20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kjøpene så langt  (Lest 7623 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kjøpene så langt
« Svar #15 på: 10. Juli 2007, 13:47 »
enig med TooN er litt bolton handling dette her.

lt;3 Newcastle <3

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #16 på: 10. Juli 2007, 14:36 »
Jeg er på andre siden. Syns ikke kjøpene har vært noe å hoppe i taket av foreløpig. En "over the topp" viduka. en relativt ukjent stopper,med null erfaring fra pl. en narko,bråkemaker. og en spiller som ikke har spilt fast på årevis. hmm.. skjønner ikke helt hva folk syns er så råflott.

Sam har vært flink til å kaste ut gammel søppel. Jeg forelsket meg i newcastle for det var et veldig underholdende lag med masse stjerner. Nå er jeg redd den tid er over. for meg virker det som sam drar oss ned på et bolton nivå. De har kanskje prestert bedre enn new de siste årene,en faen for et kjedelig lag liksom.

Så håper det kommer noen klassespillere snart,noen store signeringer så jeg får opp haka igjen. uff se på tottenham!! for noen kjøp. Vi ar mer penger,der skulle vi liggi. 3klassespillere!!

Ehm, jeg er sterkt uenig med det du skriver her. Kjøpene til nå er jeg meget godt fornøyd med, og hva kunne egentlig Allardyce gjort annerledes? Han har sålangt styrket oss på de mest vitale posisjonene som høyreback, midtstopper i tillegg til en ny midtbanemotor og erfaren spiss i Viduka.

Du skriver at Viduka er over the top, noe som er helt feil. Han er fremdeles bare 31 år, ingen alder for en fotballspiller når man tenker på at en spiller som Sheringham holdt det gående til han var 40 på det høyeste nivået. Du skriver også at vi har hentet inn en "ukjent midtstopper". Ukjent for en del sikkert, men for de som utvider horisonten til å ikke bare følge med på engelsk fotball så er han ikke ukjent. Rozehnal vlagte oss fremfor Sevilla og Borussia Dortmund, ble kåret til årets spiller i PSG ifjor og har spilt fast på det tjsekkiske landslaget en årekke! Jeg er sjeleglad for at Allardyce utvider horisonten sin og slår til med et slkt kjøp fremfor å betale hundrevis av millioner på en spiller som Curtis Davies - som Roeder ville ha gjort.

Du skriver også at vi har signet en spiller som "ikke har spilt fast på årevis", noe som også er feil. Regner med du sikter til Geremi her, og han spilte da en rekke kamper på Chelsea i fjor - og imponerte.

Ser at du nevner Tottenham som et forbilde hva gode kjøp angår. Hva har de gjort annerledes enn oss da? De har hentet inn Bale for £5m (prisen kan stige til £10m) - men man har ingen garanti for athan skal lykkes i PL. Og kjøpet av Darren Bent til £16m er det mest latterlige i hele sommer. Makan til overpris skal man lete lenge etter, og jeg er glad for at Sam, Ashley og de andre i Newcastle holder seg borte fra å bruke slike fantasisummer på overhypede engelskmenn. I tillegg ser jeg at de har splashet ut hele £8m for en forsvarsspiller ved navn Younes Kaboul, og er denne spilleren virkelig mer kjent enn vår egen Rozehnal? Nei, det er han overhodet ikke. Han koster dobbelt så mye som Rozehnal, javel, men det betyr da ikke at han blir en større suksess enn han.

Jeg er meget godt fornøyd med kjøpene hittil. At folk begynner å klage over "Bolton tendenser" er direkte latterlig. Hva er det man krever da? At Sam helst skal kjøpe overprisede engelskmenn/briter, helst under 23 år?? Slik fungerer det ikke. Man MÅ ha erfarerne spillere i de mest vitale plassene i laget. Det forstår heldigvis Allardyce. Roeder gjorde det ikke.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 10. Juli 2007, 14:39 »
KingKev kom meg i forkjøpet her! Helt enig med deg!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 10. Juli 2007, 15:02 »
hahah må faen le av det du skriver. La oss ta teddy først. syns du han var god de siste årene? og nevn 5spillere som er utespillere og spiller til de er 40?

