20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF  (Lest 42561 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFranC

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1652
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #180 på: 07. Okt. 2021, 22:31 »
Ashley ute, Frank tilbake. Det moralske får jeg ta etter 14 år. ENDELIG!! Må skifte Avatar :)
Who else...... Alan Shearer

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #181 på: 07. Okt. 2021, 22:44 »
Uansett hvor fornøyd jeg er med dette synes jeg det er forkastelig å se så mange britiske fans putte et Saudi flagg bak navnet deres på twitter..

Viser jo bare hvor smertelig effektivt sportsvasking er.

Gjelder jo å ikke ha noen illusjoner her, denne gjengen kjøper Newcastle av EN eneste grunn, for å forbedre imaget til dette grusomme regimet. Når folk som Shearer og andre hyller det har de fått en kanonstart.

Ikke bra for fotballen dette, og jeg tror ikke det blir bra for Newcastle.

«We’ve got our club back»…. Tipper vi spiller på Aramco stadium eller noe sånt innen to år.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #182 på: 07. Okt. 2021, 23:14 »
Uansett hvor fornøyd jeg er med dette synes jeg det er forkastelig å se så mange britiske fans putte et Saudi flagg bak navnet deres på twitter..

Viser jo bare hvor smertelig effektivt sportsvasking er.

Gjelder jo å ikke ha noen illusjoner her, denne gjengen kjøper Newcastle av EN eneste grunn, for å forbedre imaget til dette grusomme regimet. Når folk som Shearer og andre hyller det har de fått en kanonstart.

Ikke bra for fotballen dette, og jeg tror ikke det blir bra for Newcastle.

«We’ve got our club back»…. Tipper vi spiller på Aramco stadium eller noe sånt innen to år.

Enig i at det blir for dumt. Er forståelig at mange er lykkelige over at Ashley er borte og over sportslige ambisjoner. Men jeg ser folk stå utenfor St. James Park med Saudi flagg og frykter det samme på kampene fremover. Det kommer ikke akkurat til å se bra ut. Det er lov å være fornøyd, men å plutselig skulle hylle Saudi Arabia er å gå langt over grensa for min del.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #183 på: 07. Okt. 2021, 23:14 »
Letteste fansen å villede også da..men usikker på om det er noe Saudi har analysert set fram til
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #184 på: 07. Okt. 2021, 23:19 »
Blir også spennende å se hvor mange lokale fans som får råd til sesongbilletter om noen år.

De som tror på det oppgulpet om hvor viktige og fine fansen er nå har virkelig sovet i timen de siste 20 årene.

Prøver å være litt glad over at Ashley er borte, men dette her finner jeg så flaut atte hjælp. Blir et jævla PR-skip for Saudi.
« Siste redigering: 07. Okt. 2021, 23:21 av Andymag »

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #185 på: 08. Okt. 2021, 00:27 »
Jeg for min del syns det er møkka kjedelig lese om det politiske rundt oppkjøpet.
Ja behandling av homofile og kvinner osv i saudi er forferdelig. Men kan vi ikke legge den død nå.
Her kan vi kose oss med Newcastle fotballklubb. Redde verden kan man vel gjøre et annet sted😎
Det med at saudi flagget nå dukker opp her og der ligger det nok ikke mer i enn at de er glade for oppkjøpet.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #186 på: 08. Okt. 2021, 00:45 »
https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/mike-ashley-newcastle-takeover-offer-25165370

ASHLEY SPEAKS 🗣

“I would like it to be known that I received a higher offer for the club than the one that I accepted.But I felt the bid that we accepted from the current new owners would deliver the best for Newcastle United."
« Siste redigering: 08. Okt. 2021, 00:50 av Eriksen »

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #187 på: 08. Okt. 2021, 08:57 »
I`m back! Etter 14 mnd med pause frå NUFC kjenner eg det er på tide å gjere comeback 8)

OlavE

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 15
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #188 på: 08. Okt. 2021, 09:04 »
Her kan vi kose oss med Newcastle fotballklubb. Redde verden kan man vel gjøre et annet sted😎
Det med at saudi flagget nå dukker opp her og der ligger det nok ikke mer i enn at de er glade for oppkjøpet.

Vel, saudierne gir sannsynligvis like mye faen i klubben og fansen som det Ashley gjorde. Forskjellen er at de vil bruke penger for å sportsvaske det gjennområtne regimet deres. Og Newcastle blir et verktøy for dette. Og at fansen er glade for å bli kvitt Ashley, skjønner jeg meget godt. Men de skal være passe nedsnødd og totalt blåst for å gå rundt med saudiarabiske flagg. De som gjør dette er komplette idioter.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #189 på: 08. Okt. 2021, 09:12 »
Jeg for min del syns det er møkka kjedelig lese om det politiske rundt oppkjøpet.
Ja behandling av homofile og kvinner osv i saudi er forferdelig. Men kan vi ikke legge den død nå.
Her kan vi kose oss med Newcastle fotballklubb. Redde verden kan man vel gjøre et annet sted😎
Det med at saudi flagget nå dukker opp her og der ligger det nok ikke mer i enn at de er glade for oppkjøpet.

