20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: PL Drømmeelver  (Lest 6119 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
PL Drømmeelver
« på: 05. Aug. 2015, 07:05 »
De Gea
Ivanovic-Cahill-Terry-Azculieta
Matic-Schweinsteiger
Sanchez-Coutinho-Hazard
Aguero

Mulig jeg har totalt glemt noen?
Var vanskelig vrake Sterling. Denne er forutsatt at Di Maria forsvinner btw...

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #1 på: 05. Aug. 2015, 15:37 »
                          De Gea

Ivanovic - Koscielny - Terry - Azpilicueta

                   Matic - Wilshere
         
           Sanchez - Rooney - Hazard

                            Aguero

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #2 på: 06. Aug. 2015, 21:42 »
                         Courtois

Zabaleta - Kompany - Terry - Baines

                   Fabregas - Matic

          Sanchez - Ramsey - Hazard

                           Aguero


Venter i spenning...

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #3 på: 06. Aug. 2015, 22:34 »
                            De Gea

Ivanovic - Terry - Kompany  - Baines

                 Fabregas  - Ramsey

       Sanchez     - Rooney   - Hazard

                           Aguero
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #4 på: 07. Aug. 2015, 05:36 »
Pdd er vel ikke Kompany noe drømmelag materiale, da han til tider har vært elendig i City, men skal ikke protesetere på at han på sikt har vært den beste stoppern i PL de senere årene.. Rart å se dere vrake PLs soleklart beste back Azpilicueta,,?

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #5 på: 07. Aug. 2015, 15:10 »
Baines produserer meir målpoeng. Og er ikkje noko fan av høgrebeinte venstrebacker. Kompany er den beste stopperen ved siden av Terry I pl.
Venter i spenning...

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #6 på: 12. Aug. 2015, 05:12 »
Litt rart at du, superswag, utelater Sterling når du påstod han kanskje var ligaens nest beste spiller? Eneste grunnen må vel være at Hazard spiller i samme posisjon og er den "eneste" som garantert er bedre?

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #7 på: 13. Aug. 2015, 07:15 »
Litt rart at du, superswag, utelater Sterling når du påstod han kanskje var ligaens nest beste spiller? Eneste grunnen må vel være at Hazard spiller i samme posisjon og er den "eneste" som garantert er bedre?

Nå ble det naturlig å velge feks Coutinho fremfor Sterling da Sterling er en kantspiller..... Det ble også naturlig å velge Hazard...Sterling tror jeg fort kan vise seg å være bedre denne sesongen, mens Sanchez hadde en overraskende god sesong ifjor som gjorde valget vanskelig, mellom 2 fantastiske spillere, og jeg kunne kun velge en av dem.. Huske jeg ifjor spådde Coutinho og Sterling som de to som kunne ta flest poeng på fantasy, så glemte litt at Sanchez er her i år, med en utolig sesong bak seg.. men samtidig tror jeg ikke sanchez følger opp fjorået, mens jeg tror også sterling får en langt bedre sesong, og inneholder til syvende og sist et høyere nivå.. et vanskelig valg, der en dessverre måtte ut..

Flere målpoeng? Denne tråden dreier seg ikke om fantasy hvis du trodde det..Lurer på hvor mange poeng Azpilicueta tilføyde Chelsea med noe av det beste backspillet jeg har sett... Så du er ikke fan av Lahm, da han i alle år var venstreback? Er jo noe av det råeste vi har sett av en back... Du ser ikke fordelen ved å kunne gå innover i banen og avslutte? Er nesten like naturlig som en høyrebent venstreving, og kommer nok til å bli meget vanlig,,, vi ser stadig vekk fere og ferre vinger som bruker "riktig" fot. Ta feks Robben, Messi... Mener du kanskje at disse også spille på feil side?... Dessuten er Azpilicueta vel så god som høyreback, om du absolutt må ha han på høyre, siden han er høyrebent... Og har du sett Kompany det siste året? Han var helt forferdelig og gjode mange grove ABC feil...

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #8 på: 13. Aug. 2015, 15:44 »
Sterling har et høyere nivå enn Sanchez? Sterling er ikke blant topp ti engang, Sanchez er blant de fire-fem beste i ligaen!

