20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 200853 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #720 på: 04. Aug. 2017, 09:35 »
Man kan si mye om MA, men fra et økonomisk ståsted er klubben godt drevet. At Haidera har den avlønningen sier mer om PLs vanvittige lønnsnivå enn oss mener jeg.  Så får vi håpe at MA fremover klarer å kombinere ækonomi og sportslig satsning slik at vi får beholde benitez.

Perez for 10 mill høres meget bra ut.

Perez for £10. mil er et røverkjøp i dagens marked, men hvorfor er det da allikevel vanskelig å signere ham for NUFC hvis klubben er så godt drevet? :p

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #721 på: 04. Aug. 2017, 10:47 »
Når Haidara kom så var han regnet som en av Frankrikes største talenter. Ikke var han dyr heller så det å gi han 25 k i uka kan absolutt forsvares. For meg virker det som at Newcastle over tid har vinglet for mye når det gjelder spillestil/spillertyper. Istedet for å hente spillere som vi vet passer inn i et system har vi nok i for stor grad vært ute etter spillere med videresalgspotensial. Nå har Raffa stort sett holdt seg til 4-2-3-1 og dermed virker det som at det ligger en tydeligere plan bak. Sevilla under Monchi er kroneksempelet på hvordan det skal gjøres.  En annen positiv ting med Raffas regime er at han tydelig prioriterer holdninger. Han vil ha sultne spillere som vil bevise noe og det er søt musikk i mine ører.

Ingen tvil om at vi vil slite med å renske opp stallen ytterligere, men la oss håpe vi i det minste får vekk Saivet og Riviere.  Jeg tipper Grant Hanley blir neste mann ut og  da får vi forhåpentligvis litt momentum. Spennende måned foran oss 🔥

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #722 på: 04. Aug. 2017, 11:31 »
Kan på ingen måte si jeg er enig i utsagnene over om at klubben er godt drevet økonomisk. Har spart seg til fant. Joda, gått med overskudd ved noen anledninger og gjort norn gode videresalg, men ser man totalen har de siste 10 årene vært en katastrofe. Forbiseilt av klubber vi for 10-15 år siden var på likefot med, eller lå milevis foran. Liverpool, Tottenham, Everton, West Ham er eksempler på det. At vi tydeligvis ikke kan konkurrere med Leicester om Ineanacho(?), er patetisk.

Det sagt, mye enig med kung zlatan over.
« Siste redigering: 04. Aug. 2017, 11:35 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #723 på: 04. Aug. 2017, 12:06 »
Nufc er en av få klubber som gikk med overskudd før den mye digre tv-pakken ble fremforhandlet.  MA brukte år på å rette opp en klubb som var skakkjørt etter shepard. Dog er jeg helt enig i at vi nå er i en situasjon det vi ikke kan ende opp med å spare oss til fant.


lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #724 på: 04. Aug. 2017, 12:13 »
Nufc er en av få klubber som gikk med overskudd før den mye digre tv-pakken ble fremforhandlet.  MA brukte år på å rette opp en klubb som var skakkjørt etter shepard. Dog er jeg helt enig i at vi nå er i en situasjon det vi ikke kan ende opp med å spare oss til fant.

Lurer på kor mykje to nedrykk på 10 år har kosta oss. Han ordna opp i det økonomiske, men har likvevel vore ein katastrofalt dårleg eigar. Kvifor ikkje fått ein eigar som både ordna opp økonomisk, men som og investerte nok til at me hadde etablert oss som eit topplag.
« Siste redigering: 04. Aug. 2017, 12:23 av lgrinde »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #725 på: 04. Aug. 2017, 12:16 »
Når Haidara kom så var han regnet som en av Frankrikes største talenter. Ikke var han dyr heller så det å gi han 25 k i uka kan absolutt forsvares. For meg virker det som at Newcastle over tid har vinglet for mye når det gjelder spillestil/spillertyper. Istedet for å hente spillere som vi vet passer inn i et system har vi nok i for stor grad vært ute etter spillere med videresalgspotensial. Nå har Raffa stort sett holdt seg til 4-2-3-1 og dermed virker det som at det ligger en tydeligere plan bak. Sevilla under Monchi er kroneksempelet på hvordan det skal gjøres.  En annen positiv ting med Raffas regime er at han tydelig prioriterer holdninger. Han vil ha sultne spillere som vil bevise noe og det er søt musikk i mine ører.

Ingen tvil om at vi vil slite med å renske opp stallen ytterligere, men la oss håpe vi i det minste får vekk Saivet og Riviere.  Jeg tipper Grant Hanley blir neste mann ut og  da får vi forhåpentligvis litt momentum. Spennende måned foran oss 🔥

Tippar at siste dag før vindauget stenger vil spenninga for vår del vera om me verte kvitt desse eller ikkje.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #726 på: 04. Aug. 2017, 12:18 »
Kan på ingen måte si jeg er enig i utsagnene over om at klubben er godt drevet økonomisk. Har spart seg til fant. Joda, gått med overskudd ved noen anledninger og gjort norn gode videresalg, men ser man totalen har de siste 10 årene vært en katastrofe. Forbiseilt av klubber vi for 10-15 år siden var på likefot med, eller lå milevis foran. Liverpool, Tottenham, Everton, West Ham er eksempler på det. At vi tydeligvis ikke kan konkurrere med Leicester om Ineanacho(?), er patetisk.

