mulig Ă„ fĂ„ til kontinuerlig diskusjoner om et tema i en annen grad enn pĂ„ facebook. Flere av medlemmene har «vanket» her i mange Ă„r, og litt flĂ„sete sagt «kjenner» man dem i en annen grad, dvs. hva de stĂ„r for om klubben, og deres holdninger til spillere, eiere med mer. Det gjĂžr det mer interessant Ă„ diskutere. I tillegg er jo jeg ikke, i disse dataovervĂ„kingstider hvor man nĂ„ mĂ„ oppgi sitt brukernavn til Trump hvis man skal til USA, sĂ„ begeistret for Ă„ publisere innlegg der. Til slutt, kan jo et forum skape en annen «lojalitet» til TAN enn facebook gjĂžr kanskje. Dvs. flere betalende medlemmer (udokumentert pĂ„stand, men kanskje noen som sitter med medlemstallene kan sjekke dette?). 

Samtidig synes jeg at klubben mÄ fortsette Ä bruke Facebook, da vi har fÞlgere der, og TANS innlegg profilerer og skaper blest om medlemsklubben, garantert. SÄ hvordan er et da mulig Ä omforene disse to «sidene» slik at vi fÄr det beste ut av to verdener. Da kommer vi over til mine forslag til tiltak:

1: NÄr ny sesong starter, fortsetter TAN Ä kommunisere pÄ facebook. Men til i forskjell fra i dag, er fÞlgerenes mulighet til Ä kommentere pÄ innlegget skrudd av. I stedet lenkes det til TILSVARENDE tema i forumet. Er det et mÄl fra en kamp: Skriv noe a la: MÄl av Rondon. Klinker ballen i motsatt hjÞrne. Har du lyst til Ä diskutere kampen, registrer deg i vÄrt forum, og diskuter her (sti til kamptrÄden i forumet)

2: For Ă„ Ăžke antall registrerte medlemmer pĂ„ forumet, kan vi ha en «innleggskampanje». FĂžrste nye medlem som nĂ„r 100 innlegg, fĂ„r et gratis medlemskap i TAN.  Vi kan for eksempel dele ut denne premien til la oss si 6 medlemmer (for mye eller for lite ? Tallet var tatt ut i lĂžse luften) Jeg kan sponse to av disse nye medlemmene om Ăžnskelig.

3. InnfÞring av Ärets debattant igjen. Vedkommende med premier med for eksempel TAN-medlemskap eller en drakt. Jeg kan ogsÄ her vÊre med Ä sponse deler av premien.

Det kan naturligvis vĂŠre andre tiltak ogsĂ„. Uansett er jeg redd for at aktiviteten i forumet pĂ„ sikt vil nesten forsvinne om noe ikke gjĂžres.  Premissene for min «diskusjon» om dette er naturligvis at et aktivt forum har en stĂžrre «verdi» og vil medfĂžre flere/lojale medlemmer/brukere og trafikk til TAN.

Hva tenker dere?
« Siste redigering: 18. Juni 2019, 12:02 av Thomas »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #1 pć: 18. Juni 2019, 11:52 »
SĂ„ lenge det finnes folk som vil drifte forumet, behold det for enhver pris! Denne plattformen er helt overlegen FB, finnes ingen sammenlikning.

NÄr du nevner dette med rekruttering, har jeg ingen tro pÄ kausalitet mellom at flere er pÄ FB og nedgang i forumaktivitet. La oss stikke fingeren i jorda; de eneste nye supporterne denne klubben har fÄtt de siste Ärene er smÄ stakkarer som blir pÄdyttet klubbtilhÞrighet av sine fedre (og mÞdre)! Snart kommer vi til Ä bli like gubbete som Leeds-gjengen. Og det er helt greit altsÄ. Men vi trives her i vÄrt 90-tallsforum. Og om du er fan av klubben og ikke er her, ja da kommer du nok sigende etterhvert nÄr du skjÞnner at all meningsfull diskusjon om klubben finnes pÄ disse sider.

