20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF  (Lest 27513 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eikelanden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #120 på: 02. Mai 2020, 20:37 »
Høyrde ingenting om newcastle på siste podcasten deira  :-\

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 03. Mai 2020, 00:40 »
Koker vel ut til ingenting dette også.
Ashley er nok eier når sesongen 20/21 starter opp.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 04. Mai 2020, 14:00 »

Vi har vel sett den regla før?  ::) >:(

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #123 på: 04. Mai 2020, 17:26 »

Joda, men nå har dette prosjektet kommet milevis lengere enn de tidligere forsøkene.. Den offisielle nyheten kommer denne uka, slapp av og hold ølen kald så lenge.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 04. Mai 2020, 18:08 »

Ser dere spøkelser nå? 😂
Er nok i orden dette.. bare å smøre seg med tålmodighet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 05. Mai 2020, 09:52 »
https://www.reuters.com/article/uk-soccer-england-new-saudi/saudi-plans-for-newcastle-may-not-be-on-scale-of-man-city-transformation-idUKKBN22G0UZ

For de av dere som forventer at vi skal bli det nye Shitty, er det ikke sikker at araberne kommer til å kaste penger etter oss.

Sitat
Newcastle supporters, however, are mostly excited at the prospect of major investment in their team, which has not featured in the Champions League since 2004 and has not won the English title since 1927 or FA Cup since 1955, despite claiming one of the country’s largest fan bases.

The timing of the bid, though, is far from ideal — the Premier League is currently suspended due to the coronavirus pandemic. On Friday, Moody’s Investors Service cut Saudi Arabia’s outlook to “negative” from “stable”, saying the oil price crash has raised fiscal risks for the Gulf nation.

“It is a relatively risky undertaking at a time when it looks like the kingdom will need a lot of liquid assets to finance deficits and maintain its currency peg,” says Steffen Hertog, Associate Professor in Comparative Politics at the London School of Economics.

IMPROVING INFLUENCE
Hertog, like a number of observers, believes the Saudi involvement is aimed at improving the country’s influence and image outside of its borders but says economic realities may limit PIF’s ambitions.

“It definitely is part of an Abu Dhabi style soft power strategy, but I am not sure how much extra money they will pour into the club. Given current fiscal developments and the travails of some of the PIF’s other assets, there are likely to be constraints to Saudi generosity,” he said.

Manchester City’s UAE owners have been closely involved in the major decision-making at the club with Khaldoon Al Mubarak chairman since September 2008 but that path may not be followed by the Saudis.

“PIF does not have the experience or capacity to be ‘hands on’ so would likely take a back seat,” says Neil Quilliam, CEO of Gulf-focused consultancy Castlereagh Associates.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #126 på: 05. Mai 2020, 11:25 »
https://www.reuters.com/article/uk-soccer-england-new-saudi/saudi-plans-for-newcastle-may-not-be-on-scale-of-man-city-transformation-idUKKBN22G0UZ

For de av dere som forventer at vi skal bli det nye Shitty, er det ikke sikker at araberne kommer til å kaste penger etter oss.

Sitat
Newcastle supporters, however, are mostly excited at the prospect of major investment in their team, which has not featured in the Champions League since 2004 and has not won the English title since 1927 or FA Cup since 1955, despite claiming one of the country’s largest fan bases.

The timing of the bid, though, is far from ideal — the Premier League is currently suspended due to the coronavirus pandemic. On Friday, Moody’s Investors Service cut Saudi Arabia’s outlook to “negative” from “stable”, saying the oil price crash has raised fiscal risks for the Gulf nation.

“It is a relatively risky undertaking at a time when it looks like the kingdom will need a lot of liquid assets to finance deficits and maintain its currency peg,” says Steffen Hertog, Associate Professor in Comparative Politics at the London School of Economics.

IMPROVING INFLUENCE
Hertog, like a number of observers, believes the Saudi involvement is aimed at improving the country’s influence and image outside of its borders but says economic realities may limit PIF’s ambitions.

“It definitely is part of an Abu Dhabi style soft power strategy, but I am not sure how much extra money they will pour into the club. Given current fiscal developments and the travails of some of the PIF’s other assets, there are likely to be constraints to Saudi generosity,” he said.

Manchester City’s UAE owners have been closely involved in the major decision-making at the club with Khaldoon Al Mubarak chairman since September 2008 but that path may not be followed by the Saudis.

“PIF does not have the experience or capacity to be ‘hands on’ so would likely take a back seat,” says Neil Quilliam, CEO of Gulf-focused consultancy Castlereagh Associates.
Det er ingen kilder med noe som helst inside i hva Saudi Arabia vil med klubben i artikkelen. Bare en professor som påpeker det helt åpenbare i at en fallende oljepris er dårlig for Saudi Arabia.

