20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle  (Lest 24216 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #30 på: 26. Sep. 2007, 20:42 »
når barton og emre er tilbake, skal det aldri i verden være plass til butt på en sentrale midtbane. jeg håper enrique starter slik at nzogbia kan spille kant og så håper jeg emre starter. Har faktisk trua i denne kampen.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #31 på: 26. Sep. 2007, 23:20 »
Jeg tror slike kamper er kamper der Butt og Geremi med fordel faktisk kan brukes sammen sentralt. Tøffe bortekamper som vi antakeligvis ikke må regne med å styre er kamper der vi trenger muskler der utpå. En Emre som enda ikke er i topp matchform kan med fordel heller komme utpå iløpet av kampen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #32 på: 27. Sep. 2007, 00:36 »
Geremi, Butt og Smith er viktige spillertyper i tøffe kamper hvor vi er underdogs....I går synes jeg Smith fremsto som en vanvittig fighter!! Butt hadde også et veldig godt innhopp....Barton og Emre er vel under kategorien fightere også synes jeg...men begge har styrken sin offensivt, de har ikke like klare defensive fibre som Butt og Geremi med andre ord.

Smith har kanskje også styrken offensivt, men han imonerer meg veldig som sentral midtbane spiller når det gjelder den defensive biten og det er herlig og ha innsatsen hans sentralt på midten!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Noreng

  • Gjest
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #33 på: 27. Sep. 2007, 01:47 »
Det er alltid artig å se smith spille. han gir jo 100% i alle taklinger, og det er alltid ike artig å se at han blir driiitsur på dommeren etter gult kort selv om det er soleklart. mannen er jo spik spenna gærn. har ikke fått med meg to siste kampene, men hvor mange gule kort har han nå egentlig? :P føler han får gult kort hver kamp jeg...

Tor Ingar

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 122
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #34 på: 27. Sep. 2007, 11:19 »
vi slipper hvertfall å se ameobi på banen..

shpetim

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 671
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #35 på: 27. Sep. 2007, 11:22 »
4 gule har han, får han 5 så får Klubben en bot på 25 000 kr,hehe.

Og synes det blir for mye med 3 deffensive,hardtabeidende midtbanespillere, greit nok med 2 ! Så synes Smith burde flyttet på topp, og geremi og Butt på midten. HVis Viduka rekker kampen så burde en av de 3 vike av for Emre.

harper
baye faye Roz Zoggy
milner butt geremi emre
viduka/smith martins
ax

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #36 på: 27. Sep. 2007, 13:00 »
Skadeinfoen er oppdatert, og oddsen er på plass!

Ameobi er ny på skadelista, er usikker før kampen....

Så kanskje laget blir sånn:
Given/Harper
Beye-Rozehnal-Taylor-Enrique
Milner-Butt-Geremi-N`Zogbia
Smith-Martins

(Håpar verdt fall det)

Du verden så synd...  ;)

Men der setter jeg også fort strek for litt indsinnet dårlig humor.

Jeg liker ideene som er luftet ovenfor her om en 4-5-1. Da kan vi gjerne bruke både Butt og Geremi deffansivt på midten med Smith litt foran dem og like bak en ensom Martins på topp. Altså noe ala dette:

                     Given
Beye - Taylor - Rozenhal - Enrique
        Geremi               Butt
Milner                              N'Zogbia
                     Smith
                    Martins

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #37 på: 27. Sep. 2007, 13:33 »
Spennende lag du setter opp chickenman....tror vi kunne fått en fin balanse i laget med en slik lagsammensetning! I en tøff bortekamp, kan nok dette være det rette.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders Nordeide

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #38 på: 27. Sep. 2007, 13:40 »
Helt enig med deg Kristoffer Eilertsen; Butt og Geremi kan bli viktig i en slik kamp der det blir mye fighting på midten, pluss at der fantastisk med smith på kant... Smith jobber som en gud!!! Takk gud (ikke smith :D) for at vi slipper trestammen ameobi på tobb... Sam har uttalt at ameobi vil være fantastisk med en rett partner - Neppe! Han er treig, lat, for høy, skikkelig seig type... en eksplosiv martins med en smith under kan bli spennende mot richards og co... synest forresten micah er skrytt litt mye opp, med tanke på at carew kunne bruke både fysikk og fart mot han... Fart er ikke noe prob for oba, og sterk som en okse er han + lavt tyngdepunkt. Er utrolig spent på oba i denne bortekampen. Håper han blir venn med ballen fort, og kanskje får et tidlig mål... Han trenger en vitamininnsprøytning!!!

