20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 200766 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #780 på: 07. Aug. 2017, 22:13 »
Spennende! Har du kilde på Perezen? :)

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #781 på: 07. Aug. 2017, 23:18 »
Krangles på pris virker det som. Altså om dette failer fordi Newcastle ikke vil betale 15 men 12, så er det såå klassisk. Bare pung ut da vel.

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #782 på: 08. Aug. 2017, 00:01 »
Spennende! Har du kilde på Perezen? :)
TV galicia på Twitter... Sorry Hehe
En annen transfers konto meldte nå at han er på medical hos fenerbache så... hvem vet...

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #783 på: 08. Aug. 2017, 01:28 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4769714/Newcastle-Borussia-Dortmund-tabs-Lukas-Raeder.html

Vi skal visst holde et øye med Lukas Raeder, en 23 år gammel høy keeper fra Tyskland. Tidligere reserve for Neuer i Bayern. Har trent med Southampton, men blir ikke enig om personlige betingelser. Newcastle skal forøvrig ha Adrian som første valg!

Kan vi ikke slutte å bruke krefter på keepere, og heller prioritere spiss, SMS og v.back! Elliott er god nok! Er ikke så verst med beina heller..

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #784 på: 08. Aug. 2017, 01:33 »
Som nevnt ovenfor syns jeg balansen er god i laget. Jeg tror vi kan overraske positivt i årets pl sesong. Benitez har en filosofi som gjør det bedre for et underdoglag enn et topplag. Chelsea supporterne hatet han jo mye pga spillestil. selv om han vant champions League! Ganske spesielt. men understreker jo poenget mitt.
Tror vi får en del kamper ganske likt den champions League finalen. Chelsea ble til tider overkjørt , men trakk det lengste strået tilslutt.

Veldig enig her. Jeg så Chelsea - WBA med hjemmefansen en gang, og de var ganske harde mot Benitez (og Torres). Ganske stusselig supportere for å være helt ærlig.

Jeg tror uansett at man kan gjøre det bra både med en lavtliggende kontringslag og et mer ballspillende lag, men at sistnevnte ofte krever mye mer tekniske spillere. Det er og viktig at managerens spillestil passer spillerstallen. F.eks. Crystal Palace tror jeg skal få slite i år, rett fra Big Sam og Pardew til Frank de Boer.  ;D

Synes stallen vår er harmonisk, og vi har fått inn spillere vi trenger. Mangler fremdeles en som kan bekle denne 10-rollen, gjerne en oppgradering fra Ayoze Perez samt en spiss som kan herje. Jeg er litt bekymret for denne hamstringen til Gayle.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #785 på: 08. Aug. 2017, 01:37 »
Spennende! Har du kilde på Perezen? :)
TV galicia på Twitter... Sorry Hehe
En annen transfers konto meldte nå at han er på medical hos fenerbache så... hvem vet...

Link;
http://www.nufcblog.co.uk/2017/08/07/reliable-spanish-outlet-report-big-development-in-nufcs-pursuit-of-arsenal-striker-lucas-perez/

"Some potentially big news coming from leading Spanish outlet TV Galicia, who claim Newcastle United are now favourites to land Arsenal striker Lucas Perez, with the club now happy to pay his €15m (£13.4m) asking price."

Happy og happy😂 Eg blir hvertfall happy om dette stemmer! Så får vi se da om vi klarer å slippe ut noe av daukjøttet.. Fått ut Lazaar, Riviera og Haidara, så hadde nok det hjulpet mye.

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #786 på: 08. Aug. 2017, 11:15 »
Spørsmål til diskusjon. Jeg legger nå frem to ting jeg ikke forstår helt, og som jeg sikkert ikke får noen god forklaring på, men som jeg mener det er verdt å tenke over: 1) Hvordan kan daukjøttet (Haidara, Hanley, Saivet, Riviere) vårt blokkere alle våre innkommende transfers når vi etter Ashleys egne ord fikk hele 70m til transfers? 2) Hvorfor er det så viktig å bruke lang tid på å krangle over de siste 1,4m for å få Perez over linja?

