20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 200856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #510 på: 21. Juli 2017, 01:41 »
Kan aldri tenke meg at Benitez kvitter seg med Mitro. Er en spillertype som er gull verdt for enhver manager i PL med sin styrke og råskap. Vil alltid dukke opp kamper hvor den typen er å foretrekke over Gayle (som dog nok vil være førstevalget). Ikke vokser de på trær heller så vil tro Benitez ønsker å finslipe Mitrovic litt til, for det trengs!

Ellers synes jeg ligaen ser skremmende bra ut så langt. Ønsker ikke å være negativ, men med troppen vår pr dags dato ser det tøft ut å holde seg. Sterkt avhengige av at nøkkelspillere hever nivået samt stabiliteten fra fjorårssesongen, spesielt Shelvey, Ritchie, Gayle osv. Disse gutta var strålende i fjor, men det å være god i Championship kontra PL er tøft (det har vi nok av eksempler på), og disse gutta MÅ stå frem som bærebjelker på lik linje med Barton, Nolan, Carroll osv i 10/11.

Ellers etterlyser jeg fortsatt litt PL-rutine inn i laget. Ikke like spennende som eksotiske navn fra Spania osv, men jeg tror vi vil trenge det så til de grader når lagene får satt seg og kampene kommer i hytt og pine rundt juletider. Må lære av nedrykket og se at det å hente PL-erfaring i panikk i Januar (Shelvey og Townsend) fort kan være for sent. Benitez gjorde jo noe lignende med kjøpet av Murphy i fjor, så får håpe at han også ser behovet.

Krysser fingrene videre denne sommeren!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #511 på: 21. Juli 2017, 02:59 »
Mitrovic har jo blitt vraka for Gayle og til å med Murphy en del,,,,så er usikker på om Benitez har han i planene selv om jeg håper det, da han kan bli helt rå som targetman. Virker som både sterk i ryggen, godt oppspillspunkt god på innlegg,,,og god nok med beina...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #512 på: 21. Juli 2017, 07:13 »
Helt enig, men finnes det en målgarantist i den prisklassen? Jeg mener Javier Hernandez til £13 mill er et godt kjøp. Og man må jo utenfor England for å hente spiss, få spillere i england som er gode nok mener jeg. Selvsagt i vår hylle, og innenfor 20-30 mill.
Kanskje Iheanacho, men kan jo være litt for usikkert kort det også.

Las fleire stadar at Hernandez krevde 140,000£ i veka! :o

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #513 på: 21. Juli 2017, 08:44 »
Jeg et skeptisk til Hernandez.  Jeg synes han er veldig sterk i boksen, men bidrar ikke så mye utenfor. Son Gayle og Mitro er han helt avgengig av å ha en midtbane som serverer ham baller. Jeg skulle gjerne sett at vi hentet inn en annen spisstype , en Ba'esque ideelt sett. Men det er kanskje å drømme

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #514 på: 21. Juli 2017, 08:49 »
Kan aldri tenke meg at Benitez kvitter seg med Mitro. Er en spillertype som er gull verdt for enhver manager i PL med sin styrke og råskap. Vil alltid dukke opp kamper hvor den typen er å foretrekke over Gayle (som dog nok vil være førstevalget). Ikke vokser de på trær heller så vil tro Benitez ønsker å finslipe Mitrovic litt til, for det trengs!

Ellers synes jeg ligaen ser skremmende bra ut så langt. Ønsker ikke å være negativ, men med troppen vår pr dags dato ser det tøft ut å holde seg. Sterkt avhengige av at nøkkelspillere hever nivået samt stabiliteten fra fjorårssesongen, spesielt Shelvey, Ritchie, Gayle osv. Disse gutta var strålende i fjor, men det å være god i Championship kontra PL er tøft (det har vi nok av eksempler på), og disse gutta MÅ stå frem som bærebjelker på lik linje med Barton, Nolan, Carroll osv i 10/11.

Ellers etterlyser jeg fortsatt litt PL-rutine inn i laget. Ikke like spennende som eksotiske navn fra Spania osv, men jeg tror vi vil trenge det så til de grader når lagene får satt seg og kampene kommer i hytt og pine rundt juletider. Må lære av nedrykket og se at det å hente PL-erfaring i panikk i Januar (Shelvey og Townsend) fort kan være for sent. Benitez gjorde jo noe lignende med kjøpet av Murphy i fjor, så får håpe at han også ser behovet.