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #9 på: 13. Aug. 2015, 21:11 »
Sterling har et tempo Sanchez ikke kan matche...Med flere trusler rundt seg i City får vi se da, hvor mye mer Steling får til. Sanchez ble ikke funnet god nok i Barca, mens Sterling valgte City å pungte ut enorme beløper for... Uten at dette er noe særlig argument.. Nevn 10 spillere som er bedre enn Sterling da...Må være noe av det latterligste jeg har hørt..

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #10 på: 13. Aug. 2015, 21:46 »
At han ikke ble funnet god nok for Barca er liksom et argument  :D? Vet ikke hva som er latterligst her jeg. City punget ut enorme summer på grunn av potensialet. Pdd er det flere som er bedre. God spiller. Muligens han gjør det helt store i City, men akkurat nå rangerer jeg de under høyere.
Aguero, Hazard, Yaya, Sanchez, Silva, Matic, Rooney, Coutinho, Costa, Fabregas. Hadde jeg tatt med midtstoppere og keepere også så hadde listen blitt lengre.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #11 på: 14. Aug. 2015, 06:12 »
Barca har kke verdens 3 beste angrepspillere, og Sanchez ble funnet overflødig her. Hvorfor dette ikke er et argument, om det er treneren du mener er tilbakestående eller hva du sikter til vet jeg ikke. Men han er vertfall ikke i verdens ypperste verdensklasse om ikke trenern er på bætu kan man si... På grunn av potensialet,,, javel,,, klart han er ung, og kan bli enda bedre, men han skal fortsatt få creds for det nivået han holder per dags dato, og det er mer enn potensial. Han er en spiller som e god nok til å gå rett inn i et hvilket som helst Premier League lag, så å si at han kun har potensiale blir jo latterlig.... Yaya høyere,,,? Hadde ikke akkurat en kjempesesong ifjor... Costa er en avarage spiss sammenlignet med for eksempel Aguero og hører ikke hjemme på en slik liste med de aller beste... Er høyt nivå på mange av spillerne du nevner. Men vi ikke si at Yaya, Sanchez, Silva, Rooney, Coutinho, Costa eller Fabregas er spillere i ypperste verdensklasse... Noen som har glemt siste halvdel av sesongen der Suarez avsluttet i Liverpool, da Sterling begynte å blomstre i Liverpool, og hadde Sturridge og Suarez med seg på å være milllimetere fra å dra inn et ligagull....Å markee ut en klassespiller med double team ble plutselig aktuelt for motstanderne om de skulle frykte noen på Liverpool. I et sterkt angrep er Sterling og de andre vanskelige å ta ut av kampen, da man må passe på alle, og dette er ikke en enkeltspiller god nok til i de aller fleste tilfeller... Jeg lurer på om noen som skal passe på, kan matche han på fart, og han har attpåtil meget god teknikk som gjør at han kan ødelegge et fosvar på egenhånd... Det så vi et godt eksempel på mot oss ifjor... Han er også generelt en god avslutter, men hadde en liten tørkeperiode ifjor som sagt. Veldig vanskelig å ta ut av kampene... Sanchez har bedre langskudd, og er nok litt fysisk sterkere, men som ving, så begrenser ikke dette Sterling noe særlig da han ha teknikk og tempo til å komme seg forb uten å måtte bruke spessielt muskler... Sanchez hadde en kjempesesong ifjor ja, og målstatistikken ble ikke akkurat dårligere av at han fikk ta straffene... Men om han klarer å følge opp med like mange mål i år, hadde jeg ikke tøt å satse mye penger på... Samtidig vil nok Sterling score langt fler enn ifjor.. Siden du er så bastant... Tør du vedde imot? Jeg kan satse ti tusen hvis du tør...Yaya Toure... hadde du sagt dette for 2 år siden kunne jeg fostått deg, men etter sesongen ifjor, hadde jeg ikke blitt overasket om han tok et klubbskifte til en svakere klubb..Og at han har plutselig blitt god igjen nå når