20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 200774 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #930 på: 21. Aug. 2017, 13:18 »
Det er da ingen usikker hypotese at Moussa Sissoko har egenskaper til å herje mot Huddersfield!? Om du mener det får vi være enige om å være uenige. At Sissoko hadde en dårlig sesong for Spurs er jeg enig i, faktum er allikevel at ingen av våre spillere ville fått plass på benken deres engang.

Jeg er ihvertfall ikke i tvil om at både Sissoko, Wijnaldum, Janmaat og Townsend hadde spasert inn på dette laget, og styrket det betraktelig. Det kan da umulig være en kontroversiell uttale å si at om vi rykket ned da vi hadde disse gutta, så blir det adskillig tøffere nå. Heldig at vi nå har Benitez og ikke McClaren som du sier.

Du er da enig i at om vi hadde hatt samme troppen som vi startet nedrykksesongen med, bare med Benitez som manager så hadde målet vært adskillig høyere enn bare å holde seg? Det kan man ikke objektivt mene er tilfellet med dagens stall. Jeg er ihvertfall ikke i tvil om hvilken stall Benitez ville ønsket å starte med.
« Siste redigering: 21. Aug. 2017, 13:20 av Andymag »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #931 på: 21. Aug. 2017, 15:00 »
Jeg er enig med Filla sine poeng om unødvendig penegebruk i overgangsvinduet. Allikevel er det viktig å stikke fingeren i jorda angående troppen vår pdd.

Jeg tror de alle fleste med et objektivt utgangspunkt vil si seg enige i at den troppen vi har nå er svakere (ihvertfall på papiret) enn den vi rykket ned med. Wijnaldum, Sissoko, Krul, Townsend, Janmaat osv er kvalitetspillere som vi pr nå ikke er i nærheten av å besitte. All verdens positivitet vil ikke endre dette, men vi kan selvfølgelig håpe at Benitez klarer å gjøre mer ut av en dårligere tropp.

Og før folk kommenterer om Sissoko: JO HAN ER BEDRE ENN DE VI HAR NÅ. Enormt frustrerende til tider ja, men han kunne allikevel vinne kamper for oss på egenhånd når han hadde dagen (og holdt oss oppe en sesong også), det samme kan jeg ikke si om f.eks Atsu og Diame. Benken i Spurs er fortsatt et høyere nivå enn noen av våre spillere er på i dag. Når vi ikke bruker de 20 millionene vi fikk heller, blir vi dessverre sittende igjen med svarteper slik det ser ut nå.

Positivitet er greit, men man kan jo ikke annet enn å forstå Benitez sin frustrasjon. PL blir stadig bedre, og vi er dårligere enn da vi rykket ned. Jeg håper virkelig at noen av våre spillere vil ta steg denne sesongen og blir like viktige og gode i PL som de nevnte over (eller enda bedre, like gode og viktige som Nolan, Barton, Carroll, Enrique i 10/11). Dessverre har jeg ikke troa på det og setter min lit mest til Benitez denne sesongen.
1+

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #932 på: 21. Aug. 2017, 15:42 »
Spoiler (hover to show)
Sier slettes ikke at det er utenkelig. Synes bare det er like hypotetisk at han skulle ha ferdighetene til å herje.

La meg ordlegge med litt bedre: Det er svært hypotetisk at disse ferdighetene som kan klaffe hver tiende kamp hadde klaffet i akkurat denne kampen. Når han ikke klarte å herje i en eneste kamp i fjor for et svært formsterkt Tottenham så tenker jeg at begge alternativ er minst like usannsynlige/sannsynlige hypoteser.

Spoiler (hover to show)

Ja, jeg er ikke uenig i at noen enkeltspillere er bedre enn de vi har nå, beklager hvis ikke det var tydelig. Det jeg skriver, er at jeg tror troppen som helhet "kanskje" er bedre nå enn den gang. Ikke på bakgrunn av enkeltspillere sitt potensielle toppnivå under fullmåne. Men med bakgrunn i at det er en mer balansert stall med flere strenger å spille på. Du skal selvsagt få lov å være uenig i det, men synes ikke at det er en fryktelig kontroversiell påstand.

Jeg kan iallefall klare å være nyansert nok til å si at du har et godt poeng. Nevnte spillere sto for 19 av 44 mål (?) den sesongen, det er ikke ubetydelig. De kom i alt for få kamper dessverre. Jeg håper at vi har flere spillere som kan ta ansvaret og score færre mål hver, men flere mål totalt (i flere kamper). Igjen så gjenstår det å se, ingen god start foreløpig iallefall.

