20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-VM 2014  (Lest 89201 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #30 på: 28. Mai 2012, 16:24 »
Vi spiller ikke noe mer utpreget Drillo-fotball nå enn den gang - og det er ikke Drillo sin feil at Norge har svake fotballspillere tilgjengelig.

Vi har bedre spillere tilgjengelig enn Grindheim, Ruud, Brenne og Carew.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #31 på: 28. Mai 2012, 16:28 »
Har vi det? Om du ikke har fått det med deg er vi helt ELENDIG besatt på spissplass. Ingen av landslagsspissene våre scorer mål - Huseklepp klarer ikke spille seg til benkplass på Brums og Moa er mye skadd, samt har hatt en svak sesong forøvrig i Hannover. Braaten er jo god en av 20 matcher. Vi har ingen spisser av internasjonalt snitt i TL heller. Carew har inntil det siste året vært bankers på landslaget -rettmessig. Synd at det har gått til helvette i Hammers - for en Carew matchfit hadde dessverre fortsatt vært gull verdt for Norge. Må gjerne nevne hvilke spillere på midtbanen som er vesentlig bedre enn Grindheim og co. Ikke at han er god - men spillere som Henriksen og Yttergård Jensen har ikke vist at de har så forbanna mye å gjøre i internasjonal fotball sålangt. Norge skriker etter kreative, spillende midtbanespillere. Det er enorm mangelvare.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #32 på: 28. Mai 2012, 18:19 »
Forrige gang Drillo var landslagstrener (1990-1998) hadde Norge ett veldig godt landslag med mange gode spillere på et høyt internasjonalt nivå. Keeperne med Thorstvedt, Grodås, Myhre og Frode Olsen var alle proffer, det var også Espen Baardsen. I forsvaret hadde vi kvalitet over hele linja, også på benken, med spillere i toppklubber i PL som Berg, Ronny Johnsen, Erland Johnsen, Bjørnebye, Heggem og Halle. Roger og Steinar Nilsen var gode og stabile backer i utenlandske klubber. Dan Eggen spilte på et topplag i Spania og Bratseth i et topplag i Tyskland. Sistenevnte er jo en av de beste forsvarspillerne igjennom tidene blant de Nordiske landene.
Midtbanen med Bohinen, Mykland, Rekdal, Strand, Leonhardsen, Solbakken, Håland, osv videre er jo ganske mange flere hakk over hva Drillo har til rådighet idag.
På spissplassen var det stor konkurranse om kun 1 plass. Fjørtoft hadde plassen en del og T.A.Flo en del, mens spillere som Solskjær, Østenstad og Iversen også var med å kjempet om plass. Idag har vi jo omtrent ikke et eneste alternativ her........

Dessuten hadde Tippeligaen MYE bedre spillere å ta av da som f.eks. Hoftun, Rushfeldt, Mini, Strandli. Riseth, osv. På den tiden produserte TL langt flere spillere til større og bedre utenlandske ligaer enn hva tilfelle er idag. Klubbene var også gode i de europeiske cupene med RBK i CL, der var også Molde ved en anledning. Brann hadde noen gode år i den gamle UEFA cupen. Tromsø hadde også noen gode og overaskende resultater i den samme turneringen.

Så sammenligningen mellom de gode tidene på 90 tallet med dagens lag er forferdelig. Dagens lag er såpass dårlig i kvalitet at det nesten er et under at vi var med å kjempe såpass lenge om en EM plass og at vi i tillegg har slått sterke nasjoner som Portugal og Tyskland under ledelse av Drillo.

Men jeg er enig i at Drillo må se seg om etter litt yngre og mer interessante spillere i den kommende kvalifiseringa. Carew er ikke noe å satse på frem mot VM i 2014, det er så vidt Gamst Pedersen også slipper unna der. Mot England så fikk Tettey, Henriksen og Elyounoussi spille sammen på midtbanen. Sett inn Wolf Eikrem og Berisha for Gamst Pedersen og Braaten, eller kanskje Jenssen kunne vært et bedre alternativ......
Andre gode unge spillere jeg vil se mer mye mer av på landslaget er Nordtveit, Berget, lillebroren til Moa, Rogne, Hovland, Hauger + sikkert flere unggutter jeg har utelatt eller ikke har kjennskap til.
« Siste redigering: 28. Mai 2012, 18:20 av Frode »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #33 på: 29. Mai 2012, 07:41 »
Enig i det meste, men Henning Hauger håper jeg vi har sett det siste av på landslaget.