Krysser fingrene videre denne sommeren!

Godt innlegg. Sitter med akkurat lik magefølelse. Akkurat nå føler jeg at vi fort havner i en kamp for å holde oss over streken. Må ha inn en spiss vi vet det lukter litt mål av på dette nivået - og vi må ha inn mye mer kvalitet sentralt på banen. Uten Shelvey er vi mildt sagt bleke sentralt, og selv Shelvey har enda til gode å bevise at han leverer stabilt over tid i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #515 på: 21. Juli 2017, 08:54 »
Da er vel den mer eller mindre bekreftet http://www.skysports.com/football/news/11678/10955821/nottingham-forest-agree-2m-fee-to-buy-daryl-murphy-from-newcastle-united

Fin fyr, kom og gjorde jobben han ble kjøpt for. Blir spennende å se hva Rafa får henta inn evt.?

Chicharito viser vel at en deal som kan se billig ut, egentlig ikke er det. Skal han ha 1,5 mill i uka, så er det ca. 75 mill i året. Over 4 år blir det +/- 500 mill norske inkl. overgangsbeløpet på ca 150 mill. Leke litt med tall her, får man kjøpt en annen for +/- 250 mill nok, eks  Iheanacho, og får han på en kontrakt til 1 mill i uka, så blir det omtrentlig samme sluttbeløp. OBS! Nå brukte jeg  Iheanacho kun som eksempel, ser ut til at han går til Leicester en av de neste dagene.
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #516 på: 21. Juli 2017, 09:53 »
Jeg drister meg til å være litt uenig andymag og Kristoffer.
Laget trenger absolutt forsterkninger fra i fjor, men jeg tror stallen vår passer bedre til PL, enn Championship man skal ikke være naiv, og si at vi overlever med fjorårets stall. Men at spillerne, og manageren passer bedre i PL, er jeg overbevist om. Er litt mer fysisk i Ch.ship, mens PL blir mindre og mindre engelsk i stilen.
Benitez ønsker også kontringsfotball, og vi kommer neppe til å styre kamper på lik måte som i fjor.
Ser det også på typene Benitez har handlet inn nå. To raske vinger, Gayle i fjor. Regner med at spissen som kommer inn vil være en bakromsspiss. Derfor er jeg tvilende til om Rafa vil beholde Mitro, pluss de grunnene superswag nevnte.

Er 1,5 mill i uka så svimlende sum? Er jo det de lagene rundt oss bruker. Fotballen forandrer seg stort fra sommer til sommer, rent økonomisk, og vi må være med på det dessverre.
Kan ikke sitte å tilby småsummer i sammenligning til West Ham, Southampton, WBA eller Stoke. Da havner vi i bakleksa.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2644
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #517 på: 21. Juli 2017, 10:42 »
Problemet der Anders, er at det blir for hypotetisk. De spillerne i dagens stall med PL-erfaring beviste jo egentlig kun at de ikke var gode nok til å holde oss oppe forrige gang. Det er naturligvis lov å håpe at 1 år i CC har forbedret evnene, men man kommer ikke utenom at vi stiller med en sææærs usikker tropp hva reell PL-kvalitet angår. Vår antatt beste spiller Shelvey, har som Kristoffer sier enda tilgode å finne stabilitet i PL. Som han også påpeker så vil vel sesobgen vår i realiteten være over om han skulle få en skade slik dekningen ser ut i dag.

Føler at ved å følge det du sier så går vi i samme felle som forrige gang, ved å håpe at nye spillere skal ta PL-nivået raskt, vi skal mildt sagt ha flaks om dette skjer. Påstanden din om at troppen vår passer PL bedre enn CC er jeg rett og slett helt uenig i. Vi tok oss komfortabelt opp fra CC og PL er et helt annet udyr, samme om det er mer teknisk eller ei. Det at de fleste spillerne i stallen vår ikke har vært funnet gode nok for PL i store deler av karrierene understeker vel dette.

