20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Champions League  (Lest 184277 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Van_Goor

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 139
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #90 på: 28. April 2010, 23:13 »
For all del, Mourinho er et lite geni, men jeg tror og håper at de blir knust av tysk maskineri! :)

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #91 på: 28. April 2010, 23:20 »
Faen så digg at Barcelona ikke kom til finalen!
Hvorfor synes du det? :P
Fordi jeg liker Real ;)
Dessuten er det gøy med troneskifte. Gøy at hverken Man Utd, Chelsea eller Barcelona kom til finalen, syns jeg hvertfall :)

Selvom Barcelona spiller den mest attraktive fotballen her i verden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #92 på: 28. April 2010, 23:24 »
For all del, Mourinho er et lite geni, men jeg tror og håper at de blir knust av tysk maskineri! :)

DET håper jeg også. Selv om jeg liker Mourinho - jeg husker enda tilbake til en CL-sesong der et par støgge kamper mot Inter, med diverse usportligheter i begge, ødela for at vi kom videre fra andre gruppespill. Det var jævla hardt å svelge!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Van_Goor

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 139
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #93 på: 29. April 2010, 12:15 »
Liker Mourinho og elsker Sneijder, men liker ikke Inter overhode. Syns også at Bayern er blitt mer atraktive å se på denne sesongen, men litt usikker på hvordan finalen vil bli. Litt synd at Ribery ikke får spille finalen, men håper at Olic kan gi Lucio og Samuel hjuling, og Robben varter opp med herlige raid og lekkre langskudd ala den mot ManU! ;D

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #94 på: 29. April 2010, 12:32 »
Har ingenting i mot Mourinho som trener. Han er en vanvittig dyktig taktiker, samtidig som han vet å få det beste ut av spillerne sine. En fantastisk kombinasjon som et fåtall trenere i verden er i stand til.

Barcelonas taktikk kan være brilliant på sitt beste. Men i kamper som denne, hvor man møter et lag som konsekvent har samtlige spillere rundt egen 16 i samtlige 90 minutter, som ikke har det minste rom mellom midtbane og forsvar, som knapt nok har det minste rom mellom back og stopper, så krever det litt mer enn bare individuelle magiske ferdigheter. Messi er en tryllekunstner, og tryllet frem bittesmå åpninger i Inter-forsvaret ved noen få anledninger, og det førte til en tre-fire store sjanser. Men noen få innøvde taktiske trekk, som dobling på kant og smartere og mer konsekvente bevegelser foran ballfører, kunne kanskje gjort det bittelitt enklere å være Barcelona.

Inter derimot, er et lag jeg ikke tåler synet av. De har ribbet både Newcastle og Rosenborg for CL-poeng på irriterende vis, i det som har vært særdeles gode kamper fra Newcastle og RBK. RBK burde vunnet hjemme mot Inter. Newcastle skulle vunnet borte mot Inter. Ved begge tilfeller var RBK og Newcastle betraktelig bedre enn Inter, men italienerne har ALLTID marginene og dommerne på sin side.

Så også i går.

Ser ikke helt for meg at Robben får særlig gode arbeidsforhold mot Inter. Mourinho vet sannsynligvis alt man trenger å vite om Bayerns spill innen finalen går av stabelen. Dette lukter Mourinho-triumf lang vei. Bordet er dekket!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Van_Goor

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 139
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #95 på: 29. April 2010, 12:41 »
Men Van Gaal er jo ikke akkurat en junior trener han heller. Her er det vel to av Europas beste trenere som møtes til duell. Styrken til Mourinho's stil slik jeg ser det er det defansive spillet med hurtige overganger, men siden Bayern har scoret 74 mål på 31 kamper(?) blir dette en akkurat så spennende finale som vi vil at det skal være i CL tror jeg! :)

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #96 på: 29. April 2010, 21:02 »
Vi får se om eleven (Mourinho) klarer å slå læremesteren (van Gaal) når de nå møtes til duell.
Håper på van Gaal.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #97 på: 30. April 2010, 20:18 »
Ville vel heller kalt Robson for læremesteren jeg da. Robson lærte Mourinho veldig mye om det å være trener/manager i den tiden Mourinho var hans tolk/assistent. Robson og Mourinho fulgte hverandre fra Robson var i Sporting i 1992 til han måtte forlate Barcelona i 1997. Og ja, rollen som tolk innebar langt mer enn bare å oversette det Robson sa på treningsfeltet. Mourinho ble en samtalepartner for Robson, samtaler om alt annet enn vær og vind.

