20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Retro: 12.Mai 1984  (Lest 3094 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

  • Gjest
Retro: 12.Mai 1984
« på: 13. Mai 2005, 10:52 »
Retro: 12.Mai 1984
Skrevet av Christian, 13 Mai 05

For mange Newcastle supportarar i Norge er denne datoen veldig ukjent. Men for engelske supportarar er dette ein stor dag. Det var dagen då Newcastle igjen var tilbake til den øverste divisjonen, etter mange år i den nest øverste divisjonen.



Den 12.mai strålte sola mot jublande Newcastle supportarar Gallowgate end på St. James’ Park. Newcastle hadde nettopp vunnet 3-1 over Brighton i siste kampen den sesongen.

Kevin Keegan opna med å score 1-0 målet til Newcastle i hans 500 ligakamp og hans siste for Newcastle. Men rett får pause utliknet Gerry Ryan for Brighton.

I andre omgang heada Chris Waddle ballen i mål, 2-1 til Newcastle. Men det skulle ikkje stoppe der, Peter Beardsley vippa ballen fint over keeper, 3-1 til Newcastle!

Fansen og spelarane kunne no sleppe jubelen laus og feire at Newcastle igjen var tilbake til den øverste divisjonen.

Christian

Bjørn

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1102
    • Vis profil
Retro: 12.Mai 1984
« Svar #1 på: 13. Mai 2005, 12:31 »
Leste denne saken på NUFC.com, å begynte med en gang å kjenne hårene reise seg i nakken:)

Det bildet er bare helt sykt å se på, kommer nok aldri til å bli sånn på SJP igjen...ikke fordi jeg ikke har tro på at vi får noe å juble for av det kaliber igjen, men fordi stadion ikke tillater det etter utbygging;) hadde vært rått å hatt video fra den dagen!

Jeg husker bare selv når jeg var på SJP å gikk ut av stadion og ned gatene i Newcastle sammen med 52000 andre NUFC fans etter å ha slått Liverpool 2-1. Det var helt sjukt å oppleve, selvom det neppe kan sammenlignes med den dagen!

Den lille mannen med krøllene var en stor mann for Newcastle United både på og utenfor banen, og med scoring i siste kamp, la det neppe en demper på hans daværende heltestatus. Den ble jo desto større etter hans brakende suksess på trenerbenken! Jeg husker han fikk så mye refs i media etter å ha sagt det geniale om Ferguson og Manchester United.
Jeg kjenner det nedentil bare når jeg tenker på det:)

Håper bare fansen på Gallowgate og resten av SJP og Newcastle for øvrig for noe lignende å juble for om ikke så mange år! hvor vi igjen får se jubelscener lignende denne, og den dagen shearer signa for oss!


Bjørn - "I would love it if we beat them, absolutely love it!!!"
*shiver shiver - -goosebumps*
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Retro: 12.Mai 1984
« Svar #2 på: 13. Mai 2005, 13:44 »
Sitat fra: "Christian"
Kevin Keegan opna med å score 1-0 målet til Newcastle i hans 500 ligakamp og hans siste for Newcastle. Men rett får pause reduserte Gerry Ryan for Brighton.

Beklager, Christian, men her er det noe jeg bare må kommentere. Når Kevin Keegan hadde scoret det første målet, og vi ledet 1-0 når Brighton scora, så reduserte ikke Gerry Ryan. Han utliknet.
Skjønner?
Hadde vi ledet 2-0, når de scora, så hadde han redusert ledelsen vår. Men det han gjorde var å utlikne ledelsen vår.
Du vet det sikkert, men det er jo vesentlig forskjell på akkurat det å redusere og utlikne, så det er jo kjekt å skrive riktig neste gang.

Det der var vel så og si siste gang Toon Army virkelig hadde noe å juble for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon