20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF  (Lest 42568 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #105 på: 27. April 2020, 22:55 »
Uansett hva vi måtte mene om Saudi Arabia må det gå ann å ha en litt hyggeligere tone oss i mellom her inne. Jeg er nok ikke den som har mest aktiv her inne, mye pga jeg er småsenil og glemte passordet mitt ei stund.😂. Men må si etter å ha lest de siste dagers tone her inne må jeg si det frister lite å ta ordet her inne. Kan vi ikke bare være enig i at vi ønsker det beste for klubben alle sammen?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #106 på: 28. April 2020, 09:29 »
Kjenner jeg har blitt små svett av hele diskusjonen her :P

Det jeg tror vi kan si er at det å benytte kommentarfelt/SoMe som empiriske fakta for hvordan Newcastle-fansen stiller seg til Saudi Arabia blir en vanskelig øvelse. Akkurat som det er vanskelig å skulle definere den jevne FrPer ut fra kommentarfeltene til Sylvi Listhaug. De fleste moderate stemmer drukner/forsvinner i slike ekkokammer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #107 på: 28. April 2020, 10:06 »
Og Mike Ashley er framleis eigar...

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #108 på: 28. April 2020, 11:00 »
Kjenner jeg har blitt små svett av hele diskusjonen her :P

Det jeg tror vi kan si er at det å benytte kommentarfelt/SoMe som empiriske fakta for hvordan Newcastle-fansen stiller seg til Saudi Arabia blir en vanskelig øvelse. Akkurat som det er vanskelig å skulle definere den jevne FrPer ut fra kommentarfeltene til Sylvi Listhaug. De fleste moderate stemmer drukner/forsvinner i slike ekkokammer.

Godt poeng, kommentarfeltkrigere skaper ofte et feil inntrykk av hvordan folkesjela egentlig er.

Tror ikke det kommer noe godt ut av bastante meninger, må være lov å være uenig med hverandre uten at det blir dårlig stemning.

Som lgrinde sier, Ashley er fortsatt eier så vi får holde hodet kaldt frem til mbs eventuelt er inne offisielt

Andy35

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #109 på: 28. April 2020, 11:50 »
Jeg skjønner ikke så mye av hva som skjer egentlig..

Kommer vi til å få nye eiere nå eller er det igjen bare mediene som hauser opp og ashley som igjen vinner.

jeg tenker at hvis partene har blitt enige og signert papirer og at ting skal være i boks, at hvorfor det skal drøye så lenge før man kan bekrefte at dette er i boks?

Kjottbolle

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 348
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #110 på: 28. April 2020, 12:02 »
Det som blir rapportert er vel at avtalen er i boks mellom partene (Ashley og PIF & co), men at det avventes godkjennelse for salget fra Premier League sin side.

Så er vel og Saudi Arabia kjent for å ikke gå offisielt med noe før absolutt alt er i boks, men en får bare vente å se. Føler jeg har sett datoen 9. mai som en deadline dato for PL's avgjørelse.
Newcastle United Football Club<3

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #111 på: 28. April 2020, 13:01 »
Det som blir rapportert er vel at avtalen er i boks mellom partene (Ashley og PIF & co), men at det avventes godkjennelse for salget fra Premier League sin side.

Så er vel og Saudi Arabia kjent for å ikke gå offisielt med noe før absolutt alt er i boks, men en får bare vente å se. Føler jeg har sett datoen 9. mai som en deadline dato for PL's avgjørelse.

Tror datoen var 7. Mai. Mener å ha lest det et sted.
Tror du mikser med datoen 9. April.
9. April var datoen pl hadde fått alle papirer de trengte.

OlavDM

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 27
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #112 på: 28. April 2020, 14:51 »
Hughie: Vi forstår begge hvor hverandre står, så da blir en videre diskusjon om hvordan man skal ordlegge det bare en semantisk øvelse, ja.

Så skal jeg si meg enig i at hva som skrives i SoMe ikke alltid er like representativt - heldigvis. Står allikevel fast på at det kan være en indikator, og at det er enda mer sant for nær konsensus i spørreundersøkelser.