Van Gaal skummet fløten av Robsons grunnskole, og bare fullførte Mourinhos trenerutdanning.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #98 på: 01. Mai 2010, 11:19 »
Jeg skrev bare hva Mourinho selv sa for et par uker siden i forbindelse med Inter sin første kamp CL. Da håpte han at han slapp å møte van Gaal og Bayern Munchen i finalen, men om ikke Inter skulle nå finalen håpte han på sin tidligere sjef som vinner.
Som assistent til van Gaal var han jo med på å vinne 2 ligatitler og en Copa del Rey i tillegg til UEFA Super Cup på 3 sesonger. Selv om van Gaal tidvis ble mislikt i Barcelona på grunn av sin defensive filosofi er de vel liten tvil om at Mourinho også har lært litt av han.

Uansett så har han nok plukket det beste av begge 2 (Robson og van Gaal). Men den arrogante måten å være på og den harde og strenge linja har han nok etter van Gaal. Robson var en mer likandes type. Det er jo ikke mulig å mislike Robson. Det kan man ikke si om de 2 andre.
« Siste redigering: 01. Mai 2010, 11:21 av Frode »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #99 på: 01. Mai 2010, 12:09 »
Hmm, slik jeg skjønte det, ble han av spillerne i Chelski sett på som en sinnsykt grei type med en nesten farsaktig opptreden overfor spillerne. Han lot spillerne skeie litt ut i blant også, dersom de hadde det gøy. Husker ikke hvem som sa dette, men var en eller annen Chelski-spiller som prata om dette, som også nevnte noe om at Mourinho hadde avbrutt en eller annen småluguber seanse, men bare ledd den vekk da han så at de involverte gutta hadde det skøy.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #100 på: 01. Mai 2010, 12:17 »
Den arrogante Mourinho er nok mest en mediastrategi, har lest intervjuer med Frank Lampard og John Terry hvor de prata om hvilken bra type han er for spillerne sine.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #101 på: 02. Mai 2010, 16:34 »
Som Sir Bobby Robson selv har sagt, Jose Mourinho er ikke arrogant, han er bare jævlig sikker på seg selv. Brian Clough derimot, der har du arroganse (referanse: "Farewell, but not goodbye").

Man management er en av Mourinhos fremste egenskaper, og der har han nok helt klart plukket opp en del fra Robson. Men Mourinho har vel selv sagt noe om at Sir Bobby var opptatt av angrepsspillet. Han ville ha mange mål, offensivt anlagte spillere og var ikke så opptatt av om vi slapp inn ett eller to, så lenge vi scoret flere enn motstanderen.
Van Gaal derimot hadde en nøye gjennomtenkt plan bak absolutt alt han gjorde, noe som appellerte mer til Mourinho enn Robsons offensive gladfotball. Mourinho prøvde å finne seg en gyllen middelvei, men en kan vel trygt si at han minner mer om Van Gaal enn om Robson.

Vil en vite litt mer om forholdet mellom Robson og Mourinho anbefaler jeg å ta en titt på referansene i Wikipedia-artikkelen. Kanskje spesielt denne.

“I owe him for so much. I was a nobody in football when he came to Portugal,” Mourinho said recently. “He helped me to work in two clubs here (Sporting and Porto) and he took me to one of the biggest clubs in the world (Barcelona). We are very different, but I got from him the idea of what it is to be a top coach.”
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #102 på: 22. Mai 2010, 21:21 »
Herlig skåring av Inter, men føler at den var litt ufortjent.
Nei.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #103 på: 23. Mai 2010, 00:44 »
Da Var Champions League finalen unnagjort. Liker verken Inter eller Bayern så greit nok at Inter vant ettersom har sans for Mourinho. Litt kjedelig kamp dog etter 1-0 scoringa ialfall, det mest underholdene var uten tvil dei 2 galne Inter fansa på puben som tok heilt totalt fullstendig av.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Champions League 09/10
« Svar #104 på: 23. Mai 2010, 18:17 »
Er Bayern München-sympatisør, og syntes ikke gårsdagens kamp var veldig mye å rope hurra for. Men det var fullt fortjent at Inter vant selv om de spilte en noe defensiv og kjedelig fotball.

Bayerns største tabbe i den kampen var vel å ta ut Olìc i stedet for Müller, uten at jeg tror det ville blitt utlikning om riktig mann hadde blitt byttet ut.