20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Burnley -21:00-  (Lest 5712 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Burnley -21:00-
« Svar #30 på: 27. Feb. 2019, 08:50 »
Helt enig Thomas. De gjennombruddspasningene til Shelvey er det få i PL som gjør etter ham. Men hvis vi skal være i PL med det materialet som troppen er pdd og med Rafa, vil det ikke være rom for spillere som Shelvey med de negative sidene i hans spill. Vi har presise ben baki der med både Lejeune og Schär, og sistnevnte må vel nærme seg en kultheltstatus?
Longstaff... Jeg vet ikke hva jeg skal si, men husker da jeg så navnet hans i 11’eren borte mot Chelsea. Tenkte jaja, takk for oss og TyneWear derby til neste år. Fy faen så imponerende og bare ta ansvar på den måten. En stor kapasitet og en god fot er en ting. Men fyren går jo utpå der og gir juling til etablerte PL-spillere som om han ikke har gjort annet de siste fem årene. Kapteinsemne?
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Burnley -21:00-
« Svar #31 på: 27. Feb. 2019, 08:54 »
Jeg tror ikke det Shelvey har vist før jul er presentabelt for hva han er god for, tror heller vi skal se på hvor knallgod han var for akkurat et år siden på vårparten.  Han har jo, vist seg i ettertid, spilt med småskade store deler av høstparten og at dette hemmet han.
Jeg skulle veldig gjerne sett Shelvey sammen med Longstaff. Shelveys pasningsfot og blikk ville gitt oss en ekstra dimensjon i spillet - og når vi ENDELIG har fart der fremme med Almiron tror jeg det kan bli magisk.
Selvfølgelig enig i at det er vanskelig å sette ut Hayden basert på hvor god han har vært siden nyttår. Generelt sjukt at vi plutselig har et luksusproblem på midten etter at han fyren jeg mista troen på etter forrige sesong (Hayden) plutselig er i sitt livs form, samt at Longstaff kommer fra "intet" og tar nivået på en så ekstremt imponerende måte. Blitt en klisje, men får vi endelig vår Carrick!?  :-*
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Burnley -21:00-
« Svar #32 på: 27. Feb. 2019, 09:21 »
Ja det er ganske så sykt.  Av og til er det tilfeldigheter. Hadde det ikke vært for skader på Shelvey og Mo og mesterskap med påfølgende skade på Ki hadde ikke longstaff og Hayden fått så mange kamper på rad.  Longstaff har et stort potensial. Fysisk sterk og utrolig klok og rolig for å være så ung. Så her får mye penger når vi selger ham.HEHE ;)

I tillegg blir det mye enklere for Hayden og Longstaff når vi har fått tilbake Lejune som er ypperlig flink til å fordele bal (f.eks crosseren på ene målet mot Huddersfield). Ergo faller ikke alt fordelingsansvaret til midtbanen. I tillegg har vi fått på plass Almaron hvis fart er med å strekke motstanderen. Det gjør arbeidsvilkårene enda bedre.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Burnley -21:00-
« Svar #33 på: 27. Feb. 2019, 10:47 »
Har forresten vansker med å se hvordan dette laget skal rykke ned, gitt at vi ikke ender opp med et sinnsykt skademareritt.
Vi har ligaens 5. beste forsvar (!). Deriblant en bunnsolid keeper, 4 svært gode stoppere som utfyller hverandre meget bra - og et kollektiv som er organisert nydelig av Rafa. Backene våre får fader meg mye pes, men jeg vil eksempelvis trekke frem Matt Ritchie (kanskje vår mest undervurderte spiller) som har utført jobben som vingback svært bra i Dummett sitt skadefravær. Jeg mener vel faktisk at Dummett bør bli værende på benk med den formasjonen vi spiller i nå, så får vi se om Barreca har noe å bidra med utover.
Yedlin har, som på samme tid som i fjor, også hevet seg. Han passer også bedre som vingback kontra i en firebackslinje hvor hans defensive mangler lettere synes. I tillegg må jeg få si at Manquillo har hatt noen høyst godkjente matcher i 2019, faktisk. Selv om han må ut til sommeren.
Tar du med sentral midtbane som allerede er nevnt her, og Almirons inntreden, så har vi et lag som bør klare seg veldig greit. Svært vanskelig å se at eksempelvis Cardiff skal kunne plukke så voldsomt med poeng fremover. Jeg tipper de slår følge med Fulham og Huddersfield ned i Wankership.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3023
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Burnley -21:00-
« Svar #34 på: 27. Feb. 2019, 12:07 »
Cardiff ser utrolig svake ut om dagen, tror også de rykker ned sammen med Fulham og Huddersfield.

Med litt flaks, tror jeg vi sikrer plassen i kampen mot Palace 6. april, om den ikke flyttes pga FA-cup.

Og Nebur må starte alle tråder frem til vi evt taper! ;)
No fate but what you make

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Burnley -21:00-
« Svar #35 på: 27. Feb. 2019, 12:09 »
Enig i at Hayden har vært formidabel utifra forventinger, men håper at Shelvey-Longstaff setter seg som førstevalget ut sesongen. Med dem to og "tres amigos" på topp kan vi jo faktisk forvente god offensiv fotball. Hvem skulle trodd.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Burnley -21:00-
« Svar #36 på: 27. Feb. 2019, 12:45 »
Sikkert litt cocky, men tenker faktisk at av de neste 5 kampene er vi i stand til å kunne vinne alle bortsett fra Arsenal på Emirates. Jeg tror to seire til er nok for å sikre plassen, for da må Cardiff hente 12 poeng på sine siste 10 kamper pluss pynte voldsomt på målforskjellen for å nå oss. Det tror jeg blir utfordrende nok for de, og da har jeg heller ikke brydd meg om Soton.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7622
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Burnley -21:00-
« Svar #37 på: 27. Feb. 2019, 12:56 »
Tror også 2 seire er nok. Hvertfall om vi ikke taper resten og jeg tviler sterkt på at vi taper 8/10.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Burnley -21:00-
« Svar #38 på: 27. Feb. 2019, 13:32 »
Sikkert litt cocky, men tenker faktisk at av de neste 5 kampene er vi i stand til å kunne vinne alle bortsett fra Arsenal på Emirates. Jeg tror to seire til er nok for å sikre plassen, for da må Cardiff hente 12 poeng på sine siste 10 kamper pluss pynte voldsomt på målforskjellen for å nå oss. Det tror jeg blir utfordrende nok for de, og da har jeg heller ikke brydd meg om Soton.


Arsenal er ganske så uberegnelige. Vi slipper inn lite mål, men til forskjell fra før begynner vi nå å sette sjansene. Så jeg tror vi har muligheter til å slå dem.