Man kan jo håpe at det blir en viss synlig motstand på St. James Park om overtakelsen blir et faktum, eksempelvis i form av Kashoggi-plakater, men jeg holder ikke pusten.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #113 på: 28. April 2020, 15:30 »
https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/saudi-arabia-avskaffer-dodsstraff-for-mindrearige/3423959153.html

Var plutselig mye fra den fronten. Så får vi se om dette bare er ren propaganda.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #114 på: 28. April 2020, 21:59 »
https://www.themag.co.uk/2020/04/after-trying-to-block-newcastle-takeover-bein-sports-boss-now-faces-trial-in-tv-rights-corruption-case-newcstle-united/

«After trying to block Newcastle takeover, beIN Sports boss now faces trial in TV rights corruption case»

Må jo berre le😂

« Siste redigering: 28. April 2020, 22:01 av lgrinde »

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #115 på: 29. April 2020, 18:11 »
https://www.themag.co.uk/2020/04/after-trying-to-block-newcastle-takeover-bein-sports-boss-now-faces-trial-in-tv-rights-corruption-case-newcstle-united/

«After trying to block Newcastle takeover, beIN Sports boss now faces trial in TV rights corruption case»

Må jo berre le😂

Det som er trist er at fotballen har blitt pill råtten, er snart på høyde med finansmarkedet. Skal man peke på noen så må det være toppene i UEFA, FIFA og de øvrige lederne i ligaene som bare lar dette skje mot en kompensasjon.

Beste hadde vært en ny vår med nye ligaer dannet av supporter unioner, for å bli kvitt både FIFA, UEFA, PL og gjerne en gjeng agenter også.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #116 på: 29. April 2020, 18:35 »
Endå meir humor...(dette er ikkje noko forsvar av vår nye 80% eigar).

https://www.themag.co.uk/2020/04/manchester-united-funded-by-saudi-arabia-in-part-for-12-years-with-deals-wheres-the-outrage-newcastle-united/

«Manchester United funded by Saudi Arabia in part for 12 years with deals – Where’s the outrage?»


Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #117 på: 30. April 2020, 12:09 »
Ja forstår fullt ut hva du mener, men å bruke meg i 3. Person og samtidig kalle meg for nyttigidiot er faktisk ikke greit.
Jada takhøyde og alt det der, men vi bør prøve å holde oss ett lite hakk over kommentator feltet på vg.no hvertfall. Skal ta selvkritikk for alt som har rast ut av meg på dette forumet ikke heller altid har vært særlig gjennomtenkt i forhold til hvordan eventuell mottaker tolker det. Det er fort gjort å gå over streken når det ikke sitter en fysisk person foran.
Jeg er med på tv kamp når corona tidene er over, faktisk lenge siden jeg har vært på noe Newcastle pub treff..

Skal bare legge til at det ser ut til at det er flere som hadde hatt godt av en luftetur etter 6 uker isolasjons skader..
Jeg tror ikke noen er dårlige personer på grunn av valgene de tar i forbindelse med denne overtakelsen. Beklager at det gikk over styr, jeg er enig i at vi skal kunne diskutere sak uten at det blir personlig.

Sånn forøvrig, og helt uavhengig av diskusjonene på forumet her, er jeg bekymret for hvordan mange Newcastle-fans angriper alle som våger å kritisere regimet og oppkjøpet. Miguel Delaney gjør jobben sin som kritisk journalist, og får fram alle de tvilsome sidene ved et slikt oppkjøp. Det er utrolig å se hvordan fans anrgriper han på Twitter for å påpeke faktiske forhold som kan være ubehagelig. Not a good look... For balansens skyld, gi han en follow og hold dere opplyst https://twitter.com/MiguelDelaney

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #118 på: 30. April 2020, 12:51 »
Endå meir humor...(dette er ikkje noko forsvar av vår nye 80% eigar).

https://www.themag.co.uk/2020/04/manchester-united-funded-by-saudi-arabia-in-part-for-12-years-with-deals-wheres-the-outrage-newcastle-united/

«Manchester United funded by Saudi Arabia in part for 12 years with deals – Where’s the outrage?»


Det ville vært akkurat like mye styr, om ikke mer, dersom det var ManU som hadde blitt kjøpt opp av Saudi nå, og ikke vi.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #119 på: 02. Mai 2020, 13:12 »
Kan varmt anbefale (på generelt grunnlag) fotballpodcasten til Bernt Hulsker kalt "Foppall".

Men i siste avsnitt bruker han 6-7 minutter på å diskutere Newcastle og det mulige oppkjøpet. :)