1) En forklaring på dette er at det er kostbart å ha spillere i stallen som vi ikke har tenkt å ha med i 25-mannstroppen, helt greit. Men hvor mye koster dette egentlig? Før vi begynte handlingen i sommer hadde vi i seniortroppen lønnsutgifter på 38,9m før bonuser. Dersom vi for enkelthets skyld anslår en gjennomsnittslønn på 35k (realistisk, men fortsatt lite sammenlignet med andre PL-klubber) i uka for de 5 nye spillerne våre blir det 9,1m i årlige lønnsutgifter. Totalt 48m. Med 70m å bruke på spillerkjøp, var nok både MA og RB klar over at lønnsbudsjettet ville øke, noe som er naturlig for en klubb med ambisjoner i Premier League i 2017. Here's the kicker: Daukjøttet som presentert over representerer skarve 6,5m av de 48m i året. Kontrakten til Riviere og Haidara utgår neste sommer. Dersom RB har den riktige spilleren i kikkerten, synes jeg det er fryktelig tynt å gjemme seg bak "vi har ikke råd, vi må kvitte oss med daukjøttet før vi kan kjøpe mer". Av de 70m RB har blitt lovet er det en veldig liten andel som i så fall må legges av for å finansiere lønningene til spillerne vi ikke blir kvitt. Selvfølgelig er det kjipt å betale lønnen til spillere vi ikke bruker, men det er tilfelle i de fleste toppklubber. Noen bomkjøp oppstår i alle klubber, og alle spillerne i seniortroppen vil ikke kunne bidra på lik linje.

2) Ja, vi ønsker ikke å være en klubb som bare gir etter med en gang en klubb hever prislappen. Et slikt stempel kan være vanskelig å bli kvitt, og vi kan følgelig bli økonomisk utnyttet av selgende part. Men dette er en balansegang, og her rettes min største kritikk mot ledelsen i NUFC. Etter mine "beregninger" er det definitivt penger tilgjengelig. Jo flere førstenavn på transferblokka som går tapt, jo mer vil kvaliteten på signeringen ofte falle. Hvor mange klassesigneringer har vi ikke gått glipp av fordi det krangles om det som i PL-sammenheng må kalles for småpenger? Samtidig signeres det kontrakter som varer i 5,5 år for uprøvde spillere som Saivet (5,5m + 5,5 år med 35k i uka = 16m). Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de tenker. Med denne politikken blir vi presset til å enten finne nåla i høystakken (som vi kanskje har gjort med Lejeune?), eller vente til det blir krise mot slutten av vinduet eller i januar. Dersom RB ønsker seg L. Perez synes jeg det er helt sykt at 13,4m og omtrent 40k i uka skal være for dyrt for oss.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #787 på: 08. Aug. 2017, 12:12 »
Tror du bommer ganske mye på lønnsbudsjettet du går ut fra her AHN. Lønnsbudsjettet for regnskapsåret 2016, var på ca. 60% av omsetningen, det vil si lønnsbudsjett på snaut 75 millioner pund. Ble vi riktignok kvitt noen av de med størst lønningspose i Coloccini, Gini og Le Sulk, men tviler på at de var "billige" de vi henta i fjor sommer. Clark og Ritchie ligger nok fort på 40'-50' i uka. Tipper lønninger fortsatt utgjør 65-70 mill pund i året. Tar man 5-6 av spillerne som mest sannsynlig ønskes ut, Haidara ( har ca 25'), Hanley (+/- 25'?) Lazaar (+/- 25'?), Riviere (+/- 35'?), Saivet (ryktes +/- 40'), Colback (tipper ca 50'?) og Krul (har ca 60'), så ligger disse på ca. 260.000 pund i uka i uka + bonuser og tillegg. Tipper litt på lønningene basert på hva jeg husker fra div artikler. Vi snakker da lønnsutgifter på +/- 140 mill NOK i året. TV-penger eller ikke, det er betydelig utgift å dra med seg gjennom året, spesielt om dette er spillere som ikke får plass i 25-mannstroppen man kan registrere. Vil jo tro man får lånt ut igjen disse, men tviler på klubbene som vil låne de klarer/er villige til å dekke hele lønningen. Uten at jeg kjenner reglene til fingespissene, så er det vel begrensninger på hvor høye lønnsutgifter man kan ha ut fra omsetning også?

Det sagt, Charnley er en gnipung a'la Levy i Tottenham, så at han skal drive med flisespikkeri og "penny pinching" er dessverre ikke ukjent. Flere som spekulerer i at styret i Newcastle helt bevisst drøyer med overgangene til ut i august, da de håper selgende klubber begynner å bli desperate og senker prisene. Noe som er vel og bra i enkelte situasjoner, men syns ikke det er passende strategi i den situasjonen Newcastle er i nå, hvor behovet for en større utskifting er stort.

https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/annual-accounts

Noe av det "positive" er at det kan bli en spennende Deadline Day for Newcastle-supportere. Tipper dette kan drøye til de siste timene, både med spillere ut og inn. Bare å ha popcorn klart!
« Siste redigering: 08. Aug. 2017, 12:29 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #788 på: 08. Aug. 2017, 13:01 »
https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/annual-accounts

Noe av det "positive" er at det kan bli en spennende Deadline Day for Newcastle-supportere. Tipper dette kan drøye til de siste timene, både med spillere ut og inn. Bare å ha popcorn klart!