Å legge all aktivitet over pĂ„ FB er veldig i tiden for alle typer lag, grupper og organisasjoner. Men jeg tror det er en misforstĂ„tt "modernisering". Folk er faktisk interessert i lange diskusjoner om kompliserte spĂžrsmĂ„l, ikke bare slenge opp en HWTL *emoji* *emoji" for likes pĂ„ den mĂžkkaplattformen. Tror jeg da. Kanskje er jeg blitt gubbete selv. Men hĂ„per forumet kan leve videre. MotstrĂžms FTW!

PS. Stor kudos til dere som drifter forumet. En virtuell blomsterbukett fra meg.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #2 pć: 18. Juni 2019, 13:41 »
Du tar opp et tema jeg har tenkt mye pÄ, Thomas. Jeg er en av de som har brukt forumet i mange Är, og er innom daglig. Jeg bidrar ikke med sÄ mange poster lengre, men liker Ä lese andres synspunkter pÄ ulike tema rundt klubben vÄr. Har, til min store skuffelse, registrert at aktiviteten har dalt jevnt de siste Ärene. Kanskje har sosiale medier bidratt til at fÊrre bruker forumet enn fÞr, men som dere nevner er forumet overlegent for diskusjoner og debatter, kontra flÄsete kommentarer pÄ en setning.

Jeg stÞtter tanken om Ä stenge Facebookinnleggene for kommentarer og linke til forumstrÄden. Usikker pÄ om vi vil oppleve en voldsom effekt av det, men synes det er en kjempegod idé! De andre forslagene er ogsÄ gode, om det ikke fÞrer til masse spam for Ä fÄ grepet om et gratis medlemskap. ;)

Vi er nok, som lefsen nevner, blitt en gubbete gjeng som ikke bruker tida si pÄ forum pÄ samme mÄte som for ti Är siden. Selv har jeg passert 30, men har en tvangstanke om at jeg mÄ inn og sjekke forumet daglig i hÄp om at det har vÊrt litt aktivitet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #3 pć: 18. Juni 2019, 15:08 »
Helt greit med Facebook som en informasjonsplattform, men skal man kunne diskutere ordentlig, syns jeg forumet er overlegent. Vil absolutt foretrekke dette som diskusjonsplass. Facebook blir totalt uoversiktlig om man skal diskutere gjennom et overgangsvindu f.eks.

Og stĂžtter teorien om at de siste Ă„rs resultater og ustabilitet nok er grunnen for at aktiviteten har dabbet av pĂ„ forum. Mange kamper jeg rett og slett ikke har gidda logge meg inn her sjĂžl. Imidlertid, etter at oppkjĂžpsryktene begynte Ă„ blomstre, mener jeg nĂ„ Ă„ ha sett at flere gamle profiler har begynt Ă„ rĂžre pĂ„ seg igjen. Det er positivt!  :)

FÄr vi litt mer positivitet rundt klubben med en ny eier, kan nok bÄde gamle og nye medlemmer begynne Ä dukke opp.
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #4 pć: 18. Juni 2019, 16:12 »
Takk for gode tilbakemeldinger Mlerbakk, og for konstruktive tilbakemeldinger fra dere andre 😉

Jeg tror det er en kombinasjon som gjĂžr at aktiviteten er har gĂ„tt ned. VĂ„r eiers inkompetente styring har gjort folk apatisk, og derfor gidder de ikke delta pĂ„ forumet. PĂ„ den andre side sĂ„ genererte en TAN-post pĂ„ Facebook om salget 24 kommentarer. SĂ„ det er folk der ute som er engasjerte ogsĂ„. Ville det ikke vĂŠrt bedre at all diskusjon ble samlet et sted? Jeg mener vi er en for liten supporterklubb til at vi kan 'spre' oss pĂ„ mĂ„ten vi gjĂžr nĂ„. Er enig i at aktiviteten her nok vil Ăžke hvis klubben fĂ„r en ny eier, men jeg liker ikke at det omtrent ikke er tilsig av nye og aktive forummedlemmer. Forumet er per dags dato  for avhengig av oss gamlinger synes jeg 

