20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 200824 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #750 på: 06. Aug. 2017, 08:01 »
Håper virkelig at Mbemba blir, og at han blir satset på! Lett vår beste stopper, på sitt beste. Han og Lejeune sammen kan bli meget bra.

Men sesongen starter nok med Lasc/Clark og Lejeune, så får vi se kossen de to førstnevnte eventuelt gjør det..

Lett best på sitt beste ja,,,men en stopper skal i hovedsak være solid, og ikke gjøre store feil kamp etter kamp....Så totalt sett er han vår svakeste stopper mener jeg...Men helt klart den jeg ville satset på på lang sikt....

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #751 på: 06. Aug. 2017, 08:08 »
Ser det blir sagt at vi er villige til å gi Arsenal £10 mill for Perez, mens de ønsker £13,4 mill (dog finner jeg ingen troverdige kilder).

Hvis vi krangler over £3,4 mill her, og ender opp uten Perez, begynner jeg virkelig å lure på hva som foregår! Perez er noe av det bedre vi har blitt seriøst linket til, og selv om ting kan dukke opp senere i vinduet, kan de £3,4 millionene i verste fall utgjøre en relativt stor forskjell på nedrykk og ny kontrakt....

10 og 13,4 er jo ikke helt uvesentlig forskjell... Ikke mye om at det er 50 prosent prisøkning... Dessuten er det mange alternativer...

Jeg trodde virkelig ikke City skulle selge Ignacho,,selv om han ikke er typisk guardiola spiller, og City har mange gode angrepsspillere, så er han et så stort talent de kunne fått langt mer for etter å vist han fram på et utlån.... Om vi ikke henter en minst like spennende spiss, blir jeg litt skuffet. Mulig vi har en like spennende i kikkerten siden vi ikke kastet oss i kampen om Ignacho som hele fotballverden må ha tenkt tanken på å hente for 30 millioner...Vi kan da virkelig ikke bare ha oversett dette....

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #752 på: 06. Aug. 2017, 08:11 »
Kort oppsummert, det beste hadde vore fått ein ny eigar med vilje til å investera milliardar i klubben ;) Heldigvis er det ca 10 andre middels lag i ligaen som me bør kunne konkurrera mot.

Les denne: http://www.nufcblog.com/2017/08/02/newcastle-still-unwilling-to-pay-out-the-money-for-good-players-why/

Kan nokon forklara meg kvifor me ikkje har kjøpt fleire spelara og kanskje eit par klassespelara? Ikkje kom med denne forklaringa om at me må kvitta oss med Saivet, Haidara, Riviere osv. Einaste forklaringa må vera at Benitez har mykje mindre pengar å handla for enn det som vart skreve tidlegare i sommar. Hadde det vore opp til Benitez hadde han handla seg ferdig i mai/juni.

Han ble visst lovet en milliard eller halvannen milliard,,, jeg gidder ikke å kritisere noen før transfervinduet er stengt og vi ikke har vært i nærheten av disse summene.......Har på følelsen av vi henter Mchartet fra Everton for 10-15 millioner,,,Hulls venstreving for 8 millioner,,, og et spisskjøp i 30-40 millioneres klassen...Alt for tidlig å si at Benitez ikke fikk bruke den milliarden....Klag når vinduet stenger...Vi venter kanskje på at et topplag skal hente en spiller slik at deres gamle squad player blir tilgjengelig.... Kan være mange grunner til at vi venter...Og for alt vi vet er vi i forhandlinger med hvem som helst...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #753 på: 06. Aug. 2017, 08:12 »
L'equipe: Massadio Haidara is earning around £90,000 per month not including any bonuses.

Does it seem like the people in the club would rather just sit out the rest of the contract rather than play 1st team football elsewhere.


hva skjedde med ambisjoner? 😜 Altfor mange som er villige til å råtne på U23 for best mulig lønn..

Vi fikk han for 1 mill og han virket spennende, men den lønna der var da ekstremt høy?.....

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #754 på: 06. Aug. 2017, 08:15 »
Er absolutt ikke overrasket, men kritisk til måten klubben har vært drevet på. Det er ikke første sommeren dette er et tema/problem. Og greit nok at Haidara er en av de mer uheldige i denne gjengen av uønskede/overbetalte spillere, men han er langt fra den eneste.

Håper bare at man nå har lært noe av dette.
Hva mener dumed lært av det? Skal vi tilby lavere lønninger ? Da har vi jo ikke sjans til å få noen gode spillere. Og unge spillere vil man jo gjerne ha på langtidskontrakter .