han er blitt enda eldre, lurer jeg på hvordan du har konkludert deg frem til... Det ble rett og slett for usaklig å ta med han i denne diskusjonen... Ser du virkelig på Costa som en verdensklassespiss? Chelsea slet med å score før de hentet han, og de beste spissene var opptatt i andre store klubber... Dermed ble dette en grei forsterkning for Chelsea, men han har aldri i noen klubb vist seg som en verdensklassespiss om vi ser på spisser som Suarez, Aguero, Zlatan, Benzema. Tror Falcao fort kan ta fra han plassen, og det er nettopp derfor Mourinho låner han til astromoniske lønninger, fordi dette er en spiss som har et verdensklassepotensiale når han finner igjen formen han har vist i Porto og Atletivo Madrid langt over det Costa har vist i Atletico eller Chelsea. Ikke glem at han fikk mye hjelp også av spillere som Hazard, Fabregas etc. og først og fremst hadde en flying start men ble mer og mer seg selv ifjor... Fabregas er heller ingen spiller i ypperste verdensklasse på midtbane.. Ble overflødig i Barcelona, mangler tempoet til en spiller som Iniesta, og har klare defensive svakheter, om man ser på  en spiller som Pogba.. En god ballfordeler, et godt blikk og noen gode stikkere skal han ha for.. Men det er flere av disse spillerne,,, og Fabregas er ellers ganske begrenset... Coutinho har lang vei å gå for å være en av de ypperste spillerne. Kan han stabilisere pasningsfoten og blikket på et høyt nivå vi vet han har potensialet til, begynner det å ligne noe. Han er ikke spessielt kjapp, og skuddfoten kommer ofte til kort da han mangler litt kraft i skudddene sine. Stabiliserte seg på et fint nivå ifjor i fom av scoringer og jevnt godt spill, men langt fra noe verdensklasse foeløpig.... Rooney kan ha en god periode der han scorer hver kamp, for deretter å gå en lang rekke uten scoringer. En meget god spiller, men ikke helt i verdenstoppen... Silva kommer også til kort mot en haug offensive midtbanespilllere rundt om i verden... Og er du uenig i en eneste ting jeg har skrevet her,,, så si fra, så skal jeg komme med eksemple på spillere som er langt bedre enn disse.. Sterling var som de fleste nok har fått med seg transferobjekt nr. 1 i sommer sammen med Pogba, og jeg er sikker på at alle klubbene i verden kunne tenkt seg han... om ikke rett inn i førstelaget, så ihvertfall en sterk utfordrer...Steling har værtfall vist et enormt sportsplig potensiale og kan bli en av de verste spillerne å møte denne sesongen, og det eneste jeg "er redd for" er at han ødelegger med utenomspotslige ting, slik vi så bilder av i slutten av Liverpool, da han drev og festet hardt...Å si at Costa er bedre var også litt usaklig.. Han hadde sine perioder med scoringer, men Sterling har da langt større evne til å produsere ting på egenhånd. Skulle likt å sett Sterling i Chelsea ifjor,, da hadde nok også han sett vesentlig bedre ut enn Liverpool.. Costa var aldri noe stjerne i Atletico, og hadde bra med mål kun en sesong, altså etter Falcao dro...Ser for meg han hadde slitt i et svakere lag uten pasningene til Fabregas og ferdighetene til Hazard for å nevne noen...  Kan også vedde 10 000 på at Costa scorer ferre mål enn ifjor om du tør vedde imot... Han scoret voldsomt i starten, og stabiliserte seg på et mere avarage nivå utover sesongen.. Er nok også en spiller Mourinho liker ekstra godt fordi han jobber hjemover, og dette passer hans filosofi, uten at dette alene gjør han til noe verdensklassespiss.... Sorry men her var det noen rare navn, og før du komme med noe motsigelser, så vær konkret på hva jeg sier som liksom skal være feil.. For jeg skal enkelt gi deg en haug navn om du mener disse spillerne er helt der oppe.....

