20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184325 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #240 på: 28. April 2011, 18:36 »
Det som hadde vært forbilledlig dømming er følgende: Ok, Pepe sitt røde kan absolutt forsvares, og er mest sannsynlig helt riktig. Dani Alves hadde på det tidspunktet allerede gult kort (dog ikke av det klareste slaget), og dommeren kunne gitt ham dagens andre for overspilling. Å slå slik ned på det kunne nok i vesentlig grad være med på å få bukt med problemet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #241 på: 28. April 2011, 19:02 »
Hadde ikke gjort noe om dommeren også slo ned på filming da..

Nei, Pedro burde hatt gult for filminga mot Arbeloa i første og for den mot Marcelo i andre da han prøver å filme seg til straffe.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #242 på: 28. April 2011, 19:17 »
Faktisk går begge spillerene inn med knottene oppe? Det er bare det at Pepe treffer beina, å klysa av en skuespiller som Alves blir truffet på leggen.
Barca er jo rene barcawood, bare en gjeng med skuespillere. (ikke Messi) men  han slipper billigere unna han og, siden han er Messi.

Mener at det kansje burde finnes en måte å slå ned på filming?
Hva med å i ettertid vist de spiller så sykt som Alves og Pedro gjør, dette gjelder og resten av verden, gi de 1 kamps karantene først, så 2 neste gang osv videre.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #243 på: 28. April 2011, 19:40 »
Dani Alves hadde på det tidspunktet allerede gult kort (dog ikke av det klareste slaget), og dommeren kunne gitt ham dagens andre for overspilling.

Hvordan skal dommeren kunne vite at han overdriver så jævlig? Greit at han er fort oppe igjen etter å ha blitt båret av banen, men jeg skjønner at dommeren tror han treffer leggen. Og det gjør jævlig vondt. Problemet er jo at han ikke treffer leggen, men tviler på at dommeren oppfatter det.

Ellers er jeg helt enig med Geir i det meste han sier her. Det er intensjonen bak, evt måten taklingen blir utført på, som skal straffes. Ikke om han faktisk knekker benet.
Busquets skulle hatt rødt for ei uke siden, Pepe fikk fortjent rødt i går.
Har aldri likt Busquets noe særlig, og liker han mindre og mindre for hver kamp. Noen som husker kampen mot Inter i fjor? Ligger og vrir seg, men ser opp for å se om Inter-spilleren blir utvist, og så ruller rundt litt til etterpå.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #244 på: 28. April 2011, 19:41 »
Helt klart at filming bør slås hardere ned på - det er en forbanna uting og har ingenting med sporten å gjøre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #245 på: 28. April 2011, 19:53 »
Enig med Anders angående Busquets. Ekkel spiller som jeg liker mindre og mindre for hver kamp. Jævlig god til å gi juling selv, men faller med en gang noen blåser på ham. Synes Barcelona bør rydde opp i dette tullet de holder på med og heller konsentrere seg om det de kan, nemlig å spille fotball. Akkurat nå trekker filmingene kraftig ned helhetsinntrykket mitt av dem, noe som er synd ettersom jeg egentlig har sansen for laget.

Det latterlige er jo at det gule kortet Alves faktisk får kommer pga filming mot ham. Sier kanskje det meste om kampen.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #246 på: 28. April 2011, 20:15 »
Jeg er Barca fan, men flau over filminga de viser. 3 stykker døde oppyil flere ganger, pedro, busquets og alves... Patetisk.

I tillegg var jo Pinto juksemaker av verste sort mot fc københavn...

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #247 på: 28. April 2011, 20:24 »
En ting er å overdrive når noen sparker deg ned, men det Pedro gjør mot Arbeloa provoserer meg mer og mer for hver gang jeg ser det. Han springer rett inn i ham når han står helt stille og legger seg ned og griner for å fremprovosere et rødt kort. Pedro er i mine øyne den ynkeligste typen fotballspiller som finnes og det er heller ikke første gangen han gjør slike ting. Mitt håp er at Barcelona begynner å bruke Affelay isteden og faser ut denne ynkelige, patetiske lille drittsekken.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #248 på: 28. April 2011, 20:26 »
Synes Wolfgang Stark skal ha stor kred for jobben han gjorde i går. Lenge siden jeg har vært såå imponert over en dommer. En ufattelig vanskelig kamp å dømme, veldig mange situasjoner som han lot gå, som veit mange hadde stoppet og gitt gult på.
Noen småfeil her og der, men vi som så kampen kan skjønne hvorfor.
Var nok en klar fordel at de var 5 på gresset, men uansett synes jeg de 5 med Stark i spissen skal ha ros!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #249 på: 28. April 2011, 20:27 »


Hahahahaha, for ein patetisk gjeng. Eg orka berre 1 omg i går. Og det med at 22 mann omringar dommaren er vertfall noko ein må slå ned på!
« Siste redigering: 28. April 2011, 20:29 av lgrinde »

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #250 på: 28. April 2011, 20:29 »
Synes Wolfgang Stark skal ha stor kred for jobben han gjorde i går. Lenge siden jeg har vært såå imponert over en dommer. En ufattelig vanskelig kamp å dømme, veldig mange situasjoner som han lot gå, som veit mange hadde stoppet og gitt gult på.
Noen småfeil her og der, men vi som så kampen kan skjønne hvorfor.
Var nok en klar fordel at de var 5 på gresset, men uansett synes jeg de 5 med Stark i spissen skal ha ros!

Jeg satt mange ganger selv og tenkte at han hadde en jobb jeg ikke akkurat misunte ham.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #251 på: 28. April 2011, 20:33 »
Hehe. Skulle nesten tro han hadde irritert på seg UEFA ettersom han fikk den kampen ;)
Tror det er mange dommere som misunnet han når det ble klart, men etter kampen var de sikkert relativt fornøyde med at de så den fra sofakroken :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #252 på: 29. April 2011, 18:22 »
Litt moro med de påståtte avsløringene om bildemanipulering i etterkant:

Vanligvis ville jeg ha avfeid det som en halvveis desperat konspirasjonsteori, men spanske mediestasjoner (som vanligvis har sympatier med et bestemt lag) er vel ikke akkurat kjent for å være de mest presse-etiske i verden. Noen som husker denne manipuleringssaken: http://uk.eurosport.yahoo.com/blogs/world-of-sport/article/33296/


OLEZZ

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 61
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #253 på: 03. Mai 2011, 20:43 »
Noen som har stream til real - barca kampen?
Evt noen som vet om free login på livesport247? Mener å huske noen her inne hadde en gratis log in.

krybel

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 170
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #254 på: 03. Mai 2011, 20:54 »
Sugen på stream sjæl. Latterlig at kampen går på betalkanal