Godt poeng....Leser et sted han har skyhøy lønn og et annet at han har relativt lav lønn...Han virket spennende og var billig,,,og at han ble såpass skadeplaget kan vi ikke klandre oss selv for....Uflaks...Kunne vært en klassespiller...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #755 på: 06. Aug. 2017, 08:18 »
Kan på ingen måte si jeg er enig i utsagnene over om at klubben er godt drevet økonomisk. Har spart seg til fant. Joda, gått med overskudd ved noen anledninger og gjort norn gode videresalg, men ser man totalen har de siste 10 årene vært en katastrofe. Forbiseilt av klubber vi for 10-15 år siden var på likefot med, eller lå milevis foran. Liverpool, Tottenham, Everton, West Ham er eksempler på det. At vi tydeligvis ikke kan konkurrere med Leicester om Ineanacho(?), er patetisk.

Det sagt, mye enig med kung zlatan over.

Jeg velger å tro at vi kan konkurrere med Leicester om Ignacho.... Men at Benitez har andre planer eller andre spillere i kikkerten....Etter å ha fått enda mer for Sissoko og Wijnaldum burde et av verdens største spisstalent være innenfor rekkevidde...Spessielt etter å ha rykket opp og sikret TV rettighetene vi mistet ifjor. Dessuten villle nok ignacho gitt oss umiddelbar sportslig suksess, og dette er noe ashley har skjønt verdien av for å unngå nedrykk. Hadde jo ikke noe problem med å bruke en milliard i nedrykssesongen,,,og det holdt ikke en gang....

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #756 på: 06. Aug. 2017, 08:20 »
Nufc er en av få klubber som gikk med overskudd før den mye digre tv-pakken ble fremforhandlet.  MA brukte år på å rette opp en klubb som var skakkjørt etter shepard. Dog er jeg helt enig i at vi nå er i en situasjon det vi ikke kan ende opp med å spare oss til fant.

Lurer på kor mykje to nedrykk på 10 år har kosta oss. Han ordna opp i det økonomiske, men har likvevel vore ein katastrofalt dårleg eigar. Kvifor ikkje fått ein eigar som både ordna opp økonomisk, men som og investerte nok til at me hadde etablert oss som eit topplag.

Vi fikk en fallskjerm som er relativt stor første år etter nedrykk, og tv rettighetene var ikke så store den første gangen vi rykket ned,,,så ikke så mye som folk frykter... Men tapene av Sissoko Wijnaldum Janmaat satte oss kanskje mer tilbake...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #757 på: 06. Aug. 2017, 08:22 »
Kan på ingen måte si jeg er enig i utsagnene over om at klubben er godt drevet økonomisk. Har spart seg til fant. Joda, gått med overskudd ved noen anledninger og gjort norn gode videresalg, men ser man totalen har de siste 10 årene vært en katastrofe. Forbiseilt av klubber vi for 10-15 år siden var på likefot med, eller lå milevis foran. Liverpool, Tottenham, Everton, West Ham er eksempler på det. At vi tydeligvis ikke kan konkurrere med Leicester om Ineanacho(?), er patetisk.

Det sagt, mye enig med kung zlatan over.

Vi har jo råd,,,, er snakk om at vi kanskje ikke ser på det som en god /det beste alternativet å investere i.... hvis ashley tror dette lønner seg så er dette småpenger for han.,,,,, så hans avgjørelse er isåfall ikke basert på mangel på ressurser men at det ikke er den beste/en god investering pr dags dato,,,og tror ikke ashley er grådig lenger etter å fått erfare et dyrt nedrykk,,og vil gjerne forsterke laget den grad at vi holder oss på en sikker plass...
I følge Wikipedia er Ashley god for US$2.8 Billions (ein an stad 3.2 milliardar USD). Då er det irriterande og ekstremt frustrerande sjå kor katastrofalt dårleg det har godt med oss dei siste 10 åra. Og at for eksempel me ikkje har råd til Ineanacho eller andre som Benitez vil ha inn.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #758 på: 06. Aug. 2017, 08:23 »
Er absolutt ikke overrasket, men kritisk til måten klubben har vært drevet på. Det er ikke første sommeren dette er et tema/problem. Og greit nok at Haidara er en av de mer uheldige i denne gjengen av uønskede/overbetalte spillere, men han er langt fra den eneste.

Håper bare at man nå har lært noe av dette.
Hva mener dumed lært av det? Skal vi tilby lavere lønninger ? Da har vi jo ikke sjans til å få noen gode spillere. Og unge spillere vil man jo gjerne ha på langtidskontrakter .