Det kan vanskelig bli tøffere enn det var den gangen, vi rykket jo ned. Sånn sett så er jo det eneste sikre at laget i 2015-2016 på ingen måte var godt nok. Årets stall kan faktisk (rent hypotetisk om du vil) overleve i PL.

Spoiler (hover to show)

Så klart enig med deg. Kan Benitez kan få mer ut av et lag enn McClaren? Kan sitere meg selv "Benitez > McClaren".  ;D

Synes ikke spørsmålet om hvilken stall han kunne ønsket seg er fryktelig interessant. Jeg tror ikke Benitez hadde vært videre fornøyd med nedrykksstallen, men det er nok helt klart enkeltspillere han kunne tenkt seg. Det var likevel få spillere å rullere og de fleste var bare mer (eller mindre) av det samme. Dette er jo ting han gang på gang tok opp - "we lack balance and depth". Han er neppe fornøyd nå heller, så det er ren synsing hva han mener er best. Det blir en meningsløs øvelse at vi objektivt sett fastslår hva Benitez sin subjektive mening er.

At han kunne tenkt seg Townsend eller Gini ser jeg derimot på som rimelig åpenbart.  :)

For å knytte det hele opp mot tråden før avsporingen blir total. Jeg tror han begynner å føle seg bekvem med stallen, men at han som oss ønsker seg enkeltspillerne som hever laget betraktelig. Er redd han ikke får det, og hva Benitez mener er best/verst tør jeg ikke si. Selv vil jeg jo helst ha en stjerne og to i laget fremfor en bred stall, men er ikke like sikker på om det nødvendigvis gir mer poeng. Ideelt sett så hadde vi begge deler. Benitez er nok (forhåpentlig) mer analytisk enn mine emosjoner.

Med den stallen vi har nå så tenker jeg at det beste vi kan håpe på er en sesong som i 2014-15, men sannsynligvis mer som i 2015-16. Håper for guds skyld at det kommer noen signeringer inn nå på tampen, selv om det er altfor sent. Og ikke minst at noen av nyervervelsene kan levere varene.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #933 på: 21. Aug. 2017, 17:05 »
Hughie for president 👍 Veldig enig i det du skriver.

Jeg mener også at balansen vi har nå i laget er bedre enn de enkelt spillerne som nevnes i nedrykksesongen.
Jeg tror vi vil levere sterkere resultater i år enn med eks Sissoko i laget. Vi har imponert defensivt i begge spilte kamper. Og det løsner snart offensivt. Så tegn på at joselu trolig er den beste spissen vi har nå. Og han må jo få lov til å komme ut av pappeskene før han leverer. Har veldig trua. Han og Atsu hadde noen fine varianter sammen i går , så gleder meg til han blir "spilt inn".

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #934 på: 21. Aug. 2017, 21:00 »
Vi har imponert defensivt i begge spilte kamper. Og det løsner snart offensivt

Vel, vi har sluppet inn 3 mål på 2 kamper og har ikke scoret enda. Hadde vi imponert defensivt hadde vi holdt nullen i begge kamper.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #935 på: 21. Aug. 2017, 21:28 »
Hugie: nevnte Sissoko i forbindelse med Huddersfield fordi det er slike lag vi er nødt til å slå. Kvaliteten til å gjære det var ikke tilstede i går. Selvfølgelig har Sissoko en svakhet ved at han er for ustabil, og jeg har ikke sagt at jeg vil ha han tilbake, var kun et eksempel på spillertyper og kvaliteter vi ikke har klart å erstatte.

Benitez>McClaren er vi såklart enige i, og jeg så at du skrev det. Ønsket bare å understreke.

Vi er igrunn enige om det viktigste, vi trenger enkeltspillere som hever 11'eren. At vi har bredde har jeg aldri benektet. Benitez er vel også enige med oss her.

Verdsetter alltid en god og velbegrunnet debatt!


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #936 på: 22. Aug. 2017, 07:58 »
Er me einaste klubben som ikkje har satt ny overgangsrekord eller? ;D Føles slik. Burnly sist ute med spiss frå Leeds.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #937 på: 22. Aug. 2017, 10:53 »
Stoke har ikke gjort det hvertfall :) sikkert noen fler også, men det er nok ikke mange.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #938 på: 22. Aug. 2017, 11:11 »
Jækla dødt rundt overgangsspekulasjoner både inn og ut for vår del akkurat nå. Kjedelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

arekv

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 51
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #939 på: 22. Aug. 2017, 11:19 »
Jækla dødt rundt overgangsspekulasjoner både inn og ut for vår del akkurat nå. Kjedelig.