og det som er den største forskjellen mellom spurs og new er jo alderen på spillerne.. spurs kjøper unge tøste hingster mens new kjøper gamle slitene damer.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 10. Juli 2007, 15:07 »
Dette må du regne med når Sam er manager.Han kjøper nok litt aldrene spillere,men har greid å få tilbake gløden i enkelte spillere.Hva Sam henter kan vi ikke gjøre noe med ;D ;D

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 10. Juli 2007, 15:17 »
Enig i det aller meste. Ville alikevel justere forventningene litt: jeg ser ikke for meg at Allardyce skaper et like underholdende lag som de vi så under Keegan. Ikke fordi Keegan var en bedre mananger, men på den tiden var det lettere å spille "underholdende fotball" og samtidig oppnå resultater. Idag har spillet fotball mlitt mye mer kynisk, og derfor er det mye vanskeligere å oppnå gode resultater med "super-publikumsvenlig-fotball" idag. Men for all del, kan jo hende Allardyce overrasker meg kraftig...

Nei,vi kommer nok aldri til å få se ett like underholdene og offensivt Newcastle-lag som under Keegan og det forventer jeg meg heller ikke...Nå mente jeg att vi kommer til å skape fler sjanser og ha en klarere spilleidè enn det vi har hatt på mange mange år...For under Gullit, Daglish, Souness og Roeder har vi ikke spillt särlig underholdene fotball...så det kan bare bli bedre på den fronten..Dessuten kommer nok Allardyce til å gjöre forsvarsrekka mer tett og dette förer til et mer stabilt Newcastle...Men personlig håper jeg att vi kommer til å spille en bedre og mer positiv fotball enn på lenge

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 10. Juli 2007, 15:30 »
hahah må faen le av det du skriver. La oss ta teddy først. syns du han var god de siste årene? og nevn 5spillere som er utespillere og spiller til de er 40?

og det som er den største forskjellen mellom spurs og new er jo alderen på spillerne.. spurs kjøper unge tøste hingster mens new kjøper gamle slitene damer.

Dette er tull og tøys!
Newcastle kjøper spillere som vi allerede veit vil prestere i PL. Viduka var Boros kanskje aller beste spiller forrige sesong, og går et steg opp i karrieren når han forlater Boro for en bedre klubb. Vi veit ganske sikker hva vi får i en goalgetter som Viduka.
Geremi har bestandig prestert når han har spilt for Chelski, og er fortsatt i sin beste alder for å spille fotball. Enda mange år igjen i de beina.
Barton er 26 år, og enda forholdsvis ung for en midtbanespiller. Alikevel, har bevisst seg i ManC at han kan være en glimrende spiller, og går også et hakk opp på stigen. Og dersom Sam klarer temme han har vi en fantastisk god spiller som kan bli verdt mye mer enn det vi kjøpte han for.
Rozenhal er det mest risikofyllte kjøpet, men dog ser det svært smart ut. Bare 26 år og fortsatt stor fartstid for det Tsjekkiske landslaget. Svært billig, og kan bli en glimrende stopper for oss!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #22 på: 10. Juli 2007, 17:03 »

Le så mye du vil. La meg først få poengtere at det med Sheringham bare var et eksempel på en gammel spiller som kan holde det gående lenge. La oss nå se på hvor Teddy Sheringham var når han var 31/32 år, samme alder som Viduka er i dag. Han spilte for Manchester United, og var sterkt delaktig i klubben vant The Treble og ligaen tre sesonger på rad. I 2001, da han var 35 år, ble han kåret til årets spiller i England. Og Viduka er fremdeles bare 31, og har iallfall et par tre gode år igjen. Fulgte du i det hele tatt med på Middlesbrough ifjor? Jeg rør vedde på at de hadde rykket ned om det hadde var for Viduka.

Spurs får gjøre hva dem vil, jeg driter i dem. De kan kjøpe alle overhypede britiske spillere som kryper og går for min del, og betale overpris for dem for min del. Jeg er glad for at Big Sam ser hva Newcastle trenger nå, og det er definitvt ikke å pøse ut flere hundre millioner på unge talenter som man aldri vet duger i PL.