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #5 pć: 18. Juni 2019, 18:47 »
Det er skrevet sÞtten sider med innlegg om salget her inne pÄ forumet pÄ en mÄned. Det er vel ganske sÄ bra. Og vet man at de som kommenterer pÄ FB ikke ogsÄ er pÄ forumet? Jeg kan finne pÄ Ä skrive begge steder, men pÄ FB blir det fort bare noen ord. Gidder ikke skrive langt der. SkjÞnner at du/dere vil ha alt samlet, men skjÞnner ikke helt hvorfor det er et problem at det finnes to platformer. Hver til sitt bruk tenker jeg. Og nok en gang, manglende tilsig har vel sin forklaring? SÄ en oversikt over endring i supportermedlemskap nÄ i dag. Newcastle er en av fÄ klubber som har mistet medlemmer. Leeds f.eks har Þkt. Tror dette har direkte sammenheng med hvordan lagene presterer, ikke hvor synlig suppporterklubben er. Synd er det!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #6 pć: 19. Juni 2019, 10:24 »
Eit tiltak for Ä fÄ i gang litt meir aktivitet her inne, kan vera at det er nokre faste (admins?) som opprettar kamptrÄden. Og at den fÞlger ein fast mal. Den mÄ vera litt "proff" ;) Denne bÞr opprettast seinast eit par dagar fÞr kamp.


Tino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 60
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #7 pć: 19. Juni 2019, 11:01 »
Jeg er motsatt. Folk flest er pÄ sosiale medier, slik er det og slik blir det. Forum som dette er for spesielt interesserte.

De store massene nÄr dere pÄ sosiale medier. Vil dere ha en aktiv supporterklubb er det der dere mÄ rette skytset. Dette forumet er fint pÄ mange mÄter det, men det er en (liten) terskel Ä registrere seg, et ekstra sted Ä logge inn ..

Personlig hadde jeg skrotet forumet og gÄtt for Facebook.

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #8 pć: 19. Juni 2019, 11:06 »
Behold begge ettersom hver plattform er til sitt bruk. Forumet skaper skikkelige diskusjoner pÄ en mÄte Facebook aldri vil kunne gjÞre, mens Facebook Þker synligheten og publisitet pÄ en mÄte forumet aldri vil kunne gjÞre.

Noen liker det ene, andre liker det andre. Synes det er en god idé Ä linke til forumet pÄ Facebook-innlegg, men hold kommentarfeltet Äpent samtidig, forum er ikke for alle - slik er det bare.

At det er lite rekruttering pÄ forumet mÄ nok klubbens situasjon de siste Ärene ta en stor del av skylden for. En annen ting som stopper rekrutteringen kan nok vÊre at det er en "fast gjeng" som diskuterer med hverandre her, og.mange nye vil nok vÊre redde for at de ikke har noe fornuftig Ä bidra med og fÞler seg overveldet av de erfarne forumbrukerne.

Hvis alle faste gamle travere her inne bidrar med Ä svare pÄ innlegg og kommentarer fra benkeslitere og flaskebÊrere pÄ en positiv og oppmuntrende mÄte, sÄ vil nok dette Þke interessen.
Jeg mener ikke at man skal si seg enige med innlegg, men vÊr positiv og oppmuntrende i mÄten man svarer pÄ:)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #9 pć: 19. Juni 2019, 12:38 »
Folk er pĂ„ sosiale medier, og jeg er enig i at det mĂ„ brukes. Men jeg mener det er umulig Ă„ fĂ„ til en lengre diskusjon pĂ„ facebook om et tema. Du svarer pĂ„ et innlegg, gjerne kort som Lefsen nevner, og sĂ„ forsvinner det ned i feeden din. Ergo blir det ikke en bra og sammenhengende diskusjon synes jeg.  NĂ„r det gjelder aktivitet her pĂ„ forumet sĂ„ var den en god del bedre fĂžr synes jeg  og det til tross for at vi ogsĂ„ da hadde nedrykk med mer. MA har til tross alt vĂŠrt eier av klubben i 10 Ă„r, og ila. denne tiden har vi opplevd to nedrykk. FĂžr var det innlegg her hver dag, nĂ„ kan det gĂ„ dagevis uten noe nytt, og det mener jeg er synd.