Er det lov å håpe på stille før stormen?  :P Benitez sa jo at de jobbet med noen som ikke hadde blitt nevnt i media.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #940 på: 22. Aug. 2017, 13:22 »
Hughie for president 👍 Veldig enig i det du skriver.

Jeg mener også at balansen vi har nå i laget er bedre enn de enkelt spillerne som nevnes i nedrykksesongen.
Jeg tror vi vil levere sterkere resultater i år enn med eks Sissoko i laget. Vi har imponert defensivt i begge spilte kamper. Og det løsner snart offensivt. Så tegn på at joselu trolig er den beste spissen vi har nå. Og han må jo få lov til å komme ut av pappeskene før han leverer. Har veldig trua. Han og Atsu hadde noen fine varianter sammen i går , så gleder meg til han blir "spilt inn".

Men er denne balansen vi nå har i laget god nok for PL? Stallen vi nå har ble i hovedsak bygget for å rykke opp fra Championship. Jeg synes vi gjorde en grundigere jobb med å forberede oss for Championship enn vi har gjort for å forberede oss for PL denne sommeren. Kjøpet av nevnte Joselu, som jeg naturligvis håper at lykkes, står i sterk kontrast til kjøpene av Ritchie og Diame. Da kjøpte vi spillere som hadde bevist at de holdt det nivået de skulle spille i, i sommer har vi stort sett gjort det motsatte.

 Enig i det Carragher sa på mandag, vi ser fortsatt ut som et Championship lag. Helt greit å etterlyse mer positivet, men det er også viktig å kritisere klubbledelsen for en sålangt rett og slett katastrofal sommer hva signeringer angår.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #941 på: 22. Aug. 2017, 17:12 »
Jeg tror stallen som helhet holder for en sesong i PL. Sett at det kommer inn et par spillere til.
Backene kunne vært bedre, trenger litt mer kreativitet på midten, og kanskje en bedre spiss.

Som du er inne på; Rafa bygget stallen for å rykke opp fra Championship i fjor. Vel og bra det, men det er jo ekstremt kortsiktig tenking. Han kunne da virkelig ikke forvente to sesonger med total omveltning?
Hvis Hanley, Lazaar og Gamez forsvinner (i tillegg til Selz og Murphy), er det 5 spillere som ble kjøpt til "prosjekt opprykk". Ingen av de fikk nevneverdig mye spilletid/kom med store bidrag. Unntaket er vel Murphy, som gjorde den jobben som ble forventet av han, og dermed var relativt enkel å bli kvitt.

Jeg synes faktisk Rafa er storforlangende når han forventer å hente inn 8-9 PL-spillere i sommer. I tilleg synes jeg han leker med ilden når han går ut offentlig å klager og syter over mangel på fremdrift og penger.
Hvor mye han hadde til disposisjon regner jeg med han var fullt klar over etter Championship-sesongen var over. Mangel på fremdrift kan avhenge like mye av andre klubber og de aktuelle spillerne, som Lee Charnley og den gjengen. I dette syke markedet vil både selgende klubb og spiller antageligvis vente og se an mulighetene sine. Alle er ute etter mest mulig penger for seg og sitt, og da lønner det seg nødvendigvis ikke å hoppe på det første som dukker opp!


Håper det skjer noe med Praet, kanskje en stopper og en spiss til inn.
I følge Rafa sin uttalelser i dag, kan det virke som det er et par på vei ut nå. Vil tippe Lazaar, og kanskje Colback. Hanley har jo også et par beilere.

Er jo ikke til å lure på at vi må kvitte oss med spillere før det kommer nye, når spillere som Colback sitter på £70k i uka..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #942 på: 22. Aug. 2017, 17:44 »
Jeg tror stallen som helhet holder for en sesong i PL. Sett at det kommer inn et par spillere til.
Backene kunne vært bedre, trenger litt mer kreativitet på midten, og kanskje en bedre spiss.