Dessuten er jo det helt håpløst når du sier at Newcastle bare kjøper gamle slitne damer. Jada, spillere mellom 26 og 31 er nok gamle slitne damer.

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 10. Juli 2007, 17:50 »

Le så mye du vil. La meg først få poengtere at det med Sheringham bare var et eksempel på en gammel spiller som kan holde det gående lenge. La oss nå se på hvor Teddy Sheringham var når han var 31/32 år, samme alder som Viduka er i dag. Han spilte for Manchester United, og var sterkt delaktig i klubben vant The Treble og ligaen tre sesonger på rad. I 2001, da han var 35 år, ble han kåret til årets spiller i England. Og Viduka er fremdeles bare 31, og har iallfall et par tre gode år igjen. Fulgte du i det hele tatt med på Middlesbrough ifjor? Jeg rør vedde på at de hadde rykket ned om det hadde var for Viduka.

Spurs får gjøre hva dem vil, jeg driter i dem. De kan kjøpe alle overhypede britiske spillere som kryper og går for min del, og betale overpris for dem for min del. Jeg er glad for at Big Sam ser hva Newcastle trenger nå, og det er definitvt ikke å pøse ut flere hundre millioner på unge talenter som man aldri vet duger i PL.

Dessuten er jo det helt håpløst når du sier at Newcastle bare kjøper gamle slitne damer. Jada, spillere mellom 26 og 31 er nok gamle slitne damer.

Hyll hyll!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 10. Juli 2007, 18:49 »
haha. skal slutte le ,men syns ikke kjøpene er til å løfte trofeer av. lukter et nøytralt godt ,kjedelig fotballag lang vei ,og det jeg prøver poengtere her. Slik jeg ser på bolton. Nå har sam et helt annet budskjet enn hva han hadde i bolton så gjør bedre kjøp!! vil ha noen stjerner! vil ha bedre spillere..

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 10. Juli 2007, 19:36 »
haha. skal slutte le ,men syns ikke kjøpene er til å løfte trofeer av. lukter et nøytralt godt ,kjedelig fotballag lang vei ,og det jeg prøver poengtere her. Slik jeg ser på bolton. Nå har sam et helt annet budskjet enn hva han hadde i bolton så gjør bedre kjøp!! vil ha noen stjerner! vil ha bedre spillere..

Du bør begynne å heie på Chelsea, Barca eller Real.
KingKev sine innlegg reflekterer også mine meninger så orker ikke skrive mer utfyllende enn at jeg er fornøyd med kjøpene så langt.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 10. Juli 2007, 20:24 »
Kjøpene har vert meir fornuftig enn på leenge synes kjøpene som resten av klubben er i positiv utvikling.

Håper på mange gode lure kjøp istede for Og vise muskler med og bruke alt på ei stjerne som sikkert vil floppe uansett. Men nå med Big Sam så vil nok spillerne slå til i større grad enn før, men det er veldig uvant og tenke slik :p
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 10. Juli 2007, 20:50 »

Helt enig med KingKev sine innlegg her! Veldig bra argumentert!
Kan vel også ta med at Viduka kom på delt 4. plass over toppscorere i PL forrige sesong med sine 14 mål, samme antall som Rooney nettet for ManU, bare at han hadde vesentlig flere kamper enn Viduka sine 22! Så det å kalle Viduka for "over the top" etter hans gode fjorårsesong for Boro faller jo på sin egen urimlighet!

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 10. Juli 2007, 22:04 »
TooN kan jo også bare begynne å heie på Tottenham.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #29 på: 11. Juli 2007, 08:56 »
Slik jeg ser det har vi har kjøpt de tre beste spillerne fra Manchester City, Middlesbrough og PSG, pluss en merittert forsvarspiller som var på banen 28 ganger for Chelsea i fjor, og vi har nesten ikke brukt penger heller. Nå kommer det vel noen store navn snart, pluss at Allardyce tetter igjen alle hull med lure kjøp slik han gjorde i Bolton, med mye mindre midler. Nei, denne sommerens kjøpspolitikk ser jeg utelukkende positivt på.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."