Spøk? ;D Du verte garantert skuffa. Har me hatt noko Deadline Da-signering under Ashley?
« Siste redigering: 08. Aug. 2017, 13:18 av lgrinde »

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #789 på: 08. Aug. 2017, 13:23 »
https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/annual-accounts

Noe av det "positive" er at det kan bli en spennende Deadline Day for Newcastle-supportere. Tipper dette kan drøye til de siste timene, både med spillere ut og inn. Bare å ha popcorn klart!

Spøk? ;D Du verte garantert skuffa. Har me hatt noko Deadline Da-signering under Ashley?

Tenkte akkurat det samme...  ;D

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #790 på: 08. Aug. 2017, 13:29 »
Jeg tror du bommer på dine gjetninger, Geordie, men hva vet vi vel egentlig :P Jeg har brukt siden SpotRac (http://www.spotrac.com/epl/newcastle-united-f.c/payroll/) som visstnok skal være en pålitelig kilde for andre sporter i alle fall. I tillegg har jeg undersøkt andre nettsider for å kvalitetssjekke. Selvfølgelig er mye basert på rykter, men sånn omtrentlig bør det stemme. Jeg sier ikke at det er lite penger å dra med seg gjennom året, men mtp inflasjonen vi er vitne til i dag så henger vi ikke med PL-klubbene om vi ikke tar oss råd til å prøve, feile og så prøve igjen. Vi er ikke den eneste klubben i PL som har gjort bomkjøp og har spillere på lønningsposten vi helst skulle bli kvitt. Derimot argumenterer jeg for at vi har ganske små utgifter sammenlignet med de andre klubbene, og vi har i tillegg lite gjeld. Hvis vi kun går for å overleve i PL med minimale utgifter, så vil vi ikke henge med de andre klubbene. Vi kan ikke bli feige nå. Jeg kommer i alle fall ikke til å sitte spent på DDD, vi har vært den kjedeligste klubben hver gang. Ingen rykter og ingen aktivitet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #791 på: 08. Aug. 2017, 13:36 »
Interessante spørsmål AHN, og jeg har ikke så mange gode svar å bidra med, MEN jeg er helt klart enig i tankegangen din. Har mange ganger lurt på hvordan minimale transfer fees inn (for spillere som Haidara og Riviere kan vi ikke forvente allverdens), pluss kutt i lønninengene kan åpne opp for at man har råd til f.eks Lucas Perez.

MEN: har Mike (C)Ashley noested blitt sitert på at vi har/hadde £70 mil. å handle for i sommer? Har i såfall gått meg hus forbi (riktignok er ikke det første gangen men...).
Det (C)Ashley sa, som jeg leste, var at "every single penny generated" fra spillersalg og opprykk skulle investeres i spillere. Hvilket bringer meg til neste spm:

Hvordan regnestykket for nedrykket og sesongen i Championship "ble ført"?
Eksempelvis så tjener vel Shelvey £80 000 i uka, noe som angivelig gjorde ham til den best betalte spilleren i Championship ifjor, med god margin? Om vi hadde noen andre på "meningsløst lukerative kontrakter pr Championship standard" vet jeg ikke, men antar nesten det....(?)
Klarte for eksempel klubbene som lånte de Jong, Saviet og Krul og betale hele lønna deres? Mulig vi fikk svar på det, uten at jeg husker det/fikk det med meg(?), men hvis vi betalte noe av lønna til alle tre så er jo det en samlet merkbar utgiftspost på tre spillere som aldri bidro i det hele tatt.

HVIS alt det klubben tapte på nedrykket blir trukket fra inntektene av å rykke opp igjen, så skjønner jeg at Rafa Benitez aldri fikk £70 mil. å handle for i sommer.

