20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 330216 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Crowo

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 58
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1635 på: 02. Mai 2014, 17:21 »
Jeg leser ordene du skriver mr. Fresh, men etter å ha sett de siste 20 kampene til newcastle tror jeg vi en gang for alle kan slå fast at Newcastle pr. dags dato ihvertfall ikke er bedre kollektivt uten Ben Arfa.

Eppa

  • NewUtd.no
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 266
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1636 på: 02. Mai 2014, 17:26 »
Goal skriver under transferryktene at Liverpool muligens forbereder et bud på Ben Arfa. Noe jeg håper sterkt bare er tull og vas. Jeg ønsker personlig å beholde Ben Arfa i klubben. Føler fortsatt han har mye han kan bidra med. Med ny manager med rett filosofi, så ser jeg for meg at Ben Arfa får en ny vår i Newcastle-drakten.
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

PeterH

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 415
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1637 på: 02. Mai 2014, 17:39 »
Mr. Fresh, selvsagt drar de kun frem det best fra spilleren. Men det sier fortsatt en god del om hvor mye Ben Arfa har gjordt for Newcastle. Hvor mange poeng skaffet han oss ikke på egenhånd forrige sesong og våren da vi kom på 5plass??

Gode eksempler er målet mot Bolton der det var 0-0 og vi knappt hadde hatt en sjangse fram til HBA sitt soloraid. Mot Tottenham i fjor, ble vi totalt rævkjørt, Ben Arfa klarte å skaffe Tottenham 3-4 gule kort før han skaffet straffen og scoret vinnermålet på straffen i en ellers elendig kamp. Mot Aston Villa i fjor, var vi helt hjelpesløse helt til Ben Arfa kom med en kanonscoring som ble vinnermålet. Raidet hans mot Blackburn ble også vinnermålet som sendte oss videre. Målet mot Arsenal var vinnermålet. Målet mot Fulham var vinnermålet. Ved å se youtube-videoene kan man faktisk se hvor mange poeng Ben Arfa sikret oss i fjor. Jeg føler meg rimelig sikker på at vi hadde rykket ned om det ikke var for HBA forrige sesong.

Angående personligheten virker du jo å være ganske på jordet selv. Marseille presidenten er kanskje en av de største drittungene i hele fotball-europa. Ben Arfa gjorde ikke ting på en fin måte heller, men som nevnt tidligere så er han en spiller som ikke liker å bli behandlet som dritt, og det går ikke alltid helt overens med andre maktgale personligheter rundt han. Men for all del, om du syns Pardew og Jean-Claude Dassier er så fantastiske mennesker, så skal du få lov til å forsvare dem og kritisere Ben Arfa sin personlighet så mye du bare vil.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1638 på: 02. Mai 2014, 19:04 »
Hvis Ben Arfa blir solgt i sommer så ber jeg til høyere makter at han forsvinner ut av de britiske øyer. Tenk noe så grusomt som å se Ben Arfa i Liverpool-drakt neste sesong  :'(

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1639 på: 03. Mai 2014, 10:57 »
Uansett kor snill og grei HBA er so har han ikkje vore stabilt god øve tid for oss. Dette ville eg gjerne ha sett han motbevist under ein ny manager, men so heldig er eg nok ikkje. Då verte det i so fall i ein ny klubb, for eksempel under Rodgers.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1640 på: 03. Mai 2014, 12:18 »
Men for all del, om du syns Pardew og Jean-Claude Dassier er så fantastiske mennesker, så skal du få lov til å forsvare dem og kritisere Ben Arfa sin personlighet så mye du bare vil.

Snakk om å putte ord i munnen min......... Når skrev jeg at Pardew eller Jean-Claude Dassier er fantastiske mennesker????,,,, Jeg skrev at Ben Arfa streiket seg bort fra Marseille til Newcastle, og at han dermed ikke er den mest profesjonelle fotballspilleren.....

