20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184037 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #540 på: 20. April 2012, 21:54 »
Skjønner ikke hva du snakker om tveit...
Så du ikke langpasningene i denne kampen? Var ikke de gjennombruddshissige nok???
Hvordan kommer man gjennom 10 motstandere som ligger fra 30 meter og inn ved å spille gjennombruddshissig?

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #541 på: 20. April 2012, 22:34 »
Jeg var på fotballtrening så jeg fikk ikke sett kampen mot Chelsea, men dette er mer min generelle oppfatning av Barca og ikke basert på en enkeltkamp. Jeg har sett en del Barca-kamper(dog mest i CL og kamper som el classico) og det er sjelden jeg har blitt særlig underholdt av fotballen de spiller. Men det er selvfølgelig smak og behag, jeg foretrekker, som nøytral tilskuer(når det kommer til Newcastle er det viktigste å vinne! :P), jevnspilte kamper med mye sjanser til begge lag. Men dersom man liker 10 000 3-meterspasninger over 90 min er barca midt i blinken, men jeg synes ikke det er stor underholdningsverdi i det.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #542 på: 20. April 2012, 22:47 »
jeg foretrekker, som nøytral tilskuer(når det kommer til Newcastle er det viktigste å vinne! :P), jevnspilte kamper med mye sjanser til begge lag.

Nå kommer snart fotballpolitiet og kaster deg i kasjotten. Enveiskjøring er aller best. 5-0 -> 5-4. Så det så!











 :P
Nei.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #543 på: 20. April 2012, 22:52 »
Det kommer jo helt an på hva man er ute etter. Spiller Newcastle er jeg helt klart ute etter 5-0. Ellers er 5-4 å foretrekke. Men på generelt grunnlag vil det være en bedre prestasjon å vinne med 5-0 enn å vinne med 5-4. Så hva er det som diskuteres her? Hva som er mest underholdende for en nøytral tilskuer, eller hva som er den beste prestasjonen av et lag?

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #544 på: 20. April 2012, 22:55 »
Han skrev jo som nøytral. Når han setter på Swansea - Norwich vil han heller se en kamp som ender 5-4 enn en som ender 5-0, men for Newcastle, som er laget i hans hjerte, er det viktigst og vinne så mye som mulig. Og jeg er helt enig. Men for all del, smak og behag osv.
« Siste redigering: 20. April 2012, 22:56 av boris. »
Nei.

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #545 på: 20. April 2012, 22:58 »
Jeg snakker om hva som er mest underholdene, og at jeg synes barca er et kjedelig lag å se på. Det eneste laget jeg virkelig bryr meg om gjør gode prestasjoner er Newcastle. Når jeg ser kamper som nøytral tilskuer der kamputfallet ikke har noen store innvirkninger på Newcastle, er det eneste jeg bryr meg om å bli underholdt. Og det blir jeg sjelden av Barca.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #546 på: 20. April 2012, 23:01 »
Er ingen fan av Barca selv, men den som ikke synes det er noen underholdningsverdi i å se tidenes beste fotballspiller har jeg likevel store vanskeligheter med å forstå... :P

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #547 på: 20. April 2012, 23:09 »
lol
Same old Shearer, always scoring!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #548 på: 21. April 2012, 00:01 »
Jeg gir blanke f... i om det blir 10-10 eller 0-0 i en kamp mellom to lag jeg overhodet ikke har noen følelser for. Jeg er ute etter å bli underholdt gjennom spill, sjanser og ikke minst enkeltprestasjoner. Nå er jeg Barca-fan da, så er ikke nøytral i så måte. Men om de spiller 0-0, 10-10 eller vinner 50-0 er totalt uvesentlig for meg. Jeg er kun ute etter underholdning. Det kan være mye underholdning i en kamp som ender 0-0 også. Ikke minst mye spenning. Spenninga forsvinner naturligvis når Barca er overlegent mye bedre enn sin motstander, og da kan det komme et punkt der jeg går lei. Når Messi har briljert seg ferdig, og de andre skal prøve på ting de ikke kan, og ikke lenger er opptatt av å spille god fotball og score mål, så mister også jeg interessen. Da er underholdningsverdien borte.

Men det er i mine øyne stor underholdningsverdi i å se pasningene til Xavi. Å se Barcelona spille fotball er som å være på kunstutstilling. Enten blir du frelst og totalt oppslukt av kunsten, eller så synes du det er drit kjedelig, og vil heller se maling tørke i ti timer på youtube.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #549 på: 21. April 2012, 00:02 »
Jeg blir imponert av det Barca får til med ballen, teknikken, samspillet og ball kontrollen hver enkelt spiller har. Det er til tider flott å se på, men en Barca kamp er aldri spennende å se på. f.eks må jo Swansea kampen mot oss vere noe av det kjedeligste for en nøytral seer denne sesongen. En kamp som bølger fram og tilbake vil jo alltid ha en nerve i seg. Flott å se på, men ikke så spennende.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #550 på: 21. April 2012, 00:19 »
Jeg blir fascinert av pasningene til Xavi, tyngdepunktet, teknikken osv til Iniesta, så og si alt av Messi gjør, Alves' vilje til å gå fremover så og si hver gang muligheten byr seg osv osv. For meg så er det bedre underholdning enn en kamp hvor det bølger frem og tilbake. Men smaken er som kjent som baken.

Finnes også ingen regler uten unntak, kampen på onsdag var gørrkjedelig.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #551 på: 21. April 2012, 10:26 »
Det som imponerer meg mest er jo at Barca evner finne rom der ingen andre lag i verden finner rom. Det er ingen lag som opplever parkerte busser så ofte som Barca - men å se de fortsatt klare trylle frem akkurat de nødvendige rommene som skal til for å skape de avgjørende sjansene - det er så ekstremt imponerende. Krydrer du på dette med verdens herligste lille fotballmagiker kan det bli meget underholdende.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #552 på: 24. April 2012, 21:42 »
Nei.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #553 på: 24. April 2012, 21:46 »
Latterlig av Terry, latterlig overspilling.

Men at det går an å være så idiot som Terry der er jeg faktisk overrasket over. Overspillingen er jeg litt mindre overrasket over.  :P

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #554 på: 24. April 2012, 21:54 »
Der bomma Messi på straffe. Håpløst!
Nei.