20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?  (Lest 11289 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

7Einarsen

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 14
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« på: 13. Des. 2005, 04:22 »
Jeg tror ikke det er så mange egentlig, men gøy å høre andres synspunkter....

Mitt forslag er:

Marius Johnsen (Alt er vell bedre enn Baba?)
Doffen Hæstad (Terrier, har sansen for han)
Per C. Skjelbred (Den gutten er en diamant)
Thorstein Helstad (Bedre enn Ameobi)
Robert Koren (hyll hyll)

Er trøtt nå så jeg kommer ikke på flere som kan være god nok, men kom med innspill :)
at Fred er ustabil, men jeg elsker NUFC samma fan

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #1 på: 13. Des. 2005, 13:04 »
Selvsagt står ingen Brann spillere her, men vil trekke frem Paul Scharner og Håkon Oppdal. Oppdal har vist takter som viser at han kan bli veldig god, og vil bli landslagskeeper innen kort tid hvis Hareide tar til fornuften snart...

Forbauset over at du skriver Helstad og ikke Sæternes. Sæternes eide jo Helstad denne sesongen, i de kampene han spilte. Han hadde likevel en forferdelig sesong, og kan så MYE bedre enn det han viste denne sesongen. Bare vent til neste sesong, da kommer både Sæternes, Oppdal OG Scharner til å blomstre, og alle dere som nekter for at de er gode nok vil måtte bite i det sure eple!

Du sier at Helstad er bedre enn Ameobi. Hvem er ikke det? Selv McAllister er bedre enn han(!)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #2 på: 13. Des. 2005, 13:34 »
haha,så morsom dåkker er, ingen av de e bedre enn ameobi
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

plebbster

  • Gjest
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #3 på: 13. Des. 2005, 13:36 »
Heller Martin Andresen enn Robert Koren. Egentlig trenger vi ikke midtbanespillere i det hele tatt, men skal vi hente en midtbane fra TL så bør det bli Andresen. Forøvrig er jeg enig i at Sæternes er bedre enn Ameobi på sitt beste.

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #4 på: 13. Des. 2005, 13:55 »
Skulle vi henta en midtbane spiller fra TL er jeg ikke i tvil om at jeg helst ville hatt Per Ciljan Skjelbred. En unggutt som har storspilt og i tillegg er Newcastle fan. Hva har Andresen bevist som gjør han bra nok? Han gjorde det ikke sååå bra i Blackburn.

Leslie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 527
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #5 på: 13. Des. 2005, 14:25 »
ameobi på sitt beste og sæternes på stt beste,så mener eg at ameobi er best
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Noreng

  • Gjest
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #6 på: 13. Des. 2005, 14:26 »
HAHA! Helstad bedre enn Ameobi!! Prøv å vær seriøse da.. Og Håkon Oppdal? Synes han god, men vi trenger han ikke. Vi har Given som en god førstekeeper, og en god Back-Up i Harper. Dessuten trenger vi han ikke som et talent, Vi har Tim "Pene" Krul!!
Doffen trenger vi ei heller. Doffen er et talent og en god spiller, men vi trenger han ikke. Faye, Bowyer som back-up holder.
Alt er bedre enn Baba? Baba har vært en av de beste så langt i sesongen! Babayaro en veldig viktig spiller. Enig at vi kunne trengt en back-up, som Marius Johnsen, men liker ikke at du sier at Alt er bedre enn Baba

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #7 på: 13. Des. 2005, 14:40 »
Babayaro er god nok. Hadde det vært opptil meg hadde vi prioritert å skifta ut Bramble FØR Babayaro.
Hva faen skal vi med Oppdal, både given og Harper er bedre.
Ciljan bør holde seg i Rosenborg MINST 1 sessong til, se på Heggem som dro ut for tidlig. Tror kanskje det var det Iversen gjorde å, ingen STOR spiller lenger.
Andresen har vi heller ikke bruk for. Dølt-spiller.
Ameobi VS Sternæs eller Helstad er interessant. Mulig Ameobi er sterkere mer vant til PL en begge, men tror begge har mer målscorer egenskaper enn Amøba, om de er bedre er alikevel en annen sak.
Panser Hagen hadde klart seg i PL, men han dro jo uansett til Russland... der passer han kanskje bedre inn? Ser jo ut som en russer så...

Kommer ikke på noen her og nå, men kommer tilbake til det når noe plultselig detter ned i hode på meg...  :)

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #8 på: 13. Des. 2005, 16:48 »
Sitat fra: "plebbster"
Heller Martin Andresen enn Robert Koren. Egentlig trenger vi ikke midtbanespillere i det hele tatt, men skal vi hente en midtbane fra TL så bør det bli Andresen. Forøvrig er jeg enig i at Sæternes er bedre enn Ameobi på sitt beste.


Hadde Grindheim gadda og gått til Brann så hadde du ikkje nevnt Andresen med eit ord. :!:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

spirous

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 20
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #9 på: 13. Des. 2005, 17:09 »
Hadde nok kunne tenkt meg Hangeland som et alternativ i midtforsvaret. Kan ikke bli mye verre enn de vi har i dag i allefall. Ser for meg at han kan bli en meget god spillende midtstopper.  :)

p.s Jeg mener at Bramble har potensial, men at i denne klubben har han hatt nok sjanser. :?
 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fotball er ikke et spill på liv og død, det er mye viktigere enn som så

plebbster

  • Gjest
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #10 på: 13. Des. 2005, 17:23 »
Sitat fra: "Benson"
Sitat fra: "plebbster"
Heller Martin Andresen enn Robert Koren. Egentlig trenger vi ikke midtbanespillere i det hele tatt, men skal vi hente en midtbane fra TL så bør det bli Andresen. Forøvrig er jeg enig i at Sæternes er bedre enn Ameobi på sitt beste.


Hadde Grindheim gadda og gått til Brann så hadde du ikkje nevnt Andresen med eit ord. :!:


Det ville jeg tro. For da hadde jeg ønsket Andresen bort fra RBK. Det er nemlig dit han ville dratt hvis Brann ikke hentet ham. Men det gjør meg ingenting at vi har norges beste midtbanespiller i stallen.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #11 på: 13. Des. 2005, 17:24 »
Sitat fra: "spirous"
Hadde nok kunne tenkt meg Hangeland som et alternativ i midtforsvaret. Kan ikke bli mye verre enn de vi har i dag i allefall. Ser for meg at han kan bli en meget god spillende midtstopper.  :)

p.s Jeg mener at Bramble har potensial, men at i denne klubben har han hatt nok sjanser. :?

Hangeland hadde ikke vært dum å ha i troppen, men tror han hadde fått problemer med å komme seg til fast plass på laget. Når forsvarerne våre er skadefrie har vi Carr på høyreback, Boumsong & Taylor i midten og Babayaro på venstrebacken. Tett bak kommer Ramage og puster Babayaro og en evt slurvete midtsopper i nakken. Fortsetter Ramage og Taylor å spille slik de har gjort til nå i sessongen tror jeg vi har to gode forsvarere på gang i begge, som kan vise seg å bli verdifulle i årene fremover. En Boumsong i toppform er også god nok til å gå rett in på mange av PL's lag, så han er det heller ikke noe å si på. Men Bramble ut, og Hangeland inn ville vert en bra oppgradering! Eller Hangeland vile vert en forsterkninng av stallen som ville kommet godt med i tider som disse da vi sliter med skader.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #12 på: 13. Des. 2005, 17:37 »
Dette var jo bare sprøyt fra ende til annen. Det er to spillere i dagens Tippeliga, jaja, kanskje tre da, som kunne vært aktuelle for Newcastle i fremtiden.
1. Per Ciljan Skjelbred. Men han bør ta et par år til i RBK. Ett år hadde holdt, om ikke Stoltidis hadde stemplet ham, men pga skaden vil han nok ikke være i god, gammel form igjen før etter VM.
2. Kristofer Hæstad. En midtbaneterrier som KAN være god nok for PL allerede. Men han bør nok starte i en mindre klubb med lavere ambisjoner. Og Bowyer er bedre enn Doffen. Parker er flere hav bedre. Faye er kanskje også hakket bedre. Med andre ord. Ingen plass for Doffen, og han kan ikke forsterke oss per dags dato.
3. Marius Johnsen. Venstreback kan vi behøve. Men Johnsen jr. har ennå ikke etablert seg på landslaget (ja, jeg vet at Riise er bedre og mer hellig enn Mor Teresa), og Start er ingen målestokk. Hjelper ikke Johnsen bedre at laget hans ryker ut av Royal League etter innledende runder. Må bevise mye mer før han overhodet kan være aktuell.

Ameobi er bedre enn Helstad. Krul er bedre enn Opland. Til og med Leo er bedre enn Andresen på dette nivået. Andresen har gang på gang floppet i England. Koren har vært god for Lillestrøm, men å være god i Norge betyr ikke nødvendigvis at du er god i England. Sæternes er heller ikke god nok. Han briljerte ikke akkurat i Belgia. Hva tilsier at han da skal være bedre enn både Helstad og Ameobi? Helstad floppa i Østerrike. Ameobi hadde vært ENORM i Østerrike og Belgia. Ameobi hadde GARANTERT blitt toppscorer i Tippeligaen med over 20 mål om han hadde spilt for et godt nok lag. I England sliter Ameobi tidvis. Helstad og Sæternes hadde begge blitt sparket ut av sine respektive klubber etter kort tid, om de hadde prøvd seg. Ingen av de to kunne gjort en så god jobb som Ameobi gjorde mot Arsenal out of position.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #13 på: 13. Des. 2005, 18:13 »
Der kom en fornuftig trønder før meg og fikk klargjort det meste. Helt enig med det ovenfor, og jeg begynner å lure på om dere bergensere ønsker at jeg skal ta dere useriøst.
Martin Andresen!?!  :lol:
En av Norges mest overvurderte spillere. Ikke god nok for Norge, og SLETTES ikke god nok for PL. Opdal, vær så snill, ikke i nærheten av Given i det hele tatt, ei heller Harper, og forhåpentligvis ikke Krul heller. Da kunne du ihvertfall prøvd å nevnt Espen Johnsen som om han hadde vært stabilt god er en klassekeeper. Ellers er jo Arason ligaens beste.
De som er/kan bli aktuelle, er SKJELBRED, Grindheim, Doffen og Marius Johnsen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Hvilke TL spiller kunne spilt i Newcastle?
« Svar #14 på: 13. Des. 2005, 20:23 »
Hangeland hadde nok gjort det bra hos oss. Hadde i allefall styrket stallen vår!