Om de vil bygge verdens største fotballklubb så har de mer en nok penger til det selv om oljeprisen skulle falle til fem dollar fatet, det kommer an på hva slags mål de har med oppkjøpet (økonomisk eller politisk). Du kan sikkert finne en annen professor som argumenterer for at det blir viktigere enn noensinne for Saudi Arabia å ha en høy profil i vesten dersom de mister masse oljeinntekter.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #127 på: 05. Mai 2020, 11:37 »
Om Saudi Arabia vil ha høyere oljepris, så kan de som en av verdens største produsenter av olje påvirke oljeprisen opp eller ned når de vil.
No fate but what you make

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 05. Mai 2020, 13:01 »
Tviler at Prinsen vil være nr2 av noe som helst.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #129 på: 05. Mai 2020, 13:53 »
Den saken der var tynn suppe

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 05. Mai 2020, 15:21 »
Ja de er nok lutfattige nå på grunn av oljeprisene. ;D Over 10 ganger så rike som City eierne.. Tror ikke akkurat det blir noen Mike Ashley vinduer..
"If Newcastle finish in the bottom three, they will get relegated."

- Michael Owen

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 07. Mai 2020, 11:18 »
Jeg vil heller ikke bli det nye City. Da blir vi en plastikk-klubb.  Jeg er veldig fornøyd om St. James blir pusset skikkelig, og aller helst utvidet. Dvs. at det fæle parkeringshuset, som er integrert i tribuna, på baksiden av stadion har blitt fjernet og omgjort til butikker mm. Det området rundt kunne for eksempel også kanskje blitt omgjort til park mm. I tillegg ønsker jeg selvsagt premium treningsfasiliteter og personell som gjør at vi blir enda flinkere til å kjøpe talent og videreutvikle dem er det supert. Hvis vi til slutt også får penger til å konkurrere om de gode talenter (jeg tenker ikke Haaland og lignende som vil koste en millard) er det  magisk. Hvis vi til slutt også kan få penger til å betale våre beste spillere slik at de ikke blir solgt er jeg ultrafornøyd.

Gjør vi disse grepene tror jeg vi lett går tilbake til det glade 90-tall med 40 000 på venteliste for sesongkort. Hvis du i tillegg har en stadion bestående av 75 000 gærne supportere som lager mest liv i landet, ja da tror jeg det i seg selv vil være en så stor tilstrekningskraft at en del spillere vil finne seg i å bo så langt nord.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 07. Mai 2020, 12:51 »
Jeg vil heller ikke bli det nye City. Da blir vi en plastikk-klubb.  Jeg er veldig fornøyd om St. James blir pusset skikkelig, og aller helst utvidet. Dvs. at det fæle parkeringshuset, som er integrert i tribuna, på baksiden av stadion har blitt fjernet og omgjort til butikker mm. Det området rundt kunne for eksempel også kanskje blitt omgjort til park mm. I tillegg ønsker jeg selvsagt premium treningsfasiliteter og personell som gjør at vi blir enda flinkere til å kjøpe talent og videreutvikle dem er det supert. Hvis vi til slutt også får penger til å konkurrere om de gode talenter (jeg tenker ikke Haaland og lignende som vil koste en millard) er det  magisk. Hvis vi til slutt også kan få penger til å betale våre beste spillere slik at de ikke blir solgt er jeg ultrafornøyd.

Gjør vi disse grepene tror jeg vi lett går tilbake til det glade 90-tall med 40 000 på venteliste for sesongkort. Hvis du i tillegg har en stadion bestående av 75 000 gærne supportere som lager mest liv i landet, ja da tror jeg det i seg selv vil være en så stor tilstrekningskraft at en del spillere vil finne seg i å bo så langt nord.

👍

Er faktisk utrolig deilig å kunne kjøpe talenter, og om de slår igjennom klarer vi beholde dem. Gleder meg veldig til p se Asm med bedre spillere rundt seg. Tror han vil blomstre og bli en kanonbra spiller. Og nå klarer vi kanskje beholde han. Tror han kan bli verdensstjerne og elsker personligheten hans.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #133 på: 07. Mai 2020, 12:57 »
Verdt en titt. "Digital town hall" om oppkjøpet

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 07. Mai 2020, 13:30 »

Enig med deg.

Jeg syns tiden på 90-tallet og første del av 00-tallet er drømmescenario. Vi henta veldig mange gode, stjerner fra andre land som ble skikkelige kulthelter (Ginola, Robert, Asprilla, Solano, etc) - samtidig som vi også kunne konkurrerer og hente store, talenter som slo gjennom hos oss (Dyer, antakeligvis vært en av de store midtbanespillerne uten skadene, Jenas, Viana selv om det endte skuffende, Woodgate...).  Jeg minnes enda hvor ekstremt morsomt det var den januaren vi henta Jonathan Woodgate. For et kjøp og for en fantastisk stopper det var når han kunne spille.  Så er det ikke til å stikke under en stol at det var utrolig morsomt at vi signerte Michael Owen, selv om det gikk som det gikk i etterkant. Jeg vil uansett se at vi begrenser kjøp av for mange aldrende stjerner hvis motivasjon kan betviles og karrierepiler peker nedover. Bør ikke være for løssluppen der for stjerner som er ute etter en last big payday.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida