20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 329935 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #945 på: 06. Feb. 2012, 14:45 »
Ben Arfa-Cabaye-Tiote-Jonas
Ba-Cisse

Ikke noe hokus pokus. La Ben Arfa være indreløper, og ha en nokså fri rolle. Et godt balansert lag.
Blir jo helt åpent på høyre uten en "ytreløper".
Black and white since 1996

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2643
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #946 på: 06. Feb. 2012, 15:38 »
Resten av den midtbanen har en enorm løpsstyrke og vil nok kunne demme bra opp for HBA. Synes også HBA sin arbeidskapaistet er undervurdert, blir bedre og bedre for hver kamp...

Simmi

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #947 på: 06. Feb. 2012, 16:20 »
Det andymag sa

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7625
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #948 på: 07. Feb. 2012, 16:05 »
But Pardew threw the former Marseilles man a lifeline when he said: “He could still have a massive impact on this season, but we need to see him at his best.

“He isn’t out of the picture yet.”

marius91

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 208
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #949 på: 07. Feb. 2012, 16:37 »
skjønner det fortsatt ikke, han er bedre enn obertan anyday spør du meg...

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #950 på: 07. Feb. 2012, 16:52 »
Virker som Pardew har mye større forventinger av Ben Arfa enn noen av de andre spillerene. Obertan hadde en periode mange svake kamper på rad uten noen form for konsekvens.

Håper virkelig Ben Arfa jobber knallhardt og tar en plass i 11èren. Har lyst at han skal blomstre i Newcastle drakten.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #951 på: 07. Feb. 2012, 17:07 »
Forventingene til Ben Arfa virker å være VELDIG mye større enn noen andre spillere ja. Skal ikke gjøre særlig mange svake kamper før han er helt ute i kulda, mens Obertan spilte mindre enn en håndfull gode kamper på fem måneder, uten noen konsekvenser.

Tror ikke Pardew egentlig ønsket Ben Arfa, og det var nok bestemt lenge før han ble ansatt at vi skulle kjøpe Ben Arfa i januar. Det er synd, men Ben Arfa lider nok litt under en manager som egentlig ikke vil ha den typen spiller i sitt lag. Derfor stiller Pardew også urealistisk høye krav til Ben Arfa for at han skal få spille.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

NUFC

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 260
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #952 på: 07. Feb. 2012, 17:34 »
Den dagen han ikke er så JÆVLIG ego skal jeg kanskje ønske å ha han i startoppstillingen  :toon:
Det hjelper ikke at han en gang i blant scorer etter tidenes ego-turer...  :bang:
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8671
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #953 på: 07. Feb. 2012, 17:37 »
Til Ben Arfa's forsvar har han nå spilt i kamper med Best og Shola på topp. Null bevegelse. Blir nok mye, mye lettere for Ben Arfa når han har Ba og Cisse på topp.
Nei.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #954 på: 07. Feb. 2012, 19:26 »
Den dagen han ikke er så JÆVLIG ego skal jeg kanskje ønske å ha han i startoppstillingen  :toon:
Det hjelper ikke at han en gang i blant scorer etter tidenes ego-turer...  :bang:

Fullstendig enig. Fotballforståelsen hos han er ikke av den beste sorten heller. Hvorfor skal han alltid drible flere ganger når han er i eller rundt 16 meteren? Løpene inn i boksen fra spissene og midtbanen er ferdige når han står og jokker på ballen i det uendelige, det gjør forsvarsjobben mye enklere.

En Ben Arfa i form vil være veldig bra for laget, mens en Ben Arfa ute av form er veldig frustrerende og gjør mer skade enn noen annen spiller.

Salo

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 81
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #955 på: 07. Feb. 2012, 19:44 »
Jeg skjønner ikke hvordan noen kan foretrekke Obertan foran Ben Arfa. Ja jeg er enig i at Ben Arfa ikke har vært like god som forventet, men syns uansett vi er mye farligere med han på banen enn med Obertan. Har ikke noe statestikker på det, men Ben Arfa har vel ikke noe mindre mål/Assist enn Obertan? Og det er vel på færre kamper..

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #956 på: 07. Feb. 2012, 19:46 »
Jeg tror ingenting hadde gledet Pardew mer enn om Ben Arfa hadde fått ut potensialet sitt. Måten han blir coachet er et forsøk på å få ham til å jobbe hardt. Obertan derimot trenger trygghet og spilletid, derfor har han vært ganske skjermet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #957 på: 07. Feb. 2012, 21:04 »
Jeg skjønner ikke hvordan noen kan foretrekke Obertan foran Ben Arfa. Ja jeg er enig i at Ben Arfa ikke har vært like god som forventet, men syns uansett vi er mye farligere med han på banen enn med Obertan. Har ikke noe statestikker på det, men Ben Arfa har vel ikke noe mindre mål/Assist enn Obertan? Og det er vel på færre kamper..

Ben Arfa har vært langt unna forventede prestasjoner. Hyppige balltap og liten vilje til defensiv jobbing er et problem.

Tror også denne hypingen av Ben Arfa er ganske overdreven. Over 90 kamper for Marseille og kun 8 assists vitner om en spiller som liker å gjøre alt selv.
« Siste redigering: 07. Feb. 2012, 21:06 av Frode »

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #958 på: 07. Feb. 2012, 21:45 »
Ben arfa bør spille fordi han har kvaliteter som ingen andre i laget har. mannen har vært ute ett år, gi han litt tid. han har vel tross alt 3mål og 2 assist på de få kampene han har hatt. pardew kan ikke ta han inn og ut av laget hver gang, han har 45 dårlige minutter. Hvor mange sjanser har ikke obertan fått på løpende bånd
lt;3 Newcastle <3

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #959 på: 07. Feb. 2012, 22:51 »
Han er nødt til å bli mer effektiv i spille stilen, legge inn når han har muligheten, slå passninger på første, ta ovgangene etc. Han bruker altfor lang tid med ballen og det blir altid 1 mann (eller 11) for mye for han. han minner meg om C.Ronaldo når han kom til united (ikke fult så god) men samme spille stil. Ferguson fikk han til å bli en helt ny spiller på noen år. Håper bare ben arfa er villig til å ta til seg "kritikken" han får å blir en bedre spiller, så får han ut kreativitet sin på en mer effektiv måte, istede for å bruke masse fikse finter og artisteri på unødvendige situasjoner