Håper på dette:

------------Given------------------
Beye----Roz----Tayls----Enrique
Milner---Butt----Geremi-----Zog
--------------Smith----------------
--------------Martins--------------
« Siste redigering: 27. Sep. 2007, 16:06 av Anders Nordeide »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #39 på: 27. Sep. 2007, 13:42 »
Syns kyllingmannens formasjon er spennende. Smith som en "in-out-striker" sammen med Martins!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #40 på: 27. Sep. 2007, 14:48 »
Ser Newcastle.no har fått "Bekreftet lagoppstilling" allerede. Slettes ikke verst 3 dager før kamp. Ser også ut som om Steven Taylor har vært fast inventar på solarium siden Arsenal-kampen.
Men nok om det. Tror nok dette er den tøffeste kampen til nå i PL, så vi skal nok være godt fornøyd om vi får ett poeng her. Men håper selfølgelig på seier.
Tror ikke vi skal ha noen forhåpninger om å få se så mye fin fotball, eller at vi får styre spillet. Håper på 1-3(Martins 2, Milner 1).

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #41 på: 27. Sep. 2007, 18:02 »
Syns kyllingmannens formasjon er spennende. Smith som en "in-out-striker" sammen med Martins!
Smiths rolle kan fort bli meget krevende i den formasjonen, i den forstand at han må jobbe steinhardt både deffansivt og offansivt. Men jeg tror Smith er en mann som kan håndtere den rollen bra. Vi vet hva vi får med Smith på banen, han gir alltid 190% absolutt hele tiden. Det er en god egenskap når Smith må hjelpe til når City angriper, samtidig vet vi også at Smith tidligere har vært en høyst brukbar spiss og dermed er god foran motstanderens mål.

Jeg fikke egentlig litt sansen for denne formasjonen etter å ha sett Real Madrid (av alle, utrolig nok!) bruke den. Jeg tror iallfall den kan passe Newcastles spillemateriale ganske bra, og så absolutt anledningen. City er i ferd med å bli et gjerrig lag under Svennis som sjelden scorer mye, men de slipper heller ikke inn mye mål. Statistikken deres fra hjemmekampen mot Villa (siden jeg tilfeldigvis så den) viser at de hadde ballen klart mest, men at de holdt seg mye på egen halvdel. Noe lignende tror jeg Newcastle kan få oppleve på Lørdag, og disiplin og tålmod blir da to viktige stikkord. Blir vi for utålmodige og flytter etter laget (ettersom City står og triller ball på egen halvdel) så åpner det gjerne opp det lille rommet City trenger for å sette den ene scoringen de gjerne kan klare seg med. Det er vanskelig å ta poeng fra City hjemme, men jeg tror det er "lettere" (i den grad noe er lett i dagens PL) og få ett godt resultat her enn på en viss annen visitt til Manchester.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #42 på: 27. Sep. 2007, 18:14 »
Godt poeng angående Smith. Smith er best enten som spiss, som sentral midtbanespiller eller i en rolle mellom angrep og midtbane slik du beskriver her, nettopp fordi han ikke bare har kapasiteter fremover, men også bakover.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Førre

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 809
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #43 på: 27. Sep. 2007, 20:17 »

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: [29/9]13:45 - Man City vs Newcastle
« Svar #44 på: 27. Sep. 2007, 20:20 »
http://manchestercity.rivals.net/default.asp?sid=914&p=2&stid=8457513

Slipper å tenke på Bianchi hvertfall  :)
Ikke noe stort tap for City. Bianchi har vært benket de siste kampene uansett.