Har forøvrig aldri sagt vi er dårligere med Ben Arfa på banen. Jeg bare sier at de beste enkeltspillerne ikke nødvendigvis danner det beste laget... Ikke at dette er eller ikke er tilfellet med Ben Arfa... Vi har hatt mange gode perioder der vi har spilt uten Ben Arfra fra start...Det kan være et godt kollektiv vi har uten Ben Arfa,, eller det kan være at vi hadde vunnet uansett...Mulig jeg gjentar meg selv når jeg sier jeg vil se Ben Arfa spille så mye som mulig om det var noen som missforstod det...

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1641 på: 03. Mai 2014, 12:23 »
Snakk om å putte ord i munnen min......... Når skrev jeg at Pardew eller Jean-Claude Dassier er fantastiske mennesker????,,,, Jeg skrev at Ben Arfa streiket seg bort fra Marseille til Newcastle, og at han dermed ikke er den mest profesjonelle fotballspilleren.....

Men har du alle faktaene på bordet her? Var det ikke sånn at Ben Arfa hadde fått tillatelse til å finne seg en ny klubb, før Marseille plutselig, helt ut av det blå, ombestemte seg helt uten grunn? Eller er jeg helt på jordet her nå.
Nei.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1642 på: 03. Mai 2014, 12:59 »
Ben Arfa hadde en kontrakt med Marseille....... Han valgte å streike for å få komme til Newcastle....  Ja, Ben Arfa er kjempeprofesjonell...

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1643 på: 03. Mai 2014, 13:51 »
Ben Arfa hadde en kontrakt med Marseille....... Han valgte å streike for å få komme til Newcastle....  Ja, Ben Arfa er kjempeprofesjonell...

Dette er lenge siden. Slik han har vært til nå i klubben har vi all grunn til å gi han tvilen tilgode (kjører til trening i Golf, tar vare på fansen etc), spesielt når motparten er Alan fucking Pardew. En wannabe slosskjempe / taktisk ubrukelighet, som ikke fortjener livets rett. Kan umulig være en eneste NUFC supporter som ønsker han lengre tid i klubben.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1644 på: 03. Mai 2014, 13:57 »
Streiking er generelt en negativ ting, men du må ta hele situasjonen rundt streikingen inn i likningen. Det er en stor forskjell på å streike fordi du har inngått en avtale med personen som styrer hele greia, som han plutselig finner ut at han ikke vil overholde, og å streike uten noen annen grunn at du vil bort. Du greier vel å se foskjellen på disse to situasjonene, ikke sant?
Nei.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1645 på: 03. Mai 2014, 19:29 »
Posten drukna i kamptråden så jeg tar det her og, jeg, siden de fleste av oss er store fans:



Sitat
Ben Arfa's in the crowd, he got a standing ovation from people around him.

 :wub:
Nei.

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1646 på: 04. Mai 2014, 12:40 »
Ben Arfa har hatt flere kamper hvor han ikke har vært veldig god, men hvordan har han da blitt brukt? Ben Arfa er ikke en spiller som skal få ballen midt på vår egen halvdel hele tiden, det er på deres halvdel han kan bruke kvalitetene sine. Det er ikke rart Ben Arfa ikke får vist seg fra sin beste side, når han ikke får spille på det han er best på?

Hadde vi hatt en manager som satt pris på/prioritert offensiv fotball og vårt eget spill, istedenfor å fokusere 90% av tiden på hvordan vi skal stoppe motstanderen defensivt, tror jeg Ben Arfa kunne blitt topp 10 i PL. Vi har sett tidligere hvilke kvaliterer han har, bare synd ikke spillestilen vår tillater spillere av hans kaliber

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1647 på: 23. Mai 2014, 10:33 »
Nå husker jeg først og fremst sterkt i minnet kanskje hans dårligste kamp der han var spiss,, og tapte alle dueller,, fikk alt for lite rom til å sette fart og drible,,, En moderne ving er avhengig av å jobbe bakover for at laget skal vinne, og dette er jeg sikker på at Ben Arfa også er i stand til. Har sett han jobbe bra tilbake til tider... Med rom bak på banen kan han slå utsøkte pasninger, sette fart med store rom, kontre. Dette er han også helt rå på lengre opp, men da han var spiss, vet jeg ikke om han kom for tett oppi motstanderne, fikk lite rom. Alt dette om at "vi må bruke Arfa, og ofre oss defensivt" er jeg så lei av... Det var da Robben og Ribery begynte å jobbe mer hjem at Bayern tok CL gull... Dette har nok Arfa fysisk kapasitet til i massevis.. Og vinner vi ballen langt nede, ser jeg det ikke som et must at Arfa må ligge igjen oppe. Han er god med ballen i beina og lynrask, og kan også slå geniale presise pasninger... Er Arfa langt unna ballen når vi vinner den, ser jeg for meg en halvgod/dårlig pasning som bare ødelegger hele angrepet...