Som du er inne på; Rafa bygget stallen for å rykke opp fra Championship i fjor. Vel og bra det, men det er jo ekstremt kortsiktig tenking. Han kunne da virkelig ikke forvente to sesonger med total omveltning?
Hvis Hanley, Lazaar og Gamez forsvinner (i tillegg til Selz og Murphy), er det 5 spillere som ble kjøpt til "prosjekt opprykk". Ingen av de fikk nevneverdig mye spilletid/kom med store bidrag. Unntaket er vel Murphy, som gjorde den jobben som ble forventet av han, og dermed var relativt enkel å bli kvitt.

Jeg synes faktisk Rafa er storforlangende når han forventer å hente inn 8-9 PL-spillere i sommer. I tilleg synes jeg han leker med ilden når han går ut offentlig å klager og syter over mangel på fremdrift og penger.
Hvor mye han hadde til disposisjon regner jeg med han var fullt klar over etter Championship-sesongen var over. Mangel på fremdrift kan avhenge like mye av andre klubber og de aktuelle spillerne, som Lee Charnley og den gjengen. I dette syke markedet vil både selgende klubb og spiller antageligvis vente og se an mulighetene sine. Alle er ute etter mest mulig penger for seg og sitt, og da lønner det seg nødvendigvis ikke å hoppe på det første som dukker opp!


Håper det skjer noe med Praet, kanskje en stopper og en spiss til inn.
I følge Rafa sin uttalelser i dag, kan det virke som det er et par på vei ut nå. Vil tippe Lazaar, og kanskje Colback. Hanley har jo også et par beilere.

Er jo ikke til å lure på at vi må kvitte oss med spillere før det kommer nye, når spillere som Colback sitter på £70k i uka..

Colback har £35,000, men likevel😉 Håper det er noe i ryktene om at vi nærmer oss salg hvertfall!

Shelvey er forøvrig lagets best betalte, med £75k i uka, etterfulgt av Mitro med £60k..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #943 på: 22. Aug. 2017, 18:05 »
Chronicle sa vel at ingen klubber var interessert i å plukke opp Colback pga lønnen på £70k.. Det som er kilden min 😉
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #944 på: 22. Aug. 2017, 20:35 »
Lazaar har vel også kommet tilbake fra turen til Italia, uten at det ble noen ny klubb på ham.  :-\

Er delvis enig med Andymag, er spent på om dette laget egentlig er godt nok til å holde seg i PL. Kjapt oppsummert så storspilte vel ikke Elliott i nedrykkssesongen etter at Krul ble skada, før han selv ble skada. Mbemba var jo en del av ryggraden i laget som rykka ned (selv om det skal sies at jeg har tro på han), Clark rykka jo ned med Villa før han ble hentet, og usikker på om Ritchie og Gayle holder PL nivå, særlig sistnevnte har ikke akkurat sett imponerende ut ennå.
Jeg syns ikke det ser lovende ut ennå, men det kan fort endre seg. Tenker litt tilbake til starten på Kevin Keegans andre periode. Da det gikk imot som mest så presiserte han gang på gang at det var kun én seier som skulle til, for at laget skulle snu den dårlige trenden, og da det løsnet så vant vel Newcastle nesten resten av kampene den våren. Bare som et lite eksempel på hvor lite som skal til.

Anders:
Hvorvidt Rafa er storforlangende avhenger jo også litt av hva han var lovet før overgangsvindet osv. Jeg klarer ikke helt å stole på Mike Ashley.
Jeg håper Rafa bruker media litt som et verktøy og klager litt for å legge press på Ashley og prøve å sparke litt fart i Lee Charnley.
Vil jo også påstå at Ashley også leker litt med ilden dersom dette trekker ut nok til at Benitez finner ut at det er like greit å dra. Tror ikke Newcastle pr dags dato er i nærheten av å klare å få tak i en like dyktig manager igjen.

OG for å skrive enda litt til (sorry!), lurer litt på om de spillerne Newcastle har klart å hente er Rafas andre- tredje- eller fjerdevalg eller hva de er? Håper for guds skyld ikke Joselu, J.Murphy, og Lejuene er våre nye Haidara, Saviet og Riviere om x antall år/sesonger... :p

Er litt smånegativ nå, må innrømme det, og etter at jeg i tillegg så Tottenham - Chelsea etter å ha sett Huddersfield - Newcastle i helga så ble jeg ikke mindere bekymra. Nesten utrolig at det var to kamper fra en og samme liga. MEN igjen, som jeg skrev over og siterte Keegan: det er så utrolig lite som skal til for å snu en negativ trend i fotball.