Christian

  • Gjest
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #34 på: 29. Mai 2012, 10:36 »
Eit kjapt utkast til ein muligens landslagtropp. (Har sine mangler.)

Keepere:
Rune Almenning Jarstein
Sten Grytebust

Forsvar:
Vadim Demidov
Brede Hangeland
Jonathan Parr
Lars Christopher Vilsvik
Vegard Forren
Even Hovland
Thomas Rogne
Vegar Eggen Hedenstad

Midtbane:
Valon Berisha
Markus Henriksen
Ruben Yttergård Jenssen
Alexander Tettey
Magnus Wolff Eikrem
Håvard Nordtveit
Yann-Erik de Lanlay

Angrep:
Mohammed Abdellaoue
Tarik Elyounoussi
Mustafa Abdellaoue
Jo Inge Berget
Joshua King

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #35 på: 29. Mai 2012, 13:08 »
Det har store mangler det landslaget der. Problemet er hovedsaklig bakover. Forsvar og keeper. Grytebust er en habil keeper, men usikker på om han har internasjonalt format. Demidov mangler ambisjoner, og er mer opptatt av kjæresten sin, Forren og Hovland er jeg noget skeptiske til. Især Forren som jeg mener er milevis unna å noen gang kunne være god nok for landslaget.
Hedenstad mangler åpenbart ambisjoner, når Stabæk betyr mer for han, enn hans egen karriere.

Jeg er ikke helt overbevist om Henriksen, Yttergård Jenssen og Wolff Eikrem er/blir så gode som man innbiller seg at de skal bli. Jeg mener Henriksen har svært lite utenlands å gjøre, og har mistet stadig mer tro på RYJ.

Det største spørsmålstegnet setter jeg likevel ved de Lanlay. Jeg innrømmer glatt at jeg har sett så godt som ingenting av han, men har heller ikke hørt så altfor mye hype. Er han egentlig så god som Frode Olsen vil ha det til? At han spiller for Viking er heller ikke noe pluss i så måte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #36 på: 29. Mai 2012, 13:21 »
De Lanley foran Huseklepp  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #37 på: 29. Mai 2012, 13:25 »
Helt seriøst, jeg har aldri hørt navnet De Lanlay! Hvem er det? :/
Same old Shearer, always scoring!

Christian

  • Gjest
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #38 på: 29. Mai 2012, 13:26 »
Poenget var å tenke på framtiden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #39 på: 29. Mai 2012, 13:33 »
Uansett - den midtbanen der skremmer ikke vannet av meg ihvertfall. Wolf Eikrem har jeg litt troa på - han er mer pasningssikker enn de fleste andre norske midtbanespillere. Problemet er fortsatt tempoet. Har Henriksen det inne? Tvilsomt. Har RYJ det inne? Tvilsomt.
I tillegg må Moa stabilisere seg på et jevnt godt nivå - samt at noen andre av våre spisser må få et form for gjennombrudd. Ulikt Jokke syns jeg forsvaret ser ut som vårt sterkeste kort på papiret.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #40 på: 29. Mai 2012, 15:03 »
Den skremmer meg, men det er mest fordi jeg håper at Norge skal gjøre det bra. Det dere gjør her er å si hva som gjør at de enkelte spillerne ikke fortjener plassen. Men hvem skal ta den fra dem? Saken er dessverre den at de spillerne Christian nevner er de mest opplagte kandidatene for et framtidig norsk landslag, i alle fall en framtid vi har noenlunde oversikt over.

Christian

  • Gjest
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #41 på: 29. Mai 2012, 15:05 »
Takk Torfinn. Er liksom dei som er framtiden, og muligens nokon andre eg har gløymt å ta med.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #42 på: 29. Mai 2012, 15:15 »
Ja - jeg bare påpeker hvilke åpenbare svakheter midtbanen vår har for eksempel. Tempomessig og spillemessig er den rett og slett ikke god nok per dags dato - samt at det også kan stilles endel spørsmålstegn rundt hvorvidt den fremtidige midtbanen der er det. Ikke uenig i de han har tatt med nødvendigvis.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7627
    • Vis profil
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #43 på: 29. Mai 2012, 15:29 »
Selnæs og Drage burde vært med hvis det var en tropp for fremtiden, Christian! :)

Christian

  • Gjest
Sv: Fotball-VM 2014
« Svar #44 på: 29. Mai 2012, 15:29 »
Den har ein del mangler ja.  :nikke:

Drage er verdt fall eit navn, sett for lite av Sælnes desverre.