Når det er sagt, det er ingen tvil om at Mike (C)Ashley er en jævla gnier, og et tankekors til alle de som mener klubben vi heier på er så godt drevet "rent økonomisk (i den grad man kan se bare på økonomi isolert sett): skulle likt å sett det regnestykket som dokumenterer at "sparingen i klubben" har gitt bedre profitt en dersom man hadde investert mer å kanskje fått litt sportslig suksess "by doing so". Eksempelvis er jo enhver plass oppover på PL tabellen alene verdt £500 000, bare som en start.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #792 på: 08. Aug. 2017, 13:44 »
Jeg tror du bommer på dine gjetninger, Geordie, men hva vet vi vel egentlig :P Jeg har brukt siden SpotRac (http://www.spotrac.com/epl/newcastle-united-f.c/payroll/) som visstnok skal være en pålitelig kilde for andre sporter i alle fall. I tillegg har jeg undersøkt andre nettsider for å kvalitetssjekke. Selvfølgelig er mye basert på rykter, men sånn omtrentlig bør det stemme. Jeg sier ikke at det er lite penger å dra med seg gjennom året, men mtp inflasjonen vi er vitne til i dag så henger vi ikke med PL-klubbene om vi ikke tar oss råd til å prøve, feile og så prøve igjen. Vi er ikke den eneste klubben i PL som har gjort bomkjøp og har spillere på lønningsposten vi helst skulle bli kvitt. Derimot argumenterer jeg for at vi har ganske små utgifter sammenlignet med de andre klubbene, og vi har i tillegg lite gjeld. Hvis vi kun går for å overleve i PL med minimale utgifter, så vil vi ikke henge med de andre klubbene. Vi kan ikke bli feige nå. Jeg kommer i alle fall ikke til å sitte spent på DDD, vi har vært den kjedeligste klubben hver gang. Ingen rykter og ingen aktivitet.

Lønnsbudsjettet for regnskapsåret 2016 var på ca. 75 millioner pund. Det er harda fakta. Imidlertid er resten gjetninger basert på hva som har stått i media ja. Imdilertid tviler jeg meget sterkt på at lønnsnivået ble omtrent halvert til 39,8 mill pund, slik du estimerer, da flere av spillerne som kom sommeren 2016 var antagelig med PL-lønninger. Kilder for dette tallet på 39,8 mill evt? Basert på mediatall, må vi heller ikke glemme at Rafa er en betraktelig dyrere manager en de to klovnene før han, antas å ligge på +/- 5 mill pund. 

Uansett, hele poenget er at det er en del økonomiske forutsetninger vi supportere ofte glemmer å ta hensyn til nå vi er utålmodige etter nye spillere :) Jeg tror, tror altså, vi gikk på en smell økonomisk for året 2017, som har spist opp mye av overskuddet fra spillersalg sommeren 2016. Tipper omsetningen gikk ned fra ca 125 mill pund, til +/- 80 mill pund etter nedrykket. Svaret får vi når regnskapet legges frem neste vår. Til sammelikning gikk omsetningen ned fra ca 86,1 mill pund til 52,4 mill pund sist vi rykka ned. 

Og, er en grunn til at jeg satte hermetegn rundt "positive" om mitt Deadline Day utsagn  ;D

https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/annual-accounts    2016
https://www.nufc.co.uk/news/archive/newcastle-united-limited-accounts     2010

Tallene er her for alle som vil se og sammenlikne.
« Siste redigering: 08. Aug. 2017, 14:09 av Geordie »
No fate but what you make

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #793 på: 08. Aug. 2017, 13:46 »
Spørsmål til diskusjon. Jeg legger nå frem to ting jeg ikke forstår helt, og som jeg sikkert ikke får noen god forklaring på, men som jeg mener det er verdt å tenke over: 1) Hvordan kan daukjøttet (Haidara, Hanley, Saivet, Riviere) vårt blokkere alle våre innkommende transfers når vi etter Ashleys egne ord fikk hele 70m til transfers? 2) Hvorfor er det så viktig å bruke lang tid på å krangle over de siste 1,4m for å få Perez over linja?
Lurer litt på det samme. Ser at Chronicle begynner å snakke om lånespillere nå. Vi har brukt ca 30£m. Fått inn penger fra Thauvin/Murphy. Sissoko/Wijnaldum pengene hjalp mye på CS budsjettet. Likevel sitter vi og knoter på alt mulig rart. Den ene rapporten etter den andre om at vi må gjøre det og det for å kjøpe. Vi har råd til en ganske god spiss for budsjettet som er igjen. Du kan ha mye ræl i laget og likevel gjøre det ok bra med en spiss som sikrer mange poeng. Det har vi sett mange ganger. Og er det noe vi trenger så er det en spiss som leverer stabilt i PL.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #794 på: 08. Aug. 2017, 15:19 »
Folk var vel ganske skeptiske til signeringen av clark i fjor, muligens også Gayle hvis jeg husker korrekt.

Tidlig enda i overgangsvinduet, og vi har styrket troppen. Nå må vi styrke 11'eren :)

Den ble vel aldri styrket ser jeg? :D