Det sagt, mye enig med kung zlatan over.

I følge Wikipedia er Ashley god for US$2.8 Billions (ein an stad 3.2 milliardar USD). Då er det irriterande og ekstremt frustrerande sjå kor katastrofalt dårleg det har godt med oss dei siste 10 åra. Og at for eksempel me ikkje har råd til Ineanacho eller andre som Benitez vil ha inn.
« Siste redigering: 04. Aug. 2017, 12:20 av lgrinde »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #727 på: 04. Aug. 2017, 12:48 »
Er absolutt ikke overrasket, men kritisk til måten klubben har vært drevet på. Det er ikke første sommeren dette er et tema/problem. Og greit nok at Haidara er en av de mer uheldige i denne gjengen av uønskede/overbetalte spillere, men han er langt fra den eneste.

Håper bare at man nå har lært noe av dette.
Hva mener dumed lært av det? Skal vi tilby lavere lønninger ? Da har vi jo ikke sjans til å få noen gode spillere. Og unge spillere vil man jo gjerne ha på langtidskontrakter .

Nei, men det må bli en slutt på å signere alt dette daukjøttet som aldri klarte å bidra til noen sportslig fremgang.
Eller er du fornøyd med at klubben du heier på har blitt en klubb som kjemper for å unngå nedrykk?
Tror ikke rafa har vært int i ihea. og leste Leichester signerte han med tilbake kjøpsklausul. så kanondeal for city. blir som å låne han ut til et bedre lag for utvikling.
sportslig og økonomisk henger ikke alltid sammen. Vi alle er drit lei hele Ashley. Sportslig har jo klubben stupt, men rent økonomisk har Ashley reddet oss fra å bli nye Leeds. Vi var fryktelig skakkjørt av shep.
Når det gjelder Haidara var jo dette et kupp økonomisk men dessverre gikk det galt pga skader. 25k lønn er jo også relativt lite til et så stort talent som han var.

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #728 på: 04. Aug. 2017, 13:17 »
I denne diskusjonen om økonomi vs sporstlige resultater så synes jeg det er ganske uinteressant om vi går med overskudd eller underskudd. Vi må heller tenke på driften som hvor konkurransedyktige vi er sammenlignet med klubbene vi bør kunne konkurrere med. Jeg driter langt i om vi går med overskudd hvert år dersom prisen er at vi blir et Championship-lag år etter år. Når klubber som West Ham, Stoke, Everton og Southampton stiller sterkere på transfermarkedet er det noe virkelig gale. Hvis vi skal være ærlige så er det kun tre grunner til at vi har sjanse til å lokke noen til NUFC: 1. Stor klubb med godt renomé. 2. Rafa Benitez. 3. Kan garantere spilletid.

Poenget mitt synes jeg blir veldig tydelig når vi ikke kan signere spisser som Iheanacho (20m) eller Perez (10m) fordi vi har Haidara (25k i uka) og Riviere (30k i uka) i stallen. Helt latterlig at en klubb som er så "godt drevet økonomisk" ikke kan vise ambisjoner og fremgang fordi vi har noe ugress i stallen. Alle klubber og alle managere gjør bomkjøp. En stor klubb i Premier League som er godt drevet økonomisk lar seg ikke stoppe av 2-3 spillere med lønninger på det nivået der. Vi er rett og slett ikke konkurransedyktige pdd.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #729 på: 04. Aug. 2017, 13:43 »
Til TooN, frå Benitez  :)

Rafa: 'I'm not saving money for a £30m striker'

A quick reminder of what Rafa has said about the club’s transfer business so far. This is from last week’s fans Q & A.

So our first targets? We lost them. That is really important because these targets were what you needed.
Now you are still going to have to have a list of players, we have a new head of recruitment, he’s doing a great job.
Everybody is working very hard to get what we want but it’s not easy.

And a warning on the striker....

Now the fans are saying ‘Rafa is saving money for a striker for £30m’. No chance. We have to do what we want to do now, but sometimes we cannot.
« Siste redigering: 04. Aug. 2017, 13:47 av lgrinde »

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #730 på: 04. Aug. 2017, 15:47 »
Vi har tydeligvis fått avslått et bud på Stoke's Joselu. Ikke særlig imponert over ambisjonsnivået, men positivt at vi i alle fall prøver?

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #731 på: 04. Aug. 2017, 16:22 »
Vi har tydeligvis fått avslått et bud på Stoke's Joselu. Ikke særlig imponert over ambisjonsnivået, men positivt at vi i alle fall prøver?

Er jo berre nok eit bevis på midlane Benitez har tilgjengeleg.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #732 på: 04. Aug. 2017, 16:46 »
Skal ikke Stoke ha mer for han enn Arsenal skal ha for Perez?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #733 på: 04. Aug. 2017, 18:08 »
Vi linkes til Barkley. Lån med samme klausul som merino. Kjøp etter sesong. Summen skal være 35 mill pund. Det hadde vært helt konge.

Linkes også til lån av perez med opsjon.

De to inn og vi er kanonforsterket. Men høres litt for godt ut til å være troverdig


Daffen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 502
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #734 på: 04. Aug. 2017, 18:17 »
Ville ikke Barkley til en bedre klubb da?
Så det er jo sannsynligt :P
Joey Barton 7