20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kjøpene så langt  (Lest 7623 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sons

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Kjøpene så langt
« på: 07. Juli 2007, 01:46 »
Er vi fornøyd med kjøpene til Big Sam så langt? Parker ut - Barton inn var veldig interessant hvertfall. Rozehnal er bra tenker jeg. Viduka med stor suksess i Middlesbrough! Geremi er jeg litt skeptisk til da. Men kan Newcastle nå opp til toppen igjen med den nåværende stallen?

Jeg har hvertfall mange positive tanker rundt den kommende sesongen, i tillegg til at jeg har noe skeptiske. Jeg er redd den bakre 4'ern ikke holder mål, f.eks. Mens jeg tror at offensivt, så har vi et av premier league sitt beste angrep. Spiller de de angriperne som starter ræva, så kommer viduka eller en veldig talentfull Carroll inn med en gang!

Midtbanen kunne vært bedre, da. Men den er hvertfall brukbar pr dags dato!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Kjøpene så langt
« Svar #1 på: 07. Juli 2007, 03:10 »
Jeg føler at vi trenger:

*Venstreback. Bridge, Baines og Quedrue er nevnt. Bridge som er klart førstevalg.
*Høyreback. Alves ville vært drømmen. Er kanskje dette verdensstjernen vår?
*Midtstopper. Vi trenger en backup til Roz og Taylor. Hangeland kunne vært spennende.

*Offensiv midtbanespiller. Vi har Dyer og Emre, men vi trenger en som er mer stabil. Gudjohnsen?

**Spillere jeg føler vi kan kvitte oss med: Ramage og Ameobi.

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #2 på: 07. Juli 2007, 04:05 »
Jeg føler at vi trenger:

*Venstreback. Bridge, Baines og Quedrue er nevnt. Bridge som er klart førstevalg.
*Høyreback. Alves ville vært drømmen. Er kanskje dette verdensstjernen vår?
*Midtstopper. Vi trenger en backup til Roz og Taylor. Hangeland kunne vært spennende.

*Offensiv midtbanespiller. Vi har Dyer og Emre, men vi trenger en som er mer stabil. Gudjohnsen?

**Spillere jeg føler vi kan kvitte oss med: Ramage og Ameobi.

Couldn't agree more!
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. Juli 2007, 08:11 »
Jeg er veldig fornøyd med at Viduka, Geremi og Barton kom til oss, de 2 siste har jeg ytret ønske om at vi skulle signere tidligere da jeg ser på disse som kvalitetspillere. Viduka er jeg også fornøyd med selv om han begynner å dra på årene, han viser jo tross alt enda at han er en fantastisk fotballspiller og målscorer. Han er også en spillertype som vil gi "oss" litt flere valgmuligheter i angrepene! Rozenhal kjenner jeg lite til bortsett fra noen landskamper, men virker jo som en spennende spiller.....

Men det er en ting jeg er litt skuffet over, og det er at vi solgte Scott Parker. Jeg tror han ville vokst seg stor med tillit og spilletid under Sam Alladyce sin ledelse. Jeg skal heller ikke legge skjul på at Parker er en av de spillerne jeg hadde mest sansen for hos NUFC de siste årene!

Uansett, venter i spenning på fortsettelsen...................................  :)

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Juli 2007, 10:08 »
Men det er en ting jeg er litt skuffet over, og det er at vi solgte Scott Parker. Jeg tror han ville vokst seg stor med tillit og spilletid under Sam Alladyce sin ledelse. Jeg skal heller ikke legge skjul på at Parker er en av de spillerne jeg hadde mest sansen for hos NUFC de siste årene!

