20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 330156 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1845 på: 08. Des. 2014, 11:01 »
Han har vel spilt noe sånt som 5100 minutter i svart og hvitt - noe som tilsvarer 56,5 kamper.
Jepp, leste det i går. 5095 minutter (tilsvarer 56 kamper), 14 mål og 17 assist.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1846 på: 08. Des. 2014, 11:19 »
Ja. De tallene jeg tok var i PL, og selvsagt uten å ta hensyn til ut- eller innbytte. Burde skrevet det.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1847 på: 08. Des. 2014, 11:29 »
Skal også nevnes at han har basert på spilletid har mer offensivt produkt å vise til enn både Ginola og Robert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1848 på: 08. Des. 2014, 11:52 »



Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1849 på: 08. Des. 2014, 12:20 »
Skal også nevnes at han har basert på spilletid har mer offensivt produkt å vise til enn både Ginola og Robert.

Basert på statistikk? Isåfall er jeg interessert i å vite hva de har.

Uansett så kan ikke Ben Arfa måle seg med prestasjonene Ginola og Robert viste i PL. Ginola ble f.eks kåret til årets spiller i PL i 1999 var det vel for Tottenham. Jeg mener han var enda bedre i NUFC.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1850 på: 08. Des. 2014, 17:53 »
Jeg elsker HBA. Problemet er at han  er for ustabil. Han kan være PLs beste spiller en kamp, og usynlig den neste. Jeg synes det blir råflott å ha en slik spiller i stallen med den lønnen han har. I tillegg har han kommet på kant med nesten hver eneste manager. Det kan tyde på at det er HBA som er problemet, og ikke Pardew.   Man må kunne oppføre seg rett og slett.

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1851 på: 08. Des. 2014, 18:29 »
Jeg står fremdeles inne for det jeg skriver. Fyren er langtidsskadet når vi signerer ham permanent, har 56? kamper siden sommeren 2010, og har ganske sikkert hatt negativ innflytelse på resten av spillergruppen i alle fall de siste årene) med tanke på mentaliteten sin. Ser man arbeidsinnsatsen spillergruppen har lagt ned i de siste kampene vi har spilt, kan man vanskelig si at man savner en slik spiller. Gi meg en spiller som blør for drakten any day, enn en spiller som går ut i streik fordi han heller vil spille for en annen klubb.

Og til deg som nevner Luque, Xisco, Marcelinho, Owen, som verre kjøp. Ja helt riktig, men ingen av disse ble da kjøpt inn i løpet av "de siste årene". Jeg burde kanskje lagt til "i løpet av Pardews regjeringstid".

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1852 på: 08. Des. 2014, 19:03 »
Skal også nevnes at han har basert på spilletid har mer offensivt produkt å vise til enn både Ginola og Robert.

Basert på statistikk? Isåfall er jeg interessert i å vite hva de har.

Uansett så kan ikke Ben Arfa måle seg med prestasjonene Ginola og Robert viste i PL. Ginola ble f.eks kåret til årets spiller i PL i 1999 var det vel for Tottenham. Jeg mener han var enda bedre i NUFC.



13 mål og 15 assists ifølge fantasy, og ikke 13 assists som på bildet.
« Siste redigering: 08. Des. 2014, 19:09 av Eriksen »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1853 på: 08. Des. 2014, 19:33 »
Takk, Eriksen. Forøvrig ser jeg at jeg bomma litt på assists, men ser en på hva han faktisk har produsert ut fra spilletid er det langt fra ille.
Kan forøvrig ramse opp signeringer som har vært verre enn Ben Arfa under Pardew:
Marveaux
Obertan
Amalfitano
Yanga Mbiwa
Anita
De Jong

Gouffran er også en liten bobler om han ikke finner noen slags form igjen. Dette til tross for at han kostet en tredjedel ca av Ben Arfas pris. Gouffran var god forrige høstsesong, men det er et enormt mysterium at en fyr som har spilt så gjennomgående svakt har så mye spilletid for oss. Kan som jeg har nevnt flere andre plasser tror jeg aldri jeg har sett en Newcastle-spiller spille så svakt i Newcastle-trøya i min tid som supporter, men vært så ekstremt svak. Må ihvertfall tilbake til nedrykksesongen og det vi så av Owen og co den våren.

Ellers - bortsett fra noen kamper i høst har Obertan jevnt over vært gjennomgående svak, og skal en se det store bildet (eventuelt gå tilbake til i sommer) var Obertan en gjennomgående vits blant supportere. Tvilsomme holdninger utviste han også i vår selv.
Generelt syns jeg stemplingen din av Ben Arfa er lite helhetlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Faustino

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 196
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1854 på: 08. Des. 2014, 20:11 »
Spillerne du nevner kan man fint karakterisere som bomkjøp, men jeg mener man at tillegg til hva de har prestert også må medberegne pris. Flere av de du nevner var gratis, og risikoen ved å signere disse er dermed minimal. Greit nok, Ben Arfa kostet ikke allverden. Han har gitt oss et brukbart antall mål og assist, men når du stort sett har vært skadet, og i tillegg lenge har vært et ødeleggende uromoment i spillergruppen er det ganske uvesentlig sett i mine øyne. Fyren er alt for høy på seg selv, noe som er grunnen til at han aldri kommer til å spille for en toppklubb utenfor Frankrike.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7628
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1855 på: 08. Des. 2014, 20:58 »
Vi kan gjerne ta med pris. HBA kom for 5 mill pund. 13 mål og 15 assists for 5 mill pund. Hvordan kan det bli til en forferdelig signering?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1856 på: 08. Des. 2014, 21:02 »
Ta da også med at han var avgjørende for vår beste prestasjon i ligaen både under Pardew og siden Sir Bobby Robson var manager. For min del er han ikke et bomkjøp, selv om han burde vært større for oss enn han ble.