Jeg må si meg fremdeles overbevist om at vi er avhengige av å bringe inne 1-2 spillere med skikkelig PL-kvalitet, så håper jeg at jeg tar feil og at nok av spillerne våre tar nivået og står frem som ledere.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #518 på: 21. Juli 2017, 10:53 »
Ser vi er linka til danske Durmisi ( ventre back) fra Betis. Noen som kjenner til han?
Ellers må jeg si jeg er positiv til Rolan som erstatter for murphy. Rolan er en kanonhurtig spiss som truer bakrom. Han er 23 år og stort potensiale til utvikling videre. Så er han jo fra Uruguay( så han vil overtale Suarez til å komme neste sommer 😜😂)

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3026
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #519 på: 21. Juli 2017, 14:15 »
Der kan vi ønske Manquillo velkommen til gards: https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/manquillo-is-a-magpie
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #520 på: 21. Juli 2017, 14:17 »
Diego Rolan er jo et billig og helt greit alternativ til Gayle som har slitt litt med skader. De 2 kan gi hverandre god og solid konkurranse om plassene. Begge 2 er også allsidige og kan spille ute på vingene. Rolan er en målsnik og scorer så og si aldri utenfor 16 meteren.
Angående Mitrovic er jeg litt usikker på hva jeg ønsker. Han er ikke giftig nok og scorer for lite mål. Litt enkel i spillestilen, men fremdeles veldig ung og lovende. Samtidig å få £16 mill for han å kunne bruke en solid dose på 2 skikkelig offensive forsterkninger (midtbane og spiss) ville vært i mine øyne også et godt alternativ.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #521 på: 21. Juli 2017, 14:33 »
Enig i det du skriver Frode. Men jeg tenker jo først og fremst Rolan blir et 3.valg på topp. Slik murphy var ment til å være. Jeg er for å selge Mitrovic og kjøpe en ny 1.valgsspiss i 25-30 mill klassen. Om det blir gjort , og vi får inn en meget god 10er ser vi faktisk veldig bra ut. Keeperhysteriet henger jeg meg ikke med på. Bør være siste prioritering.

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #522 på: 21. Juli 2017, 15:02 »
Er enig med at Mitro på langt ifra har gjort det han skulle i tida han har vært hos oss.Eg hadde større forhåpninger til han ja det må eg tilstå. Det blir litt for tregt i mine øyne.....
Er for å selge for å bruke pengene til noe nytt ja.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #523 på: 22. Juli 2017, 09:33 »
Hva tror folk om nelson oliveira fra Norwich?  25 år, portugisisk landslagsspiller. Han bøtter inn mål for Norwich.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #524 på: 22. Juli 2017, 10:35 »
Ellers etterlyser jeg fortsatt litt PL-rutine inn i laget. Ikke like spennende som eksotiske navn fra Spania osv, men jeg tror vi vil trenge det så til de grader når lagene får satt seg og kampene kommer i hytt og pine rundt juletider. Må lære av nedrykket og se at det å hente PL-erfaring i panikk i Januar (Shelvey og Townsend) fort kan være for sent. Benitez gjorde jo noe lignende med kjøpet av Murphy i fjor, så får håpe at han også ser behovet.

Krysser fingrene videre denne sommeren!

Veldig enig, forhåpentligvis har Mike (C)Ashely nå tatt første lærdommen av forrige nedrykk allerede, når han lytter til Benitez og prøver å gi Benitez det han vil ha, i form av signeringer(?). Bare der har han allerede lært litt. Bare det er en langt bedre start enn da man skulle prøve med McLaren ved roret....

Men vil veldig gjerne ha litt PL rutine inn i laget. Er det for eksempel lov å håpe at Everton senker prislappen på James McCarthy etterhvert som første september nærmer seg, og han ønsker seg bort? Eller hva med nevnte Andros Townsend? Enda en ving er ikke det mest prekære nå riktignok, men fortsatt en spiller som kan gjøre jobben å angivelig vil komme tilbake til Newcastle? Hva skjer med Delph og Fernando (eller Fernandinho?) som var linka...

Er forøverig litt enig i at keeper ikke er det som haster mest, spesielt ikke med tanke på markedet. For de prisene det opereres med så er jeg ikke sikker på at man finner noen som er mye bedre enn Elliott som er verdt penga.

Ønsker også at Mitrovic blir å se i klubben minst én sesong til. Det er en viss gambling å håpe at han har tilpasset seg PL, og lært nok(?) av sesongen i Championship. MEN med dagens priser så tviler jeg på at Newcastle har råd til å hente en "proven Premiership spiss" allikevel, og da er vi fortsatt tilbake ved gamblingbordet...

Overgangssummene det opereres med i England i sommer er forøverig helt sinnsyke. Den siste bekreftelsen kom vel nettop med Arnautovics overgang til West Ham.