20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)  (Lest 49027 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #300 på: 10. Jan. 2008, 20:10 »
Nå sier skysport følgende

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_3037254,00.html

Håper detta stemmer..det er hvafall EN god nyhet ;D

Skysports er jo så troverdig som man kan få det, så jeg regner (takk og lov) med at dette stemmer.

KingKev

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 285
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #301 på: 10. Jan. 2008, 20:15 »
Leser i Chronicle at Sam var igang med å forberede et bud på Pascal Chimbonda. Ikke akkurat den posisjonen vi behøver å styrke da Beye faktisk har vært et av høstens lyspunkter.

Riktignok er det Alan Oliver som skriver dette, men dette sier vel kanskje en del om prioriteringene som ble gjort i sommer:

"For The Chronicle can reveal in the summer when Allardyce was given the £6m he received from West Ham for Kieron Dyer, he was given the choice of spending it on Alan Smith or Elano."

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #302 på: 10. Jan. 2008, 20:18 »
Rykter om at Big Sam tar over det irske landslaget.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #303 på: 10. Jan. 2008, 20:21 »
Leser i Chronicle at Sam var igang med å forberede et bud på Pascal Chimbonda. Ikke akkurat den posisjonen vi behøver å styrke da Beye faktisk har vært et av høstens lyspunkter.

Riktignok er det Alan Oliver som skriver dette, men dette sier vel kanskje en del om prioriteringene som ble gjort i sommer:

"For The Chronicle can reveal in the summer when Allardyce was given the £6m he received from West Ham for Kieron Dyer, he was given the choice of spending it on Alan Smith or Elano."

Velger å ta det med en klype salt hvis det er Oliver som skriver dette. Tviler veldig sterkt på at Sam ville forsterket høyrebacken da han har skrytt av Beye ved flere anledninger...

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #304 på: 10. Jan. 2008, 20:23 »
Leser i Chronicle at Sam var igang med å forberede et bud på Pascal Chimbonda. Ikke akkurat den posisjonen vi behøver å styrke da Beye faktisk har vært et av høstens lyspunkter.

Riktignok er det Alan Oliver som skriver dette, men dette sier vel kanskje en del om prioriteringene som ble gjort i sommer:

"For The Chronicle can reveal in the summer when Allardyce was given the £6m he received from West Ham for Kieron Dyer, he was given the choice of spending it on Alan Smith or Elano."

Velger å ta det med en klype salt hvis det er Oliver som skriver dette. Tviler veldig sterkt på at Sam ville forsterket høyrebacken da han har skrytt av Beye ved flere anledninger...

Tviler også sterkt på dette, men nå er da Beye også en solid midtstopper. Gikk rykter om at Carr var på vei til Wigan, og vi trenger dobbel dekning på alle plasser.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

BallaJazz

  • Gjest
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #305 på: 10. Jan. 2008, 20:33 »
Nei uff..jeg har ikke noe særlig sansen for Chimbonda.Han funker som backup men thats it.Håper det ikke er noe i detta men ser mere enn gjerne at vi selger ugrasset i troppen som deriblandt  er Carr

shpetim

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 671
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #306 på: 10. Jan. 2008, 20:53 »
Er det no rart ingen vil trene oss når me sparker managere oftere enn Owen scorer mål.


hehehhehe morsomt

Jeg er 20 btw.

Få inn Ståle Solbakken :D
ax

Journalisten

  • Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1221
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #307 på: 10. Jan. 2008, 21:31 »
- Fullstendig hodeløst! Ledelseskulturen i klubben har fullstendig gått av skaftet. Eier Mike Ashley har valgt bare å høre på små, lokale supportergrupperinger. De fleste andre er nok imot sparkingen, sier Newutd.no-skribent Tore Eikeland til Dagbladet.no.

Pass på så du ikke gjør deg selv til latter neste gang dagbladet ringer(eller, det var vel du som ringte tenker jeg)....Noen av de dummeste uttalelsene rundt sparkingen av Allardyce jeg har lest. Hvordan kan du KLARE å si at ledelseskulturen i klubben har gått av skaftet? Ashley skal faen ikke lide av at Sheperd var en idiot! Du kan ikke beskylde de for en dårlig ledelseskultur når de har sittet i 6 måneder. Det er ikke snakk om videreføring av en kultur heller, fordi Ashely/Mort har ryddet opp i alt og til slutt er det ikke sjokkerende at de vil ha sin egen mann!

Til Tore Eikeland: Det skader ikke å være litt objektiv!

Kjære deg.
1. Dagbladets journalist ringte til meg, ikke omvendt. Hvorfor du insinuerer noe annet, forstår jeg ikke.
2. 6 managere på 10 år er vel ikke et sunt tegn på en god ledelseskultur, vel?
3. Ledelseskulturen har gått av skaftet: JA! Chris Mort og Mike Ashley styrter en mann med visjoner. Hvis man var så misfornøyd med klubbapparatet og ville renske den for alt som ikke var deres, hvorfor måtte ikke Big Sam gå tidligere? Hvorfor hentet man ikke inn en ny mann med det samme? Jo, fordi Ashley og Mort ga Big Sam tillit! Hvis det var så viktig å ha sin egen mann, kunne de fikset de i en håndvending, skulle man tro. Og jeg påstår at det er snakk om en generell kultur i klubben som Mort og Ashley viderefører. De sitter med en av Englands aller beste managere på fanget, men vipper ham av med en gang knærne svikter så smått. Jeg synes det er dårlig gjort mot Allardyce, spillergruppen og supporterne.