Det skal du selvfølgelig få lov til å kose deg med videre, men så må det også være lov å være dypt kritisk til dette og det siste noen bør gjøre er å legge den død! Da har sportsvaskingen fungert allerede. Den siste linja der viser hvor effektivt dette er. Selv før de har investert en krone i sportslig suksess så er folk fans.


oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #190 på: 08. Okt. 2021, 09:13 »
Velkommen tilbake, alle gamle forum deltagere  :)

Våknet opp nå nettopp og min første tanke var: "Newcastle United - Verdens rikeste klubb".  ??? ;D

Skjønner godt at det er flere som sitter med blandede følelser, men la oss håpe at kanskje dette oppkjøpet gir et bedre samarbeid mellom Saudi og vesten. At det legger mer press på Saudi, deres forhistoriske politikk og grums.

Håp:

- Bruce får fyken og blir erstattet.
-At vi får inn noen nye sponsoravtaler. (Ny stadium sponsor er i hvert fall ønskelig).
- At vi i løpet av det kommende januar/sommer vinduet svir av £ 200 Mill. på nye kjøp. Haaland for Euro 75 Mill. hadde vært drømmen.
- At klubben kommuniserer med fansen. Dette ble tatt godt i mot i går.

Kjøpte meg FM i går formiddag og skal bli gøy å prøve seg igjen.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #191 på: 08. Okt. 2021, 09:16 »
… At det legger mer press på Saudi, deres forhistoriske politikk og grums.

Beklager, men denne tankegangen blir vel litt i overkant naiv?

Dette hadde nok best blitt oppnådd ved å stoppe dette kjøpet i utgangspunktet… Nå oppnår de jo nettopp det motsatte, distraksjoner fra dette.
« Siste redigering: 08. Okt. 2021, 09:18 av Andymag »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #192 på: 08. Okt. 2021, 09:30 »

Skjønner godt at det er flere som sitter med blandede følelser, men la oss håpe at kanskje dette oppkjøpet gir et bedre samarbeid mellom Saudi og vesten. At det legger mer press på Saudi, deres forhistoriske politikk og grums.


Det hadde vært no! Samarbeidet mellom UK og Saudi er jo allerede tett. Nå bidrar klubben til enda tettere bånd. Med negativt fortegn vel og merke!

Jeg må si at reaksjonen blant folk i Newcastle er fullt forståelig. Alle vi som har vært der vet hvor mye folk der sliter, hvor viktig klubben er, hvor dritt det har vært under Ashley. Kanskje er litt ovenfra-og-ned og tenke at de ikke setter seg inn i politikken rundt det hele men det tror jeg de fleste fans gir ganske faen i. Nå. Så får vi se hvilken utvikling dette tar etterhvert, hvor sammenviklet klubben blir med Saudi på sikt.

For vår del, som sitter her på god avstand og tross alt ikke er i nærheten av å samme forhold til byen og klubben, mener jeg det er en fordømt plikt å ha et meget kritisk blikk på dette oppkjøpet. Jeg feller seff ingen moralsk dom over de som ikke bryr seg men jeg må si at jeg synes det er litt merkelig. All informasjon ligger der ute lett tilgjengelig.

En meget god tekst: https://www.theguardian.com/football/blog/2021/oct/07/premier-league-newcastle-saudi-arabia-takeover-morality-collapse

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #193 på: 08. Okt. 2021, 09:39 »
Jeg har sagt mitt ang. Saudi Arabia. Ønsker ikke gå inn i noen diskusjon. Det får dere som vil gjøre.  ;)

Jeg har vært supporter av denne klubben i 28 år, jeg klarer å skille mellom klubben jeg elsker og eierne.
« Siste redigering: 08. Okt. 2021, 09:41 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Nye eiere: Mohammed bin Salman og PIF
« Svar #194 på: 08. Okt. 2021, 09:49 »

En meget god tekst: https://www.theguardian.com/football/blog/2021/oct/07/premier-league-newcastle-saudi-arabia-takeover-morality-collapse

"In this light the comparison with Ashley, the assumption that Newcastle has finally found its prince, seems to involve a degree of cognitive dissonance. Infuriating tracksuit vendor v blood-stained dictatorship. Zero-hours sport-shop contracts v beheading 37 people in a single day. Hiring Dennis Wise v bombing Yemen. Is it really obvious that one of these – the beheading one – is so much more desirable than the other?"

Vanskelig å være uenig i dette altså.