Hadde sansen for Parker jeg og, men syntes han tapte seg litt da han ble kaptein! Ble nesten slik at han skulle ta litt for mye ansvar. Han gikk alt for dypt for å hente ballen og holt på den for lenge, sinket spillet! Var me bedre da han bare var nede for å takle og gikk på sine dype løp fremover! Parker ut og Barton inn er et smart valg (så fremt BS holder Barton sånn noenlunde i sjakk). Parker hadde gjort sitt i Newcastle for denne gang. Men tror han kan komme til å bli knakende god i West Ham!

Hva spillere vi kan kvitte oss med gjelder er jeg enig i Ramage og Ameobi. I tillegg kan Carr og kanskje Edgar (på lån i allefall) gå. Ok at Carr kan spille flere plasser i forsvar, men er et svakhetstegn om han må bekle den venstre backen!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Juli 2007, 14:20 »
Jeg er storfornøyd med kjøpene så langt. Barton inn for Parker er en god deal da jeg anser han som en bedre spiller, rett og slett. Så gjenstår det bare å se hvordan han håndterer aggresjonen sin.
Geremi synes jeg er en god spiller vi var smarte å hente, dog med en signing-on-fee litt i dyreste laget.
Viduka vet vi kan og han kommer til bli viktig. Rozenhal er på papiret en kanon signering, men man vet aldri med spillere som ikke har vært prøvd ut i PL.

Det jeg mener vi trenger er en stopper til. En skikkelig verdensstjerne som får aløle angripere til å skjelve i buksene. Kanskje vi henter tilbake Woody? Ellers er det nesten ikke vits å nevne at venstrebacken MÅ forbedres. Og det mer enn med Quedrue, som jeg anser som en aldri så liten backup.

Ellers tror jeg vi henter enda en sentral midtbane, spillertype eller navn tør jeg ikke gjette på, men jeg tipper Sam vil ha 4 spillere til å disponere den plassen, ikke bare Barton,Emre og Butt. I tillegg har jeg en liten hunch om at Geremi ikke er den tiltenke høyrebacken som folk tror. Tipper han er hentet inn som potet, men at Sam ikke har helt lagt fra seg tanken på en ren høyreback(Beye?)
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Sons

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. Juli 2007, 15:48 »
Jeg tror nok Geremi blir den høyebacken som skal overta for Carr. Jeg tror det er en grunn til at Allardyce leter etter en venstreback, og ikke en høyreback.

Men jeg og vil ha en fjerde utfordrer til sentral midtbane;)

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07. Juli 2007, 16:04 »
Beye?? Trur nok Big Sam ser etter både høgre og venstrebacker.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09. Juli 2007, 11:35 »
Det ser veldig spennende ut så langt...
Tror alle de nyankomne vil gjøre det bra for oss.
Viktig at det er spillere som kan gå rett inn på laget,
noe jeg føler at alle kan gjøre.
Big Sam har ofte vist teft med de han har hentet inn tidligere og han ville neppe kjøpt Rozenhal uten å ha troen på ham.
Geremi og Barton er også veldig spennende spillere, og med Viduka i angrep får vi en ny dimensjon foran der med lette og kjappe Owen/Martins og kraftpluggen Viduka.
Barton er i mine øyne en bedre spiller enn Parker, og vi trenger en spiller med litt temperement i troppen...Jeg er sikker på at Sam klarer å roe ham ned til akseptabelt nivå....

Jeg er med andre ord veldig godt fornøyd med tranferviduet så langt...
Det er viktig at SAM får 'lage' sitt lag...
Forsvaret trengs å forsterkes ytterligere, det er jeg enig i....
Håper det fortsetter like bra de kommende ukene...

Det blir spennende å følge med!

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. Juli 2007, 02:05 »
Jeg er vertfall kjempefornøyd.. Vi har henta inn mange gode navn uten å svi av for masse peng, så gjenstår det bare å se om kjøpa våres betaler seg. Jeg også synest det var litt trist at Parker dro, men håper og tror at Barton vil bli en bedre spiller, selv om jeg føler meg sikker på at Parker hadde gjort det bedre under Sam.