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1648 på: 23. Mai 2014, 10:44 »
Sitat
En moderne ving er avhengig av å jobbe bakover for at laget skal vinne

Er det derfor Newcastle var på sitt aller beste under Pardew i den perioden da Ben Arfa hadde en veldig fri rolle i laget, og ikke jobbet mye defensivt? Det halvåret var den beste perioden Newcastle har hatt på år og dag underholdningsmessig, og de spilte også bra og utspilte mange lag, og det er ikke uten grunn. Man tenger ikke 10 spillere som jobber steinhardt defensivt. Det er bare tull og tøys. Skal man ha spillere som Ben Arfa, Kagawa, Cabella osv. må man gi de en viss frihet. Er man ikke villig til det, kan man bare glemme disse typene.
« Siste redigering: 23. Mai 2014, 10:47 av boris. »
Nei.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1649 på: 23. Mai 2014, 10:54 »
Streiking er generelt en negativ ting, men du må ta hele situasjonen rundt streikingen inn i likningen. Det er en stor forskjell på å streike fordi du har inngått en avtale med personen som styrer hele greia, som han plutselig finner ut at han ikke vil overholde, og å streike uten noen annen grunn at du vil bort. Du greier vel å se foskjellen på disse to situasjonene, ikke sant?

Denne avtalen stod det nok ikke noe om i KONTRAKTEN hans... Tevez ble bedt om å varme opp, med andre ord "lovt å spille". Så når han ikke fikk spille, dro han og spilte golf noen måneder fordi City nekta å gi etter og selge han.... Forstår at det er kjipt å bli lovt en ting du ønsker og så skjer det noe annet.. Men både Tevez og Arfa hadde kontrakter de har signert og skal forholde seg til. De fleste spillere er relativt profesjonelle, men det er så mange unntak som tror de bare plutselig er for gode for klubben, og da har ikke klubben noe annet valg enn å selge spilleren, fordi han streiker, eller er helt umotivert til å gi hundre prosent...Dette til tross for at de har en kontrakt de selv har valgt å signere... Klubben har valgt å betale en stor sum for spilleren, og når han da plutselig ikke fullfører en feks 5 års kontrakt, kan klubben trekke han i lønn, men alle de millionene de betale for spilleren som var ment for å ha han i kontraktstiden, og gjerne lengre hvis han ville fornye, gjør at spilleren ikke burde ha lov til å presse gjennom en overgang vekk... Kjøper du et talent som slår gjennom litt,, men egentlig kunne hatt mye høyere verdi etter noen år til, fordi spilleren plutselig "er for stor for klubben", har du investert i noe helt annet enn hva som var planen. Kjøper du en delvis etablert spiller som hever seg, skal han plutselig bort, og du får ikke utbytte av det potensiale du betalte for. Jeg synes synd på Arsenal. Van Persie som var så mye skadet, og så fort han er frisk og funnet formen, stikker han til rivalen. Nasri som ville til en tittelkandidat og tjene mer. Samme med Clichy, Cole og Song. Fabregas kan jeg forstå siden han var Barca gutt, og en regel gjør at du ikke kan debutere like tidlig i Spania som i England. Selvfølgelig er dette spillere Arsenal ville beholdt, men når du ikke er motivert mer og "er for god" og nærmest tvinger gjennom en overgang til en annen klubb, da har ikke Arsenal noe annet valg...Med mindre du blir fysisk eller psykisk misshandlet i klubben din, den rykker ned eller lignende, bør du holde det du har skrevet under på, siden du vet stort sett hva du går til...