20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184298 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #180 på: 09. Mars 2011, 18:26 »
Jeg er enig i at Barcelona vant fortjent, men at dommeren dessverre viste ut van Persie på feil grunnlag kan man nesten ikke komme foruten.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #181 på: 09. Mars 2011, 19:18 »
Selvfølgelig, og selvfølgelig var det feil. Men sånn er fotballen. Men i første kampen ble Barca snytt for et mål og ei straffe, og den kampen her ble Barca snytt for ei straffe. Dårlig dømming går veldig ofte begge veier.

Arsenal-fansen på diskusjon.no har dog veldig store problemer med å forstå dette, da de gang på gang skylder på dommeren når de taper, mens dommeren er perfekt i hver kamp de vinner.

Utvisningen av Var Persie er hårreisende, men sånt skjer. Det er heller ikke bare-bare og bli snytt for et mål og to straffe i løpet av to kamper heller. Men dommere ser generelt ut til og holde relativt lav standard om dagen. Veldig mye feil som skjer rundt om kring.

Uansett var det en underholdende fotballkamp for min del, og første målet til Messi er rett og slett et gigantisk kunstverk. Nydelig!
Nei.

nikman@SJP

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 237
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #182 på: 09. Mars 2011, 22:37 »
Gratulerer Spurs! Godt å se at lag utenfor de tradisjonelle fire markerer seg i Champions League!
Gan canny doon Toon!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #183 på: 09. Mars 2011, 22:40 »
Ålreit at Spurs går videre egentlig. Herregud som Milan skuffer. Italiensk fotball er rett og slett shite.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #184 på: 09. Mars 2011, 22:43 »
Ja, den er faktisk helt fryktelig for tiden. Det er jo ingen gjennombruddskraft i dette Milanlaget i det hele tatt.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #185 på: 10. Mars 2011, 00:02 »
Det har vært en del perverst gode lag opp gjennom årene. Milan hadde mot slutten av 80, og starten av 90-tallet et vanvittig godt lag. Selv om de tapte serievinnercupen mot Marseille i 93.
Ajax hadde et usannsynlig godt lag på slutten av 70-tallet, med alle de store nederlandske profilene. Liverpools gyldne generasjon på 70-tallet må også tas med i betraktningen.

Men ja, dagens Barcelona-lag er fullt på høyde, om ikke bedre enn mange av disse lagene.

Arsenal-fansen har lært av sin manager, og vil alltid skylde på dommeren om det går dårlig. Dommeren var nok neppe kampens bestemann ut fra de rapportene jeg har hørt (har ikke sett kampen), men det var neppe derfor Barca vant.

Jeg håper du foretar samtidige analyser her?
For om man satte dagens barcelonalag mot et av de lagene du nevnte fra 70-tallet, så hadde det antageligvis endt i tosifret i barcelona 2010 sin favør. Fotballen er rett og slett mye bedre i dag enn for bare 15-20 år siden. Ikke så rart egentlig, når man tenker på at Premier league spillere var på fylla 3-4 ganger i uka for bare 10 år siden. Man er ganske mye mer profesjonell i dag.
If it has tits or wheels, count on problems!

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #186 på: 10. Mars 2011, 00:39 »
Meget bra kamp av Tottenham i dag. Solide saker!

Hadde dog håpt Milan skulle vinne siden jeg da hadde kunnet ertet en fyr i klassa litt. :'(
Nei.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #187 på: 10. Mars 2011, 17:44 »
Det har vært en del perverst gode lag opp gjennom årene. Milan hadde mot slutten av 80, og starten av 90-tallet et vanvittig godt lag. Selv om de tapte serievinnercupen mot Marseille i 93.
Ajax hadde et usannsynlig godt lag på slutten av 70-tallet, med alle de store nederlandske profilene. Liverpools gyldne generasjon på 70-tallet må også tas med i betraktningen.

Men ja, dagens Barcelona-lag er fullt på høyde, om ikke bedre enn mange av disse lagene.

Arsenal-fansen har lært av sin manager, og vil alltid skylde på dommeren om det går dårlig. Dommeren var nok neppe kampens bestemann ut fra de rapportene jeg har hørt (har ikke sett kampen), men det var neppe derfor Barca vant.