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #12 på: 14. Aug. 2015, 19:46 »
Siden jeg er aktiv i denne diskusjonen så las jeg alt sammen, men du må seriøst dele opp innleggene dine når de blir så lange. Dette her punktum og komma opplegget tar også nesten knekken på meg. Blir veldig slitsomt å lese i lengden. Ingen kritikk, bare rett og slett en nødvendighet!

Når det gjelder innlegget ditt så er jeg vel uenig i første setningen din. Er få som er bedre enn den trioen. Det er ikke et argument fordi Barca er verdens beste klubb og en overflødig spiller derifra kan fortsatt være møkk god. Bare for å sammenligne Sanchez med Messi, så hadde førstnevnte 19 mål og 12 assists. Messi hadde samme antallet i assists, men han scorte 9 mål mer. La oss si han ble overfødig, er fortsatt ganske gode tall. Dette har egentlig ikke noe med saken å gjøre fordi det er pl vi diskuterer her.

Du må også  begynne å lese det jeg skriver. Jeg sier ikke at City kun betaler for potensialet, det er en god spiller også, men du kan få likegode etablerte spillere for den prisen. Derfor utsagnet. For det andre så har jeg ikke nevnt noe om verdensklassespillere noen plass. Vi diskuterer pls beste spillere, så den saken kan vi legge død med en gang. Ikke bland Zlatan, Pogba eller noen andre inn i dette. Som sagt det er pl vi diskuterer.

Du avfeier Yaya på bakgrunn av sist sesong men drar likevel opp prestasjonene til Sterling for over en sesong siden. Det henger ikke helt på greip. Skal du nevne prestasjoner fra den sesongen så må vi ta med monstersesongen til Yaya også.Yaya scorte ti mål sist sesong, flere enn Sterling, og når det blir sett på som en dårlig sesong så sier det litt om nivået til Yaya. Hadde en dupp sist seong, men det blir helt feil å avskrive han på grunn av det.

En annen spiller som jeg er helt uenig i beskrivelsene du gir er Fabregas. At han ikke kom med på årets lag sammen med Aguero var en flause fra juryen sin side. Og noen gode stikkere sier du? Mannen serverte 18 assists!

Costa er jeg ingen stor fan av selv, men han leverte nok til å komme på min topp 10 liste. Nå blir det selvfølgelig ikke helt rettferdig å måle spillere opp mot hverandre når de spiller i forskjellige posisjoner. Sterling er en god spiller, men jeg er ganske komfortabel med listen over bedre spillere som jeg laget. Hadde jeg hatt valget mellom Sanchez og Sterling så  hadde jeg tatt Sanchez.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #13 på: 03. Sep. 2015, 05:01 »
Når det gjelder innlegget ditt så er jeg vel uenig i første setningen din. Er få som er bedre enn den trioen. Det er ikke et argument fordi Barca er verdens beste klubb og en overflødig spiller derifra kan fortsatt være møkk god. Bare for å sammenligne Sanchez med Messi, så hadde førstnevnte 19 mål og 12 assists. Messi hadde samme antallet i assists, men han scorte 9 mål mer. La oss si han ble overfødig, er fortsatt ganske gode tall. Dette har egentlig ikke noe med saken å gjøre fordi det er pl vi diskuterer her.

Du må også  begynne å lese det jeg skriver. Jeg sier ikke at City kun betaler for potensialet, det er en god spiller også, men du kan få likegode etablerte spillere for den prisen. Derfor utsagnet. For det andre så har jeg ikke nevnt noe om verdensklassespillere noen plass. Vi diskuterer pls beste spillere, så den saken kan vi legge død med en gang. Ikke bland Zlatan, Pogba eller noen andre inn i dette. Som sagt det er pl vi diskuterer.

Du avfeier Yaya på bakgrunn av sist sesong men drar likevel opp prestasjonene til Sterling for over en sesong siden. Det henger ikke helt på greip. Skal du nevne prestasjoner fra den sesongen så må vi ta med monstersesongen til Yaya også.Yaya scorte ti mål sist sesong, flere enn Sterling, og når det blir sett på som en dårlig sesong så sier det litt om nivået til Yaya. Hadde en dupp sist seong, men det blir helt feil å avskrive han på grunn av det.

En annen spiller som jeg er helt uenig i beskrivelsene du gir er Fabregas. At han ikke kom med på årets lag sammen med Aguero var en flause fra juryen sin side. Og noen gode stikkere sier du? Mannen serverte 18 assists!

Costa er jeg ingen stor fan av selv, men han leverte nok til å komme på min topp 10 liste. Nå blir det selvfølgelig ikke helt rettferdig å måle spillere opp mot hverandre når de spiller i forskjellige posisjoner. Sterling er en god spiller, men jeg er ganske komfortabel med listen over bedre spillere som jeg laget. Hadde jeg hatt valget mellom Sanchez og Sterling så  hadde jeg tatt Sanchez.


Du sier Alexis hadde 19 mål og 12 assist... I liga hadde han hvertfall 16 mål og 9 assist...
Du sier Messi hadde like mange assist og 9 mål mer?..
Messi hadde 43 mål og 18 assists i bare ligaen...
Skal u ta med alle turneringer som du antakelig har gjort på Alexis så har jo fortsatt messi 24 mål og 6 assist mer bare i liga,,, tar vi med alle cuper blir dette enda mere..
Så hvordan du får tak i disse tallene, aner jeg ikke, men de er både feil, og missvisende, og får Alexis til å virke mye mer jevngod med messi enn realiteteten...