La det for ordens skyld nevnes at både Bruce og Ben Arfa i ettertid av disse sakene i media har avkreftet ryktene, forresten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1857 på: 08. Des. 2014, 22:36 »
Ta da også med at han var avgjørende for vår beste prestasjon i ligaen både under Pardew og siden Sir Bobby Robson var manager.

Jeg er så uenig som det er mulig å bli. Her fremstiller du Ben Arfa som avgjørende til at NUFC hadde en utrolig god sesong. Bare for å ha det klart, og dette er min mening, så var den sesongen en skikkelig lagseier. Skal vi trekke frem enkeltspillere så kan vi like så godt trekke frem Cabaye som hadde tidenes sesong da. Sjelden har vi sett en som dominerte mer på midtbanen i en NUFC drakt som da. Han var moteren, arkitekten og filosofen bak det hele. Eller hva med Cisse? Som puttet på hvert eneste skudd han hadde på ballen den siste halvdelen av sesongen. Så må vi for all del ikke glemme Demba Ba. Savner fremdeles styrken og den målteften han viste i hele sin NUFC karriere. Leverte godt og stabilt bestandig. Ba og Cabaye i 3-0 seieren hjemme over Manu var magisk.
Kan også ta med Tiote som definitivt hadde sin beste sesong, har jo ikke vært i nærheten i ettertid.

For all del, Ben Arfa var også god den siste halvdelen av sesongen. Tydelig at han savnet å spille fotball etter et lengre skadeavbrekk da. Men det han har vist i ettertid er ganske så svakt til sammenligning.


Uansett, den sesongen var en solid lagseier. De jobbet for hverandre. Hele laget var skikkelig godt og jeg mener at de spilte opp mot maks potensiale av hva som var mulig. Til og med Danny Simpson var god den sesongen. Å fremheve en spilker som avgjørende vil være urettferdig. Og skal man først gjøre det så kan man jo like så godt trekke frem Demba Ba eller Cabaye som tross alt leverte j..... godt hele sesongen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1858 på: 08. Des. 2014, 22:44 »
Ikke direkte uenig i det du nevner om at det var en skikkelig lagprestasjon.
Men den perioden vi virkelig var fantastisk den sesongen var da vitterlig blant annet da Cisse ankom og Ben Arfa omsider fikk regelmessig spille i 4-3-3 sammen med Cisse og Ba. Ben Arfa ble fremhevet som ligaens beste spiller av panelet i TV2 den våren husker jeg blant annet. Han var direkte lysende hele den våren og fortjener absolutt sin del ære for at vi hadde den seiersrekken vi faktisk hadde. Han var i mine øyne avgjørende.
« Siste redigering: 08. Des. 2014, 22:46 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1859 på: 08. Des. 2014, 23:10 »
Nå er det sånn at NUFC også var meget solide i starten av sesongen og det første tapet kom ikke før i den 12. kampen borte mot ManCity. I denne perioden var verken Ben Arfa eller Cisse tilgjengelige, så det var ikke bare siste halvdel av sesongen NUFC leverte. De var gode hele veien og hang med fra første kamp. Hadde en svak desember, ellers var det prestasjoner helt i toppen.

Jeg er ihvertfall uenig i at Ben Arfa var avgjørende for plassering vi endte på. Ja han var god, men det var det andre som også var. Det viser sesongstarten også. For min del har ikke Ben Arfa vært i nærheten av det han viste den siste delen av sesongen 2011/12 i de senere sesonger.
Merkelig det at en spiller som så mange NUFC supportere mener er så vanvittig god spiller i Hull, eller knapt nok det engang.

Jeg har ikke noe imot Ben Arfa, jeg ønsker at alle NUFC spillere presterer opp mot det de kan, ihvertfall prøver. Jeg er heller ikke redd for å kritisere når jeg mener det er grunn for det. En ting skal være sikkert, jeg kan ikke huske å sett en mer opphypa spiller enn Ben Arfa. Det han har vist jevnt over i hele sin NUFC karriere mener jeg ikke står i stil til all den hypen/statusen han har fått hos enkelte NUFC supportere.

Det blir jo spennende å se om han klarer å løfte seg siste halvdelen av sesongen. Hull og Steve Bruce trenger det. Det blir også spennende å se hva han gjør når kontrakten hans går ut. Jeg tror at en mann som Ronald Koeman kan få noe mer ut av han. Han trenger en trener som klarer å håndtere individualistene på en bedre måte, det har Koeman bevist at han kan. Om han eller noen andre tørr å ta sjansen er jeg derimot langt ifra sikker på.
« Siste redigering: 08. Des. 2014, 23:13 av Frode »