20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sommerens kjøp og salg  (Lest 314977 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Sommerens kjøp og salg
« Svar #1651 på: 29. Juli 2007, 14:47 »
Great ::)

Men Cacapa er velkommen

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1652 på: 29. Juli 2007, 14:50 »
Leighton Baines. Leighton Baines.
Dette begynner å bli ganske latterlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1653 på: 29. Juli 2007, 14:56 »
Synes begynner å ligne som i fjor. Det blir krisekjøp like før slutten av overgangsvinduet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1654 på: 29. Juli 2007, 14:58 »
Big Sam får jo ikke penger jo!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1655 på: 29. Juli 2007, 15:02 »
Hadde jeg vært Sam nå ville jeg gitt styret et ultimatum: Gi meg penger eller jeg trekker meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1656 på: 29. Juli 2007, 15:06 »
HERLIG!
Dersom Heinze går fra ManU til LFC kan ManU komme til å kjøpe Leighton Baines, sier dagens rykter. Dersom LFC ikke får Heinze kan de komme til å gå for Baines.
Begynner å bli slitsomt med denne handlingslammelsen fra øverstehold.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1657 på: 29. Juli 2007, 15:14 »
Men som det sto i artikkelen over her; kanskje Sam anser Baines som en offensiv venstreback, som ikke passer inn i spillestilen. Vil anta han hadde lagt inn bud på ham allerede om han var ønsket.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1658 på: 29. Juli 2007, 16:11 »
Hadde jeg vært Sam nå ville jeg gitt styret et ultimatum: Gi meg penger eller jeg trekker meg.
Enig, men da er det jo "oss" supportere som sitter som den store taperen om han da heller IKKE fikk pengene! Det vil jeg IKKE skal skje!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1659 på: 29. Juli 2007, 16:51 »
Tror nok ikke styret hadde turt noe annet enn å gi han pengene..

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1660 på: 29. Juli 2007, 17:06 »
Det er fortsatt over en måned igjen av transfervinduet og d ser jo tross alt mye bedre ut i år enn d gjorde i fjor på samme tidspunkt...Bare vi får tilbake 3-4 skada spillere så har vi jo ett kanonlag...Emre, Taylor, Owen, Ameobi, Barton og Duff er ikke dårlige spillere akkurat...
Men for all del så trenger vi minst 3 nye spillere inn...aller helst en midtstopper og en venstreback+ en sentral midtbanespiller(om Dyer blir solgt)..
Med tanke på hva som fins på marknaden, så hadde d kanskje ikke värt så ille md Quedrue allikevel..så han i Asian cup for Fulham og han er mer stabil enn Babayaro og har en veldig bra venstrefot...han er ikke i verdensklasse,men helt klart bedre enn Baba...
Hangeland som midtstopper eller Cacapa om han kommer gratis..
Sentral midtbane vet jg ikke helt, men helst en litt mer offensiv midtbanespiller..vi har jo allerede Butt og Geremi på den defensive midtbaneplassen.. Arteta fra Everton hadde värt en bra forsterkning, men vi er ikke linka til han..En lignende spillertype hadde värt bra å få inn i laget...

Noreng

• Gjest
« Svar #1661 på: 29. Juli 2007, 17:18 »
min mening er at vi kunne kjøpt en god venstreback som gikk rett inn på laget for en god del penger, en ung høyrebacker som koster litt, en gammel midtstopper som KAN å spille fotball (Campbell, Hyypia osv) og en sentral midtbanespiller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1662 på: 29. Juli 2007, 18:06 »
Tenker det samme angående Quedrue. Dette er en back vi veit at antakeligvis takker ja sporenstreks til å spille for oss. Samtidig er han en stabil back, ikke fra øverste hylle, men antakeligvis fra den hyllen vi foreløpig må ta av. Pluss at han har sin styrke defensivt, som jo Sam også ser etter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1663 på: 29. Juli 2007, 18:28 »
Om det er sånn at Sam Allardyce ikke får så mye penger å bruke på spillerkjøp enda, så synes jeg Cacapa som er frigitt av Lyon er meget spennende. Han er bare 31 år (tror jeg), og har spilt fotball på øverste hylle i mange år både i landslags og klubbsammenheng.
Videre tenker jeg Hangeland for ca £3m (ikke særlig mer) vil være et bra alternativ. Videre vet jeg at Coco (som vi var linket til for ikke lenge siden) VAR en megt god venstreback for bare noen få år siden. Spørsmålet er hvordan han er nå. Men også dette er en spiller som har plenty av erfaring på høyeste nivå, og som også er gratis. Quedrue er også et bra alternativ, men han koster nok litt cash igjen, ca £2,5 - £3,5 mill.

Så min liste blir sånn:
Cacapa (free)
Hangeland (ca £3m)
Coco (free)/ Quedrue (ca £3m) eller begge 2
Gravesen (billig fra Celtic)
Cassano på lån (er Salzburg gode nok bør vi også være det) grei å ha som offensiv spiller. Emre, Owen, Ameobi og Viduka sliter jo normalt litt med skader i løpet av en sesong.

Dette bør det være råd til og komme godt under £10m pund som jo er grensa, hjelper jo også når Dyer evt blir solgt.

Salg:
Dyer (£4m) pluss at han har lønn for 2!
evt Babayaro som er håpløs og konstant skadet

Men jeg håper at Sam får mer penger å rutte med slik at "vi" kan legge lista endel høyere, men dette ser jeg på som helt OK billige løsninger om ikke pengene er tilgjenglige riktig enda........
« Siste redigering: 29. Juli 2007, 18:34 av Frode »

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1664 på: 29. Juli 2007, 23:56 »
Tenker det samme angående Quedrue. Dette er en back vi veit at antakeligvis takker ja sporenstreks til å spille for oss. Samtidig er han en stabil back, ikke fra øverste hylle, men antakeligvis fra den hyllen vi foreløpig må ta av. Pluss at han har sin styrke defensivt, som jo Sam også ser etter.

Etterhvert som vi faktisk begynner å gå tom for andre alternativer, så er jeg positiv til Queudrue. Ikke den backen vi fansen hadde håpet på, men dog milevis bedre enn den ene konstant skadete venstrebacken vi sitter med pr idag.
Når Queudrue var linket til oss før i sommer så var vel Allardyce's kommentar (iflg icNewcastle) at han ikke var førsteprioritet. Det kan såklart tolkes slik man selv vil, men Allardyce avviser iallfall ikke muligheten helt. I tillegg er det et godt poeng som Kristoffer påpeker at det er en spiller som har styrken sin deffansivt. Det bør vel gå an å få kjøpt ham også ettersom Fullham er villige til å selge? I tillegg tviler jeg på at Fullham er den klubben i England som gjør spillerne sine mest bortskjemt med høye lønninger, så heller ikke det vil vel være et stort problem med Queudrue. I påvente av noe bedre, f.eks i Januar (Bridge når han er drittlei benketilværelsen) eller neste sommer, så sier jeg ja takk til Queudrue.

Tror også Queudrue vil være et litt bedre alternativ enn Coco ettersom han har spilt i England før. Dog skal jeg ikke uttale meg altfor mye om Coco.

Denne Cacapa som nevnes vet jeg fint lite om, eller ingenting. Kan noen fortelle meg noe om ham? Savner en "fransk fotball guru" her på forumet...