20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45  (Lest 1333 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #45 på: 28. April 2023, 15:12 »
Litt uenig ang. Almiron. Han spilte absolutt ingen stor 1. omgang (det gjorde ingen), og var ustabil, men han var også involvert de gangene vi lyktes i kombinasjonsspill. Hadde blant annet den fine crosseren til Targett før 1-0 målet.

Ser også helst Murphy fra start, men synes Almiron ofte blir en hakkekylling når laget spiller dårlig. Der andre spiller kun på det trygge når de ikke har dagen så fortsetter han å prøve. Dette er et element jeg liker å se i en ving og noe Murphy ikke har. Han virker ekstremt avhengig av god selvtillit for å fungere og for å våge å prøve på ting. Dette ymtet han vel om selv også etter Spurs-kampen.

Vi får ikke 1-0 om Almiron velger den trygge støttepasningen.
« Siste redigering: 28. April 2023, 15:14 av Andymag »

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2138
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #46 på: 28. April 2023, 15:48 »
Kan vel også ta med at vi har 4 baller i nettet i løpet av 18 (!) Min. Synd Burn står i offside og at den vakre scoringen til Schär ble annullert. Ellers er det Wilson målet en perle av det sjeldende og det Isak gjør helt ekstremt. Han er Sveriges svar på Haaland som jeg har sagt før og i tillegg mer allsidig.

Everton jobbet helt sykt de første 25 min. og at vi holder unna er en prestasjon bare det. De to siste kampene er stolte øyeblikk som supporter. Egentlig er hele sesongen det!

Nå venter Soton hjemme på søndag og håper vi ikke driter oss ut her og at vi tar 3 poeng. Samtidig så håper jeg på U i to kamper. Nemlig Man Utd-Aston Villa/ Liverpool-Tottenham. Da hadde vel egentlig alt gått vår vei!

Helt kanon at det er så mange som deltar i forumet :) Håper det fortsetter.

« Siste redigering: 28. April 2023, 15:50 av oyvind »
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7619
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #47 på: 28. April 2023, 16:09 »
Litt uenig ang. Almiron. Han spilte absolutt ingen stor 1. omgang (det gjorde ingen), og var ustabil, men han var også involvert de gangene vi lyktes i kombinasjonsspill. Hadde blant annet den fine crosseren til Targett før 1-0 målet.

Ser også helst Murphy fra start, men synes Almiron ofte blir en hakkekylling når laget spiller dårlig. Der andre spiller kun på det trygge når de ikke har dagen så fortsetter han å prøve. Dette er et element jeg liker å se i en ving og noe Murphy ikke har. Han virker ekstremt avhengig av god selvtillit for å fungere og for å våge å prøve på ting. Dette ymtet han vel om selv også etter Spurs-kampen.

Vi får ikke 1-0 om Almiron velger den trygge støttepasningen.

Jeg følte han hadde mye unødvendige balltap og feilpasninger, gjerne mer enn de andre spillerne våres. Han prøvde å dra seg forbi spillere, noe som forsåvidt er bra, men han lykkes sjeldent med det av det jeg så. Jeg la merke til at ofte når han fikk ballen i 1 omg så mistet vi den like etterpå. Han er nok litt rusten, så det kan godt hende vi får se Almiron i storform igjen snart. Og ja, jeg er enig i at han er en type som alltid prøver. Jeg synes bare at han så litt ut som den gamle Almiron i går. Jobber og prøver hardt, men lykkes ikke helt med det han prøver på. Kanskje jeg hadde ombestemt meg dersom jeg hadde sett omgangen på ny. Skal innrømme at jeg ikke helt husker den crosseren du snakker om.
« Siste redigering: 28. April 2023, 16:32 av Eriksen »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3016
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Everton - Newcastle United 27.04 kl. 20:45
« Svar #48 på: 29. April 2023, 12:41 »
Almiron hadde en dårlig kamp, men var ikke den eneste. Han er ganske så enten/eller vil jeg si, og trenger nok å være varm i trøya. Akkurat nå foretrekker jeg Murphy, men det kan jo snu, og det er deilig å endelig ha to på et visst nivå som konkurrerer om plassen.
No fate but what you make