Inn med et par backer og kanskje en stopper til, og ut med Carr og Ramage.
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10. Juli 2007, 02:30 »
Allardyce har hittils bare gjort bra og fornuftige kjöp synes jg og blitt kvitt mange spillere som rett og slett ikke var gode nok, med unntak av Parker som var en spiller som jg virkelig hadde sansen for..For en innstilling og hjerte den mannen hadde/har...Så han live mot Lilleström i intertoto og han hadde knappt en feilpassning i löpet av hele kampen...
Parker er en kjempebra lagspiller og en enorm pådriver som jg kommer til å savne....men jg håper jo selvfölgelig att Barton kommer til å få mg til å glemme Parker fort og att han blir en enda bedre spiller..
Barton er en helt annerledes spillertype som er bedre offensiv og som skaper masse sjanser, både for seg selv og for medspillerne sine. Han er enormt dyktig til å komme på löp i bakrom fra sin midtbaneposisjon og komme til sjanser..dette kommer til å gjöre d lettere for Owen og Martins i og med att motstanderne kommer til å få flere spillere å passe på...Tror på ett mer offensivt og sjanseskapende Newcastle i år..ett sånt newcastle-lag som jg ihvertfall forelska mg i når jg satt foran tven og så på Andy Cole, David Ginola, Peter Beardsley, Robert Lee, Les Ferdinand, Faustino Asprilla, Alan Shearer og resten av geordie-gutta sette skrekk i de fleste forsvar de mötte...oi oi oi for en herlig tid..Nei, nå ble d litt for mye mimring og litt for lite av d som faktisk er aktuellt :)
Nå håper jg virkelig att Rozenhal kommer til å väre den lederen i backlinja som vi har savnet og kjöpet av Geremi kommer til å underlette litt av denne oppgaven pluss att Taylor tar enda mer ansvar der bak og att vi får inn en ny venstreback av klasse(håper på Bridge)
Viduka tror jg att kommer til å produsere minst 10 mål uannsett om har starter eller kommer inn fra benken de fleste kampene. Han er stabil og vi vet hva vi får av han..
En venstreback og en midtstopper til så kommer jg til å väre kjempefornöyd

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. Juli 2007, 07:22 »
Et godt innlegg Filla. Enig i det meste du skriver.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10. Juli 2007, 11:18 »
Enig i det aller meste. Ville alikevel justere forventningene litt: jeg ser ikke for meg at Allardyce skaper et like underholdende lag som de vi så under Keegan. Ikke fordi Keegan var en bedre mananger, men på den tiden var det lettere å spille "underholdende fotball" og samtidig oppnå resultater. Idag har spillet fotball mlitt mye mer kynisk, og derfor er det mye vanskeligere å oppnå gode resultater med "super-publikumsvenlig-fotball" idag. Men for all del, kan jo hende Allardyce overrasker meg kraftig...

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 10. Juli 2007, 11:33 »
Bra innlegg Filla, men kan du være så snill å skrive Bokmål uten SMS-språket?

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10. Juli 2007, 13:13 »
Jeg er på andre siden. Syns ikke kjøpene har vært noe å hoppe i taket av foreløpig. En "over the topp" viduka. en relativt ukjent stopper,med null erfaring fra pl. en narko,bråkemaker. og en spiller som ikke har spilt fast på årevis. hmm.. skjønner ikke helt hva folk syns er så råflott.

Sam har vært flink til å kaste ut gammel søppel. Jeg forelsket meg i newcastle for det var et veldig underholdende lag med masse stjerner. Nå er jeg redd den tid er over. for meg virker det som sam drar oss ned på et bolton nivå. De har kanskje prestert bedre enn new de siste årene,en faen for et kjedelig lag liksom.

Så håper det kommer noen klassespillere snart,noen store signeringer så jeg får opp haka igjen. uff se på tottenham!! for noen kjøp. Vi ar mer penger,der skulle vi liggi. 3klassespillere!!