20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Øltråden  (Lest 61861 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #30 på: 25. Mars 2007, 15:02 »
Ble litt inspirert av denne tråden og kjøpte meg en Murphy Irish Red og en Kilkenny i går. Ganske godt øl...


Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #31 på: 26. Mars 2007, 15:38 »
Ingenting slår Guinness da

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #32 på: 30. Mars 2007, 20:28 »
Ingenting slår Guinness da
Hvorfor er det en kule(?) i Guinness boksene?

Genial tråd forresten med så mye godt øl som det finnes. Akkurat nå prøver jeg en Atna (Hjemmepåske øl), helt OK.
Blir titt og ofte en Newcastle Brown Ale også. Drakk det i utgangspunktet første gangen for lenge siden bare fordi det var fra Newcastle (og reklamen og drakta), men det har blitt mange i ettertid, knallgodt øl. Carlsberg og Tuborg (billig) er heller ikke å forakte, San Miguel (spansk) er også et meget godt øl, smakte det første gangen i Barcelona, men her hjemme er det dessverre dyrt. Drakk også noe godt øl i Polen engang, men husker da F*** ikke hva det heter i farten...

Må forresten anbefale Jever (tysk), kan dessverre ikke huske at jeg har sett det her i Norge, men du trenger ikke dra lenger enn rett over grensa iallfall...

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #33 på: 30. Mars 2007, 21:38 »
Jeg tror kula er der fordi det skal skape perfekt skum når du heller over på glass. I mange andre importerte ølvarer er det også en slags trakt inni som hvertfall skaper dette perfekte skummet ;D

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #34 på: 30. Mars 2007, 22:38 »
Jeg leste om den kula nå nettopp, men husker ikke helt hva det sto. Tror det var for å forbedre holdbarheten og gi den perfekte smak, men husker ikke helt...

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #35 på: 31. Mars 2007, 01:14 »
I kveld ble det som vanlig Harboe øl. Noen som har smakt det? Ganske genialt med 30 kroner brettet i tyskland + at det smaker meget godt!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #36 på: 31. Mars 2007, 13:16 »
Pappa sitt seneste importerte øl er nettopp San Miguel og Harboe. Har ikke smakt førstnevnte, men drakk Harboe i går. Godt øl.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #37 på: 31. Mars 2007, 14:54 »
San Miguel er konge! Spesielt den på litersflaska ;D

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #38 på: 31. Mars 2007, 18:43 »
Tror kulen er der for å ta vare på kullsyren. Kjøpte en Kilkenny på 18-årsdagen, satt å rista på den hele tiden, så når eg skulle drikke den seinere på kvelden så var det jo bare masse skum.. Litt for fasinert av den kulen..Men ganske god øl!
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #39 på: 01. April 2007, 14:31 »
San Miguel er et av de beste ølene, om ikke det beste, jeg noensinne har smakt :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #40 på: 03. April 2007, 16:27 »
Budweiser smaker jo vann, da er den originale Budweiseren fra Tsjekkia mye bedre... Men egentlig syns jeg nesten alt øl smaker noenlunde likt, uansett drikker jeg som regel for å bli full
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #41 på: 03. April 2007, 16:56 »
Budweiser smaker jo vann, da er den originale Budweiseren fra Tsjekkia mye bedre... Men egentlig syns jeg nesten alt øl smaker noenlunde likt, uansett drikker jeg som regel for å bli full

Enig. Den originale Budweiseren er uten tvil den beste!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #42 på: 03. April 2007, 19:31 »
Budweiser smaker jo vann, da er den originale Budweiseren fra Tsjekkia mye bedre... Men egentlig syns jeg nesten alt øl smaker noenlunde likt, uansett drikker jeg som regel for å bli full

Enig. Den originale Budweiseren er uten tvil den beste!
Uenig, en av mine favoritter er uten tvil Budweiser, den EKTE AMERIKANSKE ØLEN!

Og du smaker da forskjell på de forskjellige typer av øl Tommy ??? Man smaker jo forskjell på Cola, Solo og Pepsi!? Noe i veien med smaksansene kansje?  ;)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #43 på: 03. April 2007, 20:16 »
Til opplysning er det den tsjekkisken Budweiseren som er den ekte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Øltråden
« Svar #44 på: 03. April 2007, 21:39 »
Til opplysning er det den tsjekkisken Budweiseren som er den ekte.
Etter hva jeg vet er den tjekkiske og den fra USA 2 forskjellige typer med 2 forskjellige smaker, så ektheten, orginaliteten og særpreget har vel begge 2!

Den tsjekkiske heter Budweiser Budvar, mens den amerikanske kun heter Budweiser! Men ja, den tsjekkiske er eldst om det er det du/dere mener!

Det jeg mente med mitt forrige innlegg, var/er at noe av det bedre ølet jeg får er Budweiser som jo er et ekte amerikansk øl!