Nå mente jeg at Barcas 3 angrepspillere er ikke de 3 beste uavhengig lag på papiret... Ronaldo-Suarez-Mess   16i hadde vært vesentlig sterkere...

Når det gjelder Yaya begynner han bli gammel,, så er naturlig om han er på vei nedover... Mens Sterling som 20 åring vil nok bare bli bedre og bedre,,, bli mer stabilt god,,,

Tviler på at Yaya er en spiller de aller største klubbene sikler etter... Spørs hva man er ute etter. Men han er ikke noe godt anker da han manger litt på det defensive.. Han er god offensivt, men virker som han er langt fra den dominansen han viste for et par år tilbake...

Hmmm... Hadde du valgt Sanczhes fremfor Sterling? Vil si Sterling er på et høyt PL nivå,,, og han er 20 år og vil nok utvikle seg til en ekstrem spiller... En allerde fantastisk spiller, som kan bli nesten ustoppelig. Om han utvikler seg i rett retning, vil jeg si at Sanchez ikke er i nærheten.. Tipper en god del av de største klubbene ville ha Sterling, både på grunn av hans nåværende kvaliteter, og at han er 20 år og kan bli helt sinnsykt god...

Ja Fabregas hadde 18 assists,,, men vi kan vel være enige om at han ikke helt har fått det til som han skulle ønske i Barca,, og er ikke helt bankers på Spania med god grunn.. Liker ikke basere ferdigheter på statistikker, da ville Austin vært en av verden beste spisser...Mener han mangler mye på tempo, det defensive, målfarlighet...En spiller som Matic som kanskje ikke helt kan sammenligner vil jeg si er en som kan gå inn på alle lag.. Henderson er en ballvinner som løper ihjel motstanderen som hadde gått rett inn på de fleste lag.. Iniesta for eksempel har mye mer tempo enn Fabregas og kan løpe fra noen spillere på  fart og taknikk... Pogba er mer komplett med fysikken, defensivt arbeid, teknikk, fart... Er mange gode midtbanespillere der ute, man kan sammenligne med Fabregas. Iniesta har som sagt mye mer tempo for eksempel. Coutinho virker å kunne bli den samme spilleren bare med litt flere kvaliteter på siden... Sterling derimot kommer nok til å en som en ving alle klubber hadde drømt om å ha...

Costa hører ikke hjemme i denne sammenhengen... Aguero er en soleklart bedre spiller, mens flere spillere som Rooney, Falcao, Sturridge, i utgangspunktet er bedre... Costa ble hentet fordi Chelsea slet med å score mål med Torres Eto og Ba,,, og var den beste spissen som var tilgjngelig på markedet... Han er ikke noe verdensklassespiss, selv om han scorer jevnt med mål, og ikke er direkte dårlig. Se på Suarez, Aguero etc i forhold.. Sterling til samenligning kan være en trussel nesten allene, og kan med tanke på alderen bli usansynlig god.. Da blir det urettferdig å puttte Costa som er en "middlertidig" løsning på å ha en spiss som faktisk scorer mer enn 3 mål i året... Han kommer aldri til å være den Real sprenger benken for å hente,,, men det tror jeg fort Sterling kunne blitt, da han har det lille ekstra, og i tillegg et mye større potensiale enn Costa som ikke har så mange ekstreme styrker...
Man kan selvfølgelig måle disse opp mot hverandre. Costa er en avarage spiss litt under verdensklassespissene... Mens Sterling er en lynhurtig teknisk vingsom kan skape problemer alene, og vil være en viktig nøkkel for england. Du sier jo selv du ikke har så sansen for Costa, så skjønner ikke at du ikke ser at Sterliing er langt farligere . Begynnner å heve spillet sitt nå i City, først med gode pasninger, og nå med scoring...

Så du mener det er lett å finne en så god og talentfull spiller som Sterling som faktisk er reaistisk å få til City... Da mener jeg ikke spillere som Messi... Sterling er nok en av  de bedre spillerne som var ute på markedet, og samtidig en av de alle største talentene...Vil gjerne høre noen navn som forsvarer en slik prislapp mer enn Sterling, som er litt realistisk for City
« Siste redigering: 03. Sep. 2015, 06:37 av superswag »

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: PL Drømmeelver
« Svar #14 på: 03. Sep. 2015, 16:24 »
Tallene er fra Sanchez sin siste sesong i Barca. Bare for å bevise at vrakgods derifra kan være ganske gode.