For Ăžvrig synes jeg navimers og lgrindes forslag til tiltak er gode og bĂžr tas med videre.

Nordin

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4368
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #10 pć: 21. Juni 2019, 13:47 »
Hei Thomas og alle andre!
Dette er en viktig problemstilling som jeg setter stor pris pÄ at du tar opp. Her er mine tanker:

1) Vi har gjort en altfor dÄrlig jobb med rekrutteringen til forumet. Det er forholdsvis enkelt Ä inkludere en link til aktuelle diskusjonstrÄder i previews, referater og i innlegg pÄ Facebook. Vi kan ogsÄ i blant minne folk pÄ FB om at vi faktisk har et forum. Det er sikkert en stor del av vÄre 2300 fÞlgere som ikke en gang vet at vi har et fourm.

2) Forslagene til Thomas om Ä premiere Ärets debattant og nye medlemmer som poster er god. Jeg tenker vi kan finne en premie a la skjerf eller noe til en verdi av feks 200 kr, og gi dette til de fÞrste 5 nye medlemmene som nÄr 100 innlegg. En slik premie er bedre enn medlemskap siden at de fleste sikkert er medlem fra fÞr av uansett (og blir trukket automatisk hvert Är). Det eneste jeg er litt redd for er at disse kommer til Ä kommentere pÄ alt mulig med one-linere for Ä nÄ 100 snarest mulig. Er det noen annen mÄte vi kunne ha gjort dette pÄ`?

Er ogsÄ enig i lgrindes forslag om Ä ha kamptrÄder som alltid opprettes, gjerne ved hjelp av en mal. Disse bÞr publiseres minst 24 (helst 48) timer fÞr kamp.

3) Det eneste jeg er uenig med Thomas med er tanken om Ä samle all diskusjon pÄ en plass. I teorien hÞres det logisk ut, men Facebook er rett og slett for stort og viktig for oss. Tidene har forandret seg der folk styrer bort fra "nisjesider" som dette og heller kommenterer om alle mulige interessefelt direkte pÄ Facebook. FB er en viktig markedsfÞringskanal for oss og vil alltid vÊre den foretrukne kommunikasjonsmetoden til mange av de 2300 som fÞlger oss.

4) Det som imidlertid er interessant er at FB og forumet kan tjene forskjellige formÄl. Mens FB fortsatt kan vÊre den viktigste kommunikasjons- og markedsfÞringskanalen, kan vi alltids forsÞke Ä styre til mer dyp debatt her pÄ forumet. FB egner seg helst til Ä komme med korte kommentarer og enkel kommunikasjon. Kampdiskusjon er feks mye mer egnet til forumet, spesielt mens kampen pÄgÄr. I tillegg er det jo umulig for fansen selv Ä skape debatt pÄ FB i og med at det er en side som vi administrerer og ikke en gruppe. SÄ jeg tror det er mulig Ä ha begge to. FB er og kommer nok til Ä forbli desidert stÞrst, men forumet kan fÄ et massivt boost om vi gjÞr ting riktig.

5) Jeg tror vi kan ha et bra symbiotisk forhold som holder liv i bÄde forumet og som ikke pÄvirker det allerede hÞye aktivitetsnivet pÄ FB i noen grad. Det jeg tenker er at det hadde vÊrt flott om et par representanter her fra forumet fikk editor-rolle pÄ FB der man kan linke til spennende diskusjoner (kamptrÄder, transfernytt osv), i hvert fall ukentlig. Man kan ogsÄ feks. ta med sitater fra debatanter for Ä skape debatt. Feks "lgrinde mener at Newcastle bÞr gi Gayle en ny sjanse, mens Geordie heller vil at Newcastle skal hente inn en ny spiss. Hva mener du? Bli med i diskusjonen pÄ vÄrt forum pÄ NewUtd.no". Hva mener dere?