Sam Allardyce ble en katt med ett liv som klorte seg fast til sin visjon om å skape et storlag, men som mislyktes bare i en ting. Å blidgjøre ledelsen. Det faller meg skremmende unødvendig. At stadig flere avgjørelser skal tas fra høyledelseshold i fotballen, er en utvikling jeg ikke liker.

På nettets vide verden har jeg selv lest meget flere støtteerklæringer til mitt syn enn det motsatte. Sir Bobby Robson er blant dem. Det er en av grunnene til at jeg på ingen måte følte at jeg gjorde meg til latter i Dagbladet. Tvert imot er jeg glad for å få delta i den offentlige debatten rundt saken.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #308 på: 10. Jan. 2008, 21:35 »
Du har helt rett her Tore
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #309 på: 10. Jan. 2008, 21:44 »
Det er vel heller kø1 som driter seg ut, Tore. Ikke du. Meget gode, og representative meninger.

Journalisten

  • Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1221
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #310 på: 10. Jan. 2008, 22:21 »
Takk for støtten. Det er jeg glad for å høre. Det er vel og bra med meningsmangfold, men man bør kanskje moderere seg litt før man slenger med leppa slik kø1 gjør. Det er viktig at alle får si sitt i en så komplisert sak, men jeg føler for å legge saken på et litt mer anstendig nivå...
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Chris

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 347
    • Vis profil
    • girls and corpses
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #311 på: 10. Jan. 2008, 22:39 »
Håper jeg forstår mer av dette når ashley/mort annonserer en ny trener. Akkurat nå ser jeg ingenting positivt med dette.

Det som plager meg mest er den økonomiske siden ved det. Det koster nufc veldig mye å sparke Sam så tidlig inn i kontrakten. I tillegg er det ikke gratis å signere en ny trener. Jeg frykter at dette kommer til å gå ut over januarvinduet og ikke minst sommervinduet. Da vi sitter uten trener, er det nesten selvsagt at vi ikke vil få noen større signeringer i januar. Mot neste sesong spørs det om budsjettet tillater spillerkjøp, da Ashley allerede har brukt store summer på å få klubbens økonomi på rett kjøl og på å sparke klubbens nye trener.

En eventuell ny manager vil måtte finansiere spillerkjøp ved hjelp av spillersalg, noe som kan føre til at vi sitter igjen med en tynnslitt stall (noe den allerede er).

Med tanke på klubbens skadehistorikk trekker jeg den konklusjonen at newcastle vil stille med juniorlaget i 08/09-sesongen (muligens i Championship).

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #312 på: 10. Jan. 2008, 22:56 »
Jeg tror Ashley er nødt til å frigi ganske mye penger for å friste en ny manager. Høy lønn og mye penger til å handle for er det eneste som Newcastle kan friste med om dagen...

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #313 på: 10. Jan. 2008, 23:07 »
Håper jeg forstår mer av dette når ashley/mort annonserer en ny trener. Akkurat nå ser jeg ingenting positivt med dette.

Det som plager meg mest er den økonomiske siden ved det. Det koster nufc veldig mye å sparke Sam så tidlig inn i kontrakten. I tillegg er det ikke gratis å signere en ny trener. Jeg frykter at dette kommer til å gå ut over januarvinduet og ikke minst sommervinduet. Da vi sitter uten trener, er det nesten selvsagt at vi ikke vil få noen større signeringer i januar. Mot neste sesong spørs det om budsjettet tillater spillerkjøp, da Ashley allerede har brukt store summer på å få klubbens økonomi på rett kjøl og på å sparke klubbens nye trener.

En eventuell ny manager vil måtte finansiere spillerkjøp ved hjelp av spillersalg, noe som kan føre til at vi sitter igjen med en tynnslitt stall (noe den allerede er).

Med tanke på klubbens skadehistorikk trekker jeg den konklusjonen at newcastle vil stille med juniorlaget i 08/09-sesongen (muligens i Championship).

Ashely har enormt mye penger og det komemr helt an på hvor mye han er interssert han er i å bruke på klubben. Hvis han vil kan han klett gi den mye manageren mye penger å kjøpe for både til sommeren og i dette vinduet. Men jeg er enig, det er heller ikke særlig lurt økonomisk å sparke Sam nå.

torefl

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 953
    • Vis profil
Sv: Sam er ferdig ifølge skysports news (bekreftet)
« Svar #314 på: 10. Jan. 2008, 23:40 »
Jeg får flashbacks til Drillo tida. Han gjorde det stort med landslaget, forsøkte så å videreføre sin filosofi til Wimbledon og vi vet alle hvordan det gikk.
Big Sam har jo forsøkt å gjøre Newcastle til en bedre utgave av Bolton noe som overhodet ikke har funket. Men jeg er en av de som hadde troa på bedre tider med Sam om han bare hadde fått sitte. Han gjorde mye bra for klubben og det er lenge siden vi har hatt en så bra stall. Det er nesten dobbeldekning på alle plasser og tillegg har vi et par mann for fremtida. Skadene har som nevnt gått ned og det sosiale aspektet i laget er økt betraktelig. Han har ryddet opp i en ukultur, med unntak av Joey Barton, men den mannen er jo syk og har virkelig bruk for den hjelpen han nå får.

Så la oss folde våre hender små for en at god manager finner veien til det "kalde" nord og bringer suksess til klubben. Det synes jeg virkelig byens innbyggere fortjener for ikke å snakke om oss trofaste her i det forblåste Norge.