20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184221 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #660 på: 25. April 2012, 23:36 »
Norwich i 93 er sist gang et engelsk lag vant e-cup borte mot tysk lag sa de på ITV?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

  • Gjest
Sv: Champions League
« Svar #661 på: 25. April 2012, 23:37 »
Er bare å gratulere Bayern. Håpet sterkt på Real, men Bayern viste seg som det beste laget over 2 kamper. Real var til tider dårlige i 1. omg og veldig svake i 2.omg.

Ronaldo spilte en grei kamp sett under ett. Var fantastisk i 1. omg, før han falt ut av kampen senere inn i 2. Synd det endte med straffemiss, menmen... han kommer sterkt tilbake!


snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #662 på: 25. April 2012, 23:43 »
Skremmende at folk er så glade for at Real ryker, når jeg tror sjansen for at de hadde slått Chelsea er større enn at Bayern gjør det....

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #663 på: 25. April 2012, 23:45 »
Jeg gir faen. Det er så fortjent at Bayern går til finalen, de er det eneste av de 4 siste jeg kan si at jeg sympatiserer litt med. Har god tro på at de slår Chelsea, som tross alt er enda verre stilt når det gjelder skader og suspensjoner. Og gjør de det ikke får vi bare bli nummer 3. Null stress.

Nummer tre blir vi aldri. Arsenal er et bedre lag enn oss, har et adskillig enklere kampprogram nå i innspurten, besitter en målforskjell vi umulig kan ta igjen, og ligger tre poeng foran med én kamp mer spilt. Jeg tror også at Bayern Munchen vinner finalen, men dette kan allikevel bli uhyggelig spennende for vårt vedkommende.

Å miste spill i Champions League neste år på at Chelsea vinner finalen er mildt sagt jævlig surt.

Haha. Alle var sikre på at vi ikke ville komme over Liverpool og bli nummer 7. Det var i alle fall ikke snakk om å bli bedre enn 6. Jeg er enig i at vi ikke er favoritter til å ta tredjeplassen, men å avskrive oss etter det vi har gjort de siste ukene er i alle fall ikke smart.

Kroken

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 50
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #664 på: 25. April 2012, 23:55 »
Norwich i 93 er sist gang et engelsk lag vant e-cup borte mot tysk lag sa de på ITV?

Liverpool slo Bayer Leverkusen 3-1 borte i 2005

http://www.liverpool.no/storypg.aspx?id=4273

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #665 på: 26. April 2012, 00:01 »
Dette tyske maskineriet slår da for all del Chelsea om alt er "normalt".

En kamp skal avgjøre dette, så er ikke noe tap for oss at det blei Bayern i stedet for Real. De har i tillegg hjemmebane.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #666 på: 26. April 2012, 00:02 »
Norwich i 93 er sist gang et engelsk lag vant e-cup borte mot tysk lag sa de på ITV?

Liverpool slo Bayer Leverkusen 3-1 borte i 2005

http://www.liverpool.no/storypg.aspx?id=4273

Nesten så jeg mener å huske vi vant både borte og hjemme mot Leverkusen da vi var i CL?

De nevnte en slik stat ivaffal angående Norwich i 93. Mulig det gjaldt bare Bayern?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kroken

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 50
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #667 på: 26. April 2012, 00:07 »
Norwich i 93 er sist gang et engelsk lag vant e-cup borte mot tysk lag sa de på ITV?

Liverpool slo Bayer Leverkusen 3-1 borte i 2005

http://www.liverpool.no/storypg.aspx?id=4273

Nesten så jeg mener å huske vi vant både borte og hjemme mot Leverkusen da vi var i CL?




De nevnte en slik stat ivaffal angående Norwich i 93. Mulig det gjaldt bare Bayern?

Stemmer det. Vant 3-1 i 03.
http://www.guardian.co.uk/football/2003/feb/19/championsleague.sport2

Norwich slo Bayern på Olympiastadion i 93, så er antagelig det de mente.
http://en.wikipedia.org/wiki/Bayern_Munich_v_Norwich_City
« Siste redigering: 26. April 2012, 00:10 av Kroken »

Kroken

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 50
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #668 på: 26. April 2012, 00:21 »
Neste års finale går på Wembley. Tenk hvis Newcastle..... Nei nok kaffe nå, best å legge seg  :-\

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #669 på: 26. April 2012, 08:41 »
Please bytt den avataren din Kroken.

Nei, jeg tror Chelsea drar i land dette. De hadde aldri slått Real i finalen. Positivt at Bayern er på "hjemmebane", men klubbene har like mange fans på tribunen, så jeg tror ikke det har så voldsomt å si. Helvette!

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #670 på: 26. April 2012, 09:36 »
Fordelene går nok ikke så mye på atmosfæren i selve stadion osv, for der skal det være 50/50 chelsea og bayern-fans, men det går mer på at finalen spilles i deres hjemby hvor de vil bli gira opp uansett hvor de går, om det er fyren i kassa på lokalbutikken, taxisjåføren, naboen og alle du møter på gata. I tillegg vil de slippe å reise for å komme til finalen, og de kan ha med seg kone og barn på kamp osv uten problemer. Jeg tror helt klart det er en fordel for bayern at finalen spilles på deres bane, men jeg er også overbevist om at det blir en veldig jevn finale hvor chelsea fort kan stikke av med seieren. Finaler lever sitt eget liv.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #671 på: 26. April 2012, 10:43 »
Jeg er overbevist om at Bayern tar Chelsea. Tror Chelsea hadde stått bedre til Real Madrid.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #672 på: 26. April 2012, 10:46 »
Jeg er overbevist om at Bayern tar Chelsea. Tror Chelsea hadde stått bedre til Real Madrid.

Bare nysgjerrig; noen grunn til at du tror dette? Spesielt med tanke på det suspensjonsgrunnlaget som ligger hos Bayern nå...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #673 på: 26. April 2012, 11:07 »
Bayern har jo vist seg bedre enn Real over 2 kamper, og når man så hvor godt Chelsea stod imot Messi, er det absolutt grunn til å tro at de ville gjort det samme mot en Ronaldo som har enda lettere for å falle ut av matchen. Da kan det bli verre for dem å møte et mer velsmurt offensivt maskineri med Ribery, Robben og Gomez støttet opp av Kroos, Schweinsteiger og eventuelt Müller. Ikke ideelt med suspensjonene selvfølgelig, men tror Bayern erstatter Alaba, Gustavo og Badstuber relativt mye greiere enn Chelsea erstatter Terry, Ivanovic, (evt. Luiz OG Cahill) Ramires og Meireles.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #674 på: 26. April 2012, 14:18 »
Jeg er overbevist om at Bayern tar Chelsea. Tror Chelsea hadde stått bedre til Real Madrid.
Enig. Forstår ikke dette RM hadde høvla over Chelsea. Bayern imponerte meg mye mer. Bedre sammensatt lag, mye mer tempo i laget enn RM. Hadde jo store problem med å løpe ifra Bayern spillerne. Chelsea har flere suspanderte. Bayern har to suspanderte i forsvar og en på midten. Det offensive vil ikke prege Bayern nevneverdig. Ser ikke at Chelsea har store sjanser her selv om det er finale. RM hadde blitt letttere frustrert om de hadde møtt veggen mot Chelsea og humør spillere som Ronaldo/Benzema kunne plutselig ha forsvunnet helt. Bayern er en maskin der alle jobber beinhardt.
« Siste redigering: 26. April 2012, 14:23 av Fluffy »