Vi i TAN-styret er for Þvrig alltid pÄ leit etter folk som vil bidra, uansett hva det mÄtte vÊre! Er det noe dere ser som kan forbedres sÄ tar vi imot all mulig hjelp :)
« Siste redigering: 21. Juni 2019, 14:02 av Nordin »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3028
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #11 pć: 21. Juni 2019, 13:53 »
Veldig enig i alt Nordin!  :)
No fate but what you make

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2140
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #12 pć: 21. Juni 2019, 19:08 »
Forumet her inne er overlegent FB rent diskusjonsmessig og jeg hadde blitt svÊrt lei meg om det ble lagt ned. NÄ er vel jeg ogsÄ en del av klanen, som for et par Är tilbake passerte 30 fylte Är og som liker Ä lese gode debatter her inne selv om jeg ikke alltid deltar selv.

Facebook er veldig greit Ä bruke til nyheter, til kampdager, promotering etc. Men det er vanskelig Ä skape en skikkelig debatt der da kommentarfelt blir uoversiktlig. Enig at det heller bÞr linkes mer til dette forumet fra FB og evt. Premieres. Alle bÞr fÞle at de skal kunne bidra, gamle brukere som nye, uten at noen skal fÞle seg tilsidesatt eller latterliggjort. Om nye eiere kommer inn og Newcastle satser sÄ vil det jo ogsÄ komme mange flere til. Det er nok ingen tvil om at Ashley har senket diverse Newcastle forumer i Europa til bunnivÄ.

Vil ogsĂ„ rette en stor takknemlighet til Nordin som faktisk startet denne siden for mange Ă„r siden. Han har til nĂ„ utfĂžrt en jobb for denne siden som bĂžr premieres fra Ăžverste hylle. I lĂžpet av de siste 10-15 Ă„rene jeg har vĂŠrt her inne har han vĂŠrt tilgjengelig for oss, han har gitt oss et mye bedre tilbud kontra en viss herremann med navn C. Weiseth, vĂŠrt ĂŠrlig og gitt oss et utrolig godt tilbud i form av newutd.no. Hjertelig tusen takk til deg, Nordin  :)

For har du ikke hÄr mellom legger og lÄr, sÄ har du en dÄtt i rÊva.

Dsves

  • FlaskebĂŠrer
  • *
  • Innlegg: 5
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #13 pć: 21. Juni 2019, 21:41 »
NÄ fÞler jeg det er pÄ tide Ä legge igjen en liten kommentar her. Det er kanskje fort gjort Ä tenke at jeg er et nytt medlem, og i den forstand at det er fÞrste gang jeg legger igjen et innlegg i forbindelse med en diskusjon pÄ forumet kan jeg forstÄ det. Jeg er imidlertid ikke et helt nytt medlem, da jeg har lest og holdt meg oppdatert pÄ forumet siden 2011 og opprettet bruker her i 2014.

Den siden her ligger konstant pÄ "mest brukte" i nettleseren. Jeg har alltid en fane oppe, og det er en del av hverdagsrutinene mine Ä sjekke for oppdateringer om klubben jeg er glad i og har fulgt siden barndommen. Dette gjÞr jeg ogsÄ pÄ flere andre nettsider, men forumet her er det fÞrste jeg sjekker. Jeg beklager til alle dere debattanter at jeg ikke selv har bidratt i diskusjonen, men jeg har stor glede av Ä lese innleggene som kommer. Kanskje handler liten aktiv deltakelse om at takhÞyden er stor for Ä hive inn et innlegg her og der, og at det er lite variasjon i postere, noe som fÞrer til at det virker som at de som poster kjenner hverandre.