Jeg håper du foretar samtidige analyser her?
For om man satte dagens barcelonalag mot et av de lagene du nevnte fra 70-tallet, så hadde det antageligvis endt i tosifret i barcelona 2010 sin favør. Fotballen er rett og slett mye bedre i dag enn for bare 15-20 år siden. Ikke så rart egentlig, når man tenker på at Premier league spillere var på fylla 3-4 ganger i uka for bare 10 år siden. Man er ganske mye mer profesjonell i dag.
Selvfølgelig gjør jeg det. Hva tar du meg for? Jeg vurderer lagene ut i fra hva de gjorde i SIN TID, og så må man jo ta i betraktning nivåøkningen opp gjennom årene.

Det må være lov å sammenligne dagens fotballag og -spillere med tidligere tiders lag og spillere, så lenge man yter gamledager rettferdighet, og ikke prøver å sette dem inn i dagens fotball, men sammenligner prestasjoner, ferdigheter og andre faktorer vurdert ut i fra datiden og tatt i betraktning økningen i nivå og profesjonalitet.

Man må kunne si at Milan i Gullit/Van Basten-tiden var bedre enn det Milan-laget som ble slått ut av Tottenham i går, selv om du ikke kunne satt datidens spillere inn i dagens fotball.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #188 på: 10. Mars 2011, 17:58 »
okei da er vi på bølgelengde. Er enig med deg i det, samtidig synes jeg det er ganske mye mer imponerende det barcelona holder på med nå, enn tidligere tiders bragder som til tider bar preg av amatørfotball.
Det er jo rett og slett håndball langs bakken, lurer på hva slags trening de driver med egentlig, må være MYE triangel-spill samt gjenvinnings-trening.
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #189 på: 11. Mars 2011, 13:26 »
Det vil jeg tro at det er ja.
De trener neppe så mye på hurtige overganger og hurtig omstilling som er gjennomgangstonen i Norge. Sannsynligvis er det veldig mye fokus på å alltid finne en medspiller å gi ballen til, og alltid treffe på pasningen, selv under hardt press. Det virker ikke som det er så mange innøvde trekk, men mer de offensive spillernes kreativitet som får tilnærmet fri utfoldelse når Barcelona angriper.

Jeg synes Barcelonas stil er fantastisk, og selv om jeg er en tilhenger av gjennombruddshissig fotball, så er det likevel ikke til å komme utenom at så lenge du har ballen, så kan ikke motstanderen score mål. Det er en litt flåsete måte å si det på kanskje, men det er faktisk så enkelt. Barcelona slipper inn svært få mål, og blir sjelden tatt på kontra. Og da vinner du det store flertallet av kampene dine.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #190 på: 21. Mars 2011, 16:52 »
Skal til Barcelona med klassen den uke dei spilla heimekampen mot Shaktar. Har i den sammenheng selvfølgelig tenkt oss på kamp, og ser no etter biletter. Har sett litt på ulike billettilbud, men prisene ligger godt over 1000-lappen. Billetene på Barca si heimeside er ikke lagt ut enda, men hvilken pris kan vi forvente å få der? Og vil vi klare å skaffe biletter når dei kommer ut der, og når kommer dei ut der ? :)

Takker for alle svar !

Mats

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1769
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #191 på: 05. April 2011, 20:35 »
Noen som vet om en bra stream til Real Madrid-Tottenham?
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #192 på: 06. April 2011, 00:35 »
Den kampen håper jeg at du fikk med deg.. fantastisk av Real Madrid. Slang inn et tippetips om 4-0 før kampen startet, men gadd jeg å levere på Nordicbet e.l.?Neida.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #193 på: 06. April 2011, 02:00 »
Sinnsyk start på Inter kampen da. Volley fra 50meter etter 30 sekund er ikkje hverdagskost.
Håplaust av Crouch gjør jobben til Spurs temmelig håpløs. Litt synd at spenningen foran returen virker til å vere over i begge kampene.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League
« Svar #194 på: 06. April 2011, 03:29 »
Rett og slett idioti av Crouch. Ærlig talt!

Morsomt med Schalke da. Håper enten de eller Barca vinner CL. Helst tyskerne!
Nei.