Nei, men det må bli en slutt på å signere alt dette daukjøttet som aldri klarte å bidra til noen sportslig fremgang.
Eller er du fornøyd med at klubben du heier på har blitt en klubb som kjemper for å unngå nedrykk?
Tror ikke rafa har vært int i ihea. og leste Leichester signerte han med tilbake kjøpsklausul. så kanondeal for city. blir som å låne han ut til et bedre lag for utvikling.
sportslig og økonomisk henger ikke alltid sammen. Vi alle er drit lei hele Ashley. Sportslig har jo klubben stupt, men rent økonomisk har Ashley reddet oss fra å bli nye Leeds. Vi var fryktelig skakkjørt av shep.
Når det gjelder Haidara var jo dette et kupp økonomisk men dessverre gikk det galt pga skader. 25k lønn er jo også relativt lite til et så stort talent som han var.

Med tilbakekjøpsklausul blir jo dette som et dårlig lån...Presterer ignacho hentes han tilbake for en liten fortjeneste for leicesters del,,,og flopper han har leicester tapt alt...Ikke så veldig bra deal for leicester og en god deal for city....Nå er jeg ikkke så frustrert over at vi ikke hentet han allikevel....

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #759 på: 06. Aug. 2017, 09:42 »
Unnskyld meg, men du er klar over at du kan flette flere sitater inn i samme post? 12 poster på rad i løpet av 30 minutter er helt unødvendig.
Nei.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #760 på: 06. Aug. 2017, 16:51 »
Er klar over det....Men du er vel også klar over at dette er veldig mye arbeid? Vet ikke om du prøver være vanskelig, men er det virkelig lettere å lese et langt innlegg med masse sistater, enn innlegg for innlegg? Faller du ut av lesingen eller noe? Syns du prøver være vanskelig. Hadde jeg kunnet slå sammen alt på et tastetrykk hadde jeg gjort det, men det er som du sikkert vet slitsomt å sitte og nørde sammen innleggene. Spessielt når jeg synes du/dere burde klare like fint å lese innleggene mine om de er delt opp i flere poster...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #761 på: 06. Aug. 2017, 20:01 »
Ser ut som vi er ute etter Slimani eller Bas Dost(Sporting), altså en hodesterk målfarlig spiss... Kan godt være at Benitez liker å bruke Gayle og Mitrovic i forskjellige typer kamper, men et slikt kjøp må jo bety slutten for Mitrovic evt et utlån, noe jeg hadde vært mer positiv til da jeg har troen på at han kan bli en klassespiss....

I tillegg er visst Mchartey 50/50 mens Hulls venstreving blir mest sansynlig vår......Usikker på om han fungerer bra på venstreback. Med Ritchy Atsu Aaarons, Ayoze, Murphy har vi en fin bredde, og jeg tror ikke denne Hull vingen vil heve laget vårt betraktelig på kanten, så er spent på hva som er planen...

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #762 på: 06. Aug. 2017, 20:23 »
Hvilke kilder har du på at McCarthy er 50/50 og hvem er denne vingen du snakker om? Og kilder på Dost og Slimani? :)

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #763 på: 06. Aug. 2017, 22:35 »
Vingen er vel den samme som han alltid har snakket om, uten egentlig å nevne navn? :P
Regner med det er Sam Clucas han snakker om, men enig i skepsisen om han forsterker laget vårt på noen som helst måte.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #764 på: 06. Aug. 2017, 22:44 »
Synes veldig viktig det som blir sagt lengre opp her. Vi bør vente med doom and gloom-kommentarene til etter vinduet stenger.  Mange av storklubbene får det nok travelt med å renske opp stallen når det nærmer seg deadline og da kan vi slå til ;)

En av mine drømmesigneringer Mattias Kranevitter ser ut til å gå til Zenit for ca 8-9 mill. Det er en kanonsignering, men nå har vi fått Merino og da griner jeg ikke like hardt.

Når det gjelder spiss er jeg også hypp på Perez, men jeg har også en realistisk kandidat i Luciano Vietto som spiller i AM. Vi har jo blitt koblet til lagkamerat Correa, men siden Vietto var på lån i fjor er han mer tilgjengelig. Vietto er et stort talent og har den bevegeligheten jeg ønsker meg av en ny spiss. Ryktene har gått på at han har vært i samtaler med Sants, men avtalen skal ikke være i boks. FÅ DET PÅ!

På venstre beck er det bare å prøve seg på Jonny Castro og som en dark horse ving/SOM hadde det vært gøy å forsøke å hante Rachid Ghezzal på free transfer. (Visstnok interesse fra Monaco)

PS! Clucas har vel blitt brukt mest sentralt for Hull etter at han startet på ving? Hadde vært en fin erstatter for Colback. Bytte kanskje?