Jeg er i hvert fall av den oppfatning at dette forumet tilbyr noe helt annet enn sosiale medier. Jeg Ăžnsker Ă„ lese kamptrĂ„d i forkant av matchen, og jeg Ăžnsker Ă„ lese hva andre tenker underveis i matchene. Digg Ă„ lese at andre med svarte og hvite briller ser det samme som meg ;) TransfertrĂ„dene hadde vĂŠrt bedre med en annen eier (forhĂ„pentligvis endring snart), og jeg husker godt sommeren 2011 da vi hentet Cabaye (Min klare favoritt i nyere tid - for en spiller!) og aktiviteten pĂ„ forumet her var stor. Jeg er klar over at jeg ikke er i en posisjon der mitt Ăžnske nĂždvendigvis burde vĂŠre gjeldende eller noen form for pekepinn, men jeg kan love at jeg skal prĂžve Ă„ melde meg pĂ„ med noen innlegg i fremtiden. Ser forresten at det ofte er mange gjester som leser trĂ„dene, sĂ„ det er kanskje potensiale for Ă„ dra med seg flere medlemmer, noe jeg ser flere andre pĂ„peker. Det jeg egentlig vil si er at jeg synes det hadde vĂŠrt leit om forumet ble lagt ned. 

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Forslag til omforent bruk av Facebook og forum
« Svar #14 pć: 22. Juni 2019, 01:31 »
Mye gode forslag og innspill her, og sier meg helt enig med El Jefe (Nordin).

Forumet er for meg som bruker/medlem nesten det viktigste vi har, det er her vi fÄr de beste diskusjonene og alle fÄr delta like mye. I motsetning til FB-siden hvor vi "informerer" fÞlgerne, og de kommer med enkle, korte kommentarer.

Samtidig er FB-siden det viktigste mediet vi har for Ä skape blest rundt supporterklubben, og forhÄpentligvis tiltrekke nye medlemmer.
Og hva kommentarfeltet gjelder, fÞler jeg det er viktig Ä holde det tilgjengelig for kommentarer. Jeg har i store deler av forrige sesong hatt ansvaret for oppdatering fÞr/under/etter kamp, og synes det er greit (moro?) med kommentarer pÄ postene. PrÞver Ä legge opp til det. Jeg synes ogsÄ det er viktig Ä gi de som ikke er pÄ forumet muligheten til Ä ytre seg, og gi de muligheten til Ä diskutere.

Det jeg er helt enig i, er at vi kan legge ved link til kamptrÄd i preview/referat pÄ hjemmesiden, og sÄ kan jeg legge ved link nÄr jeg legger ut bildet av lagoppstillingen.
Vi kan ogsÄ bli flinkere til Ä legge ut linker i saker om for eksempel Benitez, oppkjÞp, transferrykter og slike ting. Dette er ting vi kan ta med tilbake til de flinke gutta som skriver saker pÄ hjemmesiden.
Ang mal av kamptrÄder, sÄ er en mulighet at det kun er moderatorer som kan opprette kamptrÄder? Selv om det har vÊrt veldig hÞy kvalitet pÄ enkelte fÞrste innlegg i kamptrÄder. Hvis vi fortsetter med previews, kan jo store deler av den bare kopieres inn (skader, viktig info ++) nÄr previews legges ut (24-48t fÞr kamp).

NÄr det gjelder premiering, er jeg veldig usikker pÄ akkurat den delen. Er av den oppfatning av at kvaliteten pÄ innleggene her blir hÞyest hvis motivasjonen er den riktige, men applauderer ideen! Dog er det ikke jeg som tar den avgjÞrelsen ;)
En ting som kan gjÞres, er en aldri sÄ liten sesongkonkurranse KUN pÄ forumet. Tippekonk med resultat, fÞrste mÄlscorer og lignende i hver kamp, med en premie ved sesongslutt (eventuelt skjerf hver mÄned, drakt ved sesongslutt?).


Men veldig bra med en slik diskusjon Thomas! Ikke bare for veien videre, men ogsÄ for hvordan kvaliteten pÄ det vi tilbyr skal vÊre best mulig :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