20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 712391 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1305 på: 26. Nov. 2008, 11:49 »
Vel, jeg syns jo den får sterk konkurranse fra Lost, Death And All His Friends blant annet da :P

Mente egentlig bare i forhold til platas versjon av samme låt. Om man skal sette den opp mot hele albumet blir det selvfølgelig en diskusjon, men den stiller sterkt der også!

Bono og Michael Stipe har nok mye de skal ha sagt og får lov til å si om utgivelser og musikkvideoer og liknende ja... Virker ihvertfall som om sistnevnte har mye innflytelse på det meste av totalpakken som kom med Accelerate. Lurer på hvor lurt det er av selskapene egentlig, selv hadde jeg styrt med jernhånd. ;D Men det er kanskje greit å holde superartistene sin fornøyd i tillegg...

Hehe. Da er jeg med!
De har jo tross alt kommet seg dit de er fordi de har fått styre alt selv sålangt, og de kommer til å få inn penger samma faen, så er vel liten grunn til å tøyle de :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1306 på: 26. Nov. 2008, 17:27 »
Er du direktør i et plateselskap og har U2 og REM i stallen din, så kan du jo ikke være annet enn storfornøyd og svært så takknemmelig. Bono og Stipe har nok såpass mye makt at de kan si at "okey, får vi ikke viljen vår, så stikker vi en annen plass" og faktisk sette makt bak kravet. Ethvert stort plateselskap med respekt for seg selv vil jo ha slike enorme band i stallen sin. Det gir jo enormt med PR. Og det gir enormt med penger.

Hvis noen hadde kommet og prøvd å ta fra U2 rettighetene til deres egne låter i dag, så hadde de jo fått juling.

Jeg vil anta at direktøren i Mercury har særdeles liten "makt" over U2, men at U2 har særdeles mye makt over han.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1307 på: 26. Nov. 2008, 18:22 »
Selvsagt. Tilbud og etterspørsel. Du kan sette masse penger på at platene til U2 og R.E.M. vil selge til gull samma faen. Det er da langt værre for yngre band, som må bygge seg opp. De har ikke nødvendigvis råd til mange feilskjær.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1308 på: 26. Nov. 2008, 23:53 »
Såvidt hørt igjennom The Killers sitt nye album, enda vanskelig å gi noe endelig svar. Spaceman, Human og Joyride skiller seg ut sålangt for min del!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1309 på: 27. Nov. 2008, 00:01 »
Tja. At en markedssjef i et plateselskap klarer å presse mer penger ut av REMs talent enn Michael Stipe tviler jeg uansett ikke på. Men om de ikke klarer å holde dem tøylet er det selvfølgelig viktigst å beholde bandet i stallen. Som fan av både Coldplay, U2 og REM synes jeg selvfølgelig det er utelukkende positivt at de får beholde all sin kunstneriske frihet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1310 på: 27. Nov. 2008, 00:06 »
Hehe, joa, i utgangspunktet kan de vel prøve å få kara til å følge trendene. Men de stoler vel også på at bandene klarer seg alikevel. Er vel ikke uten grunn at de bandene er der de er i dag!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1311 på: 27. Nov. 2008, 09:39 »
Selvsagt. Tilbud og etterspørsel. Du kan sette masse penger på at platene til U2 og R.E.M. vil selge til gull samma faen. Det er da langt værre for yngre band, som må bygge seg opp. De har ikke nødvendigvis råd til mange feilskjær.

Synes det høres veldig svakt ut, mulig det blir bedre etter et par gjennomhøringer.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1312 på: 27. Nov. 2008, 23:37 »
Jeg ser at det kan bli irriterende om du selv må plages med alt mulig dritt pga andre i lengden, men det er det vel de færreste som må.  :P På fest, vorspiel, osv må man kunne tåle alt uansett.  :)
Vel; jeg var på vorspiel for noen år siden når en jente spilte barbie girl. Jeg kjøpte CD'n av henne og knakk den i to... En plass må grensa gå...

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1313 på: 27. Nov. 2008, 23:45 »
Jeg gidder ikke lese gjennom alt her  for å finne ut hva som har vært nevnt tidligere, men jeg setter opp min nåværende favorittliste, som jo forandrer seg med tiden:
* Muse. (Hører du Olav- hører du?)
* Blur
* Live
* Smashing Pumkins (Neida, ikke Billy Corgan SOLO - det er shait)
* Vamp
* Kaizers
* Mark Knopfler/Dire Straits
* Radiohead - Creeeeeeeep! Blir aldri lei.
* U2
*Paul Weller

Ble lang den lista, men vanskelig å slutte når man er så godt i gang. Finnes selvfølgelig ekstremt mye annet bra her også, men at Olav kaller Creep for sjelløs og kjedelig sier at det må være noe fantastisk musikk jeg ikke har hørt ennå.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1314 på: 27. Nov. 2008, 23:50 »
Ingen som snakker om Killers her inne. Bare jeg som digger dem? Nye cd'n var konge hvertfall!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1315 på: 27. Nov. 2008, 23:59 »
Ingen som snakker om Killers her inne. Bare jeg som digger dem? Nye cd'n var konge hvertfall!

Skriver meg på den. De er, som det sies på reklamen, et av tiårets viktigste band.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1316 på: 28. Nov. 2008, 00:07 »
The Killers ?
Lasta faktisk ned cdn dis tidligere i kveld. Meget bra.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1317 på: 28. Nov. 2008, 00:50 »
Jeg nevnte den jo nettopp, jo! :P
The Killers er bra de! Hvorvidt nyplata kan måle seg med de to foregående er jeg dog enda ikke sikker på!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1318 på: 28. Nov. 2008, 00:57 »
Finn det ut da vel  :D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1319 på: 28. Nov. 2008, 11:05 »
Jeg nevnte den jo nettopp, jo! :P
The Killers er bra de! Hvorvidt nyplata kan måle seg med de to foregående er jeg dog enda ikke sikker på!

Det skal mye til for å klare det, hvis ikke umulig! Men det virker litt som de har eksperimentert en del med Day and Age. Identitetskrise kalte VG det, men det er jeg uenig i. Som så mange ganger før må man høre sangene en del ganger før de "sitter".