Dette innlegget er basert på, i hovedsak, kommentarer på facebooksiden til Toon Army Norway.
Ja, det har vært noen dårlige resultater og kamper i det senere. Og Howe fortjener kritikk for å bruke noen spillere for mye, spesielt når vi vet hvor arbeidskrevende spillestilen er. Er nok også skyld i en del av skadene. Var det 55 kamper på rad Trippier hadde starta? Ikke rart en 33-åring gjør noen feil til slutt.
Imidlertid, skal en 2 års sammenhengende opptur, både med hensyn til resultater, spillestil og utvikling av spillere avsluttes pga. 1 måneds tid med dårlige resultater? Skal vi forvente topp 4 etter EN god sesong, hvor vi ikke hadde belastningen med E-cup?
Blir dritt lei av slik plastikkfanoppførsel.
La meg minne om at vi nå, for en stor del, spiller en langt mer underholdene type fotball enn hva vi har gjort på 20 år. Må tilbake til Bobby Robsons dager for å finne noe liknende. Keegan og fikk kjeft for å tape noen kamper fordi han nekta å legge seg bakpå. Vel, var nå den stilen som tok oss dit vi var da. Vi har et LAG, uten bedritne primadonnaer. Vi ser spillere, som mange har avskrevet, plutselig spille meget bra når de kommer innpå. Vil påstå vi har fått en spillerlogistikk som kommer til å ta oss langt. Det er en plan bak hvem vi henter og hvorfor.
Dette er et langtidsprosjekt, og som alle slike prosjekter, vil det være opp og nedturer. E-cup oppå serie og de engelske cupene er meget krevende for en stall som ikke har bredden eller er vant til dette. Vi er verken den første eller siste klubben som vil oppleve dette.
Alle lag har sine dårlige perioder av forskjellige årsaker, og skulle andre klubber ha fulgt det en del NUFC-fans maser om nå, burde Arteta vært sparket i Arsenal, Klopp fått fyken i Liverpool og Guardiola burde nå fått fyken basert på en 5. plass i PL. Vel, Arsenal er pr. i dag, nr 2, Liverpool leder (æsj), og hvem faen sparker Guardiola? Fyren er en pokalgarantist!
Når kampprogrammet nå letter noe, og vi forhåpentligvis får redusert antall skadde, er jeg sikker på at formen vil bedre seg sterkt utover vinter/vår, og en plass i Europa vil være innen rekkevidde!
Howay the lads!
PS! Har kvitta meg med alle Newcastlespillere på Fantasy, så bare